Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View Post
mun vertailuajatteluni perustuu isokoneisen tuoreehkon auton hankkimiseen, ja tuolla toisessa topicissa olen saanut sellaisen kuvan että isolle osalle tämän foorumin aktiiveista iso mosa ja hyvät varusteet on oleellisia asioita auton valinnassa :think
jonkun Ford Ka:n ostajalle se onkin sitten äkkiä toisin päin.
Kilometriperusteinen verotus myös johtaisi väistämättä siihen, että ne, jotka joutuvat muutenkin ajamaan paljon, joutuisivat maksamaan jatkossa selvästi enemmän kuin ne, jotka eivät autoa niin paljon tarvitse. Toki tämä voi äkkiä kuulostaa reilulta, mutta reiluus on suhteellinen käsite, jos ne kustannukset ovat ikään kuin välttämätön pakko, eikä oma valinta.
Originally posted by Bmw Master View PostKäsittäkseni nykyiset käyttömaksu ja dieselvero jäävät voimaan.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Posthirvittää vain ajatus reaaliaikaisesta valvonnasta, joka olisi todella helposti laajennettavissa koskemaan montaa muutakin asiaa.
Ollilan työryhmä painotti, että tietoja tallennettaisiin vain sillä tasolla, että ajetut kilometrit eri veroalueilla saataisiin kerättyä verottajalle. En kyllä millään jaksa uskoa, että järjestelmän käyttö jäisi tähän, kun tosiaan tuo GPS-koordinaattidata olisi niin monella muulla tavalla hyödynnettävissä.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Jos en väärin muista siitä esityksestä, niin siellä mielestäni mainittiin, että käyttövoimavero poistuu, mutta dieselautoilta perittäisiin ylimääräinen 2 snt per kilometri bensa-autoja enemmän, eli 5,3 snt/km.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostKyllähän viranomaiset ovat voineet jo pitkään tehdä kännykkämastojen avulla hätäpaikannuksen ja operaattoreille tallentuu jo tieto, mihin mastoihin kukakin on ollut yhteydessä ja milloin. Lisäksi suurimmalla osalla alkaa olla taskussaan joku älypuhelin, joka jatkuvasti huutelee verkkoon päin, missä käyttäjä kulloinkin kulkee (tosin tämän saa pois päältä, jos kiinnostaa).
Originally posted by JiPe View PostEli 3500kg henkilömaasturi olisi dieselin osalta samalla pohjalla kuin 206 peugeot pakettiautoksi muutettuna?
Eli perusvero + CO2-vero (tai vero kokonaismassan mukaan) + "käyttövoimavero" 2snt/km (jos auto muu kuin bensalla toimiva) = kokonaisvero autoilijalle.
Tähän vielä lisäksi tulisi 100€ asennuskulut laitteiden asennuksesta ja 10€ vuosittainen kustannus laitteiden olemassaolosta. Lisäksi 130 miljoonan vuosittainen ylläpitokustannus järjestelmästä koituisi autoilijoiden maksettavaksi.
Nyt kun on lisää valunut tietoa tuosta uudistuksesta, niin tällä uudistuksella halutaan ilmeisesti turvata se, että jatkossakin autoilijat maksavat raskaasti aikana, jolloin ei enää käytetä fossiilisia polttoaineita. Toisin sanoen sähkö- ja vetyautoilijat maksavat autoilustaan yhtä raskaasti kuin dieselillä tai bensalla ajava nykyään.
Eniten minua kuitenkin ihmetyttää tämä autoilijoiden sorsiminen vuodesta toiseen. Siinä vaiheessa kun fossiiliset polttoaineet ovat oikeasti historiaa, voidaan tehdä aika turvallinen oletus, että energian hinta maailmanlaajuisesti on romahtanut. Suurin syy sille on siinä vaiheessa, että vetyä, sähköä, fuusioenergiaa ja mahdollisesti muita energialähteitä voidaan tuottaa ympäri maailman, eikä OPEC:n kaltaisia kartelleja voi olla enää olemassa. On siis oletettavaa, että energian hinta laskee tulevaisuudessa. Miksei tätä oteta huomioon? Vielä erikoisempaa on se, että Helsingissä ja kohta Tampereellakin halutaan suorastaan estää yksityisautoilu, teitä muuttamalla jalkakäytäviksi, vaikka varmasti tulevaisuudessakin yksityisautoilu on suosiossa. Ja erityisesti silloin kun autoilu ei enää tuota päästöjä. Siinä vaiheessa vihreillä ja muilla maailmanparantajilla on aika vaikeaa perustella, miksi yksityisautoilu olisi huono juttu. Teitä ei enää tarvita siinä vaiheessa, kun joku keksii toimivan teleportaation. Sitä ennen, teitä ja autoja tullaan tarvitsemaan varmasti.
Comment
-
-
Dieselvero ei ole poistumassa, joten tämä kyllä lisää monen verosummaa. Lisäksi, miten Jorma pitää verotuksen kokonaissumman samana, mutta järjestelmä sisältää laite ym ylläpitokulut ja valtavan byrokratiakoneiston?
Helpompaa olisi lisätä sähköautovero, niin säästyttäisiin kalliilta systeemiltä ja vero muillekin uusille polttoaineille. Jos tarvitaan aluepolitiikan mukainen porrastus, niin asuinpaikan mukaan vuosiveroon korotus/alennus.
Autoveron poisto on liian hyvää ollakseen totta. Menisikö vihreissä ja vasemmistossa läpi, että rikkaat voi ostaa m5:ia puoleen hintaan ja sossukansan autoilu kallistuu.
Comment
-
-
Jos helppoudesta ja halvasta järjestelmästä puhutaan, niin siinä mielessä halvin tapa on lyödä kaikki verot polttoaineisiin. Eli litrahinnat sellaisiksi, että siinä on sitten kaikki verot. Sitähän menee sen mukaan kun ajaa ja sitä vähemmän mitä taloudellisempi auto on.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Tottakai otetaan sieltä lisää mistä vaan mahdollista. Suomi kun on niin harvaan asuttua että jokaisessa taloudessa vähintään ykis auto, joillain jopa klome-neljä.
Mikäs sen kivempaa kuin nyhtää rahaa lisää siitä mistä ei voida luopua kokonaan.
Tämä on helppo toteuttaa jonkin päästöjen pienentämiseksi-piilotetun hankkeen alle ja kas asiaa kannattaa aika helvetin monta ituhippiä. Todellisuudessa vain halutaan rahastaa, lopunkaikki ihan sama ne päästöt.
Henkilökohtaisesti vastustan. Pikaisella laskelmalla joutuisin maksamaan n.600e (arvio mitä tulisi vähintään) vuodessa lisää siitä että minun nyt vaan on pakko ajaa töihin, kauppaan ja ihan joka paikkaan.
Vaikka autojen hinnat tulisikin alas, ei minulla silti riitä varat ostaa uudehkoa ekoboost päästöpihiä kinneriä.
Ei tarvitse kovin kauaa odottaa lisäystä siihen gps-laitteen kylkeen, jolla tarkkaillaan realiajassa nopeuksia. Pienestäkin ylityksestä tuli automaattisesti sakko kotiin ja kun sakko kertyy tarpeeksi, auto ei käynnisty ennen kuin ajokielto päättyy.
Liikaa negatiivisa ja sekavia ajatuksia päässä jumittaa verbaalisen ulosannin.Last edited by |foder|; 16-12-2013, 18:07.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostJos helppoudesta ja halvasta järjestelmästä puhutaan, niin siinä mielessä halvin tapa on lyödä kaikki verot polttoaineisiin. Eli litrahinnat sellaisiksi, että siinä on sitten kaikki verot. Sitähän menee sen mukaan kun ajaa ja sitä vähemmän mitä taloudellisempi auto on.
Ei kyllä minusta ole kovin validi perustelu. Kun jos murto-osa kansasta sillon tällön tankkaa tankin täyteen venäjän/ruottin puolella (niinkuin nykyäänkin tehdään), niin onko siitä sillon syntyny niin iso tappio, että tommonen miljooninen hintanen GPS järjestelmä tulee kannattavemmaksi. Tuskin. Mutta sillon kun ei ole GPS seurantaa, niin ei voida kytätä ihmisiä ja sähköautojen verotus ei onnistu...
BTW. Tuolla raportissa luki että GPS laitteiden toimintaa tarkkailtaisiin teillä olevilla porteilla. Miksei hommaa voitaisi toteuttaa kokonaan noilla porteilla, niinkuin muualla maailmassa on tapana? Esim. taiwanissa jokaisessa autossa on 2*5 cm kokoinen rfid tagi tuulilasissa ja aina kun portin alta ajetaan, niin järjestelmään kirjautuu mistä mihin ollaan ajettu. Vuoden lopuksi tulee sitten lasku ajetuista kilsoista postilaatikkoon. Se rfid tagi tuulilasissa maksaa muutaman euron ja ylläpito on käytännössä ilmasta, niin siihen verrattuna tuo GPS seuranta kaikkine kuluineen kuulostaa lähinnä idioottimaiselta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posteikös tuossa nimenomaan puhuttu, että autovero ja käyttömaksu poistuisivat, polttoaineen vero jäisi samalle tasolle.hienoo
Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostBTW. Tuolla raportissa luki että GPS laitteiden toimintaa tarkkailtaisiin teillä olevilla porteilla. Miksei hommaa voitaisi toteuttaa kokonaan noilla porteilla, niinkuin muualla maailmassa on tapana? Esim. taiwanissa jokaisessa autossa on 2*5 cm kokoinen rfid tagi tuulilasissa ja aina kun portin alta ajetaan, niin järjestelmään kirjautuu mistä mihin ollaan ajettu. Vuoden lopuksi tulee sitten lasku ajetuista kilsoista postilaatikkoon. Se rfid tagi tuulilasissa maksaa muutaman euron ja ylläpito on käytännössä ilmasta, niin siihen verrattuna tuo GPS seuranta kaikkine kuluineen kuulostaa lähinnä idioottimaiselta.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEi tuokaan ratkaisu oikein toimisi. Suomen pinta-ala on huomattavasti Taiwania suurempi ja väestötiheys on Suomessa 17,9 km2 kun Taiwanissa vastaava luku on 644 km2. Jotta täällä voitaisiin tuollaisilla tarroilla alkaa verottamaan autoilijoita, pitäisi noita "portteja" olla käytännössä kaikilla pääväylillä, useissa eri kohdissa ja jokaisella kaupunkiin johtavalla tiellä pitäisi olla oma porttinsa. Suomalaiset varmasti lähtisivät etsimään vaihtoehtoisia reittejä määränpäähänsä, jos se tarkoittaisi säästöä veroissa. Syntyyhän täällä kilometrien jonot siitäkin, jos jossain satutaan myymään polttoainetta euron litrahinnalla.
"Miten autossa olevan ajoneuvolaitteen käyttöä valvottaisiin?
Luotettava valvonta on ehdoton edellytys kilometriverojärjestelmän käyttöönotolle. Käytännössä valvonta tapahtuisi automaattisin teknisin järjestelyin. Laitteen käytön valvontaan voitaisiin käyttää sekä liikkuvia tunnistimia että kiinteitä portteja."
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEihän sekään mikään älyttömän järkevä vaihtoehto ole. Mutta pointti oli, että samat portit ilmeisesti olisi käytössä myös GPS valvonnan kanssa, niin mihin ihmeeseen sitä GPS:ää sitten edes tarvitaan.
"Miten autossa olevan ajoneuvolaitteen käyttöä valvottaisiin?
Luotettava valvonta on ehdoton edellytys kilometriverojärjestelmän käyttöönotolle. Käytännössä valvonta tapahtuisi automaattisin teknisin järjestelyin. Laitteen käytön valvontaan voitaisiin käyttää sekä liikkuvia tunnistimia että kiinteitä portteja."
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuullostaa kovin ristiriitaiselta, että ensiksi puhutaan siitä, ettei seuranta ole reaaliaikainen ja toisaalta sitten tietoja tutkitaan erilaisten porttien ja liikkuvien seurantavälineiden avulla. :think Sain sen käsityksen tuosta raportista, että tietoja kerättäisiin X määrä aikaa ja sen jälkeen tasaisin määrävälein tiedot lähetettäisiin verottajalle. Jos tuo aikaväli on esim. 1 kk, niin mikä estää manipuloimasta kyseisiä tietoja? Mistä ne "portit" tunnistavat sen, jos laitteisto toimii oikein, mutta ne eivät sisälläkään kaikkia todellisia ajokilometrejä?et huono ois niitä sorkkia jos tarkistavat niistä sit..
Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
Comment