No eiköhän me luoteta siihen, että se nahan värikin tuli tosiaan oikein.
Millos auton muuten saa ? Niin ja terveiset sinne Kosovoon.
Juu, kiitti terkuista! Nahan väri on oikea, voit luottaa Arvioitu toimitusaika maalis- /huhtikuu eli kauan kestää.. Noh, ehtii kesävanteita katella rauhassa ja ties vaikka jotain erikoisempia muoviosia tulis markkinoillle.
Opel Calibra 4x4 Turbo Starsilver -94
BMW E92 335i Alpine White III -07
sigpic
Jos en hirveen väärässä oo, niin se tarkoittaa sitä, kun mutkaan tullessa laitat tarpeeksi pienen vaihteen päälle ja ilman kaasua nostat kytkintä. Tällöin moottorijarrun ansiosta perä lähtee alta kun takapyörät "jarruttaa"
Helppo esim. vastaheitossa kun tämän "moottorijarrukäkkärin" kanssa taitat ensin väärään suuntaan ja samantien oikeeseen suuntaan samalla vaihteella kaasu auki.
Ei välttämättä tulis tosiaan mieleen kokeilla uudella 335i:llä tätä, mutta vanhoja talviropposia kun ei tarvii säästellä..
Laatikkoasiaan sen verran että itelle se on lopulta aivan sama kumpi laatikko siellä on...autosta riippuen tietysti. Jos automaatti tappaa "urheillullisuuden" niin sit pitää laittaa tarpeeksi tehokas automaattiauto.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Niin, noh. Ruuhka tai ei niin en sitä automaattia kaipaa ikinä. Itse asun Tampereella joten eipä täällä ole mitään mitä ruuhkaksi voisi edes kutsua. Ehkä mielipiteet on erilaiset Helsingin suunnalla jossa on jopa jonkinlaista ruuhkaa havaittavissa.
Ei se nyt omasta mielestäni mikään punttisaliin verrattavissa oleva suoritus ole vaihtaa manuaalilootalla niitä vaihteita tiuhaan tahtiin edes takas. Loppujen lopuksi manuaali on vaan niin vapaamuotoinen ajettava. "Manuaali ajoa" on omasta mielestä kymmenkertainen määrä.
Jokaiselle omansa. Tottahan se nyt kuitenkin on että auto on varmasti mahtava niin tai näin.
Jos en hirveen väärässä oo, niin se tarkoittaa sitä, kun mutkaan tullessa laitat tarpeeksi pienen vaihteen päälle ja ilman kaasua nostat kytkintä. Tällöin moottorijarrun ansiosta perä lähtee alta kun takapyörät "jarruttaa"
Helppo esim. vastaheitossa kun tämän "moottorijarrukäkkärin" kanssa taitat ensin väärään suuntaan ja samantien oikeeseen suuntaan samalla vaihteella kaasu auki.
Ei välttämättä tulis tosiaan mieleen kokeilla uudella 335i:llä tätä, mutta vanhoja talviropposia kun ei tarvii säästellä..
Oot oikeilla jäljillä mutta tämän lift off oversteerin saa kyllä aikaiseksi isommallakin vaihteella. Itse käytän tätä "ominaisuutta" melkein aina kun haluan perän tuoda ulos hiukankin kovemmissa vauhdeissa.
Tosin "aito" lift off oversteer taitaa olla mahdollista vain takamoottorisilla (kuten 911) tai autoilla joiden painojakauma on muuten päin vittua...
Toisaalta toimii tämä kyllä etuvetoisillakin...:think
Homma toimii siis niin että kurvissa ajat veto päällä ja nostat jalan kaasulta hetkeksi, jonka jälkeen lisäät kaasua lineaarisesti ja kah, perä irtoaa näyttävään powerslideen...
En tiedä sitten miten helppoa on luistella asfaltilla lukottomalla perällä +100km/h vauhdeissa, lukollisella se on kuitenkin suht helppoa.
Oot oikeilla jäljillä mutta tämän lift off oversteerin saa kyllä aikaiseksi isommallakin vaihteella. Itse käytän tätä "ominaisuutta" melkein aina kun haluan perän tuoda ulos hiukankin kovemmissa vauhdeissa.
Tosin "aito" lift off oversteer taitaa olla mahdollista vain takamoottorisilla (kuten 911) tai autoilla joiden painojakauma on muuten päin vittua...
Toisaalta toimii tämä kyllä etuvetoisillakin...:think
Homma toimii siis niin että kurvissa ajat veto päällä ja nostat jalan kaasulta hetkeksi, jonka jälkeen lisäät kaasua lineaarisesti ja kah, perä irtoaa näyttävään powerslideen...
En tiedä sitten miten helppoa on luistella asfaltilla lukottomalla perällä +100km/h vauhdeissa, lukollisella se on kuitenkin suht helppoa.
juu tuostahan se "Lift off" varsinaisesti taitaa tulla. Lähes sama homma hoituu myös painamalla jarrulla pieni sysäys samalla kun käännöstä aloitetaan siten että takapään massa alkaa siirtyä tangentin suuntaan. Nää on mielenkiintoisia asioita joita ei ikinä edes mainita suomalaisessa ajokoulutuksessa, mutta itse tekemällähän ja muita katsomallahan oppii.
tässä on yksi ero esim. M-mallien ja muiden välillä. muiden mallien ajokäyttäytyminen pyritään luomaan sellaiseksi että auto puskee maltillisesti joka tilanteessa kun pidon rajoista mennään yli. toki sitten pienillä jipoilla myös tavalliset mallit rupeaa käyttäytymään.
Mutta M-malleissa kun pidon rajoista mennään yli niin auto käyttäytyy kuin unelma ja esim nelipyöräsladissa voi säätää kulkukulmaa millilleen kaasun avulla. vähentämällä vetoa auto oikenee ja lisäämällä kulkua paino ja pito siirtyy taakse ja linja kiristyy.
heh, huomasin nyt vasta alkuperäisen kysymyksen. en kyllä itsekään osaa suomentaa termiä. pakko se on ollu silti suomennettuna, sen verran kova rallimaa olemme kuitenkin.
Ymmärsinkö tota ruotsin mongerrusta oikein että myy pois koska on kortti hyllyllä ??? Kyllä pitää olla harvinaisen idiootti että myy pois vajaa tonnin ajetun auton siks koska on kortti hyllyllä
Ymmärsinkö tota ruotsin mongerrusta oikein että myy pois koska on kortti hyllyllä ??? Kyllä pitää olla harvinaisen idiootti että myy pois vajaa tonnin ajetun auton siks koska on kortti hyllyllä
Ymmärisit joo, niinku tuossa yllä jo todettiin.
Tässä käverin kommentit autopower.se -palstalta:
...drog lite fort förbi konstapeln på väg till GBG idag - som jag har skrivit i en annan länk, så har jag 4 fortkörningar de senaste 2 åren - och dom kommer med största sannolikhet att dra in min kort en längre period denna gång.
Och jag vill gärna inte stå med en halv miljon bil, som samlar damm i garaget i 6 mån.
Huomaa, että kilometrit on jotain alta 10 000, koska ruotsin mil = 10 km. On sillä omiakin kuvia omsata autostaan. Löyty sen profiilista.
Comment