Onko sille muuten joku syy miksi suomessa ei ole yhtään b8 alpinaa? Kilvettäminen mahdotonta?
ALPINA keskustelua.
Collapse
X
-
On tieten ollut joskus ainakin. Liekkö sellaisella asialla merkitystä, että siihen hintaan saa jo jotain mielenkiintoisempaa vai se, että ovat harvassa mokomat :thinkOriginally posted by Spiddu View PostOnko sille muuten joku syy miksi suomessa ei ole yhtään b8 alpinaa?
EDIT: Ei kait kilpiin saamisella pitäis olla mitään ongelmaa, koska alpina luokitellaan omaksi merkikseen.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Originally posted by Juh4 View PostOn tieten ollut joskus ainakin. Liekkö sellaisella asialla merkitystä, että siihen hintaan saa jo jotain mielenkiintoisempaa vai se, että ovat harvassa mokomat :think
EDIT: Ei kait kilpiin saamisella pitäis olla mitään ongelmaa, koska alpina luokitellaan omaksi merkikseen.
Njaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Oiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Originally posted by EPDM View PostNjaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.Aivan aivan. Väitteeni perustuikin mutuiluun ja siihen mitä "isot pojat" on puhunutOriginally posted by Rahu View PostOiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.
Mutta hyvä, että tuli selvyys.
-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Miten moottori alkaa oireilemaan kun pahvi palaa tuosta kohtaa? Liikaa painetta järjestelmässä, öljyt ja vedet sekaisin vai käyntihäiriötä?Originally posted by nut View PostALPINAn osaa lähinnä moottori, alusta, putkisto, mahdollisesti sisusta. V8 koneessa on ollu paljon ongelmia kansipahvien kanssa, alkuperäiset palaa puhki sylinterien välistä ja sulattaa lohkon käyttökelvottomaksi - kannattaa tarkistaa että vaihdettu ajoissa metalliset kannentiivisteet. Uus lohko luokkaa ~4000 eur. Verotuksessa menee ihan Alpinana - kuten kuuluukin. Rekisteröinnissä ei mitään suurempia ongelmia, TÜViltä vaan hankkii vaatimuksenmukaisuustodistuksen niin no problem oli ainakin tuon oman 3.2:n rekisteröinti.
Kiinnostaisi tietää, kun olisi tiedossa yksi B10-projekti.
Comment
-
Eikö muka ole?Originally posted by Rahu View PostOiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.
Mikä hyväksyntä näillä on tai minkä mukaan ne sitten suomessa rekisteröidään, siis onko noilla joku kansallinen hyväksyntä vai...Last edited by Zoui; 11-02-2011, 20:39.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Käyntihäiriöitä lähinnä, ei aina näy öljyissä/nesteissä kun tiiviste tosiaan palaa pois pyttyjen välistä. En oo itse viallista moottoria päässy kuulemaan, mutta saksan isot pojat joskus kerto että tyhjäkäynnillä epätasasta hyrskytystä ja semmosta putkeen ampumisen tapaista ääntä. Jossain vaiheessa ALPINA on vaihtanu itsekin ensiasennuksena metallitiivisteeseen, mutta tarkkaan ei tiedetä koska, sillä tehtaallakaan ei oo asiasta varmuutta kun on perään huudeltu. Yleensä kai porsineet siinä 150k korvilla, moniin tosin vaihdettu ennakkoon nuo metallipahvit.Originally posted by Eksu View PostMiten moottori alkaa oireilemaan kun pahvi palaa tuosta kohtaa? Liikaa painetta järjestelmässä, öljyt ja vedet sekaisin vai käyntihäiriötä?
Kiinnostaisi tietää, kun olisi tiedossa yksi B10-projekti.
Ei oo EY-tyyppihyväksytty, Saksaan rekisteröity paikallisella hyväksynnällä. Vaatimuksenmukaisuustodistuksella selviää, kun on Euroopan markkinoille alunperin myyty niin ei tarvitse niin hirveää pinkkaa lappuja. Omaan tuli TÜV Nordilta tarvittavat laput ongelmitta.Originally posted by Zoui View PostEikö muka ole?
Mikä hyväksyntä näillä on tai minkä mukaan ne sitten suomessa rekisteröidään, siis onko noilla joku kansallinen hyväksyntä vai...BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
Ok, asia selvä. Omani käytin konttorilla niin nakutteli vain tietokonetta hetken ja leima tuli paperiin... tiedä sitten onko omin nokkineen tilaillut jotain lomakkeita tuvilta :thinkOriginally posted by nut View PostEi oo EY-tyyppihyväksytty, Saksaan rekisteröity paikallisella hyväksynnällä. Vaatimuksenmukaisuustodistuksella selviää, kun on Euroopan markkinoille alunperin myyty niin ei tarvitse niin hirveää pinkkaa lappuja. Omaan tuli TÜV Nordilta tarvittavat laput ongelmitta.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Ai sellalinenkin kysymys oli. Jännä että kun laittaa hakusana alpina niin ei se tätä threaddia löydä.Originally posted by 174000 View PostEikö näissä D10:ssä ollut jotain suutinongelmia, mitkä maksaa toista tonnia kappale? Vai koskiko aikaisempia malleja?
Millainen on turboviive? Ja kuinka tuo vääntöalue toimii käytännössä, tuntuuko yhtä kapealta kuin näyttää?
Olematon turboviive. Reagoi kaasuun heti. Toki se on myös vahvistetun zf laatikon syy, ei liuku kuten GM. Meidän toinen auto on nimenomaan 330d e46.
535d e60 verrattuna mika toki en ole koskaan ajannut, niin luulisin että se kiertää iloisemmin 5000rpm asti kun atimet ovat peräkkäin ja erikokoiset. d10 ne ovat rinnakkain ja eri pakosarjoissa ja samankokoiset (520d ahtimet rahun mukaan). Se piikkisyys ei huomaa ajossa jos sitä tarkoitat.
Joka tapauksessa jos on käytettävissä yli 400nm 1800-4800rpm välissä niin ei se minusta kovin kapea ole.
Suutinongelmista en ole kuullut. Toki jos kuulema yksikin menee rikki niin Alpina myy vain kaikki 6 kpl kerrallaan ohjainyksikön kanssa. n. 3500€...en tiedä pitääkö paikaansa. Luulis että se on Boschin osa ja tilattavissa erikseenkin, en tiedä. Ei ole aihetta olla huolissaan.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Ei ja hyvä niin. Toki onhan niitä eriläisiä nettisivuja mistä saa alpina krääsäa tilattu.Originally posted by Kytölä View PostSaako ALPINA:lta tilattua osia muuten kuin todistamalla omistamansa kyseisen auton? E30 linttaan tarvis pari pikku juttua.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Originally posted by Kytölä View PostSaako ALPINA:lta tilattua osia muuten kuin todistamalla omistamansa kyseisen auton? E30 linttaan tarvis pari pikku juttua.
Tuolta saa aika kivasti noita optiikkaan vaikuttavia.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
Mutta ainakin vanteisiin sain ihan suoraan Alpinalta ne lukkojen suojalevyt ilman mitään valmistenumeroa.Originally posted by EPDM View PostEi ja hyvä niin. Toki onhan niitä eriläisiä nettisivuja mistä saa alpina krääsäa tilattu.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Viime viikolla tuli haettua itselle alpina D10 touring #56. Siihen on vaihdettu suuttimet joku vuosi sitten eikä se remppa ainakaan halpa ollut... Pelkät suuttimet hyvien alennuksien kanssa reippaasti yli kolme tonnia! Se enempää en ongelmista tiedä, mutta mulla ne ainakin on laitettu.Originally posted by 174000 View PostEikö näissä D10:ssä ollut jotain suutinongelmia, mitkä maksaa toista tonnia kappale? Vai koskiko aikaisempia malleja?
Kaikkeen en siis ole varautunut! Ajattelin katsastuksen olevan ihan läpihuuto juttu, mutta ilmeisesti ei. Vinkkejä otetaan vastaan, mitä kannattaa tehdä.Originally posted by EPDM View PostNjaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
Comment