Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #46
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Halpaa, ja halpaa sähköä, täällä pelkkä siirto & vero on tuolla energiamäärällä ~60€

    Ja tuossa on siirto ja vero mukana, miks ei olis?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • tiko4tiko
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2020
      • 808
      • Lappeenranta

      #47
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Ja tuossa on siirto ja vero mukana, miks ei olis?
      Niin totesin että halpaa ajoa, olisko pitänyt sanoa erittäin halpaa Hyvä vaan jos&kun on pitkä soppari, ei muuta kuin ajoa.Tekemällä nyt sopimuksen ei saa edes energian osuutta tuolla rahalla.
      Mini, E24, E90, G70
      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        #48
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ensimmäinen kuukausi takana iX3:lla. Kilometrejä 3740 ja sähköä ladattu 850kWh, hintaan 108€. Käytännössä pelkkä kotilataus, kerran kokeilin pikalatausta ja kerran ostoskeskuksessa ilmaiseksi latasin.

        Käytännön suorituskyky on kyllä mukava noin isoksi autoksi eikä kulutuskaan mikään älytön. Auto väittää 20.5/100km mutta latauksista laskettu 22.7/100km.

        Eipä nyt isohkolle maasturille tuo 22.7kään pahalta kuullosta...

        Mikäs tässä muuten on vuotuinen käyttövoimavero?




        Tänään Tokmannin parkkipaikalla tuli nähtyä eka i4 luonnossa ja vielä sillä hyvällä vihreällä värillä...

        Näyttää kyllä luonnossa paremmalta kuin kuvissa...tuota voisi jopa ihan hyvännäköiseksikin nimittää suorastaan. Paitsi nyt ehkä ihan suoraan edestä.

        Sisustassakin tuo kaareva hölmösti seisova näyttökokonaisuus ei ollut ihan niin kamalan näköinen kuin mitä kuvat antaa ymmärtää...toki sisusta ilman kunnon mittariston "kupua" on aina vähän askeettisen ja hölmön näköinen.

        Mutta kyllä tuommoisella kelpaisi ajella ei siinä mitään. Kiva kun näyttää vielä kuitenkin ihan autolta eikä miltään ihmekupperolta kuten monet sähköautot...nopeasti katstottunahan tuon voi ihan 4-sarjan GC:n sotkea mikä on plussaa ehdottomasti.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #49
          Vajaa pari viikkoa takana, ja ne vähät ajot mitä ajanut niin lyö kaikessa muussa paitsi kulutuksessa tuon Tesla Model3 performancen. On kuin vertaisi eurosamaraa rolssiin.

          https://photos.app.goo.gl/WGRPjy3wwHatvmRt8
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1110
            • Espoo

            #50
            Originally posted by TheRipper View Post
            Tänään Tokmannin parkkipaikalla tuli nähtyä eka i4 luonnossa ja vielä sillä hyvällä vihreällä värillä...

            Näyttää kyllä luonnossa paremmalta kuin kuvissa...tuota voisi jopa ihan hyvännäköiseksikin nimittää suorastaan. Paitsi nyt ehkä ihan suoraan edestä.

            Sisustassakin tuo kaareva hölmösti seisova näyttökokonaisuus ei ollut ihan niin kamalan näköinen kuin mitä kuvat antaa ymmärtää...toki sisusta ilman kunnon mittariston "kupua" on aina vähän askeettisen ja hölmön näköinen.

            Mutta kyllä tuommoisella kelpaisi ajella ei siinä mitään. Kiva kun näyttää vielä kuitenkin ihan autolta eikä miltään ihmekupperolta kuten monet sähköautot...nopeasti katstottunahan tuon voi ihan 4-sarjan GC:n sotkea mikä on plussaa ehdottomasti.
            Tämä on erittäin mukava kuulla. Mä en ole San Remo greeniä livenä tietääkseni nähnyt ja sellaisen tilasin. Oliko rassi takaveto vai M50? Niissäkin on ulkonäössä hieman eroa.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #51
              Originally posted by suppari View Post
              Vajaa pari viikkoa takana, ja ne vähät ajot mitä ajanut niin lyö kaikessa muussa paitsi kulutuksessa tuon Tesla Model3 performancen. On kuin vertaisi eurosamaraa rolssiin.

              https://photos.app.goo.gl/WGRPjy3wwHatvmRt8
              Frozen pure grey
              Hieno i4 ja hyvä kuulla, että meno maistuu!
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                #52
                Originally posted by suppari View Post
                Vajaa pari viikkoa takana, ja ne vähät ajot mitä ajanut niin lyö kaikessa muussa paitsi kulutuksessa tuon Tesla Model3 performancen. On kuin vertaisi eurosamaraa rolssiin.

                https://photos.app.goo.gl/WGRPjy3wwHatvmRt8
                Tätä tulikin jo kokeiltua, erittäin hieno sähkäri
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5019
                  • Paimio

                  #53
                  Originally posted by suppari View Post
                  Vajaa pari viikkoa takana, ja ne vähät ajot mitä ajanut niin lyö kaikessa muussa paitsi kulutuksessa tuon Tesla Model3 performancen. On kuin vertaisi eurosamaraa rolssiin.

                  https://photos.app.goo.gl/WGRPjy3wwHatvmRt8
                  Eiköhän tuo nyt ollut aika selväkin...toinen sentään aito auton valmistaja yli vuosisadan kokemuksella ja toinen...no ei ihan sitä...Auto on auto ja Tesla on tesla niin se vaan on...on se sähkötekniikka sitten kuinka hyvää niin ei se vielä autoa tee.

                  Täytyy jossain kohdin tulla pällistelemään tuota sitten jos saapi!


                  Originally posted by PNM2 View Post
                  Tämä on erittäin mukava kuulla. Mä en ole San Remo greeniä livenä tietääkseni nähnyt ja sellaisen tilasin. Oliko rassi takaveto vai M50? Niissäkin on ulkonäössä hieman eroa.
                  Ihan 40 oli....mutta M-sport kylläkin.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #54
                    Ei oo Taycania suunniteltu sorateille. Etukulmissa on jäähdyttimet ja niille flektit. Sisälokasuojissa tuuletusritilät. Pikkukivet lentelee flektin koteloon ja välillä rahisee kunnolla. Just paineilmalla putsailtiin kivet pois, toista kiloa tuli soraa. Olisivat edes tehneet kotelot sillalailla että ne pääsisi helposti purkamaan edestä pois...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #55
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ei oo Taycania suunniteltu sorateille. Etukulmissa on jäähdyttimet ja niille flektit. Sisälokasuojissa tuuletusritilät. Pikkukivet lentelee flektin koteloon ja välillä rahisee kunnolla. Just paineilmalla putsailtiin kivet pois, toista kiloa tuli soraa. Olisivat edes tehneet kotelot sillalailla että ne pääsisi helposti purkamaan edestä pois...
                      Kerää muuten i4 kiveä myös etu ja sivu ilmanotot täyteen. Näytti lisäksi että pohjapanssarin päälle tulee rompolia, mutta ne ei sieltä pääse pois.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

                        #56
                        Ihan mielenkiintoinen :think

                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

                          #57
                          Originally posted by mikkod View Post
                          Maistuis kyllä ihan varmasti.
                          Throttle House teki YouTuben videoita tuosta ja EQS:stä. Ja jos sitä meseä pitää mittapuuna, niin ihan mainiosti pärjäsi tuo Lucid.
                          -22 Lexus ES300h
                          -07 Subaru Outback

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Vaihdettiin äidin vanha qashqai diesel rousku uuteen Seat Mii electric.
                            Ompahan mielyttävä auto ei voi muuta sanoa, kriteereinä oli että kun on yli 60v ihminen jonka tekniikka osaaminen 1/5 niin mahdollisimman yksinkertaista kaikki, ja tässä kyllä on. Perus jutut ja kaikki helppoa pikku tutkimisella.
                            Pienihän tuo on mutta ajossa tuo ei tunnu pieneltä, menee ihmeen tasaisesti ja sisämelu todella maltillinen verrattuna moneen muuhun pikkuautoon. Ajoasennon saa jopa 195cm ihan ok. Tällöin toki takapenkkiläisellä ei saa olla jalkoja.
                            Ajossa, voimalinjassa ym ei mitään valittamista.
                            100km/h menee vielä kivuttomasti mutta siitä ylemmäs alkaa voima loppua esim ohituksiin ja kulutuskin nousee raketin lailla.
                            Akulla pääsee näillä keleillä ainakin helposti yli 200km.
                            En kyllä äkkiseltään keksi fiksumpaa kauppakassia, up!, citigo lienee sama auto joten iso peukku näille
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1365
                              • Tampere

                              #59
                              Edelleen harmittaa isosti kun ei tullut sillon pari vuotta sitten tilattua tuollaista Miitä kauppakassiksi, kun niitä sai tukien kera alennuksesta 15-kilolla. Se oli kyllä hyvä tarjous.

                              Comment

                              • melperri
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2011
                                • 250
                                • espoo

                                #60
                                Originally posted by A^A View Post
                                Vaihdettiin äidin vanha qashqai diesel rousku uuteen Seat Mii electric.
                                Ompahan mielyttävä auto ei voi muuta sanoa, kriteereinä oli että kun on yli 60v ihminen jonka tekniikka osaaminen 1/5 niin mahdollisimman yksinkertaista kaikki, ja tässä kyllä on. Perus jutut ja kaikki helppoa pikku tutkimisella.
                                Pienihän tuo on mutta ajossa tuo ei tunnu pieneltä, menee ihmeen tasaisesti ja sisämelu todella maltillinen verrattuna moneen muuhun pikkuautoon. Ajoasennon saa jopa 195cm ihan ok. Tällöin toki takapenkkiläisellä ei saa olla jalkoja.
                                Ajossa, voimalinjassa ym ei mitään valittamista.
                                100km/h menee vielä kivuttomasti mutta siitä ylemmäs alkaa voima loppua esim ohituksiin ja kulutuskin nousee raketin lailla.
                                Akulla pääsee näillä keleillä ainakin helposti yli 200km.
                                En kyllä äkkiseltään keksi fiksumpaa kauppakassia, up!, citigo lienee sama auto joten iso peukku näille
                                Kohta pari vuottaa eUP:lla ajaneena voin yhtyä kommnetteihin. Kerrassaan erinomainen peli ja kulkee vakaasti moottoritie nopeuksissakin. Kokoon nähden suuri paino ja matala painopiste auttavat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎