"Hyväksyttävä selvitys on esimerkiksi ajoneuvon valmistajan edustajan antama todistus tai ulkomainen rekisteröintitodistus." <- eikös tuo nyt ole aika yksiselitteistä?
Kyllä tuo yksiselitteiseltä näyttää. Aika paljon lupaavat tiedoitteessaan. Jos meinaa tuot auton EU:n ulkopuolelta, niin silloin nämä samat lauseet ei käytännössä merkkaa mitään. Jopa Japanista haetut valmistajan paperit ei aina ole tarpeeksi esim. päästöjä osoittaamaan. VTT kutsuu.
Jos otteessa on Co2 merkintä, niin sitten pitäis tuon mukaan mennä läpi. Saisko vaikka Puolasta konttorin pojilta kivoja lukemia papareihin pikkurahalla BMW 540 135g
Nyt voin tuoda halvalla vm.1998 1.1 Diesel Citroen Saxon
Tämän jälkeen tavis "perheenisä" ostaa todennäköisesti jatkossakin sen Toitsun. Esim. 5 ovinen Auris 1.4 diesel on edelleen 3500 euroa edullisempi kuin "vastaava" 116i. Sitten, kun huomioidaan BMW:n lisävarustepolitiikka (kun ykkösissä joutuu ottamaan kaikki listalta lähes kääntyvistä etupyöristä alkaen) niin tuskimpa se enemmistö ostaa edelleenkään 1-sarjalaista koko perheen autoksi.
Perheautona nämä ovat kuitenkin eri luokkaa. Kummassakaan ei ole juurikaan tehoja. 116i:ssä on tosin suurempi huipputeho, mutta vääntöä normaaliajoon puuttuu. Toitsussa on sentään tiloja matkustajille sekä matkatavaroille ja tämä on tärkeä seikka "normaalille" auton ostajalle. Itselleni ei tulisi mieleenkään ostaa 1-sarjalaista jos löytyisi perhettä. Nyt, kun perhettä ei ole niin olen vain tyytyväinen ja siirrän ensi maanantaille sovitun 120d:n toimituksen ensi vuoden puolelle.
Jaa, kyllä meidän perhe mahtuu ihan hyvin 120dan kyytiin lastenvaunujen kanssa, eikä ole todellakaan ollut tojota mielessä.
Jaa, kyllä meidän perhe mahtuu ihan hyvin 120dan kyytiin lastenvaunujen kanssa, eikä ole todellakaan ollut tojota mielessä.
OT
Ei käynyt tojota munkaan mielessä kun hommasimme 116 alle. Kyllä sinne mahtuu nelihenkinen perhe, tosin isoista turvaistuimista en tiedä, koska kakrut pärjää jo istuinkorokkeilla.
Taitaa olla noi corolla miehet vähän eri sortin ihmisiä. Siis erilaisia kuin bmw kuskit. En ota kantaa kumpienkaan mielenlaatuun
Käytettyjen (<-2001) osalla vero laskee alle 2300kg kokonaismassa omaavilla bensa autoilla, joita suurin osa on
Lähde tälle?
Toistaiseksi ainoa informaatio mitä omiin silmiin on sattunut on tämä valtiovarainministeriön sivuilta:
"Henkilöauton kokonaismassaan perustuva vero vaihtelisi 75,92 eurosta 485,45 euroon vuodessa. Yleisimpään
painoluokkaan 1 501- 1 600 kiloa kuuluvien henkilöautojen vero olisi 110,96 euroa vuodessa. ...kokonaismassaan perustuva vero porrastuisi 100 kilon välein."
Oma E46 318i kokonaismassa on 1820kg, eli kolme veroluokkaa ylöspäin tuosta esimerkistä. Vaikea uskoa, että vero pysyisi nykyisen 127€ alla...
Olisin hyvin kiinnostunut jos joku pystyisi kertomaan miten tuo vero tullaan laskemaan <-2001 autoille kokonaismassa mukaan. Vai onko tätä tietoa missään julkaistu edes?
VM 2000 M3 tai M5 on siis "halpa" tuoda maahan, mutta 2001 vuosimallisen M3/M5 autovero on tuhansia euroja kalliimpi... -> ihmiset alkavat tuomaan maahan vuosien 99-00 tehokkaita automalleja painon mukaisella verotuksella. Näiden mallien autovero tulee olemaan vähemmän ensivuonna kuin tänävuonna.
Mua ainakin huolestuttaa E92 M3 ja E60 M5 hintojen nousu. Yksilömäärät jäävät Suomessa pienemmäksi tämän takia. Entäs kun nämä autot ovat esim viisi vuotta käytettyjä. Onko säilyttänyt arvonsa samalla tavalla kuin ennen? Pieneneekö tarjonta joka pitää hinnan ylhäällä? vai laskeeko näiden viherpiiperöiden vihaamien saastuttavien mallien kysyntä ja hinnat laskee?
Ihmettelen tuota ruikutusta et moniko muka olis ostamassakaan uutta M3, M5 tai M6. Ei varmasti moni uutena mutta kuinka käy kun niitä haluaa ostaa käytettyinä? Onko ne edelleen kalliita silloin johtuen tuosta verokorotuksesta?
Huolissani olen myöskin suuren unelmani hinnan kehittymisestä. Miten käy BMW M3 CSL:n. Autoveroprosentti nousee noin 10% mikä tietää noin 7k€ veron korotusta.
Ostin ilmeisesti oman ämmäni oikeaan aikaan.
Viherpiiperöiden kiusaksi taidan liimata tarran takalasiin jossa lukee: Tämä auto saastuttaa kaupunkiajossa 100g co2/km per pakoputki!
Toistaiseksi ainoa informaatio mitä omiin silmiin on sattunut on tämä valtiovarainministeriön sivuilta:
"Henkilöauton kokonaismassaan perustuva vero vaihtelisi 75,92 eurosta 485,45 euroon vuodessa. Yleisimpään
painoluokkaan 1 501- 1 600 kiloa kuuluvien henkilöautojen vero olisi 110,96 euroa vuodessa. ...kokonaismassaan perustuva vero porrastuisi 100 kilon välein."
Oma E46 318i kokonaismassa on 1820kg, eli kolme veroluokkaa ylöspäin tuosta esimerkistä. Vaikea uskoa, että vero pysyisi nykyisen 127€ alla...
Olisin hyvin kiinnostunut jos joku pystyisi kertomaan miten tuo vero tullaan laskemaan <-2001 autoille kokonaismassa mukaan. Vai onko tätä tietoa missään julkaistu edes?
avain kysymys myös on se et onko tuo kasvu taulukossa lineaarista vai progressiivista?
Laskeskelin tässä joutessani 320dA touring Business mallin vanhoilla hinnoilla ja herkuilla toimituskuluineen 58k€. Alennus siihen -->52-53 k€ kantturoilla.
Jos vain saisi omasta järkevän hyvityksen niin voisipa alkaa hieromaan kauppaa.
Mitäs tollasesta 325Ci -05 e46 koppasesta voisi saada? On sportit nahat ja automaatti-ilmastoinnit... Ajettu se 45tkm.
Onko muut huomanneet, että MAHTI:ssa on jo useita tuhansia pienemmät verotusarvot kuin muutama päivä sitten. Esim 530d:ssä (01-02) verotusarvo (myyntihinta) laskenut useita tuhansia.
Eli tulli otti varaslähdön . Tämähän suosii tuontiautoja, koska maan muu hintataso ei ole vielä noiden arvojen mukainen, ja asettuu siihen vasta pitkän ajan kuluessa.
Onko muut huomanneet, että MAHTI:ssa on jo useita tuhansia pienemmät verotusarvot kuin muutama päivä sitten. Esim 530d:ssä (01-02) verotusarvo (myyntihinta) laskenut useita tuhansia.
Eli tulli otti varaslähdön . Tämähän suosii tuontiautoja, koska maan muu hintataso ei ole vielä noiden arvojen mukainen, ja asettuu siihen vasta pitkän ajan kuluessa.
Tero
Joo.. älytöntä 2vk sit oli tdi golfin 2003:n myyntihinta melkein 4000e enemmän kuin tänään!
On tässä vähän kärpäs-härkäs -ilmiötäkin ilmassa. Myin just 530 datin pois ja tilasin uuden vålvå XC70 D5:n, josta automyyjä just soitteli, että sen hinta tippuu 1800 Euroa, että "eiks oo hyvä juttu?". Mä totesin siihen, että joo, laita sitten sen verran lisävarusteita lisää, että budjetti pitää
Eli semmonen ilmiö siitä herkästi syntyy, että kun aihion saa halvemmalla, niin sitten ruksaillaan lisää kaikkea kivaa. Tottakai se on kuluttajan etu, mutta aika pieniä summia noi on yli 60 kiloeuron peleissä...
Comment