Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
-
-
Originally posted by kimmon View PostLuetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
Siis nimenomaanhan minä tuossa yritän löytää objektiivisesti ja ihan asiallisesti syitä noihin Teslan ongelmiin...Ihan samalla lailla kuin vaikkapa BMW:n ongelmiin.
Miksei niistä saisi keskustella ja syitä arvuutella?
Siksikö että Tesla on maailman paras auto ja kaikki viat on vain kateellisten panettelua ja testit on maksettua bensa-autojen kannattajien propagandaa ja käyttökokemukset vain teslan vihaajien valeuutisia?
On tämä ihan käsittämätöntä touhua...
Koska täällä ei saa kerran oikeasti keskustella niin taitaa olla parempi vain jättää tämä ketju sitten teslamiesten itsehyväilyyn...Last edited by TheRipper; 14-07-2022, 16:32.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Yritetään vielä kerran asialinjaa...
Originally posted by Kräki View PostItse odottelen,että tulisi ensimmäinen iso huolto omaan teslaan. Siihen kuuluu jarrupalojen herkistelyt
Sehän pitää tehdä kerran-kahdenvuoden välein.
Jääkö jarrut vähälle käytölle regeneraation takia?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostYritetään vielä kerran asialinjaa...
Mitäs tuolla herkistelyllä oikein tarkoitetaan? On sen verran hauska huoltokohde vaan.
Jääkö jarrut vähälle käytölle regeneraation takia?
Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.Last edited by Kräki; 14-07-2022, 17:40.
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostNiinhän se on,jos ei itse jarruttele kummoisesti.
Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.
Toinen satku sitten meni jousiin, mutta se nyt ei ole huoltokulu...kuten ei tietenkään myöskään se vetarin vaihto.
Eikä kyllä 500€ vetarista ole kallista kyllä sinällään...
Onhan se nyt tottakai selvääkin että sähköautolla säästää huoltokuluissa kun niitä kerta käytännössä ei ole. (Yleensähän huoltokuluiksi lasketaan nimenomaan moottorin/voimansiirron huoltotarpeet eli käytännössä öljyt+suodattimet)
Tuo ajamisen halpuushan se nimenomaan on se syy miksi sähköautoilu kannattaa oikeasti jos siihen on vaan järkevät mahdollisuudet.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
No,sanottakoon sekin,että nythän sähkönhinta nousee hullua tahtia. Että eiköhän se kohtapuoliin näy latauspisteilläkin.
Tuossa tein laskelman nyt omien loma-ajojen hintaa. Olen ostanut latauspisteiltä 71eurolla sähköä.
Mökillä en ole ladannut yhtään.
2200km kruisaillu.Last edited by Kräki; 31-08-2022, 21:20.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKoska täällä ei saa kerran oikeasti keskustella niin taitaa olla parempi vain jättää tämä ketju sitten teslamiesten itsehyväilyyn...S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Ja minulla on kahdeksan autoa ja yksi moottoripyörä ja missään niissä ei ole sähköä kuin starttiakussa. En omista edes yhtään hybridiä. Että siinä mielessä ei oikein osu noi "Teslan hymistelyt". Minulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Eikä siknä mitään,toisia ei nappaa. Vein auton eilen mökkinaapuri tilalliselle,jolla snadi autokuume.
Se kävi koittaa tota vehettä,niin nyt kyselee y-malliin vaihtoja vanhaansa. Ihan myyty oli 10km lenkillä.
Nyt tilas jo tänään tolle yhteiselle tiell 12kasettia hiekkaa,että on sitten sopivan tasainen maasto🤣
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostMinulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.
Kuten jo aikaisemminkin olen todennut jos olisin nyt uutta autoa ostamassa olisi se ilman muuta i4.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostLuetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View Post(Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
ps. lait privalla sähköpostiosoite tms., jos haluat kuvia alkuperäisistä ruosteettomista ovista.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Tuleeko kenelläkän mieleen vaihtoehtoista sähköautoa Polestar 2 standart rangeen, jossa olisi samat ominaisuudet ja hinta:
- akun lämmitys / lataa talvella kuten kesällä
- tehokas ja luotettava lämmityslaite
- 10-80% keskilatausteho min. 100kwh
- vetokykyä 1500kg ja saa katolle telineet
- alle 8s 0-100kmh
- akku yli 60kwh tai range maantiellä kesällä 350km
- saa valtion hankintatuen 2k€
- ei pintakovaa alustaa______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Comment