Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    Onko sille muuten joku syy miksi suomessa ei ole yhtään b8 alpinaa? Kilvettäminen mahdotonta?
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • Juh4
      Moderator
      • Oct 2004
      • 5450
      • Seinäjoki

      Originally posted by Spiddu View Post
      Onko sille muuten joku syy miksi suomessa ei ole yhtään b8 alpinaa?
      On tieten ollut joskus ainakin. Liekkö sellaisella asialla merkitystä, että siihen hintaan saa jo jotain mielenkiintoisempaa vai se, että ovat harvassa mokomat :think

      EDIT: Ei kait kilpiin saamisella pitäis olla mitään ongelmaa, koska alpina luokitellaan omaksi merkikseen.
      -Official member of BTCF-Sauna team-

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        Originally posted by Juh4 View Post
        On tieten ollut joskus ainakin. Liekkö sellaisella asialla merkitystä, että siihen hintaan saa jo jotain mielenkiintoisempaa vai se, että ovat harvassa mokomat :think

        EDIT: Ei kait kilpiin saamisella pitäis olla mitään ongelmaa, koska alpina luokitellaan omaksi merkikseen.

        Njaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Oiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Juh4
            Moderator
            • Oct 2004
            • 5450
            • Seinäjoki

            Originally posted by EPDM View Post
            Njaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.
            Originally posted by Rahu View Post
            Oiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.
            Aivan aivan. Väitteeni perustuikin mutuiluun ja siihen mitä "isot pojat" on puhunut Mutta hyvä, että tuli selvyys.
            -Official member of BTCF-Sauna team-

            Comment

            • Eksu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 563
              • Jokela

              Originally posted by nut View Post
              ALPINAn osaa lähinnä moottori, alusta, putkisto, mahdollisesti sisusta. V8 koneessa on ollu paljon ongelmia kansipahvien kanssa, alkuperäiset palaa puhki sylinterien välistä ja sulattaa lohkon käyttökelvottomaksi - kannattaa tarkistaa että vaihdettu ajoissa metalliset kannentiivisteet. Uus lohko luokkaa ~4000 eur. Verotuksessa menee ihan Alpinana - kuten kuuluukin. Rekisteröinnissä ei mitään suurempia ongelmia, TÜViltä vaan hankkii vaatimuksenmukaisuustodistuksen niin no problem oli ainakin tuon oman 3.2:n rekisteröinti.
              Miten moottori alkaa oireilemaan kun pahvi palaa tuosta kohtaa? Liikaa painetta järjestelmässä, öljyt ja vedet sekaisin vai käyntihäiriötä?
              Kiinnostaisi tietää, kun olisi tiedossa yksi B10-projekti.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Rahu View Post
                Oiskohan tarkempi ilmaisu "tyyppihyväksytty" muistaakseni.
                Eikö muka ole?

                Mikä hyväksyntä näillä on tai minkä mukaan ne sitten suomessa rekisteröidään, siis onko noilla joku kansallinen hyväksyntä vai...
                Last edited by Zoui; 11-02-2011, 20:39.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  Originally posted by Eksu View Post
                  Miten moottori alkaa oireilemaan kun pahvi palaa tuosta kohtaa? Liikaa painetta järjestelmässä, öljyt ja vedet sekaisin vai käyntihäiriötä?
                  Kiinnostaisi tietää, kun olisi tiedossa yksi B10-projekti.
                  Käyntihäiriöitä lähinnä, ei aina näy öljyissä/nesteissä kun tiiviste tosiaan palaa pois pyttyjen välistä. En oo itse viallista moottoria päässy kuulemaan, mutta saksan isot pojat joskus kerto että tyhjäkäynnillä epätasasta hyrskytystä ja semmosta putkeen ampumisen tapaista ääntä. Jossain vaiheessa ALPINA on vaihtanu itsekin ensiasennuksena metallitiivisteeseen, mutta tarkkaan ei tiedetä koska, sillä tehtaallakaan ei oo asiasta varmuutta kun on perään huudeltu. Yleensä kai porsineet siinä 150k korvilla, moniin tosin vaihdettu ennakkoon nuo metallipahvit.

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Eikö muka ole?

                  Mikä hyväksyntä näillä on tai minkä mukaan ne sitten suomessa rekisteröidään, siis onko noilla joku kansallinen hyväksyntä vai...
                  Ei oo EY-tyyppihyväksytty, Saksaan rekisteröity paikallisella hyväksynnällä. Vaatimuksenmukaisuustodistuksella selviää, kun on Euroopan markkinoille alunperin myyty niin ei tarvitse niin hirveää pinkkaa lappuja. Omaan tuli TÜV Nordilta tarvittavat laput ongelmitta.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by nut View Post
                    Ei oo EY-tyyppihyväksytty, Saksaan rekisteröity paikallisella hyväksynnällä. Vaatimuksenmukaisuustodistuksella selviää, kun on Euroopan markkinoille alunperin myyty niin ei tarvitse niin hirveää pinkkaa lappuja. Omaan tuli TÜV Nordilta tarvittavat laput ongelmitta.
                    Ok, asia selvä. Omani käytin konttorilla niin nakutteli vain tietokonetta hetken ja leima tuli paperiin... tiedä sitten onko omin nokkineen tilaillut jotain lomakkeita tuvilta :think
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Eikö näissä D10:ssä ollut jotain suutinongelmia, mitkä maksaa toista tonnia kappale? Vai koskiko aikaisempia malleja?

                      Millainen on turboviive? Ja kuinka tuo vääntöalue toimii käytännössä, tuntuuko yhtä kapealta kuin näyttää?
                      Ai sellalinenkin kysymys oli. Jännä että kun laittaa hakusana alpina niin ei se tätä threaddia löydä.

                      Olematon turboviive. Reagoi kaasuun heti. Toki se on myös vahvistetun zf laatikon syy, ei liuku kuten GM. Meidän toinen auto on nimenomaan 330d e46.

                      535d e60 verrattuna mika toki en ole koskaan ajannut, niin luulisin että se kiertää iloisemmin 5000rpm asti kun atimet ovat peräkkäin ja erikokoiset. d10 ne ovat rinnakkain ja eri pakosarjoissa ja samankokoiset (520d ahtimet rahun mukaan). Se piikkisyys ei huomaa ajossa jos sitä tarkoitat.

                      Joka tapauksessa jos on käytettävissä yli 400nm 1800-4800rpm välissä niin ei se minusta kovin kapea ole.

                      Suutinongelmista en ole kuullut. Toki jos kuulema yksikin menee rikki niin Alpina myy vain kaikki 6 kpl kerrallaan ohjainyksikön kanssa. n. 3500€...en tiedä pitääkö paikaansa. Luulis että se on Boschin osa ja tilattavissa erikseenkin, en tiedä. Ei ole aihetta olla huolissaan.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 672
                        • Lohja

                        Saako ALPINA:lta tilattua osia muuten kuin todistamalla omistamansa kyseisen auton? E30 linttaan tarvis pari pikku juttua.
                        '88 325i cabrio
                        '90 318is

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          Originally posted by Kytölä View Post
                          Saako ALPINA:lta tilattua osia muuten kuin todistamalla omistamansa kyseisen auton? E30 linttaan tarvis pari pikku juttua.
                          Ei ja hyvä niin. Toki onhan niitä eriläisiä nettisivuja mistä saa alpina krääsäa tilattu.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • ///Make
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 4690
                            • Lahti

                            Originally posted by Kytölä View Post
                            Saako ALPINA:lta tilattua osia muuten kuin todistamalla omistamansa kyseisen auton? E30 linttaan tarvis pari pikku juttua.


                            Tuolta saa aika kivasti noita optiikkaan vaikuttavia.
                            Z3 3,0 Coupe -98
                            E30 325E 4D -85
                            Originally posted by TNT
                            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Ei ja hyvä niin. Toki onhan niitä eriläisiä nettisivuja mistä saa alpina krääsäa tilattu.
                              Mutta ainakin vanteisiin sain ihan suoraan Alpinalta ne lukkojen suojalevyt ilman mitään valmistenumeroa.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • KaKaRa
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 130
                                • Turku/Kuopio

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Eikö näissä D10:ssä ollut jotain suutinongelmia, mitkä maksaa toista tonnia kappale? Vai koskiko aikaisempia malleja?
                                Viime viikolla tuli haettua itselle alpina D10 touring #56. Siihen on vaihdettu suuttimet joku vuosi sitten eikä se remppa ainakaan halpa ollut... Pelkät suuttimet hyvien alennuksien kanssa reippaasti yli kolme tonnia! Se enempää en ongelmista tiedä, mutta mulla ne ainakin on laitettu.

                                Originally posted by EPDM View Post
                                Njaaah...ei alpinan kilpiminen nyt koskaan ihan läpihuutojuttu ole. Pientä jumppaa se aina vaatii kun ei ole EU-hyväksytty.
                                Kaikkeen en siis ole varautunut! Ajattelin katsastuksen olevan ihan läpihuuto juttu, mutta ilmeisesti ei. Vinkkejä otetaan vastaan, mitä kannattaa tehdä.
                                E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                                E90 330d -06
                                E36 328iT -96, "M-sport"
                                VW junakeula -64

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎