Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    #91
    Nää on kyllä vahvasti makuasioita. Ite koeajoin aika montaa sähkövempainta ennen tilausta, viimeisimpinä Model 3:n ja i4:n. Sanoin oikeastaan heti silloin, että jos Teslasta ottaa voimalinjan pois, niin mitä jää? Ei ainakaan omalla kohdallani mitään sellaista, jolle antaisin arvoa. Pahvilaatikko on kyllä hyvä luonnehdinta. Enkä kyllä ymmärrä sitä näytön ja minimalismin hypetystä. Itteä ainakin vtutti, kun lasinpyyhkijöitäkään ei voinu ilman näytön hipelöintiä käyttää. Enkä muutenkaan ymmärrä tätä avaimettomuuden tai käynnistysnapittomuuden tms ihannointia. Ja monessa kommentissa moititaan muita kuin Teslaa siitä, kun ei ole suunniteltu alunperin sähköautoksi. Kardaanitunnelin osalta moitteet ymmärrän, muuten menee kyllä ihan höpöhöpö osastolle, ainakin omilla preferensseilläni.

    Ihan hyvin esim. tämän toimitusajan vuoksi voisin odotusajan ajella Teslalla. Vaatisi vain erilaista asennoitumista autoiluun, mutta olen minä autoillut Hyundaillakin. Vertailukohta sille Teslalle autona kokonaisuudessaan löytyy idän ihmeistä, ei saksalaisesta yhdestä puusta veistetystä kokonaisuudesta.
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 250
      • espoo

      #92
      Tuli koeajettua Polestar 2. Seuraavia huomioita :

      Erittäin tiiviin ja laadukkaan tuntuinen kori , ei resonansseja. Ajoasento erittäin hyvä , aivan bemaritasoa , jopa osin perempi siinä suhteessa , että päätuki tulee riittävän eteen , toisin kuin joissakin BMW malleissa.

      Hyvin neutraali ja nautinnollisen tuntuinen ohjattavuus.

      Voimalinja erittäin hyvä , kuten tietysti 300kw teholla odottaisikin.

      Ergonomia riittävän hyvällä tasolla huolimatta fyysisten nappien vähäisyydestä , ei kuitenkaan yllä bemarin perinteisen käyttöliittymän tasolle pylpyröineen ja selkeine nappeineen.

      Takapenkillä liian matala istuma asento , mutta se ei tietenkään kuljettajaa haittaa.

      Sitten pitkä miinus , jonka myötä kaikki kaatuu : aivan sietämättämän kova rengaskumina jo taajama vauhdissa.

      Autossa oli renkaina 19 tuuman Falken allseasonit , liekö sitten hiljaisempi jollakin muulla renkaalla. Autoon ilmesesti sopii myös 18 tuuman rengas , liekö kellään kokemusta tästä koosta Polestarin alla ?

      Comment

      • SkyMan
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 518
        • Sirius

        #93
        Originally posted by melperri View Post
        Sitten pitkä miinus , jonka myötä kaikki kaatuu : aivan sietämättämän kova rengaskumina jo taajama vauhdissa.

        Autossa oli renkaina 19 tuuman Falken allseasonit , liekö sitten hiljaisempi jollakin muulla renkaalla. Autoon ilmesesti sopii myös 18 tuuman rengas , liekö kellään kokemusta tästä koosta Polestarin alla ?
        Täysin sama huomio. Jopa Teslaa pahempi mölykasa. Tosin Teslan eduksi on sanottava, että ”refresh” vai mikä lie facelift mallinimitys onkaan, on mennyt tuossa äänieristyksessä paljon eteenpäin ja auto on ns. normaalitasoinen sisämelultaan. Mutta joo, Polestarin koeajo oli kyllä noilta osin älytön pettymys. Muuten varsin mainio laitos.
        Coffee isn´t my cup of tea

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #94
          Bimmerpostissa kuvia vuodetusta X1:stä. Mielenkiintoinen uutuus.



          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11693
            • Kouvola

            #95
            Originally posted by ///Jone View Post
            Bimmerpostissa kuvia vuodetusta X1:stä. Mielenkiintoinen uutuus.
            Hyvälle näyttää ainakin. Käytännön kantama siellä 300-350km luokassa mikä tuntuu pikkasen naftilta vrt. jo markkinoilla oleviin kilpailijoihin kuten Skoda Enyaq, VW iD.4 ja Q4 e-tron vajaa 80kw akuilla. Tietysti voi olla tulossa myös isommalla akkupaketilla tarjolle.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5019
              • Paimio

              #96
              Ihan kivan näköinen...

              Plussaa taas ehdottomasti siitä että ei ole yritetty mitään supererikoista tehdä vaan ihan normiauton näköinen.

              Liekkö kahdella eri akkuversiolla sitten tulossa kun tosiaan tuo toimintamatka tuntuu pieneltä.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #97
                Originally posted by Esko View Post
                Hyvälle näyttää ainakin. Käytännön kantama siellä 300-350km luokassa mikä tuntuu pikkasen naftilta vrt. jo markkinoilla oleviin kilpailijoihin kuten Skoda Enyaq, VW iD.4 ja Q4 e-tron vajaa 80kw akuilla. Tietysti voi olla tulossa myös isommalla akkupaketilla tarjolle.
                Eikö iX3 ole saman segmentin auto kuin nuo mainitsemasi?
                Tai no, itse ainakin pidin niitä "vaihtoehtoina" kun iX3 olin ostamassa :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11693
                  • Kouvola

                  #98
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Eikö iX3 ole saman segmentin auto kuin nuo mainitsemasi?
                  Tai no, itse ainakin pidin niitä "vaihtoehtoina" kun iX3 olin ostamassa :think
                  Koon puolesta ehkä, mutta hintaluokaltaan iX3 karkaa todella kauas varsinkin Skodasta ja VW:stä.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6745
                    • PK-seutu

                    #99
                    iX1 lienee myös vaihtoehto i3 120Ah:n seuraajaksi. Siihen nähden käytännön range pitenee mukavasti. ihan mielenkiintoinen malli, riippuen toki miten hinnoitellaan.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1754
                      • vihti

                      Originally posted by Esko View Post
                      kantama tuntuu pikkasen naftilta vrt. jo markkinoilla oleviin kilpailijoihin kuten Skoda Enyaq, VW iD.4 ja Q4 e-tron vajaa 80kw akuilla. Tietysti voi olla tulossa myös isommalla akkupaketilla tarjolle.

                      Bmw on aina ollut se kalliimpi ja enemmän kuluttava menopeli verrattuna moniin muihin, sähköinen siirtymä ei sentään tähän asiaan ole tuonut muutosta
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Ja kyllähän hinnalle katettakin yleensä on saanut...varsinkin sisäosien laadulla on ollut kyllä eroa moniin muihin merkkeihin missä muovit on olleet mitä on...

                        Toki myös kiitos viherpiipertäjien on BMW:n muovien laatukin laskenut siitä mitä se oli vielä 90-luvulla...
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 379
                          • Vaasa

                          Originally posted by melperri View Post
                          Tuli koeajettua Polestar 2. Seuraavia huomioita :

                          Erittäin tiiviin ja laadukkaan tuntuinen kori , ei resonansseja. Ajoasento erittäin hyvä , aivan bemaritasoa , jopa osin perempi siinä suhteessa , että päätuki tulee riittävän eteen , toisin kuin joissakin BMW malleissa.

                          Hyvin neutraali ja nautinnollisen tuntuinen ohjattavuus.

                          Voimalinja erittäin hyvä , kuten tietysti 300kw teholla odottaisikin.

                          Ergonomia riittävän hyvällä tasolla huolimatta fyysisten nappien vähäisyydestä , ei kuitenkaan yllä bemarin perinteisen käyttöliittymän tasolle pylpyröineen ja selkeine nappeineen.

                          Takapenkillä liian matala istuma asento , mutta se ei tietenkään kuljettajaa haittaa.

                          Sitten pitkä miinus , jonka myötä kaikki kaatuu : aivan sietämättämän kova rengaskumina jo taajama vauhdissa.

                          Autossa oli renkaina 19 tuuman Falken allseasonit , liekö sitten hiljaisempi jollakin muulla renkaalla. Autoon ilmesesti sopii myös 18 tuuman rengas , liekö kellään kokemusta tästä koosta Polestarin alla ?

                          Aikalailla täysin samanlaiset fiilikset Pole 2'sesta. Huomiona että penkit on ihan hyvät, mutta tykkään enemmän Bemarin Sporteista ja Bemarin Comfortit on jo aivan älyttömästi paremmat.


                          Onkos kukaan verrannut Pole 2 melun ja muiden ominaisuuksien osalta Volvo sisareen XC40 P8:iin?
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + ENET

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7086
                            • Forssa

                            ID Buzz

                            Yrittivätkö matkia kleinaria vai mitä? Silti vähän huvittava. Vähän pullea henkilöautoksi mutta liian pieni pakettiautoksi. Rangekin vähän nafti.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3596
                              • Raisio

                              Originally posted by |foder| View Post
                              ID Buzz

                              Yrittivätkö matkia kleinaria vai mitä? Silti vähän huvittava. Vähän pullea henkilöautoksi mutta liian pieni pakettiautoksi. Rangekin vähän nafti.
                              Taattua Volkkaria, lopputulos jää vajaaksi ja rohkeus muotoilla retrommin katosi johonkin.

                              Parempaankin olis ollut aineksia.

                              Pettymys.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5019
                                • Paimio

                                Originally posted by |foder| View Post
                                ID Buzz

                                Yrittivätkö matkia kleinaria vai mitä? Silti vähän huvittava. Vähän pullea henkilöautoksi mutta liian pieni pakettiautoksi. Rangekin vähän nafti.
                                Eikös sen nimenomaan pitänyt olla joku tribuutti tms?

                                Epäonnistui kyllä surkeasti.


                                Tämä iX1 ei nyt pahemmalta vaikuta:


                                Sääli vaan että keskikonsolista on luovuttu tuon typerän kelluvan sijaan ja näyttää myös että iDrive-rulla on hävinnyt mikä on kyllä erittäin suuri miinus...

                                Olisi myös esittelyauton väriksi voinut valita jonkun muun kuin tylsääkin tylsemmän valkoisen...
                                Last edited by TheRipper; 02-06-2022, 20:04.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎