Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Tulipa tehtyä niinkin villi peliliike ja ostettua firmalle sähkö paku! Vaihtoehtoja oli oikeastaan yksi. Maxus deliver9. Plussana että jälleenmyyjä sekä huolto löytyy läheltä.
    Tässä pari päivää koeajellut ja fiilis on hyvä. Yllättävän laadukas ja hyvä kulkuinen, varusteitakin pakuksi melko vimpanpäälle. 74kwh akuilla pitäisi päästä ainakin kesäkeleillä 250km joka riittää omiin tarpeisiin hyvin. Mielenkiinnolla eteenpäin tämän kanssa

    Onko kellään faktaa saako yritykset tuota hankintatukea? Auton hinta lähes 80k€
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by A^A View Post
      Tulipa tehtyä niinkin villi peliliike ja ostettua firmalle sähkö paku! Vaihtoehtoja oli oikeastaan yksi. Maxus deliver9. Plussana että jälleenmyyjä sekä huolto löytyy läheltä.
      Tässä pari päivää koeajellut ja fiilis on hyvä. Yllättävän laadukas ja hyvä kulkuinen, varusteitakin pakuksi melko vimpanpäälle. 74kwh akuilla pitäisi päästä ainakin kesäkeleillä 250km joka riittää omiin tarpeisiin hyvin. Mielenkiinnolla eteenpäin tämän kanssa

      Onko kellään faktaa saako yritykset tuota hankintatukea? Auton hinta lähes 80k€
      Yritykset ei saa hankintatukea, eikä yksityinenkään yli viidenkympin autoon. Mä tilasin firmalle tuon id buzzin pakuna, mun mielestä ihan hauskan näkönen tötterö. Niin ja sijaisautoksi ix1. Bussi ei tule välttämättä edes 2023 aikana ja ix1 saattais tulla jo tammikuussa. Mutta ei näihin oikein voi tällähetkellä luottaa aikatauluihin.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7086
        • Forssa

        Joitain viikkoja sitten kirjoittelin työkaverin hajonneesta X5 hybridistä.
        Nyt kone vaihdettu. Koko rempan hinta 15500. Tehdasuusi kone. Hajonneella oli ajettu n. 120tkm. Täydellinen huoltohistoria.
        Hajonneessa koneessa jakoketju venynyt, laahain hajonnut ja laahaimen kappaleita öljypumpun imusihdissä.
        Suurin osa kustannuksia maksoivat auton myynyt liike ja bmw itse. Työkaverille jäi maksettavaa n. tonnin pintaan.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          Originally posted by |foder| View Post
          Joitain viikkoja sitten kirjoittelin työkaverin hajonneesta X5 hybridistä.
          Nyt kone vaihdettu. Koko rempan hinta 15500. Tehdasuusi kone. Hajonneella oli ajettu n. 120tkm. Täydellinen huoltohistoria.
          Hajonneessa koneessa jakoketju venynyt, laahain hajonnut ja laahaimen kappaleita öljypumpun imusihdissä.
          Suurin osa kustannuksia maksoivat auton myynyt liike ja bmw itse. Työkaverille jäi maksettavaa n. tonnin pintaan.
          Tämä ei kauheasti sähköautoihin liity, mutta tuon remontin olisi pystynyt suorittamaan uudella moottorilla ainakin 5500euroa edullisemmin
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by A^A View Post
            Tulipa tehtyä niinkin villi peliliike ja ostettua firmalle sähkö paku! Vaihtoehtoja oli oikeastaan yksi. Maxus deliver9. Plussana että jälleenmyyjä sekä huolto löytyy läheltä.
            Tässä pari päivää koeajellut ja fiilis on hyvä. Yllättävän laadukas ja hyvä kulkuinen, varusteitakin pakuksi melko vimpanpäälle. 74kwh akuilla pitäisi päästä ainakin kesäkeleillä 250km joka riittää omiin tarpeisiin hyvin. Mielenkiinnolla eteenpäin tämän kanssa

            Onko kellään faktaa saako yritykset tuota hankintatukea? Auton hinta lähes 80k€
            Saiko tuon toimitukseen nopeasti? Ajattelin vaan, jos ei edullisempi e-Transit ollu vaihtoehtona.
            -22 Lexus ES300h
            -07 Subaru Outback

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Originally posted by GameOver View Post
              Saiko tuon toimitukseen nopeasti? Ajattelin vaan, jos ei edullisempi e-Transit ollu vaihtoehtona.
              Heti. Tai nyt joutuu viikon verran odotella valtion hankintatukeen päätöstä. Tämä nyt vielä selvityksen alla mutta ainakin maxus jopa omilla sivuilla mainostaa näihin saavan tuen vaikka hinta onkin yli 50k€

              Maxuksen etuna vielä 5 vuoden takuu ja 8 vuotta akuille. Fordissa muistaakseni 2 vuotta ja akuilla 8 vuotta. Ja fordissa vetokyky max 750kg kun taas maxuksella saa vetää 1500kg jarrullista joka myös meillä pakollinen.

              Tuskin olisi e-transit tullut halvemmaksikaan kun alkaa ruksia varusteita. Tämä maxus oli karvan alle 80k kaikkineen kun siihen laitettiin lisänä molemminpuolin liukuovet, talvirenkaat vanteilla, vetokoukku, latauspiuhat. Akusto oli keskimmäinen eli 72kwh ja vakiona näissä on melko hyvät varusteet, adaptiivinen vakkari, led valot, kaista ja kuolleenkulman vahdit, pakkikamera yms..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • peLoGo?
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 379
                • Vaasa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Mielenkiintoista hinnoittelua Bemarlilla iX40/iX50 mallien suhteen:

                iX40 Fully charged -lisähinta 2390€ jolla saa liki kaikki varusteet.
                iX50:een sama paketti maksaa sitten 16340€

                Saksassa iX50 sisältää käytännössä samat kuin FC ja siellä se maksaa 116150€ ja täällä FC versio 122950€ joten alvit huomioiden hinta on liki samat.

                Saksassa taas maksaa iX40 FC vastaavilla paketeilla (lisäksi H&K) 94250€, Suomessa FC + HK 91300€. Alvit kun vielä huomoi niin kääntyy Suomalaisten eduksi entistä enemmän...

                Ts. iX40 mallin Fully Charged paketti on tooodella hyvä vastine hinnalle...
                Mielenkiintoista vertailua. Molemmat iX40 ja iX50 on ilmeisesti nelivetoja?
                Millaiset on erot tehossa ja suorituskyvyssä? Akku? Range?

                Originally posted by TheRipper View Post
                Täähän on ihan hieno kuvissa. Ilmeisesti tässäkin neliveto vakiona, vaikka BMW:n sivut ei sitä tuntuneet hirveästi mainostavan.
                BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                Ex. BMW F10 530dA -10
                Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                Ex. BMW E60 525i -04

                BimmerCode & BimmerLink + ENET

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  Originally posted by A^A View Post
                  Heti. Tai nyt joutuu viikon verran odotella valtion hankintatukeen päätöstä. Tämä nyt vielä selvityksen alla mutta ainakin maxus jopa omilla sivuilla mainostaa näihin saavan tuen vaikka hinta onkin yli 50k€

                  Maxuksen etuna vielä 5 vuoden takuu ja 8 vuotta akuille. Fordissa muistaakseni 2 vuotta ja akuilla 8 vuotta. Ja fordissa vetokyky max 750kg kun taas maxuksella saa vetää 1500kg jarrullista joka myös meillä pakollinen.

                  Tuskin olisi e-transit tullut halvemmaksikaan kun alkaa ruksia varusteita. Tämä maxus oli karvan alle 80k kaikkineen kun siihen laitettiin lisänä molemminpuolin liukuovet, talvirenkaat vanteilla, vetokoukku, latauspiuhat. Akusto oli keskimmäinen eli 72kwh ja vakiona näissä on melko hyvät varusteet, adaptiivinen vakkari, led valot, kaista ja kuolleenkulman vahdit, pakkikamera yms..

                  Joo ei mun ollut missään tapauksessa tarkotus haukkua Maxusta. Varmasti kaikin puolin pätevä laite.

                  Sähköpakuissa on tosiaan hyvä varustus jo lähtöjäänkin.
                  -22 Lexus ES300h
                  -07 Subaru Outback

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by GameOver View Post
                    Joo ei mun ollut missään tapauksessa tarkotus haukkua Maxusta. Varmasti kaikin puolin pätevä laite.

                    Sähköpakuissa on tosiaan hyvä varustus jo lähtöjäänkin.
                    Enkä sitä niin ottanutkaan, perustelin maxuksen hankintaa vain tässä
                    Täytyy myöntää että snadi kynnys oli lähteä Kiinalaista sähköpakua ostamaan ja onhan tuo jäätävä läjä rahaa pienelle yritykselle. Pienempi maxus paku on laadultaan tosi onneton. Tämä isompi malli on valovuoden edellä, on oikeasti melko laadukkaasti tehty, ilmeisesti tätä isompaa tehdään / myydään Aasian markkinoilla myös diesel koneilla joten selittänee paremman laadun. Aika näyttää miten sitten oikeasti laadun kanssa kun aletaan ajamaan ja hommia tosissaan tekemään mutta takuut on kunnossa, takuuhuolto 300m päässä firmalta ja sijaispakun saa aina jos pidempää takuuhuoltoa tms tulee.

                    Tällähetkellä menee yli 800€ / kk pelkkiin dieseleihin vanhalla sprintterillä ja jatkuvasti kalliita vikoja ja huoltoja joten rahallisesti tämä sähköpaku oli aika helppo yhtälö vaikka kallis olikin ostaa
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3596
                      • Raisio

                      Pakettiautoilla ( sähkö ) kolme maksuluokkaa tuelle joista vain yhdessä rajaus 50000€maksimihinnalle.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by peLoGo? View Post
                        Mielenkiintoista vertailua. Molemmat iX40 ja iX50 on ilmeisesti nelivetoja?
                        Millaiset on erot tehossa ja suorituskyvyssä? Akku? Range?
                        Akun koko ja teho. Nelikkoja molemmat.

                        iX40 on 71 kWh akulla,range 394 - 426, 240 kW, 630 Nm. CCS pikalataus max 150 kW, 6.1s 0-100, kulutus 19,3 - 21,2

                        iX50 on 105 kWh akulla, range 590 - 630, 385 kW, 765 Nm, CCS pikalataus max 195 kW, 4.6s 0-100, kulutus 19,8 - 21,4

                        Hintaero on vain mielestäni kohtuuton etenkin hyvin varusteltuna...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Venom
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2002
                          • 623
                          • Vantaa

                          Originally posted by A^A View Post
                          Tämä maxus oli karvan alle 80k kaikkineen
                          Hyi helkkari, onko oikeasti sähköautojen hinnat nousseet näin helkkaristi.. Käytin oman työauton huollossa taannoin Veholla ja katselin E-sprintteriä, joka karvalakkina oli jotakin reilut 70k ja ajattelin että ei helvetti, miten voi karvalakkipakettiauto maksaa noin helvetisti..

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 250
                            • espoo

                            Originally posted by peLoGo? View Post
                            Aikalailla täysin samanlaiset fiilikset Pole 2'sesta. Huomiona että penkit on ihan hyvät, mutta tykkään enemmän Bemarin Sporteista ja Bemarin Comfortit on jo aivan älyttömästi paremmat.


                            Onkos kukaan verrannut Pole 2 melun ja muiden ominaisuuksien osalta Volvo sisareen XC40 P8:iin?


                            Piti vielä koeajaa toinen yksilö , nyt 20 tuuman Continental. Sama järkyttävä kumina. Toivoton tapaus , pakko unohtaa.

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3837
                              • Finnland

                              Diding https://www.iltalehti.fi/autouutiset...0-da990210680c
                              "Renkaista irtoaa tuhatkertaisesti enemmän hiukkasia kuin pakokaasuista – aggressiivinen sähköautoilija pahin saastuttaja"
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                Originally posted by Jarger View Post
                                Diding https://www.iltalehti.fi/autouutiset...0-da990210680c
                                "Renkaista irtoaa tuhatkertaisesti enemmän hiukkasia kuin pakokaasuista – aggressiivinen sähköautoilija pahin saastuttaja"

                                Tutkimus varmaan ihan asiallinen, mutta onhan näissä aina hauskat otsikot.



                                1. Tuossa on valittu vertailuarvoiksi ilmeisesti painoyksikkö, jolloin renkaista irtoavan suuren massan vuoksi ero on prosentuaalisesti suuri.
                                2. On eriasia suosia sähköä käyttövoimana ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi kuin muiden päästöjen hillitsemiseksi. Ensimmäinen vaatii hiilidioksidipäästöjen leikkaamista, jäljemmät muuta.
                                3. Syy sähköajoneuvojen suurempiin päästöihin johtuu autojen kasvaneesta painosta (painot kasvaneet tosin muutoinkin, esim 5-sarjaan tullut about 200-400kg) ei sinällään itse käyttövoimasta akku johdu ongelma, vaan myös ihmisten valinnoista.
                                4. Päästöjä pitäisi katsoa kokonaisuutena ja erotella eri laadut. Esim. jarrupöly on fossiiliautossa paljon suurempi kuin regeroivassa sähköautossa jne.



                                Mutta kyllä se tästä. Renkaitakin pitää kehittää ja kokonaispäästöt aina huomioida.
                                Last edited by ///Jone; 04-06-2022, 17:56.
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎