Mites käytettyjen sähköautojen tuonti esim. Saksasta, meneekö niistä autovero? Poistuiko autovero myös käytetyistä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TeemuM View PostMites käytettyjen sähköautojen tuonti esim. Saksasta, meneekö niistä autovero? Poistuiko autovero myös käytetyistä?-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostKaveri sai juuri 1gen liiffin tilalle 2gen. Hänen mukaansa ihan yhtä surkea range molemmissa. Korostuu tietenkin talviaikaan. Voihan sitä tietenkin tehdä elämästä jännittävää ja ajella aina akun kuivaksi. Ja sitten on tekosyykin valmiina vaimolle miksi ei voi kotimatkalla poiketa Prismaan hakemaan paahtoleipää. Akussa ei yksinkertaisesti ole puhtia ylimääräisiin lenkkeihin.
Tietoinen valinta on ostaa vaikka 200 km rangen sähköauto, mutta jos on kotona latausmhdollisuus ja range on sopiva matkoiltaan muuten päivittäiseen ajoprofiiliin, niin ei siinä ole yhtään mitään jännittämistä mihinkään suuntaan.
Ja tuskinpa kukaan niin tarkalle laskee, että jää joku pienen lisälenkin vaativa kauppareissu matkalla tekemättä.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Pointti olikin että pikkuakkua saa ladata useammin. Jos nyt ei päivittäin, niin ainakin likimain. Talvirange ~150km ja työmatka 25km/sivu, niin kolmatta päivää putkeen ei uskalla töihin lähteä lataamatta. Mutta kotilataaminen nyt ei ole ameriikan temppu. Meille ainakin sopisi tommonen gen2 leiffi ihan hyvin kakkosautoksi. Hintaa vaan saisi olla puolet nykyisestä. Ykkönen taas sopisi hinnan puolesta, mutta se on niin karmea ilmestys, että ei kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by -TPI- View PostVihdoin omaan makuun sopiva sähköauto https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...-pysahtymatta/S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostPointti olikin että pikkuakkua saa ladata useammin. Jos nyt ei päivittäin, niin ainakin likimain. Talvirange ~150km ja työmatka 25km/sivu, niin kolmatta päivää putkeen ei uskalla töihin lähteä lataamatta. Mutta kotilataaminen nyt ei ole ameriikan temppu. Meille ainakin sopisi tommonen gen2 leiffi ihan hyvin kakkosautoksi. Hintaa vaan saisi olla puolet nykyisestä. Ykkönen taas sopisi hinnan puolesta, mutta se on niin karmea ilmestys, että ei kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostMe ladataan sekä täyssähköä että plugaria joka päivä, ei tarvitse miettiä kun on aina akku täynnä. Yhtä iso vaiva kuin ottaa salkku takapenkiltä tai sulkea autotallin ovi.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJust näin. Meilläkin i3 ajetaan talliin ja laitetaan töpseli kiinni joka päivä. Oli akussa sitten päivän ajojen jälkeen 20% tai 90% varausta.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Sivuhuomiona, kun en itse tiennyt, niin Bemarin äppi muuten antaa excel-taulukot siitä paljon auto ottanut energiaa itseensä. Näkyy kilsat ja ajankohdat.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
My BMW App nuo kulutukset saa tosiaan ajoneuvokohtaisesti ihan kivasti. Kiinteistöön laitatin virtakiskoon Carlo Gavazzi EM340 energiamittarin sähkölataukselle.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostUnohdit mainita, että kwht laitetaan myös Exceliin <3
Oikeasti Excelin sijaan ovat sähkökaapin ovessa ruutupaperilla, eli analogi-Excelissä
Tähän mennessä reilu 1,5v aikana sähköautoilun statsit: 31tkm ajettu, 5700kWh käytetty ja se on maksanut veroineen about ~655€.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Polestar 2:n tehokkain nelivetoinen vakiomalli koeajettu reilun puolen tunnin kurvailulla. Kyllähän se kiihtyy mutta jotenkin jäi vähän mitäänsanomaton kuva autosta. Nitisevää muovia sisustassa ja hölmöntuntuista kangasta penkeissä. Kaikki toimi kuitenkin ja käyttöliittymään pääsi yllättävän nopeasti sisään. Tosin mitään isoja säätöjä en tehnyt, lähinnä yhden pedaalin ajoa säätelin. 13-vuotias kartturi kiteytti asian lopuksi aika hyvin eli "ei tää oo yhtä siisti ku meidän auto."i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Mitä näissä Bemarin hybrideissä kannattaa ottaa huomioon? :think
Onko pienissä bensakoneissa samoja vanhempien moottoreiden jakopäävaivoja ja muita murheita?
Minkälainen elinajanodote akustolla on ja mitä sen uusiminen kustantaa?
Hybrideistä ei ole mitään kokemusta.
Tähän asti uusin auto on ollut -11 F11 520D
ISTA ja työkalut pysyy käsissä, joten en olisi ihan sormi suussa ongelmien kanssa.
Ohessa pari minkä tyyppistä olen katsellut.
Last edited by Kusilaitu; 26-03-2022, 06:49.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostMitä näissä Bemarin hybrideissä kannattaa ottaa huomioon? :think
Onko pienissä bensakoneissa samoja vanhempien moottoreiden jakopäävaivoja ja muita murheita?
Minkälainen elinajanodote akustolla on ja mitä sen uusiminen kustantaa?
Hybrideistä ei ole mitään kokemusta.
Tähän asti uusin auto on ollut -11 F11 520D
ISTA ja työkalut pysyy käsissä, joten en olisi ihan sormi suussa ongelmien kanssa.
Ohessa pari minkä tyyppistä olen katsellut.
https://www.nettiauto.com/bmw/330/12765953
Nissanin Ariyaa ovat toimittajat päässeet testailemaan: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...-potentiaalia/Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Comment