Kuulemma se automaatti on oikeastikin aivan loistava.
SIITÄ huolimatta olen ehdottomasti sitä mieltä, että 335i coupeen KUULUU manuaalivaihteisto ja KYTKINpoljin.
Rippuu mistä roikkuu... Jos auto on päivittäisessä työmatka tms. ajossa niin sitä oppii kummasti arvostamaan automaattilootaa.
Mulla on 30min työmatka ja 9/10 kerrasta mennään muijan farkulla just sen takii ettei tarvii mun M3:n helvetin raskasta kytkintä heruuttaa koko vitun työmatkaa stop & go liikenteessä...
Myönnettäköön että ajajan autoon kuuluu kytkinpoljin, mutta tarkoitus pyhittää keinot!
JA jottei mee ihan offtopik niin onnittelut E92:en tilaajille, on tässä tullut kuolailtua noiden coupejen perään liikenteessä ja täytyy myöntää että alkaa todella sopimaan silmään toi uus korimalli. Jopa niin paljon että pelottaa oikein kun uus M3 tulee markkinoille, ettei vaan TAAS jäis Porsche haaveet kun pitääkin se uus M3 ostaa...
Rippuu mistä roikkuu... Jos auto on päivittäisessä työmatka tms. ajossa niin sitä oppii kummasti arvostamaan automaattilootaa.
Mulla on 30min työmatka ja 9/10 kerrasta mennään muijan farkulla just sen takii ettei tarvii mun M3:n helvetin raskasta kytkintä heruuttaa koko vitun työmatkaa stop & go liikenteessä...
Myönnettäköön että ajajan autoon kuuluu kytkinpoljin, mutta tarkoitus pyhittää keinot!
JA jottei mee ihan offtopik niin onnittelut E92:en tilaajille, on tässä tullut kuolailtua noiden coupejen perään liikenteessä ja täytyy myöntää että alkaa todella sopimaan silmään toi uus korimalli. Jopa niin paljon että pelottaa oikein kun uus M3 tulee markkinoille, ettei vaan TAAS jäis Porsche haaveet kun pitääkin se uus M3 ostaa...
Totta tuo tomaattijuttu, on noissa kehänkin ruuhkissa (jotka ovat varmasti "hieman" lievempiä mitä siellä ameriiiikassa mutta kuitenkin) pari kertaa kirottua että miks mulla ei ole tomaattia. 750 oli tossa hommassa erittäin makoisa, mutta toisaalta sitten kun teki mieli vähän irroitella niin se manuaali olis ollut tosi kiva. Vaikka eipä seiskalla nyt älyttömästi tee mieli luisua vetää. Ja tosta uudesta coupé:sta, onhan se nätti mutta kyllä Porsche on aina Porsche ja siitä ei pääse mihinkään. Itellä jos ois tarpeeks taatelia niin ostaisin välittömästi 911:n
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Mukavastihan sitä tuosta voimansiirrosta vaihteiston osalta näytti keskustelua heräävän..
Iso osa teistä kuitenkin näyttää ajattelevan samoin kuin minä ajattelin tilatessani autoa, eli kun kerran ollaan ehdottomasti "ajajan autoa" tilaamassa niin siihen kuuluu ehdottomasti myös manuaaliloota.
Nykyinen Mersu on automaatilla, myös pari aiempaa on ollut automaatilla ja sanotaan mitä sanotaan niin ei se automaatti "ajajan autossa toimi"..DSG korkeintaan..ehkä..jotenkin..mutta..
Ei sillä etteikö automaatissa puolensa olisi, mutta kuten sanottu.."ajajan autoa" haettiin tällä kertaa, joten eiköhän se manuaali siihen istu varsin hyvin. (tätä mieltä muuten oli useampikin kyseisestä autosta minulle tarjouksia tehneistä myyjistäkin..)
No, kun sen nyt vaan saisi pian ajoon, niin sittenhän sen pääsisi itse toteamaan.. Muutenkin olisi mukava saada se ajoon vielä tässä lumettomana aikana niin pääsisi edes aavistuksen hakemaan fiilistä siitä miltä ko. auto tuntuu..lumikelien jälleen alkaessa joutuu odottelemaan kevään sulia kelejä, ennenkuin pääsee auton ominaisuuksia järkiolosuhteissa kokeilemaan.
Mukavastihan sitä tuosta voimansiirrosta vaihteiston osalta näytti keskustelua heräävän..
Iso osa teistä kuitenkin näyttää ajattelevan samoin kuin minä ajattelin tilatessani autoa, eli kun kerran ollaan ehdottomasti "ajajan autoa" tilaamassa niin siihen kuuluu ehdottomasti myös manuaaliloota.
Nykyinen Mersu on automaatilla, myös pari aiempaa on ollut automaatilla ja sanotaan mitä sanotaan niin ei se automaatti "ajajan autossa toimi"..DSG korkeintaan..ehkä..jotenkin..mutta..
Ei sillä etteikö automaatissa puolensa olisi, mutta kuten sanottu.."ajajan autoa" haettiin tällä kertaa, joten eiköhän se manuaali siihen istu varsin hyvin. (tätä mieltä muuten oli useampikin kyseisestä autosta minulle tarjouksia tehneistä myyjistäkin..)
No, kun sen nyt vaan saisi pian ajoon, niin sittenhän sen pääsisi itse toteamaan.. Muutenkin olisi mukava saada se ajoon vielä tässä lumettomana aikana niin pääsisi edes aavistuksen hakemaan fiilistä siitä miltä ko. auto tuntuu..lumikelien jälleen alkaessa joutuu odottelemaan kevään sulia kelejä, ennenkuin pääsee auton ominaisuuksia järkiolosuhteissa kokeilemaan.
Onko yhtään mitään hajua milloin pitäisi auton tulla? Manuaalilla tai tomaatilla..kelpais
Onko yhtään mitään hajua milloin pitäisi auton tulla? Manuaalilla tai tomaatilla..kelpais
No, tilausvaiheessa aikahaarukka toimituksen suhteen oli vuodenvaihde- huhti/toukokuu riippuen siitä milloin autolle saadaan tuotantopaikka.
Sittemmin selvisi että tuotantopaikka saatiin marraskuun tuotantoon, joten kyllä sen pitäisi joulukuun aikana varmaankin luovutuksessa olla?!
Toki tiedän esim yhden tilatun MB:n kohdalla käyneen niin että tilattu Mersu saatiin suht nopeasti Suomeen, mutta sen myyneellä liikkeellä oli vaikeuksia saada auto lunastettua itselleen, joten se seisoi Hangon satamassa muistaakseni nelisen viikkoa tyhjänpanttina, joten kaikki lienee mahdollista tässäkin.
No, siinä uskossa eletään että lähiviikkoina, lähiviikkoina..
Kovin aktiivisesti en tosin ole myyjäliikettä asialla pommittanut, koska kuitenkin yksi parhaista jutuista uuden auton kanssa on sen odottaminen..olo on kuin joskus pikkupoikana jouluna kun odotti jotain oikein kovasti toivomaansa lahjaa. Eli pitää ottaa tästä odottelustakin ilo irti oikein perinpohjin.
Ja onhan se tietysti mukavaa sekin että Mersulla ajaminen ei maksa nyt kuin polttoaineenhinnan kun hyvityshinta on sovittu jo ajat sitten.
Kuulemma se automaatti on oikeastikin aivan loistava.
SIITÄ huolimatta olen ehdottomasti sitä mieltä, että 335i coupeen KUULUU manuaalivaihteisto ja KYTKINpoljin.
Tyypitetty automaatilla. Ei tulisi mieleenikään ottaa 335i:tä manuaalina. Automaatti nimittäin toimi kuin ajatus ja sopi auton tyyliin kuin nenä päähän. Tuo auto kun ei pahemmin alleviivaa sporttisuuttaan.
Mutta sitten kun joku kyseli hinnoista: Kyllä sinne viivan alle sen verran iso luku kirjoitetaan, että omalla kohdallani ei ihan hetkeen ole asiaa väittelemään auton tilanneiden kanssa siitä, mikä siihen on oikea vaihteistotyyppi.
Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
Laatikosta: Eikö paras vaihteistotyyppi ole täysin subjektiivinen asia koska eri kuljettajat voivat kokea enemmän ajamisen iloa kummalla tahansa vehkeellä. Ajoilon maksimoinnista henkilökohtaisella tasolla kai on kysymys, ei siitä mitä kello näyttää tai muuta sellaista.
Itse ottaisin aina kolme poljinta vaikka joku päivä insinööri kehittäisi SMG:n joka vaihtaa nanosekunnissa.
Hernesopan mausta ei voi väitellä..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Laatikosta: Eikö paras vaihteistotyyppi ole täysin subjektiivinen asia koska eri kuljettajat voivat kokea enemmän ajamisen iloa kummalla tahansa vehkeellä.
Ja tilannekin vaikuttaa.
Onhan se manuaali kiva kun alkaa leikkimään, kepittämään, ja haluaa kuulla koneen sekä putkiston huutavan.
Sitten taas ruuhkassa ykkösen ja kakkosen väliä sahatessa tuskin kukaan ylistää manuaalin olemassaoloa.
Johonkin uuteen 335i:een varmasti sopii manuaali kepittämisen ilo mielessä, ja kun ajattelee niitä menevämpiä ajohetkiä.
Toisaalta auto taas ei ole mikään täysverinen urheiluauto, vaan enemmänkin jonkun sortin herrasmiessportti luonteeltaan, johon taas sopii tomaattiloota.
Eiköhän noista jokainen löydä sen mieleisensä...
Toisaalta auto taas ei ole mikään täysverinen urheiluauto, vaan enemmänkin jonkun sortin herrasmiessportti luonteeltaan, johon taas sopii tomaattiloota.
Minusta taas herrasmiessporttiinkin sopii mainiosti manuaali. Oli kyseessä sitten 928 Porsche, M5 tai tämä.
Onhan se manuaali kiva kun alkaa leikkimään, kepittämään, ja haluaa kuulla koneen sekä putkiston huutavan.
Sitten taas ruuhkassa ykkösen ja kakkosen väliä sahatessa tuskin kukaan ylistää manuaalin olemassaoloa.
Johonkin uuteen 335i:een varmasti sopii manuaali kepittämisen ilo mielessä, ja kun ajattelee niitä menevämpiä ajohetkiä.
Eiköhän noista jokainen löydä sen mieleisensä...
Kyllä kyllä. Veikkaan kuitenkin että 50% Suomeen myytävistä 335i:stä ei tule koskaan näkemään mutkatiellä välikaasulla alaspäin vaihtoja tai lift-off oversteeriä (mitä se on suomeksi?) tai muuta mukavaa mitä manuaalilla voi tehdä. Jos autosta maksanut henkilö ei manuaalin tuomaa vuorovaikutusta ajoon kaipaa/arvosta/osaa arvostaa niin automaatti on parempi hänelle.
Kyse on mielestäni enemmän sopivuudesta erilaisille käyttäjille kuin tietyntyyppiseen autoon.
EDIT kiriotusvireitä
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment