Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7223
    • Forssa

    #61
    Nooh, työnnetään kädet saveen ja hypätään tyhjyyteen. Saas nähdä kuinka kamala yksilö sieltä tukee.
    Tiedossa ollut alusta asti pari pikku juttua kyseisessä yksilössä aktiivisena olevaa. Harrastetaan sitten oikein kunnolla kaikkia merkkejä samaan aikaan.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5243
      • Paimio

      #62
      Tuo on sitä oikeaa harrastamisen asennetta! Arvostan!
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1821
        • Pk-seutu

        #63
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Mulla oli kakkosautona vanha -01 mondeo 1.8 duratec koneella ja se ei halunnu mun omistusaikana kun öljynvaihtoo, öljyä vei ehkä 2-3l kymppitonnille. Ajettu oli jotain 330tkm siinä kohtaa.
        eikä ollu kovin janonen.
        Jos on yksilö jota ei oo pilattu liian huonolla huollolla niin minä henkilökohtasesti jopa annan lievän suosituksen ko. Perheen koneille.

        Eikö muka edes koiranluita menny? Mulla ollut kanssa kakkosautona 6v ajan vastaavanlainen kehonsiirtäjä 125hv 1.8duratecillä, ostaessa oli 180tkm ja nykyään melkein 300tkm, jossain 250tkm kohdalla alkoi öljy maistumaan hänelle mutta ei kovin paljoa max-merkistä puoleenväliin 10tkm vaihtovälillä, 270tkm meni puola halki ja alko pätkimään kosteella ilmalla. Korissa ei viel näkyviä ruosteläiskiä ole. Tosi pienet kulut ja selkänojat kaadettuna tilava kontti myös hb-korisessa, esim. bemarin sporttisisusta ovipahveineen ym hilppeineen mahtuu kyytiin niin että saa peräluukun kiinni asti.

        Itse ainakin suosittelen 2000-2008 fordeja bensa vaparilla jos on edullinen ja käytännöllinen liikkumisväline haussa. Hienoja ne ei ole ja huippuvarusteltu on näissä sama asia kun bmw karvalakkina.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10176
          • KVLA

          #64
          Onkos hajua, kuinka näissä tuo lisääntynyt ö-kulutus vaikuttaa mm. labdojen toimintaan/kestoon?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5408
            • Pirkkala

            #65
            Minusta ei mitenkään
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1821
              • Pk-seutu

              #66
              Omassa duratecissä öljynkulutus oli niin pientä että vaikutti ainoastaan päästöihin kylmällä moottorilla mutta muuten pelas eikä antureita tai kattia tarvinnu vaihtaa. Silloin kun ei kuluttanut öljyä niin päästöt kylmällä moottorilla oli lähempänä nollaa kuin raja-arvoa ja sen jälkeen kun öljyä alkoi kulumaan niin kylmällä moottorilla rimaa hipoen läpi
              E39 523i Turbo

              Comment

              • mikkiz
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 322
                • Lpr

                #67
                Originally posted by |foder| View Post
                Useita kuukausia myynyt toisen merkkistä harrastetta. Kysyntä ollut suht nolla, ei edes tyhmiä tonnin tarjouksia.
                Nyt olisi kuitenkin tyrkyllä vaihdoss alkupään jggen XF 3,0L diiselinä. Ei mitän hajua tollasista. Vaikka ei olisikaan paras vihtoehto, saisi ainakin kalustoa pihalta liikkumaan ja kauan kaivattua pääomaa lompakkoon kotiutettua.

                Millaisia kokemuksia muilla? Kuinka hyviä tai pahoja tollaset XF:t on oikeasti? Ostako niitä kukaan? Jos laittaa suoraan myyntiin ja myy taas vuoden eikä kysyntää olekaan?

                Jännittäjä täällä terve.

                Itsellä ollut kesästä -22 2015, eli viimoisia X250 korisia oleva 2,2d XF sportbrake. Ostettaessa oli n.170tkm, nyt 320tkm. Yksi huolettomimmista autoista mitä ollut. Perushuoltojen lisäksi mennyt laturi ja pakosarja (vaihto sarja oli 200€) Oma se tehokkain 2,2, eli 200hp. Menee pienellä ja ihan ok kulku. Osat olleet edullisia ja kohtuu yksinkertainen auto huoltaa. Tuo 3,0d on siitä huono, että niissä saa varautua kellarin laakeri rempaan (pyörähtää helposti). Facelift malleissa ZF8HP ja koska ei BMW, niin kaikissa ZF8HP70, eli iso aski. Kymmenien bemareiden jälkeen naurattaa, kuinka varma laite tuo on ja varusteet ainakin omassa kohdallaan, Sähkövikoja ei oo ollut ja vaihdekeppi noussut joka kerta ja ruoste ei ole ollut ongelma. Eli ihan ok kampe ollut...
                Last edited by mikkiz; 19-10-2025, 22:55.
                E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7223
                  • Forssa

                  #68
                  No nyt on Jagge XF 3.0D -09 280tkm ajettuna pihassa. Tumman sininen ulkoa ja beige/musta sisusta, nahkaa tietty.

                  Pari pikkujuttua fiksata ja myyntiin vaan. Toivlttavasti on kysyntää. Halvimmaksi vastaavaksi ominvoimin liikkuvaksi ajattelin laittaa.

                  Yllättävän vakaasti ja eleettömästi liikahtelee. Hiljainen ja mukava peli ajella.
                  Bemariin tottuneena, ei sisustan muotoilu oikein iske. Ulkokuori ei myöskään oikein napostele.
                  Ihan jees laite mutta omaan makuun tosi iso NÄÄH...
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10176
                    • KVLA

                    #69
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Äsken jannun kanssa soiteltiin. Oli tuon mennyt ostamaan ja vieläpä paikalliselta Kamux:lta. Nyt alkoi vähän pelottamaan...
                    No näinhän tässä sitten kävi, että tuo "kuuluisa" öljynkulutus oli pojan puheiden mukaisesti "saatanallisen paljon". Heti rupesi kulutus nousemaan pilviin, kun ajot alkoi isommilla teillä. Eli vauhti/koneen kierrokset nousi vs. kaupunkipyöritys.
                    Nyt on neuvottelut päällä kaupan purkamisesta. Tämä "öljynkulutus pykälä" oli ilmeisesti jollain tavalla kirjattu kauppakirjaan, joten onnistunee ilman isompaa vääntöä. Toivottavasti.

                    ED. Putkeen meni kaupan purku ja jopa ilman pientäkään vääntöä. Siitä pojot Kamux:lle
                    Last edited by Heguli 31; 24-10-2025, 21:33.

                    Comment

                    • asse21
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1268
                      • Tampere

                      #70
                      Harmillisia...
                      itsellä olis kohta myös 7-paikkaiselle tarve, ja motivaatio nolla niitä katsella.
                      Kait se ainoa vaihtoehto itselle on e70, kun ei nuo syöksysukkulan näköiset inspaa.
                      ​​Mutta tulipahan ostettua väliaikaiseksi toinen e39 saksasta, jottei tekeminen loppuis.
                      E39 523i
                      i3

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3031
                        • Sjundeå

                        #71
                        Originally posted by asse21 View Post
                        Harmillisia...
                        itsellä olis kohta myös 7-paikkaiselle tarve, ja motivaatio nolla niitä katsella.
                        Kait se ainoa vaihtoehto itselle on e70, kun ei nuo syöksysukkulan näköiset inspaa.
                        ​Mutta tulipahan ostettua väliaikaiseksi toinen e39 saksasta, jottei tekeminen loppuis.

                        Jos sille 7-paikkaselle on todellinen tarve niin maasturit on lopulta ihan päättymätön kompromissi. Jostain loppuu tila kuitenkin kesken.

                        Ymmärrän kyl hyvin ton sun näkökulman. Ottaa se itseäkin päähän ajella muumibussilla/puikolla/sukkulalla, ei siinä. Mutta on se elämä vaan ihan helkutin helppoa tuommosen kanssa.
                        -25 Toyota Proace City Verso
                        -23 Nissan Leaf

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1268
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by GameOver View Post


                          Jos sille 7-paikkaselle on todellinen tarve niin maasturit on lopulta ihan päättymätön kompromissi. Jostain loppuu tila kuitenkin kesken.

                          Ymmärrän kyl hyvin ton sun näkökulman. Ottaa se itseäkin päähän ajella muumibussilla/puikolla/sukkulalla, ei siinä. Mutta on se elämä vaan ihan helkutin helppoa tuommosen kanssa.
                          Toisaalta joo, mutta s-maxin kokoisen peräkontti on penkit ylhäällä vielä aika olematon. Vasta pikkubussiin mahtuu oikeasti helposti kamat.
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10176
                            • KVLA

                            #73
                            Jatketaanpas vielä noista Ford C-MAX vermeistä. Mites nämä uudemmat 2.0 bensat Eco-boost versiot, samaa kuraa(ko)? Muita tyyppivikoja?

                            Comment

                            Working...
                            X