Kolmisen vuotta sitten Saksassa kameratolppa välähti kohdalla ja hetken päästä kirje kotiin. Kirjeessä ihan allekirjoittaneen kuva auton ratissa. Summa kokonaista 10 euroa, mutta kaikki ohjeet ja muut Saksaksi. Enpä kokenut tarpeelliseksi alkaa itse tulkkaamaan maksuohjeita jne, koska esim. tilinumeroa en lapulta löytänyt. Maksu siis odottelee muistutusta, jota ei nyt vajaaseen kolmeen vuoteen ole kuulunut. Vissiin korotkin kohta enemmän jos ikinä tuo muistutus enää tuleekaan. Olen käynyt maassa tämän jälkeenkin ilman mitään ongelmia, joskaan missään kilpikonttorilla en ole vieraillut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Kaverilla on nipullinen Saksan sakkoja maksamatta eikä niistä ole Polizei tien päälä pysäyttäessään mitään sanonut, tai Zulassungstellessäkään asioidessa ei ole ollut mitään ongelmaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostSopiva määrä lisäjännitystä tulee jos poikkeat ennen Bernadinoa Sveitsin puolelta Splügen Passista yli. Suosittelen jos kerran aikaa on.
Muusta liikenteestä ei ollu juuri haittaa. Muutama MP ja pari autoa sekä yksi polkupyörä samaan suuntaan menossa. Ainoa mitä voi moittia on että oma E39 tuntui hyvin tehottomalta noissa ylämäissä kun serpentiineistä sai ykkösellä lähteä ylämäkeen kiihdyttään. No eipä tullu liikaa vauhtia.
Tuttuun tapaan sää lämpeni heti Alppien eteläpuolella, tänään oli 29 lämmintä vaikka oli aika pilvistä enimmän aikaa. Viskoflektikin tuli jo testattua kun Savonassa hetken pyörittiin parkkipaikkaa etsimässä. Huomenna Nizzaan jossa pitäis viikon verran asustaa.
Originally posted by asvirkku View PostPpps: Lataa Blitzer.de kameravarotin iphoneen jos et aio jättää 100 - 300 E sakkoina Sveitsiin. +1kmh yli rajoituksen alkaa sakot.
HERE Maps on kaatunut pari kertaa kesken navigoinnin ja siitä puuttuu jo vanhassa sympparin Nokia Mapsissä olleet kaistaopasteet. Ihmeellistä takapakkia... Samoin se ei usein näytä kuin sen tien numeron jolle pitäis kääntyä, mikä on hankalaa paikoin, kun samaa tietä pääsee kahteen eri suuntaan. Myös lukuisia risteyksiä ei noteeraa mitenkään, joten aika HEREillä saa kuski olla kun tolla navigoi.Last edited by Petri.Kekkonen; 19-06-2015, 23:34.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Näistä sakko- yms rahankerjuukirjeistä;
Ne täytyy tulla kotimaisella kielellä. Saksan- tai muunkieliset voi palauttaa lähettäjälleen tai heittää roskiin.
Ruotsista tulee jo "ruuhkamaksulappuja" suomeksi (Tukholman ja Göteborgin alueelta). Ne kannattaa maksella. Viimeksi toissa vkolla maksoin 3 euroa 40 senttiä.
Comment
-
-
Napsahti sakko väärin pysäköidystä autosta Kreikassa (tunnustan, mutta väärin oli pysäköinyt moni muukin, eli keltaiselle viivalle). Menin paikalliseen dimatreioon ja ilmoitin että haluan maksaa sakkoni. Viranomaisten leuat putosivat auki kuin haavissa olevalla hauella: You want to PAY??Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Tällä kertaa reissu tehtiin Jaguar F-typellä.
Ensikokemus oli sykähdyttävä! Auto on kaunis edestä ja takaa ja mittasuhteet ovat loistavasti balanssissa, täydellilstä!
Moottorin käynnistys oli kokemus jo sinänsä, saati kun pääsi liikkeelle. Äänet ovat erittäin nautinnolliset ja myös äänekkäät. Ulkonäkö kerää katseita kaikkialla ja moni tuli juttelemaan bensa-asemilla tai muilla pysähdyspaikoilla. Ajo oli yhtä juhlaa ja ohessa tunnelmaa Alpenstrasselta.
Comment
-
-
Originally posted by Kemppainen.P View PostOliko otsikon mukaisesti Omalla autolla euroopassa ?
Vai vuokra auto ? Jos oli vuokrattu niin mikä ketju ?
Oliko pitkä reissu , mahtuiko matkatavarat hyvin jaggeen ?
Kyllä tuollaisella on varmasti nautinto painella alpeilla ja baanalla
Europcarilta saa vuokrattua erikoisempaa kalustoa (Megane Sport, GTI Golf, Audi S5, S6, AMG mersuja ja sitten näitä Jaguareja). Hinnat 200-300e/päivä (vaihtelee kovasti päivän ja vuokran pituuden mukaan sekä myös alennukset vaikuttaa). Sixt on kunnostautunut myös erinomaisesti erikoisautojen tarjonnassa. Tämä oli siis Europcarin kautta. Autolla oli ajettu 2000km,joten auto oli uutta vastaavassa kunnossa. Arvon aleneminen huomioituna nämä kilometrit oli hyvin halpoja verrattuna siihen, mitä vastaava Suomessa maksaisi. Suosittelen! Ajettiin 1000km reissu.
Yleensä näissä on kilometrit rajattu per päivä alhaiselle tasolle (250km/päivä) ja joissakin vuokraamoissa vielä alempi (Avis, Sixt), mutta ajoaikaa saa maksamalla per kilometri lisää 0,5-1,0e/km. Lisäkilometrit ovat kalliita, mutta perushinta on kohtuullinen varsinkin jos saa alennuksia. Omavastuu on tavan autoa kalliimpi, mutta Europcarilla edullisempi kuin muilla. Tässä oli 1800e, eikä sitä saa alennettua edes erillisellä ulkopuolisella vakuutuksella, koska ne eivät kata tämäntyyppisiä autoja useimmiten.
Kaikki tarpeellinen mahtui takakonttiin, eli pari kassia Kulutusta tuli mittailtua kuittien kautta ja kaupunki/motaripainotteinen ajo oli lopulta 12l/100km. Kaupungissa tuli kiihdyteltyä käytännössä joka tunnelissa ja motarilla tuli kokeiltua huippuja, eli kaukana tavallisesta ajosta. Silti hieman parempaa olisi odottanut näin tuoreelta moottorilta, kun painavammallakin autolla olen päässyt samoihin lukemiin samantyyppisessä ajossa. Remmiahdin kuluttaa, mutta toisaalta reagointi oli vaparimaisen terävää.
Neljäntenä päivänä vaihdettiin 330D:hen. Kummallisen hiljaista oli kabiinissa, mutta kyllähän tämä uusi F30 330D liikahti myös erinomaisesti. Jaguar on numeroiden valossa hieman nopeampi, mutta käytännön tilanteissa 330D jopa nopeampi johtuen suuresta väännöstään (risteykset/vuoristo yms.). Kulutus oli 800km matkalta 7l/100km, mutta tällä reitillä puolet 80-100km/h rajoitusta (vuoristoa). Korkeahko tämäkin kulutus ottaen huomioon, että kaupunkiajoa ei juurikaan ollut. Sisusta oli muovinen ja halvemmista materiaaleista kuin Jaguarin sisusta. Vaihteisto toimi tässä paremmin, vaikkakin samaa 8-lovista ZF laatikkoa molemmat käyttävät. Bemarissa ohjelmointi oli astetta sujuvampi. Alusta taas oli selvästi pehmeämpi kuin Jaguarin vastaava, mikä oli oikeastaan vaan plussaa. Jaguar vaatisi adaptiivisen alustan (lisävaruste), koska vakio-alusta on liian kova arkikäyttöön.
Voisi ajatella, että nämä ovat aivan eri hintaluokasta, mutta Saksassa 430D/435i ja Jaguar F-Type hintaero on noin 10 000e.Last edited by Vanquish; 05-07-2015, 20:41.
Comment
-
-
Täällä neljä jeppeä miettii reissua ruotsin kautta keskieurooppaan. Lähtö 3.8 illalla ja paluu 10.8 aamulla turkuun. Tuolle välille pitäisi siis keksiä kaikenlaista nähtävää ja koettavaa ettei mene kuitenkaan pelkäksi autossa istumiseksi. Tarkoitus hoitaa ajelut aamusta ja illat viettää muualla (ellei sitten jotain porukalle uutta ihmeteltävää maisemaa).
Nordschleifellä vierailu voisi olla yks juttu mikä pitää bucket-listiltä hoitaa pois mutta muitakin ehdotuksia olis kiva kuulla. Bmw welt on myös aina ihan mukava paikka ollut käydä, mun osalta ehkä vähän nähty mutta onhan siellä aina uutta juttua.
Autoinnokasta porukkaa joten myös hyvät ja hienot ajoreitit olis erityisen isoa plussaa kun ei ne baanat tarjoa juuri mitään vaikka meneekin keskimäärin komeassa maastossa. (Ehdottakaa mielekkäitä paikkoja, varsinkin etelä-saksasta/sveitsi/itävalta). Shoppailu ei taida olla mitenkään pääosassa vaan ehkä enemmän hienot paikat ja matkanteko matkan, ei määränpään takia. Baanoilla nopea siirtymä ja sitten sompailut hienoja reittejä pitkin kun ollaan eurooppaan lähdössä jotain näkemäänkin
Ja miten sujuvasti tuo yleensä menee tuo rodby-puttgarten väli/ sinne pääsy ja pitäisikö liput varailla ennakkoon? Ja toisaalta onko tekemätön temppu elokuun tuossa vaiheessa ajella tukholmasta lähtien aamuseiskalta ja olla vielä ajoissa hampurin paikkeilla niin pääsis näkemään enemmän keskieurooppaa kun ajelis kerralla pidemmän pätkän? Itselle toinen kerta tuolla tukholma- hampuri-välillä mutta ajaen tanskan läpi mentiin viimeksi. :think
Kumpi on suositeltavampaa? Läpi ajellessa sillat maksaa toki ja tanskasta fiilikset sellaiset että sataa liki aina..
Innostus on kova, kuskeja useampi ettei puuduta liikaa, alla BMW, halu nähdä maapalloa uusin silmin jälleen kerran. Kokeneet matkaajat voivat kertoa sisäpiirin juttuja ja tapahtumia jos tulee mieleen. Itse en oikein edes keksi mistä alottais hakemaan mukavia juttuja. Reitit onkin varmasti helpompi hommaJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Onko muuten elokuussa kuinka tuskaset jonot tai kuinka tarkkaan voi suunnitella ajoaikoja..
Tarkotus olis ajaa 4.päivä niin pitkälle kun jaksaa kun laiva saapuu satamaan klo 06:10 niin sitten olis enemmän pelipaikoilla. Lähinnä tässä mietityttää tosiaan että onko ruuhkat sitä luokkaa että turha kuvitella pääsevänsä alpeille näppärästi kahden päivän ajoilla tukholmasta ilman sitä että reissusta tulis pelkkää tiellä istumista? :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostOnko muuten elokuussa kuinka tuskaset jonot tai kuinka tarkkaan voi suunnitella ajoaikoja..
Tarkotus olis ajaa 4.päivä niin pitkälle kun jaksaa kun laiva saapuu satamaan klo 06:10 niin sitten olis enemmän pelipaikoilla. Lähinnä tässä mietityttää tosiaan että onko ruuhkat sitä luokkaa että turha kuvitella pääsevänsä alpeille näppärästi kahden päivän ajoilla tukholmasta ilman sitä että reissusta tulis pelkkää tiellä istumista? :think
Tanskassa on Kööpenhaminan kohdalla ja sen jälkeen isot tietyöt (ainakin viime vuonna oli, tuskin ovat vielä valmiit), jotka aiheuttaa jonkin verran viivästystä. Muuten tuo väli sujuu aika mukavasti.
Jos keskitytte ajamiseen ja pidätte ensimmäisen kunnon tauon vasta tuossa Tanska-Saksa lautalla, olette varmasti jo ennen kolmea siellä Tanskan päässä lauttaa odottelemassa. Siitä voi sitten jo laskeskella mihin asti ehtii ajella.
Joku enemmän Rödby-Puttgarden lautalla aikaansa viettänyt voi kertoa tarvitseeko tuolle lautalle varata lippua. Perstuntuma olisi että ei tarvitse, kun lautta on kuitenkin aika iso ja niitä menee puolen tunnin välein.
Edit: Takaisin tullessa kannattaa harkita Finnlinesin Travemünde-Malmö reittiä. Siinä korvaa samalla sekä hotelliyön että Tanskan lauttamaksut. Teillä kun on noin lyhyt reissu niin pystytte lähteä ajelemaan päivällä jostain Etelä-Saksasta Travemündeen, ottaa klo 22 (tai jopa myöhemmän) lautan sieltä niin olette klo 7 aamulla Malmössa ja ehditte hienosti Tukholmaan Suomen lauttaan.Last edited by brainsurgery; 12-07-2015, 09:57.
Comment
-
-
Europcar vuokraamo on ottanut näköjään käyttöön valtaosaan pikku/keskiluokan malleille rajoituksen 300km/vuokraus, lisäkilsat ~0,19-0,25€/km. Muilla taitaa onneksi mennä vielä vanhan kaavan mukaan.
Edit:Ajatuskatkos, otsikossa tosiaan lukee omalla autolla lomalleLast edited by Cunttory; 12-07-2015, 13:07.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View Post
Edit: Takaisin tullessa kannattaa harkita Finnlinesin Travemünde-Malmö reittiä. Siinä korvaa samalla sekä hotelliyön että Tanskan lauttamaksut. Teillä kun on noin lyhyt reissu niin pystytte lähteä ajelemaan päivällä jostain Etelä-Saksasta Travemündeen, ottaa klo 22 (tai jopa myöhemmän) lautan sieltä niin olette klo 7 aamulla Malmössa ja ehditte hienosti Tukholmaan Suomen lauttaan.
Tämä kuullostaa ihan fiksulta ratkaisultaJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostTanskassa on Kööpenhaminan kohdalla ja sen jälkeen isot tietyöt (ainakin viime vuonna oli, tuskin ovat vielä valmiit), jotka aiheuttaa jonkin verran viivästystä. Muuten tuo väli sujuu aika mukavasti.
Originally posted by brainsurgery View PostJos keskitytte ajamiseen ja pidätte ensimmäisen kunnon tauon vasta tuossa Tanska-Saksa lautalla, olette varmasti jo ennen kolmea siellä Tanskan päässä lauttaa odottelemassa.
Edestakaiset liput Helsingborg-Helsingör + Rödby-Puttgarden maksoi nyt 3 hlö + henkilöautolle 2500 SEK. Hiukan kalliilta noi tuntuu, tosin eipä kai Malmö-Travemünde-Malmö ole halpa sekään.Last edited by Petri.Kekkonen; 12-07-2015, 11:51.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View Post(Ehdottakaa mielekkäitä paikkoja, varsinkin etelä-saksasta/sveitsi/itävalta). Shoppailu ei taida olla mitenkään pääosassa vaan ehkä enemmän hienot paikat ja matkanteko matkan, ei määränpään takia.
Bodenseen maisemista tykkäsin kun viime kesänä käytiin Saksan puolen rantaa tutkailemassa.
Shoppailusta sen verran että jos mutkatiet ei haittaa niin halpaa polttoainetta löytyy Livignosta Italiasta (95E oli 1,089e/litra) ja vodka on siellä oikeasti puoli-ilmaista (litran pullot alle 10e melkein mikä vain merkkivodka). Viskissä säätöä tuli ehkä vähemmän. Pohjoisen suunnasta Sveitsistä tunneli Livignoon maksoi 16 euroa, etelän suunnasta pääsi solatietä ilmaiseksi ja ilmeisesti idästä Italiasta myös.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment