Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Kajakki View Post
    Mistäs löytyikään käytettyjen painoon perustuvat vuodenvaihteessa voimaantulevat veroprosentit? Kiinnostaisi tietää paljonkohan 530D:hen tulee veroa jos se on esim vm. 1999 tai 2000.
    http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...o_025_2007.pdf
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      Kuulin tuossa essonbaari juttuja ja mietinkin, onko kukaan muu kuullut tällaista:
      Uudistuneen autoverotuksen takia autojen hinnat on tosiasiassa vain nousseet.

      Otetaan esimerkki:
      Auto maksanut aluksi 50 000€
      no veron laskun jälkeen sen pitäisi olla 47500 mutta nyt siinä kävikin niin että ne autoliikkeet nosti ne hinnat "huomaamattomasti" sen veronvähennyksen verran "eli 2500 tässä tapauksessa" ja sitten vielä muuten vaan vaikka toiset 2.5tonttua ja sitten mainostaa että he ovat laskeneet autojen hintoja 60tuhannesta 52500 koska mainostaminen on paras tapa saada myytyä..
      koska tottakai ihmiset uskoo sen hinnan olevan oikea jos kerran valtio on pudottanut verotusta...

      Kuulin tämän kaverilta, joka oli jutellut autokauppiaan omistajan pojan kanssa Tämä autokauppias oli tämmöistä ilmeisesti kertonut pojallee.

      Mitä mieltä, onko tässä selvä kansalaisten kusetus vai perinteinen essonbaari läppä?

      Comment

      • HJP
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1282
        • Helsinki

        Originally posted by zeneg View Post
        Kuulin tuossa essonbaari juttuja ja mietinkin, onko kukaan muu kuullut tällaista:
        Uudistuneen autoverotuksen takia autojen hinnat on tosiasiassa vain nousseet.

        Otetaan esimerkki:
        Auto maksanut aluksi 50 000€
        no veron laskun jälkeen sen pitäisi olla 47500 mutta nyt siinä kävikin niin että ne autoliikkeet nosti ne hinnat "huomaamattomasti" sen veronvähennyksen verran "eli 2500 tässä tapauksessa" ja sitten vielä muuten vaan vaikka toiset 2.5tonttua ja sitten mainostaa että he ovat laskeneet autojen hintoja 60tuhannesta 52500 koska mainostaminen on paras tapa saada myytyä..
        koska tottakai ihmiset uskoo sen hinnan olevan oikea jos kerran valtio on pudottanut verotusta...

        Kuulin tämän kaverilta, joka oli jutellut autokauppiaan omistajan pojan kanssa Tämä autokauppias oli tämmöistä ilmeisesti kertonut pojallee.

        Mitä mieltä, onko tässä selvä kansalaisten kusetus vai perinteinen essonbaari läppä?
        Itse en ole huomannut yhtään uutta hintamainosta, jossa vanha hinta olisi manipuloitu todellista ylemmäs.

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          Originally posted by HJP View Post
          Itse en ole huomannut yhtään uutta hintamainosta, jossa vanha hinta olisi manipuloitu todellista ylemmäs.
          En minäkää,siksi kysynki onko kukaan muu kuullut/nähnyt vastaavaa.

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 460
            • Helsinki

            Tattis, mikäli oikein ymmärsin oikein niin 530D:hen tulisi 197g:n CO-päästöjen mukaan veroprosentiksi 20,1 ja jos menee painon mukaan niin 23,1, eli ei veroa varmaankaan montaa tonnia tulisi
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by Kajakki View Post
              Tattis, mikäli oikein ymmärsin oikein niin 530D:hen tulisi 197g:n CO-päästöjen mukaan veroprosentiksi 20,1 ja jos menee painon mukaan niin 23,1, eli ei veroa varmaankaan montaa tonnia tulisi
              Meni vähän väärin. Jos se on 197g, niin prosentiksi tulee co2:n mukaan 197/10 = 19.7 + 4 = 23.7 %.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 460
                • Helsinki

                Originally posted by teropa View Post
                Meni vähän väärin. Jos se on 197g, niin prosentiksi tulee co2:n mukaan 197/10 = 19.7 + 4 = 23.7 %.

                Tero
                Ai, luulin että laskettaisiin: päästöjen määrä (grammaa kilometrillä) +4 jaettuna 10:llä, eli 197 + 4 /10 = 20.1?
                No enivei näyttää veroprosentti laskevan. Eikös muuten kaikki 530D:t ole uudempia kuin maaginnen 9/1998, vai pitääkö noistakin tarkistaa etteivät ole valmistettu ennen tuota päivämäärää?

                Tuon CO2-luvun katsoin vain mobilen ilmoituksista: CO2-Emissionen kombiniert: 197 g/km, mahtakohan tuo pitää paikkansa, eli aika pienet päästöt?
                Last edited by Kajakki; 28-11-2007, 10:03.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Joo ei lasketa noin, vaan päästöt jaettuna kymmenellä plus neljä.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • TROCK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 435
                    • Tampere

                    Originally posted by Kajakki View Post
                    Tuon CO2-luvun katsoin vain mobilen ilmoituksista: CO2-Emissionen kombiniert: 197 g/km, mahtakohan tuo pitää paikkansa, eli aika pienet päästöt?
                    Mobileissa yms lukee välillä vähän mitä sattuu päästöjen/kulutuksien kohdalla. Käsittääkseni alkupään (135kW) 530 dieseleille pätee seuraavat:
                    530d 7,1 l/100km - 189 g/km
                    530dA 8,3 l/100km - 221 g/km
                    530dT 7,3 l/100km - 192 g/km
                    530dAT 8,5 l/100km - 226 g/km
                    - - - - - - -
                    F10 520dA
                    ex E61 530dA, ex E39 530dA

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 562

                      Vitut ne autojen hinnat näissä lasipalatseissa mihinkään tipu! Ehkä vuoden vaihteen jälkeen kikkaillaan numeroilla ja prosenteilla jonkun verran asiakkaitten kusettamiseksi, mutta ajan kuluessa saa huomata, että ei ne hinnat mihinkään ole laskeneet.

                      On saatana turhaa touhua tämän kokoisen maan alkaa kikkaileen näillä päästöhommeleilla. Mutta kuten tiedetään, ne käskyt tulevat näissä asioissa jostain aivan muualta kuin Suomesta suomalaisille. Arvatkaapas rankaistaanko itärajan takana autoilijaa verolla, jos se haluaa ajaa "ämmäläisellä"?

                      Tämähän johtaa siihen, että kohta kaikilla on diesel-autot ja dieselin hinta jatkaa sikamaista nousuaan. Keski-Euroopassa diesel on paljon kalliimpaa kuin Suomessa. Ja Suomessakin viime viikkoina näyttää pompanneen diesel kuin vaivihkaa ~20 senttiä ylöspäin heti tämän veromuutospäätöksen jälkeen.
                      Last edited by Behemoth; 29-11-2007, 00:20.
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

                        Originally posted by Behemoth View Post
                        Vitut ne autojen hinnat näissä lasipalatseissa mihinkään tipu! Ehkä vuoden vaihteen jälkeen kikkaillaan numeroilla ja prosenteilla jonkun verran asiakkaitten kusettamiseksi, mutta ajan kuluessa saa huomata, että ei ne hinnat mihinkään ole laskenee
                        Veikkaan kanssa että noin homma tulee kehittymään kunhan alkuinnostuksesta päästään.
                        Mutta Euroopanlaajuisesti ajatellen suurin poru ja parku on vielä edessäpäin, koska selvät merkit on nähtävissä poliitikoiden puheissa että tulevaisuudessa koko EU pyrkinee siirtymään samankaltaiseen veromalliin kuin mihin Suomi nyt meni.
                        Ja aika parku syntyy taatusti monessa nyt hankintaverovapaassa maassa kun "pahoille,saastuttaville autoille" isketään hankintavero.

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1494
                          • Ilvola

                          Ostohinta Ja Vero Missään Suhteessa?

                          Kiinnostaisi kovasti tietää miten mahtaa veroa muodostua esim.:
                          1) Ferrari Mondial n. 1980 9000E + laivaus 1000E.
                          2) Lotus Elcat n. 1980 m 4000E + laivaus 1000E.
                          3) Maserati Biturbo 1983 3000E + haku 600E.

                          Kaikki nämä ovat vuoden sisällä toteutuneita kauppoja kohtuukuntoista katsastetuista autoista:

                          Luultavasti jokaiselle veroja yli auton todistettavan kuitin hinnan = todellisen maassamme (EU) olevan markkina-arvon?
                          Voin tietysti olla väärässä - vai...?
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1559
                            • Helsinki

                            Originally posted by tsbmw View Post
                            Voin tietysti olla väärässä - vai...?
                            -80 malliset on jo 25v. eli menee halvemman klassikkoverotuksen mukaan ja todennäköisesti Ferrari olisi kilvissä selvästi alle 15ke:lla. -83 biturbo on vielä hetken ikärajan väärällä puolella mutta niitäkin on tuotu jo vuosi sitten alle 1,5ke veroilla. Kaikki kolme on näitä vähän arvostettuja malleja joiden halpaa hintatasoa tavallinen kaduntallaaja ei tajua vaan tuijottaa pelkästään kallista keulamerkkiä. Tosin yksikään noista ei ole mikään raketti joten valoissa on turha lähteä viivalle edes tavallisten teini-Bemareiden kanssa. Mutta se ei kai ole tarkoituskaan vaan saada itselle ongelmia koko rahan edestä. Tai no, ehkä Maserati menee 0-100 paremmin kun perus 325 coupe.
                            Last edited by 928 GTS; 07-12-2007, 12:51.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • NHB
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 1120

                              Originally posted by jva View Post
                              Veikkaan kanssa että noin homma tulee kehittymään kunhan alkuinnostuksesta päästään.
                              Mutta Euroopanlaajuisesti ajatellen suurin poru ja parku on vielä edessäpäin, koska selvät merkit on nähtävissä poliitikoiden puheissa että tulevaisuudessa koko EU pyrkinee siirtymään samankaltaiseen veromalliin kuin mihin Suomi nyt meni.
                              Ja aika parku syntyy taatusti monessa nyt hankintaverovapaassa maassa kun "pahoille,saastuttaville autoille" isketään hankintavero.
                              Miten ihmeessä te kuvittelette maahantuojien pysytyvän nollaamaan tämän veronalennuksen vaikutukset? Rajat ovat nykyisellään sen verran jo auki, että liika kate virallisten maahantuojien hinnoissa saa ostajat hankkimaan autonsa muista maista. Nykyiselläänkin ollaan jo sillä kynnyksellä, että monikin auto kannattaa ostaa ulkomailta.

                              CO2-pohjainen verotus on tosiaan valloittanut Euroopan maita kovaa vauhtia. Italiaa lukuunottamatta isoimpien markkinoiden maat ovat jo hyväksenyyt asian. Luikuisat pienemmätkin maat ovat joko siirtymässä tai jo siirtyneet CO2-verotukseen, Irlanti viimeisimpänä toteutti oman järjestelmänsä: http://www.kaleva.fi/plus/juttu698441_page0.htm

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1494
                                • Ilvola

                                Originally posted by 928 GTS View Post
                                -80 malliset on jo 25v... yksikään noista ei ole mikään raketti joten valoissa on turha lähteä viivalle edes tavallisten teini-Bemareiden kanssa. Mutta se ei kai ole tarkoituskaan vaan saada itselle ongelmia koko rahan edestä. Tai no, ehkä Maserati menee 0-100 paremmin kun perus 325 coupe.
                                JOO MUTTA NOI ON AUTOJA JOKAINEN (JA M1 YLITSE MUIDEN - enkä edes uskalla arvuutella mitä vero olisi 1980 M1:stä)!!
                                Lotus Elcat:tin näin ensimmäisen kerran Ringillä 1989 kokoontumisajona - - enkä unohda. Ford GT40 näin ekan kerran 1972 Lontoossa ja sama juttu - uskomattoman matala ja kaunis. Maserati Biturbon Espanjan Buerto Panoksessa laatoitetulla pääkadulla 1991 (kävi kuin ompelukone) ja toi Ferrari on ainoa mahdollinen "perheautomalli".
                                Ostoseurannassa aina ja tosi hankalia Suomikäytössä:
                                1) Perus Copra http://cgi.ebay.co.uk/AC-Cobra-Repl-...QQcmdZViewItem
                                2) Morgan puurungolla alla liitekuvana.
                                3) Vähän hankala Suomessa eikä edes nopein, nimittäin Lotus Seven joita nytkin myynnissä, ekan kerran samoin Ringillä 1989 (jos sais valita ilman perhettä): http://cgi.ebay.co.uk/1971-Lotus-Sev...QQcmdZViewItem


                                Oikeastaan oma ihanneperheauto on BMW E28 M5, viimeiksi kaupan vaan ei myyty (tosin jenkkipuskureilla):

                                NIIN ETTÄ JOS NÄITÄ KLASSIKOITA OSTAA "KESÄAUTOIKSI", MUSEOI JA AJAA MUUTAMANA PÄIVÄNÄ VUODESSA NIIN MILLAISET VEROT NYT, ERITYISESTI E28 M5?
                                Last edited by tsbmw; 19-04-2008, 17:13.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎