Originally posted by Remotion
View Post
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Voivat periä eli C huono, B petos eli A:lla lähtisin!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
Ok. Kokeillaan A:ta.
Comment
-
Noniin Munchenissä ollaan ja matka jatkuu seuraavaksi kohti Slovakiaa mutta jotenkin Wien Bratislava ei houkuta joten road trip muuta reittiä esim Brno houkuttais. Löytyykö suosituksia?Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
Sen verran vielä että kyseessä on yksityinen pysäköinnin valvontafirma Park Nordic. Tarvitseeko edelleen maksaa?
Comment
-
HS:n juttu Saksan moottoritieliikenteestä: http://www.hs.fi/ulkomaat/a143744961...bcc90a22a35cd7E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Kannattaa muistaa ostaa tuo vignet jos Itävällan puolelle ajaa.Originally posted by Tenojono View PostNoniin Munchenissä ollaan ja matka jatkuu seuraavaksi kohti Slovakiaa mutta jotenkin Wien Bratislava ei houkuta joten road trip muuta reittiä esim Brno houkuttais. Löytyykö suosituksia?Last edited by pro_tinnitus; 22-07-2015, 13:30.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Tämmöistä pari viikkoa sitten:
Z1 liikenteessä:

Z1 museossa:

Muuta kivaa museossa:







Lopullinen niitti uuden auton valinnalle:


Ja jottei luultaisi off-topiciksi, niin omalla (kaverin omalla..) autolla oltiin liikenteessä. Reitti:
Amsterdam-München-Filzmoos-Stelvio Pass-Maranello-Como-Stuttgart-Amsterdam.
Huomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä. Oli niin p*rkeleen vaikeaa saada taittumaan 180 asteen mutkissa vaikka siis ihan kävelyvauhtia välillä mentiin.
Itävallassa oli naurettavan suuret nopeusrajoitukset syrjäisillä alppiteillä, kaikkialla olisi saanut ajaa sataa.
Sveitsissä taas naurettavan matalat rajoitukset.
Italiassa helvetin kallista ajaa autostradaa.
Halvin bensa Itävallassa - kallein Italiassa.M6 E63
Comment
-
Itekin bongasin reissulla ainakin 2 kpl noita liikenteessä Saksassa. On kai vain aina ollut väärät mielikuvat noitten myyntimääristä tai jotain...Originally posted by wuoma View PostZ1 liikenteessä:
Ei mua etuveto (vuokra-autolla) aikoinaan juurikaan häirinnyt, mutta pitkähkö auto ja huono näkyvyys joissain metsäosuuden jyrkissä mutkissa oli vähän hankalaa, piti todellakin hidastaa kävelyvauhtiin kun vastaantulevat motoristit helposti leikkas mutkia ja linja-autoa yms. oli myös liikenteessä.Originally posted by wuoma View PostHuomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä.
Eipä nuokaan onneksi solateiden mutkissa häirinneet. Maloja Pass (https://www.google.fi/maps/place/Maloja+Pass) oli esimerkiksi tosi kiva ajaa ylös kun ei ollut liian paljon liikennettä. Jo ennen jyrkintä kohtaa joku ohitti mut ja mun edellä Pandalla liikkuneet italialaiset avo-Porschella ja silloin huomasi miten paljon riittävä teho helpottaa ohittamista kun suorat on lyhyitä ja ylämäkeä riittävästi. Hetken sai vielä sora-auton perässä kytätä ohituspaikkaa mutta sen jälkeen sai ajaa ylös asti ihan omavalintasta vauhtia. Sinänsä kohtuu pieni nousu, mutta erittäin sileä ja riittävän leveä tie teki ajamisesta tosi mukavaa.Originally posted by wuoma View PostSveitsissä taas naurettavan matalat rajoitukset.Last edited by Petri.Kekkonen; 22-07-2015, 14:32.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ei minuakaan se vetävien pyörien paikka autossa siis häirinnyt, vaan se fakta, että etuvetoisessa Mondeossa eivät pyörät vaan yksinkertaisesti kääntyneet tarpeeksi. Hyvä auto muuten kyllä ajaa ja varsinkin reissukäytössä erinomainen.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi mua etuveto (vuokra-autolla) aikoinaan juurikaan häirinnyt, mutta pitkähkö auto ja huono näkyvyys joissain metsäosuuden jyrkissä mutkissa oli vähän hankalaa, piti todellakin hidastaa kävelyvauhtiin kun vastaantulevat motoristit helposti leikkas mutkia ja linja-autoa yms. oli myös liikenteessä.
Juuri tuo leikkaaminen ja välillä täysin pimeät mutkat joita sai yrittää kuikuilla a-pilarin ja kiviseinän takaa aiheuttivat kyllä harmaita hiuksia. Pari pienempää vastaavaa oli pitkin Italiaa myös meidän matkalla, toisessa niin kapea tie ettei olisi millään mahtunut vastaantulija edes suoralla ohi. Ristinmerkkejä tehtiin takapenkillä ja toivottiin ettei tarvitse kuorma-auton vastaantullessa vetää paniikissa reunalta rotkoon "äitille terveisiä"-huutojen saattelemana...M6 E63
Comment
-
OK, ymmärsin vähän väärin.Originally posted by wuoma View PostEi minuakaan se vetävien pyörien paikka autossa siis häirinnyt, vaan se fakta, että etuvetoisessa Mondeossa eivät pyörät vaan yksinkertaisesti kääntyneet tarpeeksi.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Tän kuun alusta käväsin 10000km mutkan autolla etelässä.
Saksan autobaanalla pariin otteeseen auto oli ilmassa sillan "pompuista". Suosittelen tarkkaavaisuutta kun tykitätte.
Itävallassa hullut kylätiet, satasen rajoitus ja yksi kaista pienillä pientareilla, jossa pitäis väistellä vastaantulevat. Motareillakin välillä tiukkoja mutkia vaikka 130 rajoitus.
Italiassa ei turvavälejä, hullut moottoripyöräilijät ja järjettömät rajoitukset Itävallan tyyliin. Mikäli et aja maksullista motaria on kiertoliittymiä kilometrin välein ja lähellä kaupunkia n. 300m välein. 200km ajelu kolarin takia poissa stradoilta aiheutti liikenneympyrätaitojen testausta n.200 kertaa. Motarin hinta Italiassa ja Ranskassa tuntu olevan n. 10€/100km luokkaa. Hurja mutkatie on strada Genovaan pohjoisesta. 90km/h rajoitus ja kunnon mutkaa. Itellä tuli huono olo jo ekan 20km jälkeen
Protip: ota kuva tiketistä kun menet maksulliselle motarille. Itellä poistuessa kone imas lipukkeen eikä antanut summaa ollenkaan = inttämistä huonoa enkkua vääntävän italiaanon kanssa siitä että mistä tultiin motarille. Garda -järvi oli makea mesta.
Ranskassa ei vessapaprua välttis vessoissa. Saippuaa aniharvoin ja pöntöissä pelkkä posliini. Ranskassa Visa Electron toimi motarimaksuissa, Italiassa ei. Ranskassa oli paremmat maksuttomat kantatiet ku Italiassa, niissä rajoitus 110.
Halvin polttoaine Luxemburgissa, Diesel 1.05€/litra. Poiketkaa tankkaamassa mikäli ohi ajatte.
Makein mesta reissulla Eisriesenwelt, maailman suurin jäätunneli 1800m korkeudessa upeissa maisemissa Itävallassa, Salzburgista n. 50km. Hinta n. 20-25€/naama hisseineen.
Mäkkäreissä suht. toimivat wlanit ilmaiseksi. Isoissakin kaupungeissa oli tilaa parkkihalleissa keskustoissa n. 3-4€/h.
Suosittelen että varaa hotellin pariksi päiväksi parkkipaikalla jostain kaupungista etukäteen. Aika täyttä oli paikanpäällä ihmetellä yöpymispaikkaa ja hinnat n. 100€/vrk ei houkutelleet. Oltiin teltassa koko 17pv:n reissu.
Muuten ihan makea reissu vaikkakin ajopainotteinen. Nizzassa kiva leirintäalue uima-altaalla oli Le cent chenes. Itävallan Salzburgissa uima-altaallinen tosi siisti Camping Nord-Sam.
Comment
-
Tutulta kuulostaa!Originally posted by Scyber View PostItaliassa ei turvavälejä, hullut moottoripyöräilijät ja järjettömät rajoitukset Itävallan tyyliin. Mikäli et aja maksullista motaria on kiertoliittymiä kilometrin välein ja lähellä kaupunkia n. 300m välein. 200km ajelu kolarin takia poissa stradoilta aiheutti liikenneympyrätaitojen testausta n.200 kertaa. Motarin hinta Italiassa ja Ranskassa tuntu olevan n. 10€/100km luokkaa.
Ite en pitänyt Italian rajoituksia korkeina mutta onhan siellä toki ahtaita teitä joilla ei rajoitusnopeutta voi ajaa. Paikoin kuintenkin myös tosi matalia rajoituksia (tietyöt yms.).
Tuota tuli ajeltua molempiin suuntiin. Muistelen että rajoitus oli välillä isompikin ja vaihteli vähän väliä. Ei erityisen mukava ajaa kun koko ajan pitää ajaa mutkaa ja vähän väliä kiihdyttää tai jarruttaa rajoituksen muuttumisen vuoksi ja sitten on vielä reilusti mäkeä. Huono olo ei tullut, mutta takapenkillä kännykällä pelaavan lapsen kannalta ei ehkä ihan paras pätkä.Originally posted by Scyber View PostHurja mutkatie on strada Genovaan pohjoisesta. 90km/h rajoitus ja kunnon mutkaa. Itellä tuli huono olo jo ekan 20km jälkeen
Normi-Visa toimi myös Italiassa.Originally posted by Scyber View PostRanskassa Visa Electron toimi motarimaksuissa, Italiassa ei.
Livignossa Italiassa 0.90€/litra, mutta se nyt ei ole varmaan kovin monella matkanvarrella.Originally posted by Scyber View PostHalvin polttoaine Luxemburgissa, Diesel 1.05€/litra.
Me varailtiin hotellit/B&B:t lähinnä Booking.com:sta kännykällä matkan varrella, usein päivä tai joskus parikin etukäteen. Toki 3 hengen huoneet maksaa silti keskimäärin sen 100€/vrk. Saksassa oltiin nyt vähemmän perinteisissä majataloissa/perhehotelleissa ja useammassa B&B Hotels -ketjun "halpahotellissa" (kahden hengen huoneet alkaen jotain 59€/yö tms. ilman aamupalaa), jotka oli monissa paikoissa uusia ja siistejä. Ulm:issa oli vielä ihan mahtavat näköalat kulmahuoneesta, mutta pysäköinti maksoi extraa (muualla ilmaista). Aina näitä ei Booking.com:n kautta löytynyt joten tehtiin varaus joko soittamalla tai toisen saman ketjn hotellin respasta. Noissa on minusta hinta/laatu aika kohdallaan jos ei kaipaa sitä maalaisromantiikkaa. Maalaispaikoissa on sitten omat puolensa toki, mutta vaihtelu on mukavaa.Originally posted by Scyber View PostSuosittelen että varaa hotellin pariksi päiväksi parkkipaikalla jostain kaupungista etukäteen. Aika täyttä oli paikanpäällä ihmetellä yöpymispaikkaa ja hinnat n. 100€/vrk ei houkutelleet.
Italiassa taas osui pari tosi hyvää B&B-paikkaa kohdalle eikä ketjuhotelleja testailtu missään. Booking.com:n asiakasarviopisteet oli usein se millä perusteella varattiin ja jos pisteet on yli 9 niin aika hyviä yleensä ovat vaikka hinta olis ihan kohtuullinenkin.
Ranskassahan on paljon edullisia ketjuhotelleja joissa kahden hengen huoneen voi saada 50€/yö tai allekin, http://www.premiereclasse.com/en tai http://www.campanile.com/en ja sit vähän parempia halpahotelleja http://www.kyriad.com/en (kaikki nämä AccorHotels:in brändejä).Last edited by Petri.Kekkonen; 23-07-2015, 11:54.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Joo, rajoitukset ovat ihan kohdallaan minunkin mielestäni.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTutulta kuulostaa!
Ite en pitänyt Italian rajoituksia korkeina mutta onhan siellä toki ahtaita teitä joilla ei rajoitusnopeutta voi ajaa. Paikoin kuintenkin myös tosi matalia rajoituksia (tietyöt yms.)
Työmaarajoitukset tms. ovat kyllä huvittavia sielläpäin. Rajoitus saattaa tippua todella alas, mutta juuri kukaan ei oikeasti hiljennä merkittävästi. Tuntuu, että Italian puolella rajoituskylttien merkitys on jotakuinkin seuraava: 70=varo vähän, 50=varo, 30=nyt oikeesti!. Nopeuden kanssa noilla ei näytä paljoakaan olevan tekemistä
Toinen huvittava piirre on kaistojen välissä ajaminen. Miksi? Eikö ne osu yhdelle, vai onko sitten jotenkin kovempi jätkä jos ajaa kahta kaistaa?
------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
Tutun näköisiä näkymiä BMW Museumista, oltiin siellä aika lähellä samoihin aikoihinOriginally posted by wuoma View PostTämmöistä pari viikkoa sitten
Huomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä. Oli niin p*rkeleen vaikeaa saada taittumaan 180 asteen mutkissa vaikka siis ihan kävelyvauhtia välillä mentiin.
Stelio Pass oli kyllä hieno kokemus. Maisemat olivat upeita, ja BMW oli kuin kotonaan niissä olosuhteissa.------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment

Comment