Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7398
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Convertible View Post
    Niissä tapauksissa, joissa verotettavasta henkilöautosta ei ole saatavilla EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä valmistajan ilmoittamaa hiilidioksidipäästöä, sovellettaisiin laissa säädettäviä toissijaisia perusteita päästötason laskennalliseksi määrittämiseksi.
    Mistä nyt voin tietää, onko munkaan vm. 2000 autosta tuollaista tietoa olemassa? Googlettamalla kyllä löytyy 225 g/km CO2-päästölukema, mutta onko se sitten virallinen lukema ja myös tuolla tyyppihyväksynnässä ilmoitettu vai ei?

    Originally posted by NHB View Post
    Bemari on varmasti eniten tästä muutoksesta hyötyvä merkki.
    Samaa tuossa mietin. Bemarin kulutus- ja päästölukemat uusille malleille on aivan järkyttävän pieniä, siis joku E60 bensa mitä katoin oli samaa tasoa 1.6 Corollan kanssa jne. Eli Bemari tässä todella hyötyy siitä että osaa tehdä vähäpäästöisiä uusia autoja tai ainakin valehdella päästöt parhaiten.

    EDIT: Siis E60 520i päästö 164 g/km ja Corolla 1.6 162 g/km.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 01-11-2007, 17:10.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #62
      Originally posted by Antti O View Post
      Mut mites toi käytännössä vaikuttaa esm jonku perus e36 328i veroihin jos ensvuoden puolella verottaa, keskikulutushan varmaan jää ton 9.5 alle kuiteskin yhdistetty ja ei ole kauhean painavakaan, siis juuri tähän "rekisteröinti" veroon mikä pitää maksaa kun ulkomailta tuo.
      Käyttövero on sitten asia erikseen, nimenomaan toi tuontivero kiinnostaa että miten se käytännössä nyt muuttuu?
      Sun "rekisteröintivero" ja "tuontivero" on = autovero

      Ei kannata enää sotkee mitään muita nimiä tuolle väliaikaiselle vuonna 1.1.1958 aloitetulle verolle.

      Käyttömaksu/käyttövero on mielestäni vuonna 2010 alkaen bensalla ja dieselillä sama, jos siis co2 päästöt ko. autoilla on sama.

      Pidetään termit hallussa vaikka aina uutisoinnissa ne ei olisikaan.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #63
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Mistä nyt voin tietää, onko munkaan vm. 2000 autosta tuollaista tietoa olemassa? Googlettamalla kyllä löytyy 225 g/km CO2-päästölukema, mutta onko se sitten virallinen lukema ja myös tuolla tyyppihyväksynnässä ilmoitettu vai ei?
        Mietin samaa, esim e46 320i -99 taitaa olla 212g. Meneekö nyt painon vai tuon mukaan?

        Comment

        • Trout Mask Replica
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 123
          • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

          #64
          Samaa tuossa mietin. Bemarin kulutus- ja päästölukemat uusille malleille on aivan järkyttävän pieniä, siis joku E60 bensa mitä katoin oli samaa tasoa 1.6 Corollan kanssa jne. Eli Bemari tässä todella hyötyy siitä että osaa tehdä vähäpäästöisiä uusia autoja tai ainakin valehdella päästöt parhaiten.

          EDIT: Siis E60 520i päästö 164 g/km ja Corolla 1.6 162 g/km.
          YEP, hienosti menee Bemarilla. Juuri sopivasti iso mainoskampanja ollut lehdissä pienentyneistä päästöistä ja lisääntyneestä tehosta...
          Iski sopivaan saumaan.

          Itselläni seuraava voisi olla hyvinkin 120d tai 123d, kun ei tilaa liiemmälti tarvi.
          Nyt 320d touring vm.2002. (CO2 -> 153)
          428i Gran Coupé
          “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
          ― Abraham Lincoln

          Comment

          • Bemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 240
            • Kaarina

            #65
            Originally posted by jeps View Post
            Sama kiinnostaa myös itteä tosin 320i coupen muodossa...??? Kannattaako se oikeesti käydä nyt verottaa vai odottaa suosiolla vuoden vaihdetta?
            Tullin tiedotteen sivulta 6 löytyy taulukko miten paino vaikuttaa veroprosenttiin. Sitä lukemaa sitten vertailemaan vielä loppuvuoden voimassa oleviin "historiallisiin" kuukausikohtaisiin veroprosentteihin

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1494
              • Ilvola

              #66
              Elikkäs tämmöinen vanha kevytkoppanen E28 528i 135kW/1320kg 1985 ei niin kauhian kallis olisikaan pitää verojen puolesta?

              Entäs jos tähän laittaa remmin - milleen se kannattaa tehdä, leikata tehoja rekisterin yläpäässä? Vahtiiko joku päästöjä kun näissä ei niistä puhuta mitään? Vai onko homma kuten ennenkin? Onkos sillä remmin laitolla kiire eli jos sen haluaa rekisteriotteeseen niin tänä vuonna vai milloin vaan?

              Mitä päätös loppupelissä vaikuttaa aidon E28 M5 tuonnin haaveille?
              Last edited by tsbmw; 01-11-2007, 17:35.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #67
                Noi "eduskunta" mulkut ei tajua,että kaikki ihmiset ei HALUA ajaa niillä pienillä,turvattomimmilla,ns pienikulutuksisilla tojota jariksilla ja kaiken maailman nissani mikroilla.En henkilökohtaisesti edes kehtaisi nousta julkisella paikalla ulos sellasesta vitun kinneristä.Ajan normaaliin tyyliin,normaalilla kalustolla,sama se mitä maksaa.Ei toi valtion riistäminen lopu tai kevenny koskaan,joten se ja sama.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7398
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by Bora View Post
                  Uudistus suosii vanhoja (vm. 2000) kevyitä ja tehokkaita bensa-autoja ja sorsii raskaita tehottomia diesel-autoja.
                  Eipä suosikaan "liian" tehokkaita:

                  Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen päästötaso määritellään toisin, sillä niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5.
                  Eli tehopainosuhde ei saa olla parempi kuin 6,67 kg/kW = 4,90 kg/hv. Uusiin autoihin tätä ei tietenkään sovelleta, mutta jos ajattelee mitä autoja tämä 1,5x rangaistuskerroin koskee niin esim. uusi E65 760i olisi juuri tuossa "urheiluauton" rajalla ja E60 550i sedan olisi jo urheiluautotyyppinen auto!
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 01-11-2007, 17:51.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Bayer
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 100
                    • Ylöjärvi

                    #69
                    CO2:n vai painon mukaan

                    Mistä lähtien bemareista on noi EY-tyyppihyväksynnän mukaiset CO2-päästöt tiedossa?
                    2002ti -70
                    1602 -72
                    E39 530i Touring -01

                    Comment

                    • jannek
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2003
                      • 60
                      • Tampere

                      #70
                      Jaa-a.

                      Mikäköhän mahtaa E60 520d:n hinta olla tämän veromuutoksen jälkeen? Tuollainen kun sopisi melko mukavasti meikäläisen käyttöön niin tilojen, kulutuksen kuin kulkupuolenkin osalta.

                      Tuossa CO2 päästöt on kai 136g/km.
                      Last edited by jannek; 01-11-2007, 18:07.

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        #71
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Meinaakos ne nyt tosissaan, että uudesta autosta pitäisi maksaa kaksinkertainen ALV??!!??
                        Eikös tuo mene nyt kuitenkin niin, että voit ostaa myös yksityishenkilönä täysin verovapaana jos viet toiseen EU maahan. ALV maksetaan aina ensirekisteröintimaahan.

                        Eli jos ostat uuden auton hintaan 119 000 eur, sis. saksan 19% alv = maksat 100 000 eur -> tuot suomeen ja maksat 22% -> 22000 eur = verollinen hinta on 122 000 eur
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • välikala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1385
                          • espoohillgang

                          #72
                          Originally posted by V-Power View Post
                          Noi "eduskunta" mulkut ei tajua,että kaikki ihmiset ei HALUA ajaa niillä pienillä,turvattomimmilla,ns pienikulutuksisilla tojota jariksilla ja kaiken maailman nissani mikroilla.
                          Kuka pienistä on puhunut mitään ?
                          500sarjan BMW:n hinta laski tosi rajusti.
                          Sitäpaitsi nykyajan "pieni ja turvaton" vastaa turvallisuudesta jotain 95 vuoden 500-sarjan bemaria.



                          Originally posted by V-Power View Post
                          En henkilökohtaisesti edes kehtaisi nousta julkisella paikalla ulos sellasesta vitun kinneristä.
                          Se taas on sinun häpeä että on noin suuria ongelmia itsetunnon kanssa.
                          Kuulin sanottavan ettei vaadi mitään munaa ajaa 200.000euron S-sarjan Mercedeksellä mutta vaatii vitusti boolsseja ajaa pikku smartilla.
                          Totta tuokin...
                          http://www.needgood.com
                          e30 the one and only

                          Comment

                          • välikala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1385
                            • espoohillgang

                            #73
                            Originally posted by jannek View Post
                            Jaa-a.

                            Mikäköhän mahtaa E60 520d:n hinta olla tämän veromuutoksen jälkeen? Tuollainen kun sopisi melko mukavasti meikäläisen käyttöön niin tilojen, kulutuksen kuin kulkupuolenkin osalta.

                            Tuossa CO2 päästöt on kai 136g/km.
                            Noniin..
                            Mikäli BMW pitää hinnaston täysin samana kuin tällähetkellä ..
                            Toimii laskukaava:

                            136 : 10 = 13.6
                            13.6 + 4 = 17.6 joka on uusi vero prosentti.
                            29% - 17.6% = 11.4% halpenee autovero uudistuksen myötä.

                            Hinta nyt:
                            520d - 55.350 euroa

                            Hinta 1.1.2008
                            520d - 49.686 euroa
                            http://www.needgood.com
                            e30 the one and only

                            Comment

                            • ///saMuli
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 964
                              • Seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by SSi View Post
                              Nousee aika pirusti nuo veroprosentit tehokkaimmissa autoissa.

                              E46 M3 CO2 323g/km veroprosentiksi 36,3%

                              Loppuu se saksasta tehokkaiden autojen tuonti noilla veroprosenteilla. Verot nousis noilla prosenteilla ainakin 5000 eurolla.
                              Ostin siis juuri oikeaan aikaan ämmän vai?

                              Veroa maksoin seuraavasti:
                              36 600 (verotusarvo) * 27% + alv = 12 056€

                              Ja uuden päästöihin perustuvan uuden prosentin mukaan vero olisi:
                              36 600 (verotusarvo) * 36,3% + alv = 16 209€

                              Mitä vittua!!!

                              Eipä kannata enää ämmiä tuoda paitsi jos raha ei ole este.

                              Ja vaikka sainkin omani halvalla niin minua muistetaan silti korotetulla vuosittaisella käyttöverolla ja lisäksi M3 malli muuttuu ostajien näkökulmasta vieläkin kalliimmaksi ylläpitää ja myyntihinnat jopa tippuvat vaikka auto on kallis tuoda maahan!?
                              https://www.instagram.com/hackberryracing/


                              BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                              EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                              Comment

                              • jeps
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1986
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by ///saMuli View Post

                                Ja vaikka sainkin omani halvalla niin minua muistetaan silti korotetulla vuosittaisella käyttöverolla ja lisäksi M3 malli muuttuu ostajien näkökulmasta vieläkin kalliimmaksi ylläpitää ja myyntihinnat jopa tippuvat vaikka auto on kallis tuoda maahan!?
                                Jos myyntihinnat tippuu.. niin näkyy se verossakin sitten..
                                Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎