Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmon
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Tuusulantien päässä...

    Originally posted by TheRipper View Post
    Varmaankin tosiaan suurin syy noihin ongelmiin on että on käytetty ns. normiauton vetareita mitkä sitten onkin vähän turhan kovilla huomattavasti painavammassa ja tehokkaammassa autossa. Ja takuulla myös ajotapa vaikuttaa paljon. Jos kokoajan kiihdytellään maksimissa on vetaritkin kovilla.

    Testien vähyys ennen tuotantoa on varmaankin tähän johtanut. Mikä toki on myös ihan ymmärrettävää uudelle valmistajalle jonka on pitänyt saada tuote nopeasti markkinoille. Sehän on Teslan ongelma ollutkin melkein joka mallin kanssa...ensimmäinen versio ainakin on ollut sutta ja sekundaa, kaikista selvimmin model 3...mutta onhan siihenkin reagoitu nopeasti, mutta toki moni muu valmistaja ei olisi heikkoa tuotetta päästänyt edes markkinoille.

    No toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja sitten on jo laatu kohdallaan.
    Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5019
      • Paimio

      Originally posted by kimmon View Post
      Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
      Voi että sentään taas...

      Siis nimenomaanhan minä tuossa yritän löytää objektiivisesti ja ihan asiallisesti syitä noihin Teslan ongelmiin...Ihan samalla lailla kuin vaikkapa BMW:n ongelmiin.

      Miksei niistä saisi keskustella ja syitä arvuutella?

      Siksikö että Tesla on maailman paras auto ja kaikki viat on vain kateellisten panettelua ja testit on maksettua bensa-autojen kannattajien propagandaa ja käyttökokemukset vain teslan vihaajien valeuutisia?

      On tämä ihan käsittämätöntä touhua...

      Koska täällä ei saa kerran oikeasti keskustella niin taitaa olla parempi vain jättää tämä ketju sitten teslamiesten itsehyväilyyn...
      Last edited by TheRipper; 14-07-2022, 16:32.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Kräki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2018
        • 1090
        • Espoo

        Itse odottelen,että tulisi ensimmäinen iso huolto omaan teslaan. Siihen kuuluu jarrupalojen herkistelyt🤣
        Sehän pitää tehdä kerran-kahdenvuoden välein.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5019
          • Paimio

          Yritetään vielä kerran asialinjaa...

          Originally posted by Kräki View Post
          Itse odottelen,että tulisi ensimmäinen iso huolto omaan teslaan. Siihen kuuluu jarrupalojen herkistelyt��
          Sehän pitää tehdä kerran-kahdenvuoden välein.
          Mitäs tuolla herkistelyllä oikein tarkoitetaan? On sen verran hauska huoltokohde vaan.

          Jääkö jarrut vähälle käytölle regeneraation takia?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Kräki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2018
            • 1090
            • Espoo

            Originally posted by TheRipper View Post
            Yritetään vielä kerran asialinjaa...



            Mitäs tuolla herkistelyllä oikein tarkoitetaan? On sen verran hauska huoltokohde vaan.

            Jääkö jarrut vähälle käytölle regeneraation takia?
            Niinhän se on,jos ei itse jarruttele kummoisesti.
            Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
            Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)

            Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.
            Last edited by Kräki; 14-07-2022, 17:40.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5019
              • Paimio

              Originally posted by Kräki View Post
              Niinhän se on,jos ei itse jarruttele kummoisesti.
              Mutta vähän sivuten sitä,että yhdellä menee vetari ja se maksaa 5höntsää,niin se on niin helvetin kallista.
              Mutta polttiksen huoltokulut 500-1000e/v on edukasta. (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)

              Ainiin,kävin eilen heittää somero-raisio-somero lenkin,maksoi n.6e(220km),kun kävin huvikseen testaa teslan superia matkanvarrella. Myllyssä sain ”tankin” täyteen,kun siellä oli ilmainen lataus.
              Kyllä minä olen oman polttikseni huoltanut alle 100€ vuodessa.

              Toinen satku sitten meni jousiin, mutta se nyt ei ole huoltokulu...kuten ei tietenkään myöskään se vetarin vaihto.

              Eikä kyllä 500€ vetarista ole kallista kyllä sinällään...

              Onhan se nyt tottakai selvääkin että sähköautolla säästää huoltokuluissa kun niitä kerta käytännössä ei ole. (Yleensähän huoltokuluiksi lasketaan nimenomaan moottorin/voimansiirron huoltotarpeet eli käytännössä öljyt+suodattimet)

              Tuo ajamisen halpuushan se nimenomaan on se syy miksi sähköautoilu kannattaa oikeasti jos siihen on vaan järkevät mahdollisuudet.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Kräki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2018
                • 1090
                • Espoo

                No,sanottakoon sekin,että nythän sähkönhinta nousee hullua tahtia. Että eiköhän se kohtapuoliin näy latauspisteilläkin.

                Tuossa tein laskelman nyt omien loma-ajojen hintaa. Olen ostanut latauspisteiltä 71eurolla sähköä.
                Mökillä en ole ladannut yhtään.
                2200km kruisaillu.
                Last edited by Kräki; 31-08-2022, 21:20.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6745
                  • PK-seutu

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Koska täällä ei saa kerran oikeasti keskustella niin taitaa olla parempi vain jättää tämä ketju sitten teslamiesten itsehyväilyyn...
                  En erityisesti pidä Tesloista, mutta nyt olet väärässä. Haisee ja kauas niinkuin edellinen kirjoitti.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    Ja minulla on kahdeksan autoa ja yksi moottoripyörä ja missään niissä ei ole sähköä kuin starttiakussa. En omista edes yhtään hybridiä. Että siinä mielessä ei oikein osu noi "Teslan hymistelyt". Minulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • Kräki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2018
                      • 1090
                      • Espoo

                      Eikä siknä mitään,toisia ei nappaa. Vein auton eilen mökkinaapuri tilalliselle,jolla snadi autokuume.
                      Se kävi koittaa tota vehettä,niin nyt kyselee y-malliin vaihtoja vanhaansa. Ihan myyty oli 10km lenkillä.
                      Nyt tilas jo tänään tolle yhteiselle tiell 12kasettia hiekkaa,että on sitten sopivan tasainen maasto🤣

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by kimmon View Post
                        Minulla vaan ei ole mitään asennevammaa sähköä kohtaan.
                        Eikä ole minullakaan ja olen sen tehnyt myös mielestäni harvinaisen selväksi.
                        Kuten jo aikaisemminkin olen todennut jos olisin nyt uutta autoa ostamassa olisi se ilman muuta i4.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11693
                          • Kouvola

                          Originally posted by kimmon View Post
                          Luetko sä ollenkaan itse mitä ja miten kirjoitat? Huutelet objektiivisen keskustelun perään ja kuitenkin lauot itse pelkkää mutua koko ajan postauksissasi Testien vähyys/sutta ja sekundaa/ei muut päästäisi edes markkinoille, mistä helvetistä sä näitä vedät?
                          Samaa mieltä. Asiasta kun huomauttaa, niin saa panettelua ja hartioiden kohottelua takaisin. Ei ymmärrä.

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2717
                            • .fi

                            Originally posted by Kräki View Post
                            (Poislukien nämä vuoden 1990 540:set,joihin sitten voi hakea romikselta halvalla ovet vanhojen ruostuneiden tilalle ja ryömiä öljykannun kanssa parkkiksella autonalle ja vaihtaa ne 80eurolla.)
                            tää oli varmaan mulle? ei o tehty täyspyttysiä viä 1990.



                            ps. lait privalla sähköpostiosoite tms., jos haluat kuvia alkuperäisistä ruosteettomista ovista.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • ///Jone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2009
                              • 1281
                              • HKI

                              Tuleeko kenelläkän mieleen vaihtoehtoista sähköautoa Polestar 2 standart rangeen, jossa olisi samat ominaisuudet ja hinta:

                              - akun lämmitys / lataa talvella kuten kesällä
                              - tehokas ja luotettava lämmityslaite
                              - 10-80% keskilatausteho min. 100kwh
                              - vetokykyä 1500kg ja saa katolle telineet
                              - alle 8s 0-100kmh
                              - akku yli 60kwh tai range maantiellä kesällä 350km
                              - saa valtion hankintatuen 2k€
                              - ei pintakovaa alustaa
                              ______________________
                              Nykyinen:
                              Model 3

                              BMW:t vuodesta 2009:
                              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                              Comment

                              • Kräki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2018
                                • 1090
                                • Espoo

                                Originally posted by aae30 View Post
                                tää oli varmaan mulle? ei o tehty täyspyttysiä viä 1990.



                                ps. lait privalla sähköpostiosoite tms., jos haluat kuvia alkuperäisistä ruosteettomista ovista.
                                Ei ollut,vain yleisesti sanottuna. 👌
                                540 tuli vain ensimmäisenä mieleen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎