Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostAnne Berner valehtelee. Sitä rahaa ei mistään taikatempulla lisää tule, ja ylimääräisten järjestelmien rakentaminen maksaa aina vain lisää.
Suomen ongelmiin on yksinkertaisia ratkaisuja olemassa, mutta nämä himmelinrakentajat vallanhurmoksessa keksii sitten ongelmia ja ratkaisuja vuoron perään.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by hyppyheikki View PostKiva tuo "muttahomma"... "Pääsääntöisesti autoilun kulut laskevat, poikkeuksena isokokoiset ja -päästöiset autot." Missähän mahtaa taas mennä rajat?
Eli jos mulla on iso mersu ja naapurilla yaris, niin joudunko maksamaan enemmän per kilometri operaattorille kuin yaris-pertti vai tuleeko tämä bernerin kertoma "poikkeus" siitä että polttoaineverotus säilyy ennallaan tai nousee joka vuosi kuten tähänkin asti?
Ei autoilun kulut voi pysyä samana tai laskea pienipäästöisillä (=vähän polttoainetta kuluttavilla) jos polttoaine ja ajoneuvovero ei samaan aikaan laske, kun tienkäyttömaksut tulee käyttöön. Joko anne puhuu paskaa, tai sitten auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveron on laskettava samalla hetkellä jos liikennekaariyhtiö aloittaa rahastuksen ajettujen kilometrien suhteen.
No, odotellaan tämä kuu, niin saadaan lisäinfoa tästä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post
Eikö ajoneuvoveroa voisi sitten kiristää, miksi pitää saada seurantalaite sitä varten, tuossa minusta ministeri puhuu itseään vähän ja paljon pussiin.
Kun esim kattoo näitä lukuja, jos nämä pitävät paikkansa
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOttamatta kantaa sen enemmän, mutta eikö kyttäysmallissa kilometrin hinta ole sama kaikilla autoilla? Näin olen ymmärtänyt viime aikaisista uutisoinneista.
Eli jos mulla on iso mersu ja naapurilla yaris, niin joudunko maksamaan enemmän per kilometri operaattorille kuin yaris-pertti vai tuleeko tämä bernerin kertoma "poikkeus" siitä että polttoaineverotus säilyy ennallaan tai nousee joka vuosi kuten tähänkin asti?
Ei autoilun kulut voi pysyä samana tai laskea pienipäästöisillä (=vähän polttoainetta kuluttavilla) jos polttoaine ja ajoneuvovero ei samaan aikaan laske, kun tienkäyttömaksut tulee käyttöön. Joko anne puhuu paskaa, tai sitten auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveron on laskettava samalla hetkellä jos liikennekaariyhtiö aloittaa rahastuksen ajettujen kilometrien suhteen.
No, odotellaan tämä kuu, niin saadaan lisäinfoa tästä.
"Yksi merkittävin kannuste uudistuksille on autoverosta luopuminen. Sen poistaminen olisi edellytys autokannan uudistumiselle, liikenneturvallisuuden lisääntymiselle ja päästötavoitteiden saavuttamiselle. Autovero on myös vaikeasti ennakoitava, suhdanneherkkä ja EU-oikeudellisesti hankala vero."
Minua miellyttää tuo näkemys. Kymmenien vuosien pyhä allianssi valtiovarainministeriön ja uuden auton kauppiaiden välillä on tulossa tiensä päähän.
Verottaja on vuosikymmeniä valehdellut meille että autoverotus on kohdillaan mutta silti verottaja on mokannut satoja tuhansia veropäätöksiä ja hävinnyt kaikki merkittävät autovero-oikeudenkäynnit (sen jälkeen kun liityimme EU:iin, KIITOS EU) Ja tämä peli saisi jatkua? Laakkoset, Rinta-Joupit, Aminoffit yms ovat vuosikymmenien aikana tehneet valtiovallan veroerityissuojeluksessa eli monopoliasemassa järkyttävän määrän rahaa ja sama meno saisi jatkua? Miksi?
Niin. Miksi?
Kilometriperusteisessa maksussa/verotuksessa on puolensa. EU:ssa kun ollaan, niin kansallisen suvereniteetin säilyttäminen on tuossa järjestelmässä mahdollista. Ts. vähemmän päästävistä maksetaan vähemmän/kilometri.
Kaiken ytimessä on siis päästöjen vähentäminen. Päästöt vähenevät vain ja ainoastaan jos päästöjä verotetaan. Ts. mitä enemmän päästöä sen enemmän kilometri maksaa.
Arvelen että osittain järjestelmää pyritään toteuttamaan vähän kuin Saksassakin: Umweltzone mm. (jolloin CO2-määrän kasvaminen on suoraan verrannolinen km-maksun nousuun) sekä http://urbanaccessregulations.eu Kumma kyllä saksalaiset eivät ole pahemmin tuosta Umweltzone-järjestelmästä kitisseet, mielelläni olen väärässä jos joku faktaa osaa kertoa.
Järjestelmän yksi toteutustapa on käytössä jo, mm monopolitakseissa. Kukaan ei tietenkään uskalla edes ääneen ajatella että taksin kilometritaksaan perustuva laite olisi manipuloitavissa mutta simsalabim ne laitteet joita on tavallisen kansalaisen autoon mahdollisesti asentamassa ovat tietenkin ihan huuhaata tietoturvaltaan jne foliohattujuttua. Ehkäpä monopoli mahdollistaa että laitteet toimivat???
Kilometriperustainen vero puree myös ulkomaan autoihin. Uskallan arvella että Suomen verottaja häviää leasing-kiistan ja sen jälkeen ulkomailta voi liisata edullisemmin. Tämäkin puree autoveroa alentavasti. Ajoneuvoverokaan ei toimi vapaassa ihmisten ja tavaroiden liikkumisen EU:ssa. Lisäksi järjestelmä ottaa kiinni ulkomaisiin tavarankuljetusajoneuvoihin. Nekin joutuvat/pääsevät osallistumaan talkoisiin, tähän asti ei ole mitenkään tarvinnut.
Joku tuossa jo pohti että Berner valehtelee. Tässä asiayhteydessä ja vain tässä kadehdin tuota ennustamisen lahjaa, mikä ilmeisesti liittyi myös mainittuihin insinööritaitoihin? Ehdotankin että joku varman tiedon ennustajista luettelee seuraavan lottoarvonnan päävoittoon oikeuttavan numerosarjan...
Oikein mielelläni katson ensin Bernerin lupaaman avoimen keskustelun ennen kuin alan kivittää suunnitelmaa vähän kuin tähän tyyliin:
Last edited by nullzwei; 07-01-2017, 21:33.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostValtiovarainvaliokunnan jäsen, kansanedustaja Outi Mäkelä:
"Yksi merkittävin kannuste uudistuksille on autoverosta luopuminen. Sen poistaminen olisi edellytys autokannan uudistumiselle, liikenneturvallisuuden lisääntymiselle ja päästötavoitteiden saavuttamiselle. Autovero on myös vaikeasti ennakoitava, suhdanneherkkä ja EU-oikeudellisesti hankala vero."
Minua miellyttää tuo näkemys. Kymmenien vuosien pyhä allianssi valtiovarainministeriön ja uuden auton kauppiaiden välillä on tulossa tiensä päähän.
Verottaja on vuosikymmeniä valehdellut meille että autoverotus on kohdillaan mutta silti verottaja on mokannut satoja tuhansia veropäätöksiä ja hävinnyt kaikki merkittävät autovero-oikeudenkäynnit (sen jälkeen kun liityimme EU:iin, KIITOS EU) Ja tämä peli saisi jatkua? Laakkoset, Rinta-Joupit, Aminoffit yms ovat vuosikymmenien aikana tehneet valtiovallan veroerityissuojeluksessa eli monopoliasemassa järkyttävän määrän rahaa ja sama meno saisi jatkua? Miksi?
Niin. Miksi?
Kilometriperusteisessa maksussa/verotuksessa on puolensa. EU:ssa kun ollaan, niin kansallisen suvereniteetin säilyttäminen on tuossa järjestelmässä mahdollista. Ts. vähemmän päästävistä maksetaan vähemmän/kilometri.
Kaiken ytimessä on siis päästöjen vähentäminen. Päästöt vähenevät vain ja ainoastaan jos päästöjä verotetaan. Ts. mitä enemmän päästöä sen enemmän kilometri maksaa.
Arvelen että osittain järjestelmää pyritään toteuttamaan vähän kuin Saksassakin: Umweltzone mm. (jolloin CO2-määrän kasvaminen on suoraan verrannolinen km-maksun nousuun) sekä http://urbanaccessregulations.eu Kumma kyllä saksalaiset eivät ole pahemmin tuosta Umweltzone-järjestelmästä kitisseet, mielelläni olen väärässä jos joku faktaa osaa kertoa.
Järjestelmän yksi toteutustapa on käytössä jo, mm monopolitakseissa. Kukaan ei tietenkään uskalla edes ääneen ajatella että taksin kilometritaksaan perustuva laite olisi manipuloitavissa mutta simsalabim ne laitteet joita on tavallisen kansalaisen autoon mahdollisesti asentamassa ovat tietenkin ihan huuhaata tietoturvaltaan jne foliohattujuttua. Ehkäpä monopoli mahdollistaa että laitteet toimivat???
Joku tuossa jo pohti että Berner valehtelee. Tässä asiayhteydessä ja vain tässä kadehdin tuota ennustamisen lahjaa, mikä ilmeisesti liittyi myös mainittuihin insinööritaitoihin? Ehdotankin että joku varman tiedon ennustajista luettelee seuraavan lottoarvonnan päävoittoon oikeuttavan numerosarjan...
Oikein mielelläni katson ensin Bernerin lupaaman avoimen keskustelun ennen kuin alan kivittää suunnitelmaa vähän kuin tähän tyyliin:
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTälläisellä aikataululla kun tehdään, niin eipähän pääse muut apajille kun vain tietyt tahot tietää minkälaiset laitteet tulee jne.
Aikataulut tulee Pariisin ilmastosopimuksesta sekä EU-"direktiivista". Ja parempi kompata globaalisti kuin yrittää keksiä ikioma purkkaviritys.
EDIT. http://yle.fi/uutiset/3-9267976 JA http://yle.fi/uutiset/3-9038000Last edited by nullzwei; 07-01-2017, 21:46.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostNostakoot polttoaineen verotusta, niin eiköhän ne päästöt vähene. Eikö toimi, vai onko liian yksinkertiasta?
Miten ihmeessä verotetaan esimerkiksi sähköauton polttoainetta? ja miten verotuksellisesti erotetaan käytänkö pesukonetta vai lataanko sähköautoa?
Sähköenergian tuotannon osalta ollaan koko ajan omavaraistumassa. Ts. aurinkopaneleilla voidaan kerätä ja varata sähköä liikkumista varten jne. Itse odotan oikein mielelläni aikaa jolloin voin aurinkopaneleilla ladata koko ajan kehittyviä hankintahinnaltaan edullisia akkuja niin ettei enää tarvitse maksaa ylihintaista sähköyhtiön siirtomaksua-kaan.
Comment
-
-
Tai nostakoon vanhoista autoista sitä mukaa ajoneuvoveroa..Eli mitä vanhempi auto, sitä kovempi ajoneuvovero, niin silloinhan verotetaan päästöjen mukaan, niin kuin nyt.
Ne missä ei ole päästöjen mukaan veroa(polttomoottorilla varustetut ajoneuvot), niin kovempaa veroa vain.
Jos sähköautoihin ei ole muuta vaihtoehtoa, niin laitetaan niihin kyttäys laite, ihmettelen tässä yhtälössä tätä että miksi pitää saada kaikkiin. Ainiin kun ei saada tarpeeksi rahaa kyttäys laitteiden toimittajille.
Kun sähköautot on niin kalliita vielä, että aika monella ei ole rahaa ostaa sellaista.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostValitettavasti Suomella on ollut jo vuodesta 1995 aikaa sopeuttaa liikenteen verotusta yleismaailmalliseksi, päästöjä vähentäväksi. Ei vaan ole kelvannut muut kuin Arvelan, Kuitusen ja Sandellin mallit.
Aikataulut tulee Pariisin ilmastosopimuksesta sekä EU-"direktiivista". Ja parempi kompata globaalisti kuin yrittää keksiä ikioma purkkaviritys.
EDIT. http://yle.fi/uutiset/3-9267976 JA http://yle.fi/uutiset/3-9038000Sähköautojen verotus voidaan hoitaa kuten nykyisinkin autojen verotus, laitetaan niille käyttövero x euroa, ei siihen mitään kyttäämistä tarvita.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment