Originally posted by MikaLaaksonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Miksi italiassa on motareilla siellä täällä 50km/h rajoituskylttejä? Mitään selkeää syytä ei ole helppo havaita rajoituksen laskulle kun kyseinen rajoitus oli kolmikaistaisella luotisuoralla kilometrien pituisella pätkällä. Rajoitus ei tietenkään moneen kilometriin muuttunut, joten jäi noudattamatta, kun kaikki ajoi 100-150km/h.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMiksi italiassa on motareilla siellä täällä 50km/h rajoituskylttejä? Mitään selkeää syytä ei ole helppo havaita rajoituksen laskulle kun kyseinen rajoitus oli kolmikaistaisella luotisuoralla kilometrien pituisella pätkällä. Rajoitus ei tietenkään moneen kilometriin muuttunut, joten jäi noudattamatta, kun kaikki ajoi 100-150km/h.
Luetaan niitä kylttejäBMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostItalian kurssille kannattaa myös sisällyttää lyhenne ZTL
Kannattaa ajaa sellaisella vessalla ettei tule sanomista kun ajaa rajoitetuilla alueilla..BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Nizzaan ois tarkoitus ajella kesäkuun puolivälissä, mutta reitti on vielä arvonnassa. Ei ole pakko olla ihan suorin mahdollinen reitti, koska aikaa on tarkoitus varata ajeluun viikon verran, mutta älyttömiä mutkiakaan ei ehkä kuitenkaan tässä vaiheessa ole tarkoitus plänätä.
Gotthardin tunneli on iteltä ajamatta, mutta onko mitään syytä edes sitä mennä? Luzern vois olla ihan kiva paikka käydä tuolla reitillä, joskus lapsena olen käynyt viimeksi sielläpäin. Toisaalta suorempi reitti olis melkein Sveitsissä tie nro 13, eli Bodenseen itäpäästä alas linjaa Bregenz - Liechtenstein - Chur - Milano. Osaako joku enemmän Sveitsissä liikkunut verrata näitä eri vaihtoehtoja maisemien ja muun mielenkiinnon kannalta?
Myös paluumatkan reitti on vielä auki, Grossglocker olis kiva ajaa jos yhtään reitille osuu ja toisaalta myös Route des Grandes Alpes (tai [KLIK]) osuis tietysti tavallaan jo menomatkalle hyvin, mutta vähän epäilyttää että hidastaako tuo liikaakin.Last edited by Petri.Kekkonen; 06-05-2015, 12:46.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostGotthardin tunneli on iteltä ajamatta, mutta onko mitään syytä edes sitä mennä? Luzern vois olla ihan kiva paikka käydä tuolla reitillä, joskus lapsena olen käynyt viimeksi sielläpäin. Toisaalta suorempi reitti olis melkein Sveitsissä tie nro 13, eli Bodenseen itäpäästä alas linjaa Bregenz - Liechtenstein - Chur - Milano. Osaako joku enemmän Sveitsissä liikkunut verrata näitä eri vaihtoehtoja maisemien ja muun mielenkiinnon kannalta?
Ajelun kannalta listaamasi San Bernadino Pass-reitti on ehdottomasti mielekkäämpi, vaikka sekin on ajasta riippuen tukossa. Lomamajoitusten vaihtopäivä on lauantai, joten pe-la yö on aina tuskaisin etelään ja la-su pohjoiseen.
Sopiva määrä lisäjännitystä tulee jos poikkeat ennen Bernadinoa Sveitsin puolelta Splügen Passista yli. Suosittelen jos kerran aikaa on.
T AV
Ps: Tulen ajamaan tänä kesänä keskellä yötä Gotthardin läpi muutamaan otteeseen, koska prioriteetti on ensinnä mainittu.
Pps: Mieto "maisema"-vaihtoehto on ajaa Gotthard pass, mutta sama ruuhkapommi uhkaa.
Ppps: Lataa Blitzer.de kameravarotin iphoneen jos et aio jättää 100 - 300 E sakkoina Sveitsiin. +1kmh yli rajoituksen alkaa sakot.
Pppps: Muista ostaa sekä Itävallan että Sveitsin motarivinjetit lasiin...e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostAjelun kannalta listaamasi San Bernadino Pass-reitti on ehdottomasti mielekkäämpi, vaikka sekin on ajasta riippuen tukossa. Lomamajoitusten vaihtopäivä on lauantai, joten pe-la yö on aina tuskaisin etelään ja la-su pohjoiseen.
Sopiva määrä lisäjännitystä tulee jos poikkeat ennen Bernadinoa Sveitsin puolelta Splügen Passista yli. Suosittelen jos kerran aikaa on.
Itelle ei ole kamerasakkoja koskaan Sveisistä tullut, mutta varmaan tuollainen varoitinsofta olis silti hyvä olla, puuttuu vaan tuo iPhone. Ehkäpä Androidillekin saa jotain mikä toimii.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Jos Sveitsin moottoritietarraa (40 frangia) ei halua ostaa niin yksi hieno reitti menee Söldenistä etelän suuntaan Italian puolelle ja siitä kohti Meranoa ja St. Moritzia. Sen jälkeen Como järven reunaa kohti Milanoa.
Siihen osuu monta kaupunkia matkan varrelle, joista voi valita sopivat matkan varrelle yöpymisiin. Berliini, Praha, München, Salzburg, Milano.
Me ajettiin tuota reittiä viime vuonna ja yövyttiin Prahassa, Hallstattissa ja St Moritzissa ennen Cannesia.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
Itelle ei ole kamerasakkoja koskaan Sveisistä tullut, mutta varmaan tuollainen varoitinsofta olis silti hyvä olla, puuttuu vaan tuo iPhone. Ehkäpä Androidillekin saa jotain mikä toimii.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostSuomen kansalaistahan ei voi sakottaa ulkomailta suoraan kotiin, vaan sakottavan organisaation pitää tehdä sakotus oikeusministeriön kautta. Tämä selvisi itselleni pari syksyä sitten Espanjan reissun jälkeen kun tuli sakkolappu postissa kotiin suoraan "espanjan viranomaisilta". Olin Suomen poliisiin yhteydessä ja sanoivat että kyseessä on todennäköisesti huijaus ja totesi myös tuon kansalaisen sakottamisasian. Voihan se ollakin että Sveitsissä jaksavat sitten oikeusministeriön kautta sakottaakin, en tiedä. Mutta tarkkana kannattaa olla. Omassa huijausyrityksessä vielä ohjattiin todella virallisen näköiselle sivulle jossa sakko piti maksaa ja olisi saanut vielä "nopean maksajan alennusta"
Tuo nyt taitaa kuitenkin koskea ihan perinteisten käteen saatujen liikennesakkolappujen maksamista? Nopean maksajan alennus on tuolla kuitenkin mainittu.Last edited by Petri.Kekkonen; 07-05-2015, 15:25.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
Tuo nyt taitaa kuitenkin koskea ihan perinteisten käteen saatujen liikennesakkolappujen maksamista? Nopean maksajan alennus on tuolla kuitenkin mainittu.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Itse sain 2 vuotta sitten Sveitsistä sakot postissa kotiin. Oliskohan ollut tyyliin 120@100 kun kamera räpsäs kuvan. Ensiksi tuli saksankielinen kirje kotiin, kuukauden päästä englanninkielinen ja sen jälkeen ei ole kuulunut. Luonnollisestikaan en maksanut penniäkään
E: Eikä ollut mikään "huijauskirje" vaan ihan aito, kameran välähdyksenkin huomasin itse.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Itsellä räpsähti viime vuonna Saksassa jollain työmaa-alueella (ylitystä oli ehkä 5-10km/h) ja Monacossa tuli sössittyä liikennevaloissa. Ei ainakaan vielä ole kirjeet löytäneet perille. Saa nähdä tuleeko sanomisia, kun seuraavan kerran maissa vierailee.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Comment