Varmaankin tosiaan suurin syy noihin ongelmiin on että on käytetty ns. normiauton vetareita mitkä sitten onkin vähän turhan kovilla huomattavasti painavammassa ja tehokkaammassa autossa. Ja takuulla myös ajotapa vaikuttaa paljon. Jos kokoajan kiihdytellään maksimissa on vetaritkin kovilla.
Testien vähyys ennen tuotantoa on varmaankin tähän johtanut. Mikä toki on myös ihan ymmärrettävää uudelle valmistajalle jonka on pitänyt saada tuote nopeasti markkinoille. Sehän on Teslan ongelma ollutkin melkein joka mallin kanssa...ensimmäinen versio ainakin on ollut sutta ja sekundaa, kaikista selvimmin model 3...mutta onhan siihenkin reagoitu nopeasti, mutta toki moni muu valmistaja ei olisi heikkoa tuotetta päästänyt edes markkinoille.
No toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja sitten on jo laatu kohdallaan.
Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
Voi että sentään taas...
Siis nimenomaanhan minä tuossa yritän löytää objektiivisesti ja ihan asiallisesti syitä noihin Teslan ongelmiin...Ihan samalla lailla kuin vaikkapa BMW:n ongelmiin.
Miksei niistä saisi keskustella ja syitä arvuutella?
Siksikö että Tesla on maailman paras auto ja kaikki viat on vain kateellisten panettelua ja testit on maksettua bensa-autojen kannattajien propagandaa ja käyttökokemukset vain teslan vihaajien valeuutisia?
On tämä ihan käsittämätöntä touhua...
Koska täällä ei saa kerran oikeasti keskustella niin taitaa olla parempi vain jättää tämä ketju sitten teslamiesten itsehyväilyyn...
Niinhän se on,jos ei itse jarruttele kummoisesti.
Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.
Niinhän se on,jos ei itse jarruttele kummoisesti.
Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.
Kyllä minä olen oman polttikseni huoltanut alle 100€ vuodessa.
Toinen satku sitten meni jousiin, mutta se nyt ei ole huoltokulu...kuten ei tietenkään myöskään se vetarin vaihto.
Eikä kyllä 500€ vetarista ole kallista kyllä sinällään...
Onhan se nyt tottakai selvääkin että sähköautolla säästää huoltokuluissa kun niitä kerta käytännössä ei ole. (Yleensähän huoltokuluiksi lasketaan nimenomaan moottorin/voimansiirron huoltotarpeet eli käytännössä öljyt+suodattimet)
Tuo ajamisen halpuushan se nimenomaan on se syy miksi sähköautoilu kannattaa oikeasti jos siihen on vaan järkevät mahdollisuudet.
Ja minulla on kahdeksan autoa ja yksi moottoripyörä ja missään niissä ei ole sähköä kuin starttiakussa. En omista edes yhtään hybridiä. Että siinä mielessä ei oikein osu noi "Teslan hymistelyt". Minulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.
Eikä siknä mitään,toisia ei nappaa. Vein auton eilen mökkinaapuri tilalliselle,jolla snadi autokuume.
Se kävi koittaa tota vehettä,niin nyt kyselee y-malliin vaihtoja vanhaansa. Ihan myyty oli 10km lenkillä.
Nyt tilas jo tänään tolle yhteiselle tiell 12kasettia hiekkaa,että on sitten sopivan tasainen maasto🤣
Minulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.
Eikä ole minullakaan ja olen sen tehnyt myös mielestäni harvinaisen selväksi.
Kuten jo aikaisemminkin olen todennut jos olisin nyt uutta autoa ostamassa olisi se ilman muuta i4.
Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
Samaa mieltä. Asiasta kun huomauttaa, niin saa panettelua ja hartioiden kohottelua takaisin. Ei ymmärrä.
(Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
tää oli varmaan mulle? ei o tehty täyspyttysiä viä 1990.
ps. lait privalla sähköpostiosoite tms., jos haluat kuvia alkuperäisistä ruosteettomista ovista.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Tuleeko kenelläkän mieleen vaihtoehtoista sähköautoa Polestar 2 standart rangeen, jossa olisi samat ominaisuudet ja hinta:
- akun lämmitys / lataa talvella kuten kesällä
- tehokas ja luotettava lämmityslaite
- 10-80% keskilatausteho min. 100kwh
- vetokykyä 1500kg ja saa katolle telineet
- alle 8s 0-100kmh
- akku yli 60kwh tai range maantiellä kesällä 350km
- saa valtion hankintatuen 2k€
- ei pintakovaa alustaa
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment