Autotalo Vuohtoniemi ja erittäin negatiivinen asiakaskokemus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anv
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 334
    • Oulu

Originally posted by VilleP View Post
    .
    .

Erään k-caaran myyjän kanssa aikoinaan laittelin sähköpostia niin heti ensimmäissä postissa kaveri huusi ja kirjoitti erittäin epäkunnioittavaa sävyyn. Vastasin aina asiallisesti takaisin enkä provosoitunut, niin alkoi ne caps lock ja huutomerkki viestit pikkuhiljaa vähentymään ja autokin lopulta laitettiin kuntoon. Tähän saattoi toki vaikuttaa kuluttajasuojamiehen soitto. Oli ehkä suurin mulkku mikä minua ikinä palvellut, enkä koskaan kävellyt samaan kauppaan uudestaan.

Minä pistin erään waltakunnallisen autoliikkeen boikottiin vuonna 1995. Mentiin emännän kanssa katselemaan isompaa auto, kun kolmas muksu teki tuloaan. "Asiakaspalvelija" kysyi ensimmäisenä mitä on tulossa vaihdossa. Vastasin että saab 99 turbo -81. Myyjä kyseli mitä olen vailla siitä. Minä nyt vaan heitin että pari tonniahan tuosta voisi pyytää, siis markkaa. Tämän jälkeen myyjä ajoi minut ja emännän ulos! Siinä sitten seisottiin pilalla monttu auki. Seuraavan kerran kävin ko. liikkeessä v. 2020.

Comment

• icecold
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 2337
      • 🌍

Tarinoita ja turinoita mahtuu maailmaan. Kuluttajariitalautakunnalle toimitettu ratkaisupyyntö sekä lautakunnan päätös tähän ketjuun näkyviin, niin kommentoin sitten. Näillä tiedoilla aivan turha ketju.

Comment

• Kräki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2018
        • 1090
        • Espoo

Taitaa olla foorumeilla paremmat tehot,kun kuluttajariitalautakunnilla.
        Itsekkin kirjoitin kiesikaupan asiakaspalvelusta,missä oli ehkä yksi paskin palvelu,mitä voi saada.
        Piti mennä ostamaan toisesta kaupasta samanlainen auto.

Comment

• bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1856
          • N/A

Originally posted by anv View Post
          Minä pistin erään waltakunnallisen autoliikkeen boikottiin vuonna 1995. Mentiin emännän kanssa katselemaan isompaa auto, kun kolmas muksu teki tuloaan. "Asiakaspalvelija" kysyi ensimmäisenä mitä on tulossa vaihdossa. Vastasin että saab 99 turbo -81. Myyjä kyseli mitä olen vailla siitä. Minä nyt vaan heitin että pari tonniahan tuosta voisi pyytää, siis markkaa. Tämän jälkeen myyjä ajoi minut ja emännän ulos! Siinä sitten seisottiin pilalla monttu auki. Seuraavan kerran kävin ko. liikkeessä v. 2020.
          Näitä kummallisia liikkeitä riittää, mutta ei ne sitten kovin kauaa pysty pystyssä. Mentiin vuonna 2014 koko perheen voimin koeajamaan yhtä nettiautosta löytynyttä F11 535d:tä Vantaalaiseen liikkeeseen. Oltiin liikkeellä kaverin autolla, kun edellinen auto oli tullut jo myytyä. Ajatus oli tehdä käteiskaupat. Bemari oli hallissa pestynä ja ihmeteltiin sitä aikansa kunnes myyjä lopulta tuli kysymään millä asialla ollaan. Kerroin että tulimme katsomaan Bemaria ja haluaisimme koeajaa sen, johon myyjä tokaisi: "se on just pesty, ei sitä viitsi antaa sotkettavaksi ennen kuin Mersu on tutkittu". Olin niin ällikällä lyöty etten osannut sanoa muuta kuin että se on kaverin auto. Sen verran meni fiilis että käveltiin vain ulos. Kaupat jäi tekemättä. No, ilmeisesti sama meno jatkui kuin vuotta myöhemmin like meni konkurssiin.
          Nyt:
          BMW X3 xDrive30e (g01)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          BMW 320i (e30)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

Comment

• E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

Originally posted by icecold View Post
            Tarinoita ja turinoita mahtuu maailmaan. Kuluttajariitalautakunnalle toimitettu ratkaisupyyntö sekä lautakunnan päätös tähän ketjuun näkyviin, niin kommentoin sitten. Näillä tiedoilla aivan turha ketju.
            Vähän tuli sama fiilis.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

Comment

• Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

Originally posted by Liti View Post
              Tapauksen osalta ratkaisua haettiin lopulta kuluttajariitalautakunnan kautta, jonka päätöksellä Autotalo Vuohtoniemeä suositeltiin maksamaan hyvitystä.
              Autotalo Vuohtoniemi ei kuitenkaan noudata edes kuluttajariitalautakunnan suosituksia, vaan käyttäytyy edelleen ylimielisen röyhkeästi.
              Ikäviä tapauksia tämmöiset ovat.
              Pistätkö noi dokumentit vielä esille niin saa tämäkin keskustelu jotakin faktaa ja painoarvoa. Muutenhan tämä on sellaista "turhaa huutelua" josta ei ole mitään hyötyä kenellekkään.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Kräki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2018
                • 1090
                • Espoo

Tuo kuluttajariitalutakunta on aivan yhtä tyhjän kanssa. Itse kerran mällipelin ostaneena he olivat sitämieltä myös,että myyjän pitää korvata huomattava summa tai purkaa kauppa. Myyjä ei suostunut kumpaakaan,joten se siitä. Mulle jäi paska ja sille kusettajalle 30k rahaa.

Comment

• Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

Originally posted by Kräki View Post
                  Tuo kuluttajariitalutakunta on aivan yhtä tyhjän kanssa. Itse kerran mällipelin ostaneena he olivat sitämieltä myös,että myyjän pitää korvata huomattava summa tai purkaa kauppa. Myyjä ei suostunut kumpaakaan,joten se siitä. Mulle jäi paska ja sille kusettajalle 30k rahaa.
                  No ei se nyt ihan yhtä tyhjän kanssa ole. Heiltä saa yhdenlaisen mielipiteen eli suosituksen asiaan. Jos auton myyjätaho on edelleenkin eri mieltä asiasta niin seuraavaksi pitää mennä oikeuten selvittämään asia.
                  Siellä vasta tehdään lopulliset päätökset. Ja yleensä kuluttajariitalautakunnan lausunnosta on apua asian ratkaisemiseksi.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5327
                    • Pirkkala

Tuosta kulsusta on paljon harhakuvitelmia ihmisillä. Sekun ei ole mikään tuomioistuin.

Topicin aloittaja kun on nimeltä maininnut liikkeen josta auton osti, oikeen topicin otsikossa asti, olisi ehkä oikein ja kohtuullista laittaa tänne näkyville ne kulsun laput.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

Comment

• Kanerv4
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 985
                      • Tampere

Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Tuosta kulsusta on paljon harhakuvitelmia ihmisillä. Sekun ei ole mikään tuomioistuin.

Topicin aloittaja kun on nimeltä maininnut liikkeen josta auton osti, oikeen topicin otsikossa asti, olisi ehkä oikein ja kohtuullista laittaa tänne näkyville ne kulsun laput.

Tämä, kkv antaa vain suosituksia ja oikeudessa noikin asiat mitkä ovat suositeltuja voivat mennä ihan toistepäin. Kyllä toi vaatisi vähän kättä pidempää, tulee vaan mustamaalattu leima äkkiä varsinkin kun sen voi yhdistää jo liikkeen nimen perusteella henkilökohtaisesti omistajaan jolla voidaan jo saattaa asia käräjille jo liikkeen puolesta. Pari vikakoodia ei autoa tapa, uusia sähkiksiä hajoaa meilläkin silloin tällöin niin parit kahva viat ovat olemattomia verrattuna ioniq 5 akunvaihtoon kun varaosaa ei saa mistään, kukaan ei ensinnäkään suomessa osaa sitä tehdä ennen tehtaan lupaa ja siihen päälle vielä asiakkaat jotka saavat allergian bensapumpulla kun laina-autoa joutuu tankkaamaan

Monesti näissä keisseissä on ollut myös että myyjän ja asiakkaan kemiat eivät vain kohtaa mitenkään päin ja toinen pahoittaa mielensä. Monesti törmännyt aivan mitättömiin vartissa kuntoon juttuihin mutta se miten ja kukin siihenkin sitten vastaa on toki henkilöstä kiinni, päivästä ja milloin mistäkin. Tässä nyt tuntuu pikemminkin turhautumiselta kun on istuttu 6h jossain ja jotain on jäänyt myyjältä huomaamatta. En kiellä, enkä tosiaan tiedä mitä tapahtuma pitää sisällään mutta kyllä itsekin turhautuu kun odottaa siirtokilpiä saksassa 5h että saa vain leiman kilpeen ja siellä ei saa edes vettä

Comment

• Liti
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 41
                        • 02

Ehkä eksyttiin nyt aavistuksen aiheesta, tarkoitus ei siis ollut hakea tuomiota vaan kertoa luokattoman huonosta asiakaskokemuksesta.
                        Kuluttajariitalautakunta on käsitellyt asian ja antanut suosituksensa, mutta myyjä ai tätä ole halunnut noudattaa, vaan on koittanut vaatia salassapitoa käsittääkseni ihan julkiseen kuluttajariitalautakunnan päätökseen.

Mulla ei mitään estettä ole lisätä päätöstä tähän julkisesti, mutta tuoko se onnettoman asiakaskokemukseen liittyen mitään lisäarvoa niin on toinen juttu.

Joku myös kommentoi liikkeen nimen tuomista julki, ei mulla ole mitään syytä olla tuomatta sitä julki. TJ:n kontaktoiminen ei ole tarpeen enää, olen koittanut sitä tehdä useasti laihoin lopputuloksiin.

Ja kyseessä ei ollut Villen kysymä yksilö.
                        ---------------------------------------------------------------------
                        F11 530XD
                        Ex:
                        E60 lci 530DA
                        E91 330IA
                        E46 330IA

Comment

• Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 985
                          • Tampere

Kuten sanoin en tiedä taustoja ja onhan

Comment

• Kanerv4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 985
                            • Tampere

Originally posted by Liti View Post
                            Ehkä eksyttiin nyt aavistuksen aiheesta, tarkoitus ei siis ollut hakea tuomiota vaan kertoa luokattoman huonosta asiakaskokemuksesta.
                            Kuluttajariitalautakunta on käsitellyt asian ja antanut suosituksensa, mutta myyjä ai tätä ole halunnut noudattaa, vaan on koittanut vaatia salassapitoa käsittääkseni ihan julkiseen kuluttajariitalautakunnan päätökseen.

Mulla ei mitään estettä ole lisätä päätöstä tähän julkisesti, mutta tuoko se onnettoman asiakaskokemukseen liittyen mitään lisäarvoa niin on toinen juttu.

Joku myös kommentoi liikkeen nimen tuomista julki, ei mulla ole mitään syytä olla tuomatta sitä julki. TJ:n kontaktoiminen ei ole tarpeen enää, olen koittanut sitä tehdä useasti laihoin lopputuloksiin.

Ja kyseessä ei ollut Villen kysymä yksilö.

Juu, siis kuten sanoin en tiedä taustoja. Voi olla että oli vain surkea palvelu ja ei osunut nappiin niin sanotusti. Toisen kaverin kanssa tilanne voi olla aivan eri tai sitten eri liikkeen. Nää on näitä Itse oon niiden kanssa vääntänyt joskus kauppaa ja ihan hyvään juttuun on päästy että itse en moiti vaikka parista ei kauppaan ole päässytkään.

Comment

• MikaLaaksonen
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 377
                              • Vantaa

Originally posted by Spetke View Post
                              No ei se nyt ihan yhtä tyhjän kanssa ole. Heiltä saa yhdenlaisen mielipiteen eli suosituksen asiaan. Jos auton myyjätaho on edelleenkin eri mieltä asiasta niin seuraavaksi pitää mennä oikeuten selvittämään asia.
                              Siellä vasta tehdään lopulliset päätökset. Ja yleensä kuluttajariitalautakunnan lausunnosta on apua asian ratkaisemiseksi.
                              Sitä paitsi, itselläni oli ainakin sellainen vakuutus, että jos oli kuluttajariitalautakunnan itseni kannalta suotuisa päätös, niin vakuutus korvaa oikeuskulut. Se oli tosi hyödyllistä ihan just vastaavassa tapauksessa. Oli mukava sanoa, että no lähdetäänkö oikeuteen. Mun riski on 0€. Ei lähdetty ja sain korvaukset

Comment

• mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 5010
                                • Forssa

Originally posted by Spetke View Post
                                Noinhan se menee mutta aika harvalla on resursseja lähteä tuolle tielle. Se kestää kauan ja ihmiset eivät vaan jaksa. Uskoisin, että 98 prosenttia ihmisistä vaan nielee tappionsa ja huutaa nettiin. Tällaiset on aika stressaavia asioita ja ihmisillä kun riittää murheita muutenkin. Toki sitten on se 2 prosenttia, jotka ovat voimissaan ja lähtevät oikeuteen. He sitten kirjoittelevat näille foorumeillekin kuinka homma meni suotuisasti kahden vuoden taistelun jälkeen.

Minulla kävi kutosen kanssa samanlailla aikanaan. Varmasti olisi ollut hyvä mahdollisuus voittaa asia oikeudessa. Oli kuluttajariitalautakunnalta myötyisä päätös asiaan. He olivat yhteydessä liikkeeseenkin. Liike ei siitä korviaan hetkauttanut. En jaksanut vääntää. Laitoin auton kuntoon ja myin pois seuraavalle hyvillä mielin, koska uusi omistaja sai takuulla toimivan ja hyvän auton. Minä sain mielenrauhan kun pääsin siitä eroon.
                                Auto on liikkumaväline.

Comment

Working...
                                X