Originally posted by GameOver
View Post
BMW G30 530e, uutena ostettu, ensirekisteröity 2017/7. Akkutakuu 6v/100tkm.
Nyt keväällä vähän alta viisi vuotta ja 103tkm myöhemmin korkeajänniteakku kaput. Vaihdettiin 2/6 moduulista uuteen plus ohjausyksiköt, joka tekee yhteensä 3100e Laakkosen tiskillä ja tätä ennen diagnoosia 400e. Maahantuoja ja myyntiliike tuli vastaan 45% eli maksettavaa jäi ~1700e + 400e = 2100e.
Kun vertailee iltasanomien Tesla-juttuun, niin Euroissa vähemmän mutta tuleehan siinä sähköistä kilsaa kohden huomattavasti enemmän kulua. Eikä auto ole korjauksen jälkeen millään tapaa lähempänä uudenveroista, toisin kuin Tesla olisi uuden akun kanssa
Joka tapauksessa, esim 60% vastaantulo ois tuntunut reilulta.
Comment