Tää on hyvä asia
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hallitus uudistaa autoverotusta
Collapse
X
-
Originally posted by ///saMuli View PostJa vaikka sainkin omani halvalla niin minua muistetaan silti korotetulla vuosittaisella käyttöverolla ja lisäksi M3 malli muuttuu ostajien näkökulmasta vieläkin kalliimmaksi ylläpitää ja myyntihinnat jopa tippuvat vaikka auto on kallis tuoda maahan!?
Nyt sait sen vielä nykyisen verotusmallin mukaan verotettuna,eli edullisemmin kuin olisit saanut sen ensi vuoden puolella.
Mitä sitten tulee M:n hintakehitykseen jatkossa niin olet oikeassa siinä että M ja monet muut sen kaltaiset autot saavat osakseen muita korkeamman käyttömaksun..MUTTA samalla niiden hankintavero on siis noussut ja sen myötä uudistuksen jälkeen tuotujen M:n hinta nousee ja ainakin minun matematiikalla se tarkoittaa sitä että esim sinun tuomasi M:n arvo tulee jatkossa säilymään erittäin hyvin!
Muutenkaan en usko että tulevat, vähäpäästöisiä suuremmat päästömaksut vaikuttavat M:n kaltaisten autojen kysyntään, koska ne on vähän erilaiset jannut jotka hankkivat autonsa sen perusteella millaisia päästöjä se tuottaa ja paljonko se kuluttaa bensaa kuin ketkä ovat kiinnostuneita hankkimaan M:ää!
Sitäpaitsi ainakin niiden päästömaksumallien mukaan mitä julkisuudessa on syksyn mittaan esitelty, ei esim M3:n päästömaksut niin kovin paljoa siitä nouse mitä ne ovat nyt..kympeistä puhutaan kun erosta nykymaksuun puhutaan..
Niinpä onnittelenkin sinua erittäin hyvin ajoitetusta M3:n hankinnasta ja samalla omilta hartioilta putosi hiukan taakkaa sen sun suhteen miten Porschen arvo olisi kehittynyt odotettavissa olleen verouudistuksen myötä.
Nyt hallitus teki oikeastaan parhaan mahdollisen ratkaisun hidastaakseen sekä sinun M3:si että minun Porscheni ja muiden meidän kaltaisten autonomistajien autojen arvon kehittymistä tulevina vuosina alaspäin
Tokihan niiden arvo alenee kun ikää ja kilsoja kertyy, mutta uskallan väittää että veromuutoksen seurauksena arvonaleneminen hidastui merkittävästi siitä mitä se olisi ollut entisellä verotustavalla, saati mitä se olisi ollut jos hankintaveroa olisi kevennettu ILMAN päästöperusteita..jota moni kovasti odotti.
Comment
-
-
Eli kun itsellä on 10/2000 käyttöönotettu x5 4.4i missä on 300g hujakoilla päästöt ja kokonaismassaa 2800kg, niin nousee ajoneuvovero jonkin verran, ja autovero nousee aika paljon. Eli periaateessa tommosen tuonti hinta nousee, ja ajoneuvovero nousee myös....? Kalliimpi tuoda ja ajaa. Hyvä mulle kun on jo autovero maksettu.1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Comment
-
-
Jatkan vielä sen verran että kun katsoo BMW:n nykymallien teknisiä tietoja niin vaikuttaisi siltä että BMW on tässä uudistuksessa suurimpia, ellei jopa suurin voittaja, koska kehittyneen moottoriteknologian ansiosta hyvin suuri osa mallistosta mahtuu siihen joukkoon joiden hankintavero alenee ja sitä kautta siis myös myyntihinnat laskevat ja näinollen se houkuttanee esim Volvon ostajakunnasta uusia asiakkaita BMW:n rattiin.
Toki asian kääntöpuoli on se että useimmille nykyisille BMW:n omistajille se tarkoittaa heidän ajokkinsa arvon odotettua nopeampaa laskua..tosin välirahat uuteen eivät varmaankaan muutu.
Comment
-
-
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2007/11/01/Dieselvero+j%E4i+autoilijan+kiusaksi/200727447/382
Hetken jo elättelin toivoa, mutta näköjään sama paska jatkuu!
Sehän olisikin ollut jo liian hyvä jos bensa- ja diesel autoja olisi kohdeltu tasa-arvoisina.E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostNoniin..
Mikäli BMW pitää hinnaston täysin samana kuin tällähetkellä ..
Toimii laskukaava:
136 : 10 = 13.6
13.6 + 4 = 17.6 joka on uusi vero prosentti.
29% - 17.6% = 11.4% halpenee autovero uudistuksen myötä.
Hinta nyt:
520d - 55.350 euroa
Hinta 1.1.2008
520d - 49.686 euroa
Comment
-
-
Originally posted by jeps View PostJos myyntihinnat tippuu.. niin näkyy se verossakin sitten..
Syy: Uusi verokäytäntö suosii niin reilusti vähäpäästöisiä autoja, että dieseleiden hinnat tippuvat rajusti->suosio nousee. Ostaja sitten miettii, että tuoko maahan/ostaako 10 vuotta vanhan m3:sen vai 2 vuotta vanhan 335d:n samalla rahalla. Ei ole kai vaikea valinta. m3:n kysyntä laskee..G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Originally posted by Trout Mask Replica View PostItselläni seuraava voisi olla hyvinkin 120d tai 123d, kun ei tilaa liiemmälti tarvi.
Nyt 320d touring vm.2002. (CO2 -> 153)
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostBMW on tässä uudistuksessa suurimpia, ellei jopa suurin voittaja,
Prosenttuaalisesti siis mutta niinhän se lasketaan. Suhteutettunahttp://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
-
Quote:
Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen päästötaso määritellään toisin, sillä niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5.
onkos tää nyt tulkittavissa niin, että kevyen todellatehokkaan auton verotus tulee olevan rankempi kuin samantehoisen painavamman auton?? onko se nyt sitten niin kovin ympäristöystävällistä..?? ei vissiin..
Comment
-
-
Originally posted by Kemizti View Postonkos tää nyt tulkittavissa niin, että kevyen todellatehokkaan auton verotus tulee olevan rankempi kuin samantehoisen painavamman auton??
Verotushan koski uusia autoja ja tässä topikissa on keskusteltu autoverosta. Ei käyttöverosta.
Uusissa autoissa ei ole painolla tai auton koolla mitään merkitystä. CO päästöt ovat ainoat mitkä merkitsevät.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostSitäpaitsi nykyajan "pieni ja turvaton" vastaa turvallisuudesta jotain 95 vuoden 500-sarjan bemaria.
mä otan vuoden -95 mallin 540i v8 pannulla ja kolautellaan hirveä ja katellaan sit mitens se turvallisuus menikään?
Ja sitten asiaan, mitenkähän tulee käymään vuoden -92 320i sedani e36:sen vuotuiselle käyttöverolle saati nykyhinnalle? Ilmoittivat ainakin tehtaalta tuon auton yhdistetyn keskikulutuksen olevan 9,2 l/100km. CO päästöistä ei mitään käryä.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Mielestäni tuontiautojen verotukseen ei tarvitse puuttua koska tämä uusi käytäntö tulee halventamaan jokaisen auton hintaa tavalla tai toisella. Ei kannata ajatella enää että M-bemari maksaa sen saman suomessa kuin ennen ja näin uudella käytännöllä autoon tulee enempi veroja. En siis todellakaan usko että kukaan voittaa mitään jos ennen vuoden vaihdetta kerkeää verottamaan äMmänsä...?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostPuhutkohan nyt uusista vai käytetyistä ?
Verotushan koski uusia autoja ja tässä topikissa on keskusteltu autoverosta. Ei käyttöverosta.
Uusissa autoissa ei ole painolla tai auton koolla mitään merkitystä. CO päästöt ovat ainoat mitkä merkitsevät.
jos kyselen tehopainosuhteen vaikutuksen tulkinnasta, niin mahdanko tarkoittaa co2 päästöjen perusteella verotettavia..?? mieti.. mieti..
[/OT]
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostMä nyt kyllä saatan hieman epäillä tätä sun antamaa lausuntoa.
Smart ei ole moksiskaan ja se oli minulle suuri yllätys.
Kaikki kolarivideot ja muut joita löytää smartista ovat jo 10vuotta vanhasta autosta eikä varmastikkaan tee oikeutta uusimmalle jonka euroncap testistä oli juuri viimeviikonlopun hesarissa juttua.
Ihmisten suuri harhaluulo 90-luvun alun autojen turvallisuudesta on aika koomista.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
Comment