Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hallitus uudistaa autoverotusta
Collapse
X
-
Originally posted by Stone View PostSisältääkö tuo saksan hinta myös saksan alvin? Ilmeisesti kyllä..
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostOtetaanpas nyt ihan oikeilla hinnoilla, eli hinnat Saksan ja Suomen BMW:n hinnastoista ja Saksan hinta on veroton. Autona e90 330d sedan.
Hinta Saksassa: 33 319,33€
Hinta Suomessa: 57 500€
Uuden auton ALV hankintahinnasta: 33 319,33 x 0,1803 = 6007,48€
Autovero (20%) + ALV myyntihinnasta: 57 500 x 0,2 x 1,22 = 14 030€
Yhteensä: 33 319,33€ + 6007,48€ + 14 030€ = 53 356,81€
Tai jos otetaan tuo arvon lasku huomioon, saadaan yhteissummaksi suomihinnalla 52 042 eur verot 12 698,25 -> yhtensä 53347,83
Edit: minkä takia muka alle 6 kk rekisteröidyssä suurempi autovero? Ainut ero kaiketi on tuon 6 kk rajan suhteen kumpaan maahan ALV maksetaan, ja suomessa ALV 3% korkeampi, joten AUTOVEROTTOMASTA summasta maksettavan ALVn suhteen hieman kalliimpaa kuin yli 6 kkLast edited by nut; 06-11-2007, 12:34.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostUuden auton ALV tulee verottoman hinnan päälle, eli 33 319,33 (ALV 0% hinta saksassa) * 22% = 7330,25 eur, joten saadaan yhteensä 54 679,58 eur
Tai jos otetaan tuo arvon lasku huomioon, saadaan yhteissummaksi suomihinnalla 52 042 eur verot 12 698,25 -> yhtensä 53347,83
Edit: minkä takia muka alle 6 kk rekisteröidyssä suurempi autovero? Ainut ero kaiketi on tuon 6 kk rajan suhteen kumpaan maahan ALV maksetaan, ja suomessa ALV 3% korkeampi, joten AUTOVEROTTOMASTA summasta maksettavan ALVn suhteen hieman kalliimpaa kuin yli 6 kk"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostLaskupää taas aika jäässä... Mutta tosiaan omatuonti tulisi kalliimmaksi kuin maahantuojalta ostaminen ja edelleen, sehän ei saisi olla näin.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostEi saisi mutta niin se on. Autotehtaat joutuu myymään meille halvemmalla autot että niitä joku täällä ostaa. Tiedän esimerkin että uusia autoja on ulkomaalaiset yrittäneet ostaa täältä suomen merkkiliikkeistä verottomana mutta ei niitä voi myydä ulkomaille."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKyllähän Suomalaiset ostaa täältä autoja Tax freenä ja vie muihin maihin, joten herää kysymys: miten ulkomaalainen ostaja eroaa Suomalaisesta kun kyseessä on veroton auto? Eli miksei saisi myydä ulkomaalaiselle, kun kuitenkin Suomalainen voi ostaa sen Saksasta verottomana ja verottaa Suomeen?Mitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan...
E83 2.0d
Comment
-
-
Lueskelin tuolta tullin sivuilta että ennen 2.11 vireille pantu veroilmoitus on nyt mahdollista peruuttaa maksutta mikäli veroja ei ole vielä maksettu. Itse hain noin kuukausi sitten ruotsista 10/98 rekisteröidyn e46 328i sedanin eikä veropäätöstä ole vielä tullut. Yksilöllinen veroprosentti tuolle autolle on vanhan järjestelmän mukaan 35% ja uudella massaan perustuvalla taulukolla 24,5%
Onko siis nyt vielä ihan mahdollista saada se tuon uuden järjestelmän verotuksen piiriin ja miten käytännössä tulisi toimia? pitäisikö samantien mennä tulliin hoitamaan asia vai onko mahdollista odottaa niin kauan kunnes veropäätös tulee ettei ajoaika päättyisi heti?E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,
Comment
-
-
Originally posted by teme560 View PostTähän olisi mukava saada vastaus, koska esim. rauhanturvaus tehtäviin menevät suomalaiset tekevät usein niin, että ostavat auton suomesta verottomana ja vievät auton ulkomaille seisomaan siksi ajaksi että voivat sen sitten myöhemmin rekisteröidä sen suomeen muuttoautona. Olisi mukava nähdä mustaa valkoisella ettei ulkomaalaiselle saisi myydä suomesta verotonta autoa? Tässähän varmaan voisi joku fiksu vedota jo rasismiin autoverotuksessa, jos ulkomaalaiselle ei täältä autoa myytäisi
En voi ymmärtää, etteikö suomalainen maahantuoja voisi myydä autoja eteenpäin verottomana. Autohan on autokauppiaan omaisuutta ja säilytetään vapaasatamassa. Aivan samoin kuin Tanskassakin, mistä hintatietoiset saksalaiset hakevat autonsa. Ja maksavat tanskalaisen verottoman hinnan päälle saksalaisen arvonlisäveron. Ja se on siinä.
Comment
-
-
Originally posted by ColdFusion View Postpitäisikö samantien mennä tulliin hoitamaan asia vai onko mahdollista odottaa niin kauan kunnes veropäätös tulee ettei ajoaika päättyisi heti?-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Mitenkähän uusien autojen hinnoittelun käy? Jotta suomessa myytäisiin edelleen isoja bensamalleja, niin yksi mahdollisuus olisii diesel mallien myynnillä tukea bensamalleja:
esim. diesel mallin veroalennus 7000e (318d) ja jokaisesta tällaisesta autosta 200-1000e siirtyy bensamallin hyväksi (325i, 525i: +1049e, +2230e). Jos vaikka dieseliä myydään 5x bensaan nähden niin tällainen voisi hyvinkin toimia. Esimerkit on sikäli huonoja, että lähes kaikkien bemareiden hinnat laskevat, mutta muilla merkeillä tällainen saattaisi olla tarpeen. Sen ymmärrän ettei ole mitään tarvetta tukea x5, m-mallien tai 550i, 650i mallien myyntiä.
Ihan suoraan veronalennukset eivät voi siirtyä hintoihin, tai silloin loppuisi monen auton myynti. Varusteissa todennäköisesti tehdään niin, että viimeiseen asti pyritään olla muuttamatta, ja sitten kun kilpailijat tekevät aloitteen niin varusteiden hintaa lasketaan jollain keskimääräisellä prosentilla.
Comment
-
-
Pelkästään jo autotehtailla on niin suuri lehmä tukevasti ojassa kohti vielä vähäpäästöisempiä malleja, puhumattakaan poliittisesta ilmastopaineesta yleisesti, että on vaikea kuvitella tilannetta, missä pienipäästöisten kustannuksella yritettäisiin jollain tavoin pönkittää suurempipäästöisten myyntiä. Autovalmistaja, joka keskittyy isomoottoristen suuripäästöisten autojen massatuotantoon, on konkkaan tuomittu. Tämän vuoksihan mm. BMW on ilmoittanut saattavansa myydä ydinosaamiseensa kuuluvan moottorituotannon ja keskittyvänsä kokonaan uuden vähäpäästöisen moottorisukupolven kehitykseen. Toisaalta jo nyt BMW on onnistunut karsimaan päästöjä sellaisella vauhdilla, että suorituskykyä on jopa voitu nostaaLast edited by Antza; 06-11-2007, 19:08.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Metsämies View PostEli siis jos haen saksasta suuripäästöisen (esim e39 M5) auton, niin autovero suomeen nousee huimasti?
Tietysti sinulla on vielä mahdollista hankkia tuontiauto jo tämän vuoden puolella ja verottaa auto ennen uusien sääntöjen voimaantuloa. Tämä pitäisi olla mahdollista tämän vuoden loppuun saakka. Eli autoveroilmoitus tulisi jättää ennen uusien sääntöjen voimaantuloa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Täältä tiivistetysti muutoksista:
Poimintoja:
Dieselautojen osuuden ennustetaan nousevan yli 50 %:iin uusien autojen myynnistä. Suurten autojen ja maasturien myynti bensakäyttöisinä loppuu käytännössä kokonaan. Dieselmalli on hinnaltaan halvempi. Ehkä suurin häviäjä on bensakäyttöinen automaattivaihteinen Volvo. 2.5T moottorin yhteydestä Volvo onkin ainakin toistaiseksi pudottanut automaattivaihteiston pois. Manuaalinakin vastaavan suorituskyvyn tarjoava D5 on nyt halvempi kuin 2.5T. XC90-maasturi on hinnoiteltu ensi vuodelle vain dieselinä.
Automaattivaihteisten autojen osuus tulee nousevan lisähinnan takia alenemaan. Tämä toisaalta parantaa niiden merkkien asemaa, joilla automaattivaihteisto ei nosta kulutusta/päästöjä. Esimerkkinä BMW, Audin Multitronic-mallit ja VW:n DSG-mallit. Ensimmäisenä uuden hinnastonsa julkistaneet Volvo ja Peugeot kuitenkin pitävät automaattivaihteiston lisähinnan pienempänä kuin verotus edellyttäisi.
Suomen markkinoilta on puuttunut dieselmalleja, joita nyt varmasti tuodaan markkinoille. Esimerkiksi Ford Fiesta ja Fusion, Honda Civic ja FR-V eivät ole olleet lainkaan saatavana dieselinä. Esim. Fordin ja Renaultin dieselversioista on kuhunkin mallisarjaan tarjottu vain osa valikoimasta. Eräs uutuus markkinoillamme on Peugeot 207 CC 1.6 HDi.
Dieselien yleistyminen parantaa saksalais- ja ranskalaismerkkien asemia markkinoilla. Niillä on tarjolla laaja valikoima ajanmukaisia dieselversioita. Suurin voittaja on taloudellisiin moottoreihin viime aikoina panostanut BMW. 40 malliversiosta, joiden hintaa veromuutos alentaa eniten 37 on BMW:n eri malleja ja 3 Toyota Priuksen eri varusteversioita.
Verouudistuksessa ei kannusteta dieselien hiukkassuodattimien yleistymistä. Niinpä Suomeen tuotaneen edelleenkin valtaosa dieseleistä ilman suodatinta. Asia olisi pitänyt hoitaa kuntoon samassa uudistuksessa muiden maiden tapaan.
Osa uusien autojen veroalennuksen hyödystä tulee todennäköisesti menemään tehtaiden hyväksi. Uusien autojen tehdashinnat ovat Suomessa olleet useimmilla merkeillä etenkin bensa-autoissa muiden maiden tasoa alempia. Suomen kansantalous häviää, kun verotulot alenevat, mutta autojen hinnat eivät alene yhtä paljon. Myös lisävarusteiden hinnoittelua kannattaa tarkkailla: tehdasasenteisten varusteiden hintojen tulisi laskea tuntuvasti autoveron alentuessa. Volvo on pitänyt lisävarustehintansa ennallaan. Peugeot on alentanut ainoastaan metallivärin lisähintaa. Renaultilla sen sijaan kaikki lisävarustehinnat ovat alentuneet.
Comment
-
Comment