Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1483
    • Porvoo

    Originally posted by nullzwei View Post
    Toimii yhtenä lisäelementtinä mutta...

    Miten ihmeessä verotetaan esimerkiksi sähköauton polttoainetta? ja miten verotuksellisesti erotetaan käytänkö pesukonetta vai lataanko sähköautoa?

    Sähköenergian tuotannon osalta ollaan koko ajan omavaraistumassa. Ts. aurinkopaneleilla voidaan kerätä ja varata sähköä liikkumista varten jne. Itse odotan oikein mielelläni aikaa jolloin voin aurinkopaneleilla ladata koko ajan kehittyviä hankintahinnaltaan edullisia akkuja niin ettei enää tarvitse maksaa ylihintaista sähköyhtiön siirtomaksua-kaan.
    Eikös Espanjassa jo laiteta verolle näitä "paneeli tuottajia" joten täällä se ei ainakaan jäisi käyttämättä! Vaikka täällä saisi a-valosta käytettyä optimaalisesti vain 1/2v täydestä vuodesta, on se ja sama rinnastaa esim. mp ja veneily veroon koska Suomi. Eli vitun väliä, sä oot turvassa tässä pohjolassa, kun vaan et hyödy mistään muusta, kuin verojen maksamisesta ja näin me kaikki voidaan olla iloisesti hyödyksi toinen toisillemme. Onko täällä luovuttu, joskus jostain verosta, vain koska meillä on siihen varaa? Vitut, se on kuin talvisodan henkeen,ennen kuin se etu väkisin viedään EU:n toimesta, niin siitä verottaja pitää kiinni siihen viimeiseen "hengen vetoon" tyylillä. Meillä ei voi olla asiat huonosti täällä, eihän? Viva la Finland!

    Kirjoitukseni tarkoitus ei ole provosoida sinua tai muita osui vain niin hyvin ajatuksiin tästä aiheesta.
    Verottaja ei katso ketään muita suopeasti, kuin niiden maksajia. Oikeutta jos tuota hyvinvointia vastaan, jos uskallat käydä on se rankaistava kovimmalla mahdollisella tavalla. Sopii myös tähän.?

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei kyllä tämä aikataulu väylien yhtiöittäminen ja kansalaisten kyttääminen tulee ihan Bernerin & co päästä. Pariisin ilmastosopimuksessa tai EU direktiiveissä ei missään sanota, että väylät on yhtiöitettävä ja kansalaisia alettava kyttäämään kun stasi konsanaan. Berneri ei aio jatkaa, niin alkaa olla kiire saada päätöksiä aikaan, ellei onnistu tällä kaudella niin vituiks män. Sähköautojen verotus voidaan hoitaa kuten nykyisinkin autojen verotus, laitetaan niille käyttövero x euroa, ei siihen mitään kyttäämistä tarvita.
      Jollakulla on sitten parempaa tietoa kuin pernerillä? Tämän kuun aikana on lupailtu julkistaa tietoa?

      Digitalisation
      Digital technologies in road transport lack standardisation and are not used to their full potential. This is the case in the area of electronic road tolling where national systems in the EU are lacking interoperability. We want to facilitate the use of digital technologies by proposing common standards and platforms. This will also contribute to improving road safety and the enforcement of road transport rules.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7100
        • Forssa

        Jos ja kun päästöjä halutaan alas, pitäisi tehdä jotain asialle että kansalaisilla olisi myös varaa ostaa uusia ja vähäpäästöisiä autoja.

        Okei onhan nyt jo tarjolla micraa, corsaa ja fiestaa ns. edulliseen hintaan. Ainakaan omalla kohdalla nuo parinkymmenentuhannen hiivaminit eivät ole vaihtoehto. En ole niin rikas että voisin ostaa uuden hiivaminin ja sen päälle vielä se jokin kiva harrasteauto.
        Kun ei ole varaa edes sellaiseen autoon mistä tykkäisin, koko ajan tasapainoillan eri kompromissien välillä.

        Tähän siis perustan väitteeni että aika monella on sama rahallinen tilanne. Ei uutta autoa osteta ihan tosta noin vaan. Pakko ostaa se käytetty vanhempi auto ja selvitä sillä.
        Eli tämäkin kilometrivero syrjii niitä, kenellä ei ole varaa ostaa uutta autoa.

        Perseestä siis koko homma.
        Ja vieläpä seurannasta käärii aika moni omat voittonsa, jää autoilijalle entistä vähemmän kyhnyä taskun pohjalle.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Originally posted by Rale View Post
          Eikös Espanjassa jo laiteta verolle näitä "paneeli tuottajia" joten täällä se ei ainakaan jäisi käyttämättä!
          Olen lukenut, tavoite tietenkin kerätä veroa yhteiskunnan rattaiden pyörittämiseen.

          Toisentyyppisestä espanjalaisesta verolajista lueskelin. Suuripäästöinen lähde verotetaan aivan tappiin. Ts. saat käyttää mutta maksat itsesi kipeäksi tai että kannustetaan siirtymään vihreämpään teknologiaan, esimerkkinä tehtaitten vanhanaikaiset kylmälaitteet. Ts. tehdään käyttö niin kalliiksi että on kannattavampaa uusia laitteisto?

          Lähteen kieli oli epsanja joten oli haastetta ymmärtää asia, noin sen kuitenkin käsitin.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by nullzwei View Post
            Jollakulla on sitten parempaa tietoa kuin pernerillä? Tämän kuun aikana on lupailtu julkistaa tietoa?

            Digitalisation
            Digital technologies in road transport lack standardisation and are not used to their full potential. This is the case in the area of electronic road tolling where national systems in the EU are lacking interoperability. We want to facilitate the use of digital technologies by proposing common standards and platforms. This will also contribute to improving road safety and the enforcement of road transport rules.

            https://ec.europa.eu/transport/modes...italisation_en
            Niin? Missä tuollaiset kyttäys systeemit on käytössä? Ei missään vielä maailmassa. Joo EU valmistelee sellaisia. Berneri& co vaan on vaa päättänyt saada nämä käyttöön alle vuodessa ja vielä ei edes ole julkisesti kerrottu millaiset systeemit. Eikö muka ole hieman hätiköityä? Väylien yhtiöittämisella ei ole mitään tekemistä päästöjen tai niiden vähentämisen kanssa, se on ihan bernerin&co oma suunnitelma rakentaa itselleen rahasampo.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by HTK12 View Post
              Niin? Missä tuollaiset kyttäys systeemit on käytössä? Ei missään vielä maailmassa. Joo EU valmistelee sellaisia.

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1483
                • Porvoo

                Ei liian vakavasti

                Uuno jo siihen pystyi, miksi ei mekin.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Toki firmoilla on (vaapaehtoiset), mutta tarkoitin tässä valtioita, kuten suomessa valtio on tätä suunnittelemassa. Missään ei ole vielä valtio kaikille pakolliseksi tuollaisia määrännyt. Mitä tulee bernerin tietoihin, niin se tietää tasan sen mitä sen lobbaajat haluavat sen tietävän.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Toki firmoilla on (vaapaehtoiset), mutta tarkoitin tässä valtioita, kuten suomessa valtio on tätä suunnittelemassa. Missään ei ole vielä valtio kaikille pakolliseksi tuollaisia määrännyt.
                    Ei. Vielä. 2018 tulee kaikkiin uusiin autoihin eräänlainen järjestelmä (eCall)

                    Ohessa aiheesta tehty mutta jo vanhempi tutkimus, kuitenkin ihan ookoo luettavaa (tosin VTT-varauksella):

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1625
                      • Dallas

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Jos ja kun päästöjä halutaan alas, pitäisi tehdä jotain asialle että kansalaisilla olisi myös varaa ostaa uusia ja vähäpäästöisiä autoja.
                      Nii ja vielä ylläpitää. Kyllä naurattaa 4kk kulkea töissä, että saa leimalle jonku hiukkaspöntön vaihettua.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Ei. Vielä. 2018 tulee kaikkiin uusiin autoihin eräänlainen järjestelmä (eCall)

                        Ohessa aiheesta tehty mutta jo vanhempi tutkimus, kuitenkin ihan ookoo luettavaa (tosin VTT-varauksella):

                        http://www.vtt.fi/files/sites/pastor..._Jarvenpaa.pdf
                        Aivan ei ole missään ja Suomen ei todellakaan pitäisi olla se ensimmäinen joka hutiloiden sen ottaa käyttöön. Tällä aikataululla kun berneri sen aikoo tehdä se tulee varmasti hutiloiden tehtyä. Kun se on otettu käyttöön ei sille ole enää mitään tehtävissä. VTT tutkija oli huolissaan tuollaisen järjestelmän yksityisyyden suojasta, kuten olen minäkin. Operaattorit saa suoraan datan, missä auto kulkee milloinkin jne. Ellei tässä näe ongelmaa, niin sitten ei voi auttaa. Joo toki tuollainen ecall on tulossa, mutta sitä ei voi tälläisen käyttöön ottaa kun kaikki autot ei ole uusia. Ei edes 10v päästä onnistuisi kun autokanta on niin vanha Suomessa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Aivan ei ole missään ja Suomen ei todellakaan pitäisi olla se ensimmäinen joka hutiloiden sen ottaa käyttöön. Tällä aikataululla kun berneri sen aikoo tehdä se tulee varmasti hutiloiden tehtyä. Kun se on otettu käyttöön ei sille ole enää mitään tehtävissä. VTT tutkija oli huolissaan tuollaisen järjestelmän yksityisyyden suojasta, kuten olen minäkin. Operaattorit saa suoraan datan, missä auto kulkee milloinkin jne. Ellei tässä näe ongelmaa, niin sitten ei voi auttaa. Joo toki tuollainen ecall on tulossa, mutta sitä ei voi tälläisen käyttöön ottaa kun kaikki autot ei ole uusia. Ei edes 10v päästä onnistuisi kun autokanta on niin vanha Suomessa.
                          Kirjoitin että tuo tutkimus on JO vanhempi.

                          Sitä ennen kirjoitin että Suomella on jo vuodesta 1995 ollut aikaa muuttaa verotusta, eikä ole kelvannut kuin kolmen rikollisen virkamiehen mallit. Nyt on löysät housussa kun on kiire ja päästösopimukset hengittää niskaan ja sitä rataa.

                          Hyvä tässä on muuten valmistautua ja erilaisia ASIALLISESTI perusteltuja näkemyksiä lueskella ennen kuin Berner julkistaa liikennekaariSUUNNITELMAn raadeltavaksi, eikös.

                          Jos ei sitä ymmärrä niin antaa olla sitten.

                          Last edited by nullzwei; 07-01-2017, 23:37.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Kirjoitin että tuo tutkimus on JO vanhempi.

                            Sitä ennen kirjoitin että Suomella on jo vuodesta 1995 ollut aikaa muuttaa verotusta, eikä ole kelvannut kuin kolmen rikollisen virkamiehen mallit. Nyt on löysät housussa kun on kiire ja päästösopimukset hengittää niskaan ja sitä rataa.

                            Hyvä tässä on muuten valmistautua ja erilaisia ASIALLISESTI perusteltuja näkemyksiä lueskella ennen kuin Berner julkistaa liikennekaariSUUNNITELMAn raadeltavaksi, eikös.

                            Jos ei sitä ymmärrä niin antaa olla sitten.

                            http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-471_fi.htm
                            Joo se on vanhempi tutkimus, mutta silti missään ei käsittääkseni ole sellaista järjestelmää käytössä mitä berneri meinasi. Tuo on kyllä kieltämättä ihmeellistä, että suunnilleen ainut asia, jossa Suomi ei ole EU mallioppilas on autojen verotus. Muuten ollaan aina ensimmäisenä kaikki direktiivit ottamassa käyttöön. Oma mielipide mielestäni ihan asiallisesti perusteltu. Otetaan nyt pari esimerkkiä: autoilijan kulut ei nouse. Tämä ei pidä paikkaansa, koska tietty verotulon on budjetoitu ja sen ei varmasti haluta pienenevän. Tähän kun lisätään seurantalaitteet, operaattorit jne. välistä vetäjät (nämä haluavat varmasti tehdä voitto), niin autoilijan kulut tulee keskimäärin väistämättä nousemaan. Yksityisyyden suoja ei muka vaarannu, joo eihän se vaarannu laitetaan vaan sun autoon laite joka seuraa sun kulkemisia ja miten ajat, sitten se tieto luovutetaan operaattorille.. Joo eihän se yksityisyydensuoja nyt tuossa voi mitenkään vaarantua. VTT tutkijakin sanoi, että vaarantuu, mutta kyllä berneri tietää, ettei vaarannu.

                            Päästötavoitteisiin päästäisiin mielestäni ihan nykyisen järjestelmän puitteissa. Korotetaan vanhojen autojen verotusta ja polttoaineverotusta -> ajaminen vähenee ja ihmiset vaihtaa vähemmän kuluttaviin autoihin -> päästöt vähenee.

                            Joo siitä olen kyllä samaa mieltä, että siellä nyt paskat housussa yritetään joku järjestelmä kyhätä kiireellä. Kun katsotaan miten kävi sähköverkkojen yksityistämisen kanssa (Caruna), niin ei tässä kovin hyvin luultavasti autoilijalle käy.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • hawe
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 628
                              • Pornainen

                              Originally posted by tabasco View Post
                              Ei tässä kyllä ole järkeä miltään kantilta katsottuna, pois lukien tietysti yhtiöt jotka tulee saamaan tulonsa tästä.

                              Jos tuo tulee toteutumaan, niin tällä valmistelulla ja aikataululla järjestelmän ja siihen kytkettyjen laitteiden toimintavarmuus hivenen arveluttaa. Jos kyttäysboksi on syystä tai toisesta poissa pelistä, onko auto silloin ajokiellossa? Mistä kuljettaja tietää, että laite ei toimi? Kai tällaisessa tilanteessa ajamisesta rankaistaan vähintään samalla kaliiberilla kuin polttoöljyn käytöstä dieselautossa?

                              Missä tuo boksi tulisi fyysisesti olemaan? Jotkut puhuu OBD2-liitännästä. Entäs, kun em. liitäntää tarvitaan muuhun käyttöön? Vai sinetöidäänkö tämä kiinni akkukaapeleihin ja tuodaan antennit ikkunalle? Alkaa kuulostaa siltä, että asentamisestakin tulee aikamoinen bisnes.
                              Berner ei edes tiedä mistä puhuu, se vaan miettii ja laskee jo mahdollisesti tulevia osinkoja, koska sillä ja massi sipilällä on taskut täynnä jo valitun laitevalmistajan osakkeita..
                              Jorma Ollila kuuluu 98‰ varmuudella samaan haaveilija porukkaan

                              Comment

                              • hawe
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 628
                                • Pornainen

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Berner vaan siirtää varoja omaan kassaan tai "omien" hyväveliverkoston kassaan.

                                Kummallista on se että Berner sai suomen kansalaisuuden juuri ennen kuin tuli valituksi eduskuntaan. Sattumaa vai suunniteltu siirto?

                                Tässä vähän videolla ajatuksia berneristä:


                                E: lisätääs vielä kuva

                                Suunniteltu siirto ja on 110‰ varmaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎