Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11699
    • Kouvola

    Kukahan täällä on vielä ämvitkaa kehdannu suositella?

    Jos olisit tilannut autosi Juhiksen tai Hasardin kautta niin todennäköisesti sulla olisi ollut femma alla jo toista kuukautta

    Itsellä löytyy omasta täysi huoltokirja ja kuitit tehdyistä huolloista. Viimeinen öljyhuolto tehty 2tkm sitten ja kaikki pelaa mainiosti. Monet suosittelee kaikkien nesteiden vaihtamista heti tuonnin jälkeen, mutta itse en ole nähnyt tälle mitään syytä eli jatkan normaalisti huolto-ohjelman mukaisesti

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      Originally posted by Petteri75
      Auton tuoja on Tommi Wirtanen
      Onnea vaan
      E39 520iA -02

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2553
        • Kirkkonummi

        Originally posted by Rockwell


        Herää epäilys että onkohan koko auto edes suomessa.. Jos sitä ei vielä edes ole olemassa Täytyy kyllä ihmetellä Petterin pitkää pinnaa. Toivon kyllä että auto olisi loistokuntoinen koska jos ensimmäinen BMW on paska ja siihen ollaan tyytymättömiä niin sehän suorastaan ajaa takaisin saabismiin.
        Ei tämän paskan pitänyt olla, mittarissa oli..ööh..mitähän siinä oli. 130tkm? Huoltokirjakin löytyi ja ei se halpa ollut - oma budjetti on palanut aivan riittävästi. 2 omistajaa, toinen taisi olla ~puolisen vuotta. Ainakin Tommi W. kehui kuntoa Hyväksi mutta mistäs minä tietäisin - ei ole samanlaista takamustuntumaa kuin esim. Saab 900:iin. Ja eipä taida tuntuma lisääntyäkään, periaatteessahan ajokaudesta -06 on jo mennyt kuukausi hukkaan. Masentaa

        Vuosimalli ei muuten ollut -93, näytti olevan -92. Ilmeisesti maannut myymättömänä pitkään.

        Saab on hyvä valinta halvaksi käyttöautoksi ja turbona se on jopa lievästi eksoottinen, mutta nyt teki mieli muuta. Toisaalta, olisi sillä Aerollakin päässyt ja se oli loppujen lopuksi ihan hyvä.. Ei vain vieläkään tee niin mieli esim. Saab 9000:sta, ei edes 2.3T:nä mikä olisi ollut ns. "seuraava askel".
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          Kuten Rockwell sanoi, toivotaan että autosi ON OIKEASTI Suomessa.. kaiken näköistä kuulee Ruotsiin 'hajonneista' kuljetusautoista + varastetuista konteista jne kun kulkee korvat auki. Harmi sinänsä, Ämvitka oli ihan fiksu jannu mitä tuli joskus Tampereella ollessa käytyä moikkaamassa, tosin ekojen 'bisnesten' jälkeen en halua enään miestä nähdä missään muodossa koskaan.
          Ja tässä nyt ei sitten morkattu ketään, kunhan vituttaa vieläkin, end of case mun osalta.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            Originally posted by Petteri75
            Ei tämän paskan pitänyt olla, mittarissa oli..ööh..mitähän siinä oli. 130tkm? Huoltokirjakin löytyi ja ei se halpa ollut - oma budjetti on palanut aivan riittävästi. 2 omistajaa, toinen taisi olla ~puolisen vuotta. Ainakin Tommi W. kehui kuntoa Hyväksi mutta mistäs minä tietäisin - ei ole samanlaista takamustuntumaa kuin esim. Saab 900:iin. Ja eipä taida tuntuma lisääntyäkään, periaatteessahan ajokaudesta -06 on jo mennyt kuukausi hukkaan. Masentaa

            Vuosimalli ei muuten ollut -93, näytti olevan -92. Ilmeisesti maannut myymättömänä pitkään.

            Saab on hyvä valinta halvaksi käyttöautoksi ja turbona se on jopa lievästi eksoottinen, mutta nyt teki mieli muuta. Toisaalta, olisi sillä Aerollakin päässyt ja se oli loppujen lopuksi ihan hyvä.. Ei vain vieläkään tee niin mieli esim. Saab 9000:sta, ei edes 2.3T:nä mikä olisi ollut ns. "seuraava askel".

            En sanonut että olisi paska. Toivottavasti kaikki on niin kuin on luvattu.
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              Originally posted by Petteri75
              Tätä M5-casea ajatellen se oli hyvä, koska mm. sitä huoltokirjaa joutui tinkaamaan..
              ??? Ymmräsinkö oikein, ettei huoltokirjaa meinannut ensin löytyä? Jos näin oli, niin huoltokirjassa/kilsoissa tuskin on kaikki kohdallaan tai se ei kuulu edes ko. autoon. Yleensä myyjät Saksassa mainostavat eniten kahta asiaa: huoltokirjaa ja omistajien lukumäärää ja jos niitä peittelee tai dokumentteja ei löydy, niin... Tuolla on toinenkin ikävä piirre, nimittäin jos autosi mittarissa on 130tkm ruuvattuna ja vm. on 90-luvulta, niin maksat todella paljon enemmän veroa kuin ruuvaamattomilla 2xx tai 3xx -kilsoilla.

              Toivottavasti näin ei ole kuitenkaan tapahtunut ja saat hyvän auton odottelun palkinnoksi.
              Last edited by KFZ-Koenig; 24-05-2006, 09:01.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2553
                • Kirkkonummi

                Originally posted by KFZ-Koenig
                ??? Ymmräsinkö oikein, ettei huoltokirjaa meinannut ensin löytyä? Jos näin oli, niin huoltokirjassa/kilsoissa tuskin on kaikki kohdallaan tai se ei kuulu edes ko. autoon. Yleensä myyjät Saksassa mainostavat eniten kahta asiaa: huoltokirjaa ja omistajien lukumäärää ja jos niitä peittelee noita tai dokumentteja ei löydy, niin... Tuolla on toinenkin ikävä piirre, nimittäin jos autosi mittarissa on 130tkm ruuvattuna ja vm. on 90-luvulta, niin maksat todella paljon enemmän veroa kuin ruuvaamattomilla 2xx tai 3xx -kilsoilla.

                Toivottavasti näin ei ole kuitenkaan tapahtunut ja saat hyvän auton odottelun palkinnoksi.
                No niillähän sitä mainostettiin (siis itse bongasin ilmoituksen), 2. hand ja scheckhefte (pahoittelut kaikille pitkän saksan lukijoille). Kaiken hyvän lisäksi morsiamen auto osoittaa oireita, käynnistyminen on tuskaista kun moottori hukkuu bensaan - sille M5:lle olisi siis aivan oikeasti tarvetta kun nyt asutaan maaseudulla (Kirkkonummi), niin toinen meistä tarvitsee auton töissäkäyntiin -> lisästressiä.

                Anyways, pieni avunpyyntö..

                Jos vekottimen sytytysjohdot ovat edelleen oikosulussa, ts. siellä on liittimiä/kannattimia päässyt sulamaan yhteen tai jotain, niin jos jollain tamperelaisella olisi varajohtoja käytettyjäkin jotka sopisivat tuohon S38 B38 -koneeseen, niin olisin kiinnostunut kovasti ostamaan tälläisen (ellen saa itse varajohtosarjaa mukaan).

                Jos auto liikkuu ilman sähkövaikeuksia, niin sitten vain ajamaan kohti Helsinkiä mutta muussa tapauksessa jos joku voisi ystävällisesti laittaa yhteystietoja YV:nä tai aamupäivän jälkeen vaikka kännyyn: 050-594 1975.

                Kunhan saan pomolta luvan, lähden seuraavalla mahdollisella junalla Tampereelle. Perkele, en ole koskaan ollut näin stressaantunut töistä, mutta annas kun kyse on autoista..

                EDIT: Jos kosla koskaan kotiin saapuu, niin siitä Showroom-tekstistä saattaa tulla hieman pidempi..
                Last edited by Petteri75; 24-05-2006, 09:00.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Siis tuliko se rekan kyydissä siksi suomeen ettei sillä pystynyt edes ajamaan, vai mitä ihmettä?? S38B38 koneessa on sytkäpuolat jokaisella tulpalla, eikä siinä ole mitään sytkäjohtoja samaan tapaan kuin B36 koneessa (josta itsekin luulin ensin olevan kyse), joten mikäs sieltä nyt on sökönä. Vähän haiskahtaa nyt, toivottavasti haju ei tule elektroniikasta...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    Lisätään nyt spekulointia lisää kehiin: Noiden M5:en ostajat kyselee ilmeisesti enemmän huoltokirjojen / tehtyjen huoltojen perään kuin tavallisemman mallisten autojen ostajat ja ilmeisesti sen takia monessa ilmotuksessa mainitaan Scheckheft. Mitä ite soittelin noista viime vuoden puolella tonne Saksaan, kun kaveri oli tollasta ostamassa, niin tarpeeks kauan tivattua huoltokirjasta paljastui mm. yhdessä tapauksessa vasta kolmannella soitolla, että se huoltokirja olisi jäänyt edelliselle omistajalle...varmaan joo. Yhden saksalaisen tiedän henkilökohtaisesti tulleen kusetetuksi E34 M5:n kanssa niin, että mittarista puuttui 200tkm, ilman että edes vannoutunut harrastaja oli sitä aluksi huomannut... vain soitot huoltoja tehneeseen merkkiliikkeeseen paljasti karun totuuden -> omistajalle mielenterveysongelmia.... Ilmoituksen maininta h-kirjasta ei siten ole vielä tae mistään. Toivottavasti sulla se tulee mukaan, on aito ja autolla ajettu vain se ilmoitettu määrä. 130tkm tuon ikäiselle autolle on nimittäin todella vähän.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2553
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by Cell
                      Siis tuliko se rekan kyydissä siksi suomeen ettei sillä pystynyt edes ajamaan, vai mitä ihmettä?? S38B38 koneessa on sytkäpuolat jokaisella tulpalla, eikä siinä ole mitään sytkäjohtoja samaan tapaan kuin B36 koneessa (josta itsekin luulin ensin olevan kyse), joten mikäs sieltä nyt on sökönä. Vähän haiskahtaa nyt, toivottavasti haju ei tule elektroniikasta...
                      Luulen, että auto tuli rekan kyydissä siksi että kenenkään (välittäjän tai Saksan-kontaktin) olisi tarvinnut lähteä ajamaan minnekään. Lisäksi matkaa oli kohtuullisesti, joten ei ainakaan ajomäärä lisääntynyt sen takia.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Leba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2101
                        • Espoo

                        Nyt vaan diilaat joltain kyydin sinne treelle Jos tiedät missä tämä "ämvitka" asustelee, niin "yllätys" käynti voisi olla paikallaan.
                        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          Mitäköhän tässä tulee nyt tapahtumaan? Kovin suurta kerrointa en antaisi sille, että autoa ei ole Suomessa, mutta W koittaa kaikiin keinoin taas pitkittää sen totuuden ilmitulemista. Korkeintaan 1.05 antaisin tuolle mahdollisuudelle.

                          4.95 kertoimella auto on olemassa, mutta kunto on niin kamala että W ei kehtaa luovuttaa sitä.

                          12.95 kertoimella kaikki W:n kertomukset pitävät paikkaansa.

                          Comment

                          • ufo777
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 371
                            • Pohjanmaa

                            Tarkista sitten että huoltokirja on aito ja kuuluu siihen auton. Kato keskeltä että ne keskimäiset sivut ei ole vaihdettu toisesta vihkosta (saman väriset). Vihkossa lukee koska se om valmistettu= pitää olla valmistettu ennen autoa. Ja tottakai että siinä lukee E34 eikä mikään muu malli. Ja jos ihan kaikki leimat on samasta firmasta niin voi epäillä vähän että ne ei pidä paikkansa, tottakai jos omistajat asunut samassa kaupungissa niin ne voi olla ok (eli ei kopioitu).
                            Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                            Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2553
                              • Kirkkonummi

                              Soittelin korjaajalle, hänen mukaansa parin johdon eristeet alkaneet sulamaan. Auto kävi, joten toivoa lienee että mikään ohjausboksi ei ole ottanut itseensä. Ilmeisesti johtosarjaa voi paikata tarpeen tullen irtojohdoilla, täytyy toivoa että ko viritys kestää sitten. Joka tapauksessa menee iltapäivään ennen kuin pääsee Tampereelle..ääh.

                              Miten ilmenee:
                              -Sytytysboksin mahd. vaurio?
                              -Moottorinohjauksen mahd. vaurio?
                              -Sytytysjohdon häiriönsuotimen vaurio?

                              Oletan, että johtosarja on suositeltavin? Resistanssit stemmattu jne..?

                              EDIT: Hyviä vinkkejä huoltokirjaan, voisi lisätä vielä että huoltopäivät ovat harvemmin sunnuntaisin ja jos auto on leimattu koko ajan samassa paikassa, on leima oletettavasti vaihtunut viimeisen 12 vuoden aikana
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • bayerman
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 297
                                • Hyvinkää

                                Kuten sanottu, tuossa koneessahan on jo suoransytkä, joten varmaan yleisin syy on puola vika. Tuo että johdot on alkaneet sulamaan niin vaikuttaa aika hämärältä, koska ei niissä johdoissa hirveitä virtoja kulje. Onhan kone varmasti b38 eikä b36? Viimekesänä kävin yhtä tourinkia katsomassa, missä oli b36 pannu ja omistaja tietenki väitti sitä b38:siksi, koska otteessa niin lukee

                                Ja yhden touringin tiedän kyseiseltä välittäjältä tulleen, mikä oli kyllä muuten hieno mutta kone paskana. Rupeaa kyllä näyttämään siltä, että jos oikeasti hyvän E34 M5:den haluaa niin on aika viimeiset hetket semmoinen hankkia. Mutta tosiaankin toivon että autosi on niinkuin välittäjä on ilmoittanut!
                                E28 M

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎