Originally posted by J-Beat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hallitus uudistaa autoverotusta
Collapse
X
-
Originally posted by J-Beat View PostMä nyt kyllä saatan hieman epäillä tätä sun antamaa lausuntoa.. kokeillaaks hirvikolaria, ota sä 0,8 litran rivikolme pannulla varustettu 2007 vuoden smartti alle ja aja 80 hirven kanssa yhteen
mä otan vuoden -95 mallin 540i v8 pannulla ja kolautellaan hirveä ja katellaan sit mitens se turvallisuus menikään?
Ei ehkä ihan samat speksit mutta kuitenki se hieman yllättää että massa ja koko ei olekkaan kaikki kaikessa kolariturvallisuudessa.
Ja tästä verojutusta...suurimmalle osallehan tää on hyvä uudistus, mutta jos haluaa performance-autoja niin sitten tietty tulee takkiin hieman.
BMW:n nykyisellä mallistolla näyttäisi olevan aika hyvät co2 arvot moniin muihin nähden, taitaa kaikkien muiden hinta laskea paitsi M-autojen, 540i, 550i ja seiskojen.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKattokaas urheiluautovero!!!
Eli ei kannata ilakoida...
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKattokaas urheiluautovero!!!
Eli ei kannata ilakoida...G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Originally posted by odo View PostJa tuo kohtahan koskee sitten VAIN niitä autoja josta ei ole CO2 dataa olemassa.
Edit: Ehkä tuli vähän hätäisesti luettua ko. pdf ja tulkittua!
Comment
-
-
Siis näitä todellisten/laskennallisten CO2 päästöjen mukaisia prosentteja aletaan soveltaa myös käytettyihin tuontiautoihin? Kuinka tällöin toteutuu ajoneuvosta kannettavan veron syrjimättömyys nykyisessä hintojen arpomismallissa vai siirryttäisiinkö _vihdoinkin_ kauppahinnan mukaiseen verotukseen?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKattokaas urheiluautovero!!!
Eli ei kannata ilakoida...
[edit]
Olinpa hidas.Last edited by eeki; 01-11-2007, 20:17.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Enkö nyt ole tajunnut jotain juttua vai missä vika mutta: miten autojen veroprosentteja nyt voidaankin muuttaa miten sattuu, eikös niitä taannoin yritetty kovasti selvittää eikä tuontiautosta saa periä autoveroa enempää kuin aidosta Suomi-autosta. Joten miten nyt voidaankin periä esim. jostain M5:stä paljon enemmän veroa kuin mitä siitä ennen maksettiin? Käyttömaksun (tai mikä hitto sen nimi nyt onkaan) korotuksen ymmärtäisin mutta en tuota.
Comment
-
-
Lukasin tämän topicin läpi ja yhteenvetona sanoisin, että älkää olko noin varpaillaan asian kanssa. Verotus muuttuu, mutta autot ei. Itse en ainakaan osta jatkossakaan mitään autoa perheelleni laskien sen hankinta- ja ylläpito hintoja.
Ainakin omien autojeni hankinnat teen vertailemalla auton ominaisuuksia ja ajokäyttäytymistä.
Suomi on yksi hyttysen paska katsottuna globaalisti tota ympäristö asiaa. Esimerkiksi Aasian maissa ei tunnu olevan vielä kuultukaan esim. Katalysaattoreista. Myös maailman suurteollisuus saastuttelee kuitenkin yli 90% yli EU määräämien direktiivien.
Eli meidän vaikutus asiaan on kuitenkin olematon, vaikkakin kaikki suomalaiset ajaisivat ainoastaan Hummereilla.
Ja kenenkään on turha sanoa, että toimitaan esimerkki maana...kenelle?
Sori: OT paatos///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Turha hötkyillä
Eli ne joilla auto on jo ostettuna, voivat olla seuraavat reilut 2 vuotta ihan rauhassa vaikka auto kuluttais 20L/100 km ja päästöt olis 400g/km. Ajoneuvovero muuttuu vasta vuoden 2010 alussa, autovero joka tulee voimaan 1.1.2008 koskee uuden auton käyttöönottoa ts. ensirekisteröintejä.
Comment
-
-
Hieno homma, että Suomen kymmeniä vuosia kankeuden kahleissa rimpuillulle autoverotukselle saadaan muutos positiiviseen suuntaan Nyt tehdyn odotettua suuremman muutoksen näkisin kuitenkin vasta ensimmäisenä askeleena kohti tavoiteltua, vähäpäästöisyyttä suosivaa verotusta (kuten esim. Katainen mainitsi, ettei aika ollut sopiva toteuttaa samalla myös "dieselveron" poistamista/muuttamista).
Tuollainen miksi-minun-pitäisi-tehdä-jotain-kun-muutkaan-eivät-tee -periaate on todella lyhytnäköinen. Jokaisella on oma jalanjälki. Ja silloin kun Suomessakin pojat jo vetelivät pitkin kyliä (helvetin saastuttavilla) taunuksilla ja dekstereillä tietämättömänä ilmastovaikutuksista, perus-kiinalainen ei ollut vielä edes nähnyt autoa.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Rosberg View PostEli ne joilla auto on jo ostettuna, voivat olla seuraavat reilut 2 vuotta ihan rauhassa vaikka auto kuluttais 20L/100 km ja päästöt olis 400g/km. Ajoneuvovero muuttuu vasta vuoden 2010 alussa, autovero joka tulee voimaan 1.1.2008 koskee uuden auton käyttöönottoa ts. ensirekisteröintejä.
Jo ihan huomisesta lähtien, eli omistamisessa ei olekkaan mitään mutta kyllä hintakehitys muuttuu vaikka tuollaisessa 97 vuoden 750 bemarissa.
Tosin kovin on alhaalla jo senkin hinta valmiiksi.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostMutta vaikuttaahan tämä käytettyjen isokoneisten auton hintaan ihan varmasti hintaa tiputtavalla tavalla.
bensa on halvempaa kuin diesel , koska bensan kysyntähän laskee autokannan muuttumisen myötä
Comment
-
-
Ymmärsinkö oikein että esim. C4 citroen diesel hinta putoaa liki 4000€ vuoden vaihteen jälkeen, mikäli alennus siirretään suoraan auton hintaan? Eli 25000€ -> 21000€
Eli onko se sitten "henkilökohtainen - voi, voi!" niille jotka kaupittelee käytettyä 05/06 C4:sta 21-22000€ hintaan? Putoo arvo kuin lehmän häntä?
:think
Comment
-
Comment