Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #61
    ^Sähköautoissa kuten kaikissa uusissa autoissa suurin menoerä on pääomakulu. Eli niiden omistaminen kalleinta autoilua. Meillä dieseliä ja sähköä verotetaan bensaa kevyemmin, siksi niillä on käyttövoimavero.
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #62
      Tähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :think
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • MikaLaaksonen
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 377
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by Boiga View Post
        Tähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :think
        Itse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #64
          Originally posted by MikaLaaksonen View Post
          Itse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa
          Tuotko kaksi jos käyttövoimavero poistetaan :think
          Nyt ollaan suurien rahojen äärellä.

          Täyssähköautojen autovero on 2,7 prosenttia auton hinnasta. Täyssähköautojen autovero on henkilöautoilla keskimäärin noin 1 500 euroa.

          Muistan elävästi kun parturiliikkeiltä pienennettiin alvia, hinnat suorastaan romahtivat ja kaljutkin kävi parturissa kun se oli niin halpaa..
          Last edited by BMW525Xda; 31-10-2021, 09:19.

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 900
            • Kymenlaakso

            #65
            Originally posted by MikaLaaksonen View Post
            Itse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa
            Kyllä moni harkitsee, 1.10.2021 jälkeen rekisteröidyt ja maahan 1.4.2022 jälkeen eli 6kk ikäisenä. Halpenee nuo nyt nettiauton 2021 malliset ”ylihintaiset autoverotetut” samalla, jos vaan uutta teslaa tehtaat työntää markkinoille ilman 1 vuoden odotusaikaa.

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #66
              ^kiinasta näyttää tulevan eurooppaan pikkuTesloja hyvin, nytkin uuden toimitus joulukuulle. S&X on eri kuvio jos niitä halajaa.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                #67
                Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                Itse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa
                Kohta? Vielä ei taida oikein käytettyjä verottomia olla... Ja alle 6kk olevat menevät uudesta johon sit suomen arvonlisävero täytyy huomioida. Eli pitää olla 1.10.2021 jälkeen ensi rekisteröity myös saksassa niin saa ilman autoveroa tuotua. Ennen 1.10.2021 oleviin autoihinhan tuo käyttöveron korotus ei koske, eli ne ovat sen pari kymppiä vuodessa halvempia pitää. Taas puhutaan sellaisista summista että pelkästään kauppaostoksissa saa isommat säästöt vuodessa....
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  #68
                  Originally posted by Boiga View Post
                  Tähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :think
                  Sehän oli toki tiedossa jo heti kättelyssä. Ainakin viestintä oli nimenomaan sellaista, että autovero poistuu ja verotus kohdistuu sitten ajoneuvoveroon.
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • peLoGo?
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 374
                    • Vaasa

                    #69
                    Kävin uteliaisuudesta ajelemassa uusia ladattavia.
                    Plugareista 530e xDrive ja X3 30e.
                    Sähkäreistä Audi Q4 e-tron quattro, Audi e-tron GT ja Polestar 2 Performance Packilla.

                    Kaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?

                    Aiemmin vertailupohjaa haettu myös Enyaqilla ja i3:sella.
                    BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                    BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                    Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                    Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                    Ex. BMW F10 530dA -10
                    Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                    Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                    Ex. BMW E60 525i -04

                    BimmerCode & BimmerLink + ENET

                    Comment

                    • Vmatti
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by peLoGo? View Post
                      Kaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?
                      Kävin myös ajamassa Polestar 2:n ja mielestäni se oli erittäin hyvä kokonaisuus hintaluokassaan. Mikään ei suorastaan "tökänny" ja istui käteen heti ensi metristä alkaen. Ja ensi vuoden malliin tulee ilmalämpöpumppu mukaan niin toikin korjaantuu.
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • peLoGo?
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 374
                        • Vaasa

                        #71
                        Originally posted by Vmatti View Post
                        Kävin myös ajamassa Polestar 2:n ja mielestäni se oli erittäin hyvä kokonaisuus hintaluokassaan. Mikään ei suorastaan "tökänny" ja istui käteen heti ensi metristä alkaen. Ja ensi vuoden malliin tulee ilmalämpöpumppu mukaan niin toikin korjaantuu.
                        Jep, ILPpiä minäkin kaipasin, mutta nyt se onneksi on tulossa lisävarusteeksi.
                        Takaluukusta ei oikein ensivilkaisulla muodostunut mielipidettä, pitäisi koittaa lastata itselle tarpeellisiä objekteja kyytiin ja katsoa millä tetriksellä sopii
                        BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                        BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                        Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                        Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                        Ex. BMW F10 530dA -10
                        Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                        Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                        Ex. BMW E60 525i -04

                        BimmerCode & BimmerLink + ENET

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 900
                          • Kymenlaakso

                          #72
                          Vinkeää on tuo Tesla informaatio, sekä konfiguraattorimuutokset: viime yönä tupsahti SR+:aan range 491km (oli 448km) ja kiihtyvyys 0-100 6.1sek (oli 5.6sek). Paljonkos on paino noussut, teho lienee 280hv paikkeilla ja olettaen sen pysyneen samana?

                          Ja jos joku harmittelee vetokoukun poistumista konfiksista, sen saa kyllä kun tesla myyntiin ilmoittelee, SR+ ja LR, P:hen ei saa. Joten se käytettyjen vetokoukullisten myyntiargumentti ja ylihinnoittelu meni siinä

                          Model 3 siis.
                          Last edited by isolohko; 02-11-2021, 15:29. Reason: model 3 siis

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            #73
                            Tässä on ollut parin vuoden tauko oikeastaan millään sähköautolla ajamisesta. Nyt otin eilen töistä Mustang Mach-E:n pariksi päiväksi yhden työkeissin takia. Nelivetoinen First Edition. Pakko sanoa, että akku piisaa kyllä omiin tarpeisiin vaikkei tuo mikään rangekuningas olekaan nykyajan mittapuulla.

                            Eilinen reissu Koivuhaka-Siuntio-Lohja (pojan röntgen)-Koivuhaka (hakemaan unohtunut läppäri)-Siuntio oli pituudeltaan vähän vajaat 200km maantietä ja moottoritietä. Ja siihen kului vähän alle puolet akun varauksesta. Meidän tarpeet on sinänsä vaatimattomia, koska meillä ei ole oikeastaan koskaan tarvetta käydä Poria pidemmällä. Tuo riittäisi melkein edestakaiseen reissuun.

                            Ainoa vaan, että kolmen lapsen kanssa (joista kaksi vielä penkeissä) kävisi takapenkki liian ahtaaksi. Eikä tuommoiseen vielä rahallisesti edes ylety. Yhtä kaikki, ihan muikea kiesi.
                            Last edited by GameOver; 03-11-2021, 12:11.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Kanerv4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 976
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by isolohko View Post
                              Vinkeää on tuo Tesla informaatio, sekä konfiguraattorimuutokset: viime yönä tupsahti SR+:aan range 491km (oli 448km) ja kiihtyvyys 0-100 6.1sek (oli 5.6sek). Paljonkos on paino noussut, teho lienee 280hv paikkeilla ja olettaen sen pysyneen samana?

                              Ja jos joku harmittelee vetokoukun poistumista konfiksista, sen saa kyllä kun tesla myyntiin ilmoittelee, SR+ ja LR, P:hen ei saa. Joten se käytettyjen vetokoukullisten myyntiargumentti ja ylihinnoittelu meni siinä

                              Model 3 siis.

                              Siis sitä koukkua ei saa kolmoseen vai ymmärsinkö jotenkin nyt väärin? Eihän suomalaiset osta Autoa ne ostaa koukkua sen hinta vaan vaihtelee :think

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                #75
                                Originally posted by Kanerv4 View Post
                                Siis sitä koukkua ei saa kolmoseen vai ymmärsinkö jotenkin nyt väärin? Eihän suomalaiset osta Autoa ne ostaa koukkua sen hinta vaan vaihtelee :think


                                Voihan se näinkin olla, mutta vetokoukku on itselleni pakollinen varuste. Pakettiautoa en halua ostaa enkä halua vuokrata. Ja toisaalta pitkä puutavara ei kulje pakettiautossakaan.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎