Originally posted by Kajakki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hallitus uudistaa autoverotusta
Collapse
X
-
Kuulin tuossa essonbaari juttuja ja mietinkin, onko kukaan muu kuullut tällaista:
Uudistuneen autoverotuksen takia autojen hinnat on tosiasiassa vain nousseet.
Otetaan esimerkki:
Auto maksanut aluksi 50 000€
no veron laskun jälkeen sen pitäisi olla 47500 mutta nyt siinä kävikin niin että ne autoliikkeet nosti ne hinnat "huomaamattomasti" sen veronvähennyksen verran "eli 2500 tässä tapauksessa" ja sitten vielä muuten vaan vaikka toiset 2.5tonttua ja sitten mainostaa että he ovat laskeneet autojen hintoja 60tuhannesta 52500 koska mainostaminen on paras tapa saada myytyä..
koska tottakai ihmiset uskoo sen hinnan olevan oikea jos kerran valtio on pudottanut verotusta...
Kuulin tämän kaverilta, joka oli jutellut autokauppiaan omistajan pojan kanssa Tämä autokauppias oli tämmöistä ilmeisesti kertonut pojallee.
Mitä mieltä, onko tässä selvä kansalaisten kusetus vai perinteinen essonbaari läppä?
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostKuulin tuossa essonbaari juttuja ja mietinkin, onko kukaan muu kuullut tällaista:
Uudistuneen autoverotuksen takia autojen hinnat on tosiasiassa vain nousseet.
Otetaan esimerkki:
Auto maksanut aluksi 50 000€
no veron laskun jälkeen sen pitäisi olla 47500 mutta nyt siinä kävikin niin että ne autoliikkeet nosti ne hinnat "huomaamattomasti" sen veronvähennyksen verran "eli 2500 tässä tapauksessa" ja sitten vielä muuten vaan vaikka toiset 2.5tonttua ja sitten mainostaa että he ovat laskeneet autojen hintoja 60tuhannesta 52500 koska mainostaminen on paras tapa saada myytyä..
koska tottakai ihmiset uskoo sen hinnan olevan oikea jos kerran valtio on pudottanut verotusta...
Kuulin tämän kaverilta, joka oli jutellut autokauppiaan omistajan pojan kanssa Tämä autokauppias oli tämmöistä ilmeisesti kertonut pojallee.
Mitä mieltä, onko tässä selvä kansalaisten kusetus vai perinteinen essonbaari läppä?
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View Poste34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by Kajakki View PostTattis, mikäli oikein ymmärsin oikein niin 530D:hen tulisi 197g:n CO-päästöjen mukaan veroprosentiksi 20,1 ja jos menee painon mukaan niin 23,1, eli ei veroa varmaankaan montaa tonnia tulisi
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMeni vähän väärin. Jos se on 197g, niin prosentiksi tulee co2:n mukaan 197/10 = 19.7 + 4 = 23.7 %.
Tero
No enivei näyttää veroprosentti laskevan. Eikös muuten kaikki 530D:t ole uudempia kuin maaginnen 9/1998, vai pitääkö noistakin tarkistaa etteivät ole valmistettu ennen tuota päivämäärää?
Tuon CO2-luvun katsoin vain mobilen ilmoituksista: CO2-Emissionen kombiniert: 197 g/km, mahtakohan tuo pitää paikkansa, eli aika pienet päästöt?Last edited by Kajakki; 28-11-2007, 10:03.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by Kajakki View PostTuon CO2-luvun katsoin vain mobilen ilmoituksista: CO2-Emissionen kombiniert: 197 g/km, mahtakohan tuo pitää paikkansa, eli aika pienet päästöt?
530d 7,1 l/100km - 189 g/km
530dA 8,3 l/100km - 221 g/km
530dT 7,3 l/100km - 192 g/km
530dAT 8,5 l/100km - 226 g/km- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Vitut ne autojen hinnat näissä lasipalatseissa mihinkään tipu! Ehkä vuoden vaihteen jälkeen kikkaillaan numeroilla ja prosenteilla jonkun verran asiakkaitten kusettamiseksi, mutta ajan kuluessa saa huomata, että ei ne hinnat mihinkään ole laskeneet.
On saatana turhaa touhua tämän kokoisen maan alkaa kikkaileen näillä päästöhommeleilla. Mutta kuten tiedetään, ne käskyt tulevat näissä asioissa jostain aivan muualta kuin Suomesta suomalaisille. Arvatkaapas rankaistaanko itärajan takana autoilijaa verolla, jos se haluaa ajaa "ämmäläisellä"?
Tämähän johtaa siihen, että kohta kaikilla on diesel-autot ja dieselin hinta jatkaa sikamaista nousuaan. Keski-Euroopassa diesel on paljon kalliimpaa kuin Suomessa. Ja Suomessakin viime viikkoina näyttää pompanneen diesel kuin vaivihkaa ~20 senttiä ylöspäin heti tämän veromuutospäätöksen jälkeen.Last edited by Behemoth; 29-11-2007, 00:20.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostVitut ne autojen hinnat näissä lasipalatseissa mihinkään tipu! Ehkä vuoden vaihteen jälkeen kikkaillaan numeroilla ja prosenteilla jonkun verran asiakkaitten kusettamiseksi, mutta ajan kuluessa saa huomata, että ei ne hinnat mihinkään ole laskenee
Mutta Euroopanlaajuisesti ajatellen suurin poru ja parku on vielä edessäpäin, koska selvät merkit on nähtävissä poliitikoiden puheissa että tulevaisuudessa koko EU pyrkinee siirtymään samankaltaiseen veromalliin kuin mihin Suomi nyt meni.
Ja aika parku syntyy taatusti monessa nyt hankintaverovapaassa maassa kun "pahoille,saastuttaville autoille" isketään hankintavero.
Comment
-
-
Ostohinta Ja Vero Missään Suhteessa?
Kiinnostaisi kovasti tietää miten mahtaa veroa muodostua esim.:
1) Ferrari Mondial n. 1980 9000E + laivaus 1000E.
2) Lotus Elcat n. 1980 m 4000E + laivaus 1000E.
3) Maserati Biturbo 1983 3000E + haku 600E.
Kaikki nämä ovat vuoden sisällä toteutuneita kauppoja kohtuukuntoista katsastetuista autoista:
Luultavasti jokaiselle veroja yli auton todistettavan kuitin hinnan = todellisen maassamme (EU) olevan markkina-arvon?
Voin tietysti olla väärässä - vai...?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostVoin tietysti olla väärässä - vai...?Last edited by 928 GTS; 07-12-2007, 12:51.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostVeikkaan kanssa että noin homma tulee kehittymään kunhan alkuinnostuksesta päästään.
Mutta Euroopanlaajuisesti ajatellen suurin poru ja parku on vielä edessäpäin, koska selvät merkit on nähtävissä poliitikoiden puheissa että tulevaisuudessa koko EU pyrkinee siirtymään samankaltaiseen veromalliin kuin mihin Suomi nyt meni.
Ja aika parku syntyy taatusti monessa nyt hankintaverovapaassa maassa kun "pahoille,saastuttaville autoille" isketään hankintavero.
CO2-pohjainen verotus on tosiaan valloittanut Euroopan maita kovaa vauhtia. Italiaa lukuunottamatta isoimpien markkinoiden maat ovat jo hyväksenyyt asian. Luikuisat pienemmätkin maat ovat joko siirtymässä tai jo siirtyneet CO2-verotukseen, Irlanti viimeisimpänä toteutti oman järjestelmänsä: http://www.kaleva.fi/plus/juttu698441_page0.htm
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View Post-80 malliset on jo 25v... yksikään noista ei ole mikään raketti joten valoissa on turha lähteä viivalle edes tavallisten teini-Bemareiden kanssa. Mutta se ei kai ole tarkoituskaan vaan saada itselle ongelmia koko rahan edestä. Tai no, ehkä Maserati menee 0-100 paremmin kun perus 325 coupe.
Lotus Elcat:tin näin ensimmäisen kerran Ringillä 1989 kokoontumisajona - - enkä unohda. Ford GT40 näin ekan kerran 1972 Lontoossa ja sama juttu - uskomattoman matala ja kaunis. Maserati Biturbon Espanjan Buerto Panoksessa laatoitetulla pääkadulla 1991 (kävi kuin ompelukone) ja toi Ferrari on ainoa mahdollinen "perheautomalli".
Ostoseurannassa aina ja tosi hankalia Suomikäytössä:
1) Perus Copra http://cgi.ebay.co.uk/AC-Cobra-Repl-...QQcmdZViewItem
2) Morgan puurungolla alla liitekuvana.
3) Vähän hankala Suomessa eikä edes nopein, nimittäin Lotus Seven joita nytkin myynnissä, ekan kerran samoin Ringillä 1989 (jos sais valita ilman perhettä): http://cgi.ebay.co.uk/1971-Lotus-Sev...QQcmdZViewItem
Oikeastaan oma ihanneperheauto on BMW E28 M5, viimeiksi kaupan vaan ei myyty (tosin jenkkipuskureilla):
NIIN ETTÄ JOS NÄITÄ KLASSIKOITA OSTAA "KESÄAUTOIKSI", MUSEOI JA AJAA MUUTAMANA PÄIVÄNÄ VUODESSA NIIN MILLAISET VEROT NYT, ERITYISESTI E28 M5?Last edited by tsbmw; 19-04-2008, 17:13.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment