Eikös nuo "viat" olisi ollut havaittavissa myös koeajolla ja ostettavaan tuotteeseen tutustumalla ja sovitut lommot, yms. hoidettu kuitenkin kuntoon?
Tai jos etäkauppa oli kyseessä, on lakisääteinen 14 vuorokauden peruutusoikeus jos tuote ei miellytä, tai ilmenee vikoja, tms. joita ei kerrottu ilmoituksessa.
Vai mitä vikaa lisäksi oli, johon kuluttajariitalautakunta antoi suosituksen maksaa hyvitystä?
Autotalo Vuohtoniemi ja erittäin negatiivinen asiakaskokemus
Collapse
X
-
Mullekin jäi epäselväksi, että mitkä nämä viat käytännössä oli.
Eli siis ymmärsinkö oikein, että penkinlämppäri ei toiminut, Comfort Access kahva ei toiminut (eli ei auennut ovet kahvan hipaisusta) eikä kontti auennut jalan heiluttelusta?
Lähinnä sillä mietin, kun mullakin on kahteen viimeiseen keksintöön liittyvää koodia autoissa näkynyt ilman toimintahäiriöitä. Ja toisaalta tuo jalan heilautusanturi tuntuu olevan hyvin tarkka vaikka siitä ei koodeja olisi.
Ikävä homma, jos on ollut vikoja, mutta kyllä pakko on sano, että jos kymmenen vuotta vanhan bemarin kanssa on elämä noinkin helppoa niin saa huokaista helpotuksesta…
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostEikö ne toimineet? Ja mitä ne jätti kertomatta?
Vaihdokin vikakoodit kyllä luettiin ihan omatoimisesti sillä aikaa kun kävin koeajolla, joten tiettyjen todennäköisyyksien valossa olen osannut muodostaa oman ajatuksen ja mielikuvan tapahtumien kulusta.
Kaikkein ikäviltä kokonaisuudessa on toimintatapa ja asiakaspalvelun luonne ja laatu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostIkävää, että tommosta tapahtuu
Mitä vikakoodeja autossa oli?
Vikakoodihan ei tarkoita automaattisesti että autossa olisi vikaa
Ja auto f11 530 XD, olisko 177 ollut mittarissa silloin.
Leave a comment:
-
-
Ikävää, että tommosta tapahtuu
Mitä vikakoodeja autossa oli?
Vikakoodihan ei tarkoita automaattisesti että autossa olisi vikaa
Leave a comment:
-
-
Autotalo Vuohtoniemi ja erittäin negatiivinen asiakaskokemus
Kokemus oli kokonaisuudessaan varsin tapahtumarikas, hämmentävä ja poikkeuksellinen. Räikeimpinä epäkohtina useiden vikojen kertomatta jättäminen, perusteeton asiakkaan syyttely valehtelijaksi ja autoliikkeen täydellinen haluttomuus/ kykenemättömyys löytää sovintoa. Autoliike ei kykene vastaamaan edes useaan otteeseen esitettyyn kysymykseen, oliko auton viat (vikakoodit) heidän tiedossa ennen kaupantekoa vai eivätkö olleet. Vaihdokin vikakoodit kyllä onnistuttiin lukemaan jo koeajon aikana.
Itseään ammattimaisena autoliikkeenä mainostavan yrityksen toiminnasta jäi lähinnä välinpitämätön, ylimielinen ja amatöörimäinen kuva. Esimerkiksi auton sisäpuhdistusta ei ollut tehty oletettavasti lainkaan, koska autosta löytyi käytettyä kasvosuojusta, kuivuneet pirtelöt penkinvälistä sekä hiuslenkkejä yms roskaa ja likaa vanhan omistajan ajalta,eikä toista rengassarjaa ollut viitsitty edes pestä. Kaupanteon yhteydessä sovitut klommon oikaisut suoritettiin myyjän toimesta myöhemmin heidän tiloissa, ja samalla tutkivat reklamoituja vikoja. Asiakaspalvelun luonne ja tyyli asiakasta kohtaan oli täydellisen ala-arvoista ja lopputuloksesta jäi paikan päälle matkustamisen ja 6h odottelun jälkeen varsin paha maku suuhun. En ole asiakkaana kokenut näin ylimielistä ja kitkerää kohtelua aikaisemmin, ja toivottavasti en enää koe.
Tarinassa riittäisi kerrottavaa kyllä useamman sivun verran, mutta eiköhän kokonaiskuva kokemuksesta synny jo näillä tiedoilla. Tapauksen osalta ratkaisua haettiin lopulta kuluttajariitalautakunnan kautta, jonka päätöksellä Autotalo Vuohtoniemeä suositeltiin maksamaan hyvitystä.
Autotalo Vuohtoniemi ei kuitenkaan noudata edes kuluttajariitalautakunnan suosituksia, vaan käyttäytyy edelleen ylimielisen röyhkeästi.
Itse tulen jatkossa hankkimaan autoni isoista ja tunnetuista liikkeistä, joiden jälkimarkkinoinnin toimivuuteen luotan näiden kokemusten perusteella taas huomattavasti enemmän. Kannattaa myös autokaupassa pohtia tarkkaan, kenen kanssa mahdollinen asioiden hoito on miellyttävää myös jälkikäteen.Tags: None
-
Leave a comment: