Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Originally posted by Remotion View Post
    Tarvitseeko Norjassa saatua pysäköintisakkoa maksaa?

    Kävi niin että laitoin easyparkin appiin rekisterinumeron väärin ja sakko tuli.

    A. Kannattaako reklamoida ja laittaa screenshotti kännykän ostosta jossa se yhden kirjaimen ero.
    B. Vai kannattaisiko photoshopata siihen oikea kirjain ja laittaa se?
    C. Vaiko kannattaako tehdä mitään ja olla vain reklamoimatta ja maksamatta?
    Voivat periä eli C huono, B petos eli A:lla lähtisin!
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15226
      • Ajamisen Iloa

      Ok. Kokeillaan A:ta.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Tenojono
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 1753
        • Pohjanmaa

        Noniin Munchenissä ollaan ja matka jatkuu seuraavaksi kohti Slovakiaa mutta jotenkin Wien Bratislava ei houkuta joten road trip muuta reittiä esim Brno houkuttais. Löytyykö suosituksia?
        Työmatkat: E46 preface 323 4d
        Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
        Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          Koukkaa nyt ainakin Itävallan suuntaan sen verran et Alppeja näet lähempää Tietysti jos haluat autobahnalla laskea menemään ni asia erikseen.
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15226
            • Ajamisen Iloa

            Sen verran vielä että kyseessä on yksityinen pysäköinnin valvontafirma Park Nordic. Tarvitseeko edelleen maksaa?
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              HS:n juttu Saksan moottoritieliikenteestä: http://www.hs.fi/ulkomaat/a143744961...bcc90a22a35cd7
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • pro_tinnitus
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 273
                • Etelä-Suomi

                Originally posted by Tenojono View Post
                Noniin Munchenissä ollaan ja matka jatkuu seuraavaksi kohti Slovakiaa mutta jotenkin Wien Bratislava ei houkuta joten road trip muuta reittiä esim Brno houkuttais. Löytyykö suosituksia?
                Kannattaa muistaa ostaa tuo vignet jos Itävällan puolelle ajaa.
                Last edited by pro_tinnitus; 22-07-2015, 13:30.
                E90 320d -05
                EX: Z3 E36/8 3.0i

                Comment

                • wuoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 519
                  • Espoo

                  Tämmöistä pari viikkoa sitten:

                  Z1 liikenteessä:


                  Z1 museossa:


                  Muuta kivaa museossa:









                  Lopullinen niitti uuden auton valinnalle:




                  Ja jottei luultaisi off-topiciksi, niin omalla (kaverin omalla..) autolla oltiin liikenteessä. Reitti:
                  Amsterdam-München-Filzmoos-Stelvio Pass-Maranello-Como-Stuttgart-Amsterdam.

                  Huomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä. Oli niin p*rkeleen vaikeaa saada taittumaan 180 asteen mutkissa vaikka siis ihan kävelyvauhtia välillä mentiin.
                  Itävallassa oli naurettavan suuret nopeusrajoitukset syrjäisillä alppiteillä, kaikkialla olisi saanut ajaa sataa.
                  Sveitsissä taas naurettavan matalat rajoitukset.
                  Italiassa helvetin kallista ajaa autostradaa.
                  Halvin bensa Itävallassa - kallein Italiassa.
                  M6 E63

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

                    Originally posted by wuoma View Post
                    Z1 liikenteessä:
                    Itekin bongasin reissulla ainakin 2 kpl noita liikenteessä Saksassa. On kai vain aina ollut väärät mielikuvat noitten myyntimääristä tai jotain...

                    Originally posted by wuoma View Post
                    Huomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä.
                    Ei mua etuveto (vuokra-autolla) aikoinaan juurikaan häirinnyt, mutta pitkähkö auto ja huono näkyvyys joissain metsäosuuden jyrkissä mutkissa oli vähän hankalaa, piti todellakin hidastaa kävelyvauhtiin kun vastaantulevat motoristit helposti leikkas mutkia ja linja-autoa yms. oli myös liikenteessä.

                    Originally posted by wuoma View Post
                    Sveitsissä taas naurettavan matalat rajoitukset.
                    Eipä nuokaan onneksi solateiden mutkissa häirinneet. Maloja Pass (https://www.google.fi/maps/place/Maloja+Pass) oli esimerkiksi tosi kiva ajaa ylös kun ei ollut liian paljon liikennettä. Jo ennen jyrkintä kohtaa joku ohitti mut ja mun edellä Pandalla liikkuneet italialaiset avo-Porschella ja silloin huomasi miten paljon riittävä teho helpottaa ohittamista kun suorat on lyhyitä ja ylämäkeä riittävästi. Hetken sai vielä sora-auton perässä kytätä ohituspaikkaa mutta sen jälkeen sai ajaa ylös asti ihan omavalintasta vauhtia. Sinänsä kohtuu pieni nousu, mutta erittäin sileä ja riittävän leveä tie teki ajamisesta tosi mukavaa.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 22-07-2015, 14:32.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • wuoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 519
                      • Espoo

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Ei mua etuveto (vuokra-autolla) aikoinaan juurikaan häirinnyt, mutta pitkähkö auto ja huono näkyvyys joissain metsäosuuden jyrkissä mutkissa oli vähän hankalaa, piti todellakin hidastaa kävelyvauhtiin kun vastaantulevat motoristit helposti leikkas mutkia ja linja-autoa yms. oli myös liikenteessä.
                      Ei minuakaan se vetävien pyörien paikka autossa siis häirinnyt, vaan se fakta, että etuvetoisessa Mondeossa eivät pyörät vaan yksinkertaisesti kääntyneet tarpeeksi. Hyvä auto muuten kyllä ajaa ja varsinkin reissukäytössä erinomainen.

                      Juuri tuo leikkaaminen ja välillä täysin pimeät mutkat joita sai yrittää kuikuilla a-pilarin ja kiviseinän takaa aiheuttivat kyllä harmaita hiuksia. Pari pienempää vastaavaa oli pitkin Italiaa myös meidän matkalla, toisessa niin kapea tie ettei olisi millään mahtunut vastaantulija edes suoralla ohi. Ristinmerkkejä tehtiin takapenkillä ja toivottiin ettei tarvitse kuorma-auton vastaantullessa vetää paniikissa reunalta rotkoon "äitille terveisiä"-huutojen saattelemana...
                      M6 E63

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        Originally posted by wuoma View Post
                        Ei minuakaan se vetävien pyörien paikka autossa siis häirinnyt, vaan se fakta, että etuvetoisessa Mondeossa eivät pyörät vaan yksinkertaisesti kääntyneet tarpeeksi.
                        OK, ymmärsin vähän väärin.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Scyber
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 686
                          • Hyvinkää

                          Tän kuun alusta käväsin 10000km mutkan autolla etelässä.

                          Saksan autobaanalla pariin otteeseen auto oli ilmassa sillan "pompuista". Suosittelen tarkkaavaisuutta kun tykitätte.

                          Itävallassa hullut kylätiet, satasen rajoitus ja yksi kaista pienillä pientareilla, jossa pitäis väistellä vastaantulevat. Motareillakin välillä tiukkoja mutkia vaikka 130 rajoitus.

                          Italiassa ei turvavälejä, hullut moottoripyöräilijät ja järjettömät rajoitukset Itävallan tyyliin. Mikäli et aja maksullista motaria on kiertoliittymiä kilometrin välein ja lähellä kaupunkia n. 300m välein. 200km ajelu kolarin takia poissa stradoilta aiheutti liikenneympyrätaitojen testausta n.200 kertaa. Motarin hinta Italiassa ja Ranskassa tuntu olevan n. 10€/100km luokkaa. Hurja mutkatie on strada Genovaan pohjoisesta. 90km/h rajoitus ja kunnon mutkaa. Itellä tuli huono olo jo ekan 20km jälkeen Protip: ota kuva tiketistä kun menet maksulliselle motarille. Itellä poistuessa kone imas lipukkeen eikä antanut summaa ollenkaan = inttämistä huonoa enkkua vääntävän italiaanon kanssa siitä että mistä tultiin motarille. Garda -järvi oli makea mesta.

                          Ranskassa ei vessapaprua välttis vessoissa. Saippuaa aniharvoin ja pöntöissä pelkkä posliini. Ranskassa Visa Electron toimi motarimaksuissa, Italiassa ei. Ranskassa oli paremmat maksuttomat kantatiet ku Italiassa, niissä rajoitus 110.

                          Halvin polttoaine Luxemburgissa, Diesel 1.05€/litra. Poiketkaa tankkaamassa mikäli ohi ajatte.

                          Makein mesta reissulla Eisriesenwelt, maailman suurin jäätunneli 1800m korkeudessa upeissa maisemissa Itävallassa, Salzburgista n. 50km. Hinta n. 20-25€/naama hisseineen.

                          Mäkkäreissä suht. toimivat wlanit ilmaiseksi. Isoissakin kaupungeissa oli tilaa parkkihalleissa keskustoissa n. 3-4€/h.

                          Suosittelen että varaa hotellin pariksi päiväksi parkkipaikalla jostain kaupungista etukäteen. Aika täyttä oli paikanpäällä ihmetellä yöpymispaikkaa ja hinnat n. 100€/vrk ei houkutelleet. Oltiin teltassa koko 17pv:n reissu.

                          Muuten ihan makea reissu vaikkakin ajopainotteinen. Nizzassa kiva leirintäalue uima-altaalla oli Le cent chenes. Itävallan Salzburgissa uima-altaallinen tosi siisti Camping Nord-Sam.
                          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                          www.napalmi.com

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Italiassa ei turvavälejä, hullut moottoripyöräilijät ja järjettömät rajoitukset Itävallan tyyliin. Mikäli et aja maksullista motaria on kiertoliittymiä kilometrin välein ja lähellä kaupunkia n. 300m välein. 200km ajelu kolarin takia poissa stradoilta aiheutti liikenneympyrätaitojen testausta n.200 kertaa. Motarin hinta Italiassa ja Ranskassa tuntu olevan n. 10€/100km luokkaa.
                            Tutulta kuulostaa! Ite en pitänyt Italian rajoituksia korkeina mutta onhan siellä toki ahtaita teitä joilla ei rajoitusnopeutta voi ajaa. Paikoin kuintenkin myös tosi matalia rajoituksia (tietyöt yms.).

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Hurja mutkatie on strada Genovaan pohjoisesta. 90km/h rajoitus ja kunnon mutkaa. Itellä tuli huono olo jo ekan 20km jälkeen
                            Tuota tuli ajeltua molempiin suuntiin. Muistelen että rajoitus oli välillä isompikin ja vaihteli vähän väliä. Ei erityisen mukava ajaa kun koko ajan pitää ajaa mutkaa ja vähän väliä kiihdyttää tai jarruttaa rajoituksen muuttumisen vuoksi ja sitten on vielä reilusti mäkeä. Huono olo ei tullut, mutta takapenkillä kännykällä pelaavan lapsen kannalta ei ehkä ihan paras pätkä.

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Ranskassa Visa Electron toimi motarimaksuissa, Italiassa ei.
                            Normi-Visa toimi myös Italiassa.

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Halvin polttoaine Luxemburgissa, Diesel 1.05€/litra.
                            Livignossa Italiassa 0.90€/litra, mutta se nyt ei ole varmaan kovin monella matkanvarrella.

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Suosittelen että varaa hotellin pariksi päiväksi parkkipaikalla jostain kaupungista etukäteen. Aika täyttä oli paikanpäällä ihmetellä yöpymispaikkaa ja hinnat n. 100€/vrk ei houkutelleet.
                            Me varailtiin hotellit/B&B:t lähinnä Booking.com:sta kännykällä matkan varrella, usein päivä tai joskus parikin etukäteen. Toki 3 hengen huoneet maksaa silti keskimäärin sen 100€/vrk. Saksassa oltiin nyt vähemmän perinteisissä majataloissa/perhehotelleissa ja useammassa B&B Hotels -ketjun "halpahotellissa" (kahden hengen huoneet alkaen jotain 59€/yö tms. ilman aamupalaa), jotka oli monissa paikoissa uusia ja siistejä. Ulm:issa oli vielä ihan mahtavat näköalat kulmahuoneesta, mutta pysäköinti maksoi extraa (muualla ilmaista). Aina näitä ei Booking.com:n kautta löytynyt joten tehtiin varaus joko soittamalla tai toisen saman ketjn hotellin respasta. Noissa on minusta hinta/laatu aika kohdallaan jos ei kaipaa sitä maalaisromantiikkaa. Maalaispaikoissa on sitten omat puolensa toki, mutta vaihtelu on mukavaa.

                            Italiassa taas osui pari tosi hyvää B&B-paikkaa kohdalle eikä ketjuhotelleja testailtu missään. Booking.com:n asiakasarviopisteet oli usein se millä perusteella varattiin ja jos pisteet on yli 9 niin aika hyviä yleensä ovat vaikka hinta olis ihan kohtuullinenkin.

                            Ranskassahan on paljon edullisia ketjuhotelleja joissa kahden hengen huoneen voi saada 50€/yö tai allekin, http://www.premiereclasse.com/en tai http://www.campanile.com/en ja sit vähän parempia halpahotelleja http://www.kyriad.com/en (kaikki nämä AccorHotels:in brändejä).
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 23-07-2015, 11:54.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • DWHLL
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 189
                              • Espoo

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Tutulta kuulostaa! Ite en pitänyt Italian rajoituksia korkeina mutta onhan siellä toki ahtaita teitä joilla ei rajoitusnopeutta voi ajaa. Paikoin kuintenkin myös tosi matalia rajoituksia (tietyöt yms.)
                              Joo, rajoitukset ovat ihan kohdallaan minunkin mielestäni.
                              Työmaarajoitukset tms. ovat kyllä huvittavia sielläpäin. Rajoitus saattaa tippua todella alas, mutta juuri kukaan ei oikeasti hiljennä merkittävästi. Tuntuu, että Italian puolella rajoituskylttien merkitys on jotakuinkin seuraava: 70=varo vähän, 50=varo, 30=nyt oikeesti!. Nopeuden kanssa noilla ei näytä paljoakaan olevan tekemistä
                              Toinen huvittava piirre on kaistojen välissä ajaminen. Miksi? Eikö ne osu yhdelle, vai onko sitten jotenkin kovempi jätkä jos ajaa kahta kaistaa?
                              ------------
                              f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                              e91 325d -07 Alpinweiß

                              ex:
                              e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                              e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                              e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                              e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                              Comment

                              • DWHLL
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 189
                                • Espoo

                                Originally posted by wuoma View Post
                                Tämmöistä pari viikkoa sitten

                                Huomioita: Stelvion sola oli melkoinen kokemus, mutta enpä toiste ajaisi etuvetoisella ylös sitä. Oli niin p*rkeleen vaikeaa saada taittumaan 180 asteen mutkissa vaikka siis ihan kävelyvauhtia välillä mentiin.
                                Tutun näköisiä näkymiä BMW Museumista, oltiin siellä aika lähellä samoihin aikoihin
                                Stelio Pass oli kyllä hieno kokemus. Maisemat olivat upeita, ja BMW oli kuin kotonaan niissä olosuhteissa.
                                ------------
                                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                                e91 325d -07 Alpinweiß

                                ex:
                                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎