Alkaa tämä gps seuranta näyttämään enemmän ja enemmän siltä että se nuijitaan valtion rahoilla läpi, rahamiesten samalla tehdessä hilloa yksityisellä puolella
Alkaa tämä gps seuranta näyttämään enemmän ja enemmän siltä että se nuijitaan valtion rahoilla läpi, rahamiesten samalla tehdessä hilloa yksityisellä puolella
Joo kyllä nousi karvat pystyyn ollilan tuoreesta puheesta... Kehui että voitaisiin tarkkailla missä ihmiset ajelee ja mihin aikaan ja verottaa sen mukaan
Eikö noikin rahat voisi käyttää johonkin järkevämpään? Tämän homman pystyyn pistämiseen kun menee kymmeniä miljoonia, ellei jopa enemmänkin.
Noillakin rahoilla olisi saanut valtion velkataakkaa kevyemmäksi, tai vaikka jotain fiksua kuten lastensairaala... Ajattelinpa vaan...
Jos noi paskamokkulat tulee jokaiselle pakolliseksi niin kuinkahan monta kymmentä vuotta kestää ennen kuin ne maksaa valtiolle itsensä takaisin?
Sitten kun laitehankinnat on just ja just kuoletettu, laitteisto tarvitsee uusia ja näin ollen menee rahaa taas julmettu määrä. Eli ei tällä järjestelmällä ainakaan voida rahaa valtion kassaan tehdä... Kärjistetysti... :think
Näyttää siltä, että Ollilaa ja sitä työryhmää ei taida p*skan vertaa kiinnostaa miten valtio verojansa haluaa keräillä ja paljonko, heitä kiinnostaa se bisnes noiden laitteiden takana. Ja puheista päätellen, tavoitteena olisi jo autotehtailla asentaa autoihin "viihdelaitteisto" johon sitten ilmestyy mainoksia ym. Siellähän se raha pyörii, nyt vain haetaan sitä hölmöä joka olisi valmis jonkun hyvän "syyn" takia laittamaan rahaa kiinni että järjestelmä saataisiin pystyyn. Ja nythän näyttävät sellaisen löytäneen: Suomen valtio, joka dollarinkuvat silmissään pohtii miten kansalaisilta saataisiin viimeisetkin taalerit irti autoilun verotuksella!
Täysin päivän selvää on että kun tällainen systeemi saadaan autoihin läpi, samalla kätevällä systeemillä saadaan valvottua työsuhdeautot, yritysten autojen käyttö, työmatkojen verovähennykset, työttömien liikkuminen, nykyinen ajoneuvovero pysyy myös samana, nyt vain voidaan aktiivisesti valvoa jos rästissä oleva auto liikahtaa... Niin ja ylinopeudet reaaliajassa, katsastamattomat autot narahtaa heti jne.
Täysin päivän selvää on että kun tällainen systeemi saadaan autoihin läpi, samalla kätevällä systeemillä saadaan valvottua työsuhdeautot, yritysten autojen käyttö, työmatkojen verovähennykset, työttömien liikkuminen, nykyinen ajoneuvovero pysyy myös samana, nyt vain voidaan aktiivisesti valvoa jos rästissä oleva auto liikahtaa... Niin ja ylinopeudet reaaliajassa, katsastamattomat autot narahtaa heti jne.
Joo on ihan turhaa kenenkään olla huuli pyöreänä, että kuinkas näin pääsikään käymään. GPS valvonta mahdollistaa kuitenkin niin monen muunkin asian valvomisen. Olihan uutisissa jo juttua, kuinka vakuutusyhtiöt olisivat kiinnostuneita käyttämään GPS-dataa vakuutusmaksujensa määräämiseen. Samalla tietysti saataisiin hinnat ylös ja auta armias, jos ajoit ennen onnettomuutta 1 km/h ylinopeutta.
Vielä enemmän kuitenkin kiinnostaisi nähdä sellainen tilanne, missä jostakin syystä jossain menee bitti sekaisin ja postiluukusta kilahtaa yhtäkkiä nelinkertainen verolasku kun olit mukamas ajanut jollakin aikavälillä moninkertaisen määrän kilometrejä. Lähde sitäkin sitten selvittämään.
Kyllähän tuo näyttää että lobbarityöryhmä taitaa saada gps-tekniikan läpi jollain aikataululla.
Varmaan poliiseille, tms. tahoille tulee laitteet joilla näkevät onko "laite" päällä liikenteessä vai blokattuna pois. Nykyään rekisterikilven automaattinen tunnistus toimii, niin ei ole kummoinen temppu yhdistää poliisiautoa scannaamaan jokaista "näkemäänsä" autoa ja samalla automaattisesti tarkistaa onko autossa gps päällä. Lluultavimmin gps-laitteisiin tulee myös puhelinverkkoyhteys katvealueiden varalle ja realiaikaista yhteydenpitoa vaille, tätähän Jorma markkinoi "liikenteen internettinä", jolla yrittävät saada asian hyväksytysti paremmin lampaille (rekisteritunnus+verkkoyhteyden selvitys, niin saa selville onko liikkeellä olevassa autossa vehkeet päällä vai ei).
Pitäisi vaan kaikkien olla aktiivinen ja parhaaksi katsomalleen edustajalle pommittaa viestiä ettei tätä esitetyllä tavalla voi runnoa läpi.
Onko kukaan huomannu, koskeeko tämän työryhmän esitykset muita kuin autoja? Jos oletetaan että autovero poistuisi ja tämä tilalle, niin saanko ostaa mp:n verottomana ilman että pyörään tarttee seuranmokkulaa?
Mopot ja muut kulkuneuvot? Veneisiin myös... Varmaan vuosien päästä et saa edes polkupyörällä ajaa, ettei kukaan tietäisi missä liikut ja ennen kaikkea liiku ilman veronmaksua.
Monessa yhteydessä tämän asian puollustajat sanoo, että kyllähän nykyään seuraaminen onnistuu kun kaikilla kännykät ja ei eroa nykytilanteeseen. Mutta eivät muista sanoa, että kännykän voi jättää kotiin jos ei halua itseään "seurattavan".
Niin, monella suomalaisella on aika lyhyt tuo muisti........No eipä ole enään kauaan kun uudet äänestykset on pääsee ehkä pääsee tuosta roska hallituksesta
Viime vaaleissa kävi jo aikamoinen tuuli, mutta valitettavasti tilalle tuli kasa enemmän ja vähemmän ammattitaitoisia perussuomalaisia. En väitä, että puolue on perseestä, mutta siellä on kyllä kieltämättä aika turhaa porukkaa joukossa. Valitettavasti tämän seurauksena moni viime vaaleissa eduskunnasta pois jäänyt vanha kansanedustaja saattaa saada pestinsä takaisin. Syy ei kuitenkaan koskaan ole ollut poliitikoissa, vaan ihmisissä, jotka he sinne äänestävät. Kertoo kai jotakin suomalaisten älykkyydestä, kun ei viitsitä äänestää oikeasti hyviä ehdokkaita eduskuntaan, vaan valitaan se entinen missi tai kohujulkkis mieluummin.
Kyllähän esim. Italian tyyliset tietullit on ihan ok vaikka motareille, jos niillä rahoilla saadaan parannettua tietä ja nostettua nopeuksia. Suomen tuntien toki nekin rahat laitettaisiin kehitysapuun ja pietarin jätevesien puhdistukseen.
Ainakin mitä minä olen Italiassa käynyt, niin maksullinen motari oli tyhjä, mutta mutkainen ja maksuton paikallistie oli tupaten täynnä autoja...
Ainakin mitä minä olen Italiassa käynyt, niin maksullinen motari oli tyhjä, mutta mutkainen ja maksuton paikallistie oli tupaten täynnä autoja...
Maksullisuudesta näyttää olevan ainakin Ranskassa se hyöty, että rekat kiertää motarit mahdollisimman kaukaa ja jyrää ilmaisia route nationaleja pitkin aina kun vaan mahdollista. Siellä on paljon mukavampaa ajella henkilöautoilla kun motarit vetää hyvin jos ei nyt ihan pahimpaan kesälomaruuhkaan satu eksymään. Keskinopeus tuppaa olemaan selkeästi parempi kun Saksan baanoilla missä rekoille ei oikein ole edes muuta vaihtoehtoa maksoi baanalla ajaminen mitä vaan.
Maksullisuudesta näyttää olevan ainakin Ranskassa se hyöty, että rekat kiertää motarit mahdollisimman kaukaa ja jyrää ilmaisia route nationaleja pitkin aina kun vaan mahdollista.
Suomessa taitaa olla niin omanlainen systeeminsä teiden suhteen, tai siis käytännössä paikasta a paikkaan b menee melkein aina vain yksi tie.
Comment