Hyvin tappaa autoharrastuksen Suomesta tämmöiset lait.
Itekkin tullu haaveiltua isompimoottorisesta bemarista, mut saa nyt nähdä miten käy.
Kyllä tuo on niin pieni kustannus autoharrastamisessa, että sillä ei ole mitään merkitystä.
Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne - Official member of Team Järki & Kohtuus -
- You gotta pay to play -
Jee saadaanko mekin alkaa asentamaan EURO2-päästönormin mukaisia laitteita autoihin?
Saahan niitä asennella, muttei niillä Co2-päästöihin ole kauheasti vaikutusta.
Aika rankka muutos ja tuli kyllä aivan puun takaa! Ensin on ties kuinka pitkään valitettu siitä miten ajoneuvovero muuttuu naurettavan vähän, sitten NAPS - autoveroa muutetaan noinkin paljon.
Uudet veroperusteet voimaantulon jälkeen vireille tuleviin verotuksiin
Veroilmoituksen antamisen ajankohta ratkaisee sovelletaanko uusia vai nykyisiä veroperusteita. Uusia veroperusteita sovellettaisiin muutosten voimaantulon jälkeen vireille tuleviin uusien sekä käytettyjen tuontiautojen verotuksiin. Ennen vuotta 2003 käyttöönotettujen käytettyjen tuontiautojen niin sanotuista historiallisista veroprosenteista luovuttaisiin.
Jos auto halutaan verottaa nykyisillä veroperusteilla, veroilmoitus on annettava vuoden 2007 puolella eli ennen muutoksen voimaantuloa.
Tarkoitat tuota yleistä autoveron tasoalennusta? Muutenhan nuo Excel-taulukossa esimerkkinä olleet muutokset uuden auton veroon (hintaan) oli merkittäviä, esim. Volvo V70 vähäpäästöisimmän version -5500 €:sta suuripäästöisimmän +5500 €:oon. Eli V70-malliston hintahaitari levenee 10 000 € nykyisestä vuodenvaihteessa jos oikein ymmärsin.
Vois hiukka kyrsiä jos ois juuri ostanut uuden diisseli-Volvon.
Niin, faijalle tuli viime viikolla kaikil herkuilla uus V70, varoittelin kyllä...
shit happens, tosin jo siinä vaiheessa kun ostaa volvon. tosin faijalla joku 40 menossa tällähetkellä joten tainnut turtua jo...
Kyllä tuo on niin pieni kustannus autoharrastamisessa, että sillä ei ole mitään merkitystä.
Totta.
Itse näen tässä hyvää, esim oma touring 1660kg on edelleen yhtä kallis pitää kuin ennenkin.
Jos vaihdan tuoreempaa e39 sedaniin, niin tipun pykälää halvempaan painoluokkaan, tai jos edelleen haluan crazy lifestyle touringin, niin käyttömaksu pysyy samana.
Jos tuolla veroalella oikeasti on merkitystä niin hyvällä tuurilla Saksasta haettu e39 on tulevaisuudessa muutaman satasen halvempi kuin nyt.
Varsinkin deiselautojen kohdalla alennukset ovat aika merkittävät.
Jos miettii vaikka uutta 123d:tä jonka co2 päästöt ovat alle 140g tulee vero% olemaan jatkossa 17-18%. Tällä hetkellä se on kuitenkin 28%.
Alea tulee n. 6000€.
Mitenköhän noi taulukot menee vanhoilla painoon perustuvilla autoilla.
Täytyy kai ostaa joku ultrakevyt porsse.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Varsinkin deiselautojen kohdalla alennukset ovat aika merkittävät.
Jos miettii vaikka uutta 123d:tä jonka co2 päästöt ovat alle 140g tulee vero% olemaan jatkossa 17-18%. Tällä hetkellä se on kuitenkin 28%.
Alea tulee n. 6000€.
Tätä samaa tuli katsottua ja äkkinäisellä laskutoimituksella sain esim. uuden 335d:n hintaan n.8000€ alennuksen nykyiseen nähden. Kyllähän tuolla rahalla makselee vähän korkeampia ajoneuvoverojakin hetken aikaa, joten siinä mielessä tuntuisi plussan puolelle jäävän.
Veromuutosten avulla kuluttajia ohjattaisiin valitsemaan automalleja, jotka kuluttavat vähän polttoainetta. Samalla nopeutettaisiin autokannan uusiutumista uusinta tekniikkaa edustaviin autoihin.
Mistäs nytte näkis, että kannattaako e36 320i coupe verottaa nyt vai vasta vuoden vaihteen jälkeen?
Riippuu siitä miten toi vanhempiin autoihin sovellettava painoon perustuva verotus toteutetaan. Luultavasti kannattaa ensivuoden puolella, koska toi on kuitenkin keskipainoinen tai keskiverto henkilöautoa kevympi.
Comment