Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Anne Berner valehtelee. Sitä rahaa ei mistään taikatempulla lisää tule, ja ylimääräisten järjestelmien rakentaminen maksaa aina vain lisää.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
        Anne Berner valehtelee. Sitä rahaa ei mistään taikatempulla lisää tule, ja ylimääräisten järjestelmien rakentaminen maksaa aina vain lisää.
        Siellä eletään niin isossa kuplassa ettei tuosta utopiasta nähdä mitään käytännön elämän ongelmia, lobbaajat lobbaa ja poliitikot puhuu lehmätkin lentämään.

        Suomen ongelmiin on yksinkertaisia ratkaisuja olemassa, mutta nämä himmelinrakentajat vallanhurmoksessa keksii sitten ongelmia ja ratkaisuja vuoron perään.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • hyppyheikki
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 12
          • Alajärvi

          Kiva tuo "muttahomma"... "Pääsääntöisesti autoilun kulut laskevat, poikkeuksena isokokoiset ja -päästöiset autot." Missähän mahtaa taas mennä rajat?

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Originally posted by hyppyheikki View Post
            Kiva tuo "muttahomma"... "Pääsääntöisesti autoilun kulut laskevat, poikkeuksena isokokoiset ja -päästöiset autot." Missähän mahtaa taas mennä rajat?
            Ottamatta kantaa sen enemmän, mutta eikö kyttäysmallissa kilometrin hinta ole sama kaikilla autoilla? Näin olen ymmärtänyt viime aikaisista uutisoinneista.
            Eli jos mulla on iso mersu ja naapurilla yaris, niin joudunko maksamaan enemmän per kilometri operaattorille kuin yaris-pertti vai tuleeko tämä bernerin kertoma "poikkeus" siitä että polttoaineverotus säilyy ennallaan tai nousee joka vuosi kuten tähänkin asti?

            Ei autoilun kulut voi pysyä samana tai laskea pienipäästöisillä (=vähän polttoainetta kuluttavilla) jos polttoaine ja ajoneuvovero ei samaan aikaan laske, kun tienkäyttömaksut tulee käyttöön. Joko anne puhuu paskaa, tai sitten auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveron on laskettava samalla hetkellä jos liikennekaariyhtiö aloittaa rahastuksen ajettujen kilometrien suhteen.


            No, odotellaan tämä kuu, niin saadaan lisäinfoa tästä.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6221
              • Helsinki

              HHhhmmm, tuosta videosta. Miten oikeasti auton verotus voi keventyä tuolla digilaatiolla, kun velka on kasvamassa..
              Eikö ajoneuvoveroa voisi sitten kiristää, miksi pitää saada seurantalaite sitä varten, tuossa minusta ministeri puhuu itseään vähän ja paljon pussiin.

              Kun esim kattoo näitä lukuja, jos nämä pitävät paikkansa
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by bemmeri View Post
                Ottamatta kantaa sen enemmän, mutta eikö kyttäysmallissa kilometrin hinta ole sama kaikilla autoilla? Näin olen ymmärtänyt viime aikaisista uutisoinneista.
                Eli jos mulla on iso mersu ja naapurilla yaris, niin joudunko maksamaan enemmän per kilometri operaattorille kuin yaris-pertti vai tuleeko tämä bernerin kertoma "poikkeus" siitä että polttoaineverotus säilyy ennallaan tai nousee joka vuosi kuten tähänkin asti?

                Ei autoilun kulut voi pysyä samana tai laskea pienipäästöisillä (=vähän polttoainetta kuluttavilla) jos polttoaine ja ajoneuvovero ei samaan aikaan laske, kun tienkäyttömaksut tulee käyttöön. Joko anne puhuu paskaa, tai sitten auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveron on laskettava samalla hetkellä jos liikennekaariyhtiö aloittaa rahastuksen ajettujen kilometrien suhteen.


                No, odotellaan tämä kuu, niin saadaan lisäinfoa tästä.
                Valtiovarainvaliokunnan jäsen, kansanedustaja Outi Mäkelä:



                "Yksi merkittävin kannuste uudistuksille on autoverosta luopuminen. Sen poistaminen olisi edellytys autokannan uudistumiselle, liikenneturvallisuuden lisääntymiselle ja päästötavoitteiden saavuttamiselle. Autovero on myös vaikeasti ennakoitava, suhdanneherkkä ja EU-oikeudellisesti hankala vero."

                Minua miellyttää tuo näkemys. Kymmenien vuosien pyhä allianssi valtiovarainministeriön ja uuden auton kauppiaiden välillä on tulossa tiensä päähän.

                Verottaja on vuosikymmeniä valehdellut meille että autoverotus on kohdillaan mutta silti verottaja on mokannut satoja tuhansia veropäätöksiä ja hävinnyt kaikki merkittävät autovero-oikeudenkäynnit (sen jälkeen kun liityimme EU:iin, KIITOS EU) Ja tämä peli saisi jatkua? Laakkoset, Rinta-Joupit, Aminoffit yms ovat vuosikymmenien aikana tehneet valtiovallan veroerityissuojeluksessa eli monopoliasemassa järkyttävän määrän rahaa ja sama meno saisi jatkua? Miksi?

                Niin. Miksi?

                Kilometriperusteisessa maksussa/verotuksessa on puolensa. EU:ssa kun ollaan, niin kansallisen suvereniteetin säilyttäminen on tuossa järjestelmässä mahdollista. Ts. vähemmän päästävistä maksetaan vähemmän/kilometri.

                Kaiken ytimessä on siis päästöjen vähentäminen. Päästöt vähenevät vain ja ainoastaan jos päästöjä verotetaan. Ts. mitä enemmän päästöä sen enemmän kilometri maksaa.

                Arvelen että osittain järjestelmää pyritään toteuttamaan vähän kuin Saksassakin: Umweltzone mm. (jolloin CO2-määrän kasvaminen on suoraan verrannolinen km-maksun nousuun) sekä http://urbanaccessregulations.eu Kumma kyllä saksalaiset eivät ole pahemmin tuosta Umweltzone-järjestelmästä kitisseet, mielelläni olen väärässä jos joku faktaa osaa kertoa.

                Järjestelmän yksi toteutustapa on käytössä jo, mm monopolitakseissa. Kukaan ei tietenkään uskalla edes ääneen ajatella että taksin kilometritaksaan perustuva laite olisi manipuloitavissa mutta simsalabim ne laitteet joita on tavallisen kansalaisen autoon mahdollisesti asentamassa ovat tietenkin ihan huuhaata tietoturvaltaan jne foliohattujuttua. Ehkäpä monopoli mahdollistaa että laitteet toimivat???

                Kilometriperustainen vero puree myös ulkomaan autoihin. Uskallan arvella että Suomen verottaja häviää leasing-kiistan ja sen jälkeen ulkomailta voi liisata edullisemmin. Tämäkin puree autoveroa alentavasti. Ajoneuvoverokaan ei toimi vapaassa ihmisten ja tavaroiden liikkumisen EU:ssa. Lisäksi järjestelmä ottaa kiinni ulkomaisiin tavarankuljetusajoneuvoihin. Nekin joutuvat/pääsevät osallistumaan talkoisiin, tähän asti ei ole mitenkään tarvinnut.

                Joku tuossa jo pohti että Berner valehtelee. Tässä asiayhteydessä ja vain tässä kadehdin tuota ennustamisen lahjaa, mikä ilmeisesti liittyi myös mainittuihin insinööritaitoihin? Ehdotankin että joku varman tiedon ennustajista luettelee seuraavan lottoarvonnan päävoittoon oikeuttavan numerosarjan...

                Oikein mielelläni katson ensin Bernerin lupaaman avoimen keskustelun ennen kuin alan kivittää suunnitelmaa vähän kuin tähän tyyliin:

                Last edited by nullzwei; 07-01-2017, 21:33.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Valtiovarainvaliokunnan jäsen, kansanedustaja Outi Mäkelä:



                  "Yksi merkittävin kannuste uudistuksille on autoverosta luopuminen. Sen poistaminen olisi edellytys autokannan uudistumiselle, liikenneturvallisuuden lisääntymiselle ja päästötavoitteiden saavuttamiselle. Autovero on myös vaikeasti ennakoitava, suhdanneherkkä ja EU-oikeudellisesti hankala vero."

                  Minua miellyttää tuo näkemys. Kymmenien vuosien pyhä allianssi valtiovarainministeriön ja uuden auton kauppiaiden välillä on tulossa tiensä päähän.

                  Verottaja on vuosikymmeniä valehdellut meille että autoverotus on kohdillaan mutta silti verottaja on mokannut satoja tuhansia veropäätöksiä ja hävinnyt kaikki merkittävät autovero-oikeudenkäynnit (sen jälkeen kun liityimme EU:iin, KIITOS EU) Ja tämä peli saisi jatkua? Laakkoset, Rinta-Joupit, Aminoffit yms ovat vuosikymmenien aikana tehneet valtiovallan veroerityissuojeluksessa eli monopoliasemassa järkyttävän määrän rahaa ja sama meno saisi jatkua? Miksi?

                  Niin. Miksi?

                  Kilometriperusteisessa maksussa/verotuksessa on puolensa. EU:ssa kun ollaan, niin kansallisen suvereniteetin säilyttäminen on tuossa järjestelmässä mahdollista. Ts. vähemmän päästävistä maksetaan vähemmän/kilometri.

                  Kaiken ytimessä on siis päästöjen vähentäminen. Päästöt vähenevät vain ja ainoastaan jos päästöjä verotetaan. Ts. mitä enemmän päästöä sen enemmän kilometri maksaa.

                  Arvelen että osittain järjestelmää pyritään toteuttamaan vähän kuin Saksassakin: Umweltzone mm. (jolloin CO2-määrän kasvaminen on suoraan verrannolinen km-maksun nousuun) sekä http://urbanaccessregulations.eu Kumma kyllä saksalaiset eivät ole pahemmin tuosta Umweltzone-järjestelmästä kitisseet, mielelläni olen väärässä jos joku faktaa osaa kertoa.

                  Järjestelmän yksi toteutustapa on käytössä jo, mm monopolitakseissa. Kukaan ei tietenkään uskalla edes ääneen ajatella että taksin kilometritaksaan perustuva laite olisi manipuloitavissa mutta simsalabim ne laitteet joita on tavallisen kansalaisen autoon mahdollisesti asentamassa ovat tietenkin ihan huuhaata tietoturvaltaan jne foliohattujuttua. Ehkäpä monopoli mahdollistaa että laitteet toimivat???

                  Joku tuossa jo pohti että Berner valehtelee. Tässä asiayhteydessä ja vain tässä kadehdin tuota ennustamisen lahjaa, mikä ilmeisesti liittyi myös mainittuihin insinööritaitoihin? Ehdotankin että joku varman tiedon ennustajista luettelee seuraavan lottoarvonnan päävoittoon oikeuttavan numerosarjan...

                  Oikein mielelläni katson ensin Bernerin lupaaman avoimen keskustelun ennen kuin alan kivittää suunnitelmaa vähän kuin tähän tyyliin:

                  Kun välistä vetäjien määrä kasvaa, niin autoilijoiden kulut kasvaa. Tietty verokertymä on kuitenkin budjetoitu ja siitä ei luovuta. Siihen kun lisätään operaattorit, sertifioidut asentajat laitteille jne. niin aivan varmasti tulee enemmän maksettavaa autoilijalle. Operaattorit jne. ei tule tekemään tämä hyvää hyvyyttää ilmaiseksi, vaan he haluat voittoja. Minun puolestani tuon esityksen voi kivittää kuten bernerinkin. Politikot valehtee varmaan sen 90% ajasta, joten veikkaampa, että nytkin kansalle valehdellaan. Siellä ollaan taas itselle ja muille virittämässä uusi bisneksi. Tälläisellä aikataululla kun tehdään, niin eipähän pääse muut apajille kun vain tietyt tahot tietää minkälaiset laitteet tulee jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    Siinäpä se tulikin mihin väitteeni perustin, joten enempää perusteluja tuo ei kaipaa.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Tälläisellä aikataululla kun tehdään, niin eipähän pääse muut apajille kun vain tietyt tahot tietää minkälaiset laitteet tulee jne.
                      Valitettavasti Suomella on ollut jo vuodesta 1995 aikaa sopeuttaa liikenteen verotusta yleismaailmalliseksi, päästöjä vähentäväksi. Ei vaan ole kelvannut muut kuin Arvelan, Kuitusen ja Sandellin mallit.

                      Aikataulut tulee Pariisin ilmastosopimuksesta sekä EU-"direktiivista". Ja parempi kompata globaalisti kuin yrittää keksiä ikioma purkkaviritys.

                      EDIT. http://yle.fi/uutiset/3-9267976 JA http://yle.fi/uutiset/3-9038000
                      Last edited by nullzwei; 07-01-2017, 21:46.

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        Nostakoot polttoaineen verotusta, niin eiköhän ne päästöt vähene. Eikö toimi, vai onko liian yksinkertaista?
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                          Nostakoot polttoaineen verotusta, niin eiköhän ne päästöt vähene. Eikö toimi, vai onko liian yksinkertiasta?
                          Toimii yhtenä lisäelementtinä mutta...

                          Miten ihmeessä verotetaan esimerkiksi sähköauton polttoainetta? ja miten verotuksellisesti erotetaan käytänkö pesukonetta vai lataanko sähköautoa?

                          Sähköenergian tuotannon osalta ollaan koko ajan omavaraistumassa. Ts. aurinkopaneleilla voidaan kerätä ja varata sähköä liikkumista varten jne. Itse odotan oikein mielelläni aikaa jolloin voin aurinkopaneleilla ladata koko ajan kehittyviä hankintahinnaltaan edullisia akkuja niin ettei enää tarvitse maksaa ylihintaista sähköyhtiön siirtomaksua-kaan.

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Rakentakoot laskurit sähkönkulutukselle niihin sähköautoihin. Olisiko hieman helpompaa ja halvempaa?
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6221
                              • Helsinki

                              Tai nostakoon vanhoista autoista sitä mukaa ajoneuvoveroa..Eli mitä vanhempi auto, sitä kovempi ajoneuvovero, niin silloinhan verotetaan päästöjen mukaan, niin kuin nyt.
                              Ne missä ei ole päästöjen mukaan veroa(polttomoottorilla varustetut ajoneuvot), niin kovempaa veroa vain.

                              Jos sähköautoihin ei ole muuta vaihtoehtoa, niin laitetaan niihin kyttäys laite, ihmettelen tässä yhtälössä tätä että miksi pitää saada kaikkiin. Ainiin kun ei saada tarpeeksi rahaa kyttäys laitteiden toimittajille.
                              Kun sähköautot on niin kalliita vielä, että aika monella ei ole rahaa ostaa sellaista.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                Valitettavasti Suomella on ollut jo vuodesta 1995 aikaa sopeuttaa liikenteen verotusta yleismaailmalliseksi, päästöjä vähentäväksi. Ei vaan ole kelvannut muut kuin Arvelan, Kuitusen ja Sandellin mallit.

                                Aikataulut tulee Pariisin ilmastosopimuksesta sekä EU-"direktiivista". Ja parempi kompata globaalisti kuin yrittää keksiä ikioma purkkaviritys.

                                EDIT. http://yle.fi/uutiset/3-9267976 JA http://yle.fi/uutiset/3-9038000
                                Ei kyllä tämä aikataulu väylien yhtiöittäminen ja kansalaisten kyttääminen tulee ihan Bernerin & co päästä. Pariisin ilmastosopimuksessa tai EU direktiiveissä ei missään sanota, että väylät on yhtiöitettävä ja kansalaisia alettava kyttäämään kun stasi konsanaan. Berneri ei aio jatkaa, niin alkaa olla kiire saada päätöksiä aikaan, ellei onnistu tällä kaudella niin vituiks män. Sähköautojen verotus voidaan hoitaa kuten nykyisinkin autojen verotus, laitetaan niille käyttövero x euroa, ei siihen mitään kyttäämistä tarvita.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎