.........................................
Sakkoja sakkoja
Collapse
X
-
Tai olisko niin et vaikuttaa tuo et oli firman auto?Originally posted by Juice View PostOlisko niin, etteivät onnistuneet saamaan kunnon naamakuvaa? Miksi ne muutoin pyytäisi lisäselvitystä teikältä? Epäillyllä ei ole velvollisuutta tehdä mitään asian selvittämiseksi, kuten esim. Parkcomin jutuissa. Ehkä oot hiplanut juuri silloin nenääs tms. ylentävää?
Todistus- ja selvitystaakkahan on tässä vain poliisilla.
Comment
-
Itellä kävi kajaanis vittumaiset ku olin rampista laskeutumas Mainuantielle (nopeus 60km/h) niin ylläri pylläri, Kajaanin vittumaisin poliisi pisti pillit päälle ja pysäytti. Oli kiihdytyskaistalla nopeutta 65km/h. Pitkään siinä Transportterin sikaosastolla sai istuskella. Onneksi säästyin pelkällä varoituksella. Mutta eikös kiihdytyskaistalla saa olla hetkellinen ylinopeus? :think325d e91 -07
316i e46 -03
318i e30 -88 (m20b20) ikuisuus projekti
Comment
-
Hommatkaa hyvät ihmiset jokin navigaattori tai tolppavaroitin ETUkäteen. Hyviä ovat activegps ja jotkin garminin kalliimmat laitteet, koska ne huomioivat suunnan ja hälyyttävät vain ylinopeudella ajettaessa ennen kameraa.
Taitaa nykyään saada garminin nuvi 200 suunnilleen tuon rikesakon hinnalla, eikä navin ostaminen johda ajokorttitoimenpiteisiin, vaikka niitä ostaisi vuodessa kolme
Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
Originally posted by Juice View PostOlisko niin, etteivät onnistuneet saamaan kunnon naamakuvaa? Miksi ne muutoin pyytäisi lisäselvitystä teikältä? Epäillyllä ei ole velvollisuutta tehdä mitään asian selvittämiseksi, kuten esim. Parkcomin jutuissa. Ehkä oot hiplanut juuri silloin nenääs tms. ylentävää?
Todistus- ja selvitystaakkahan on tässä vain poliisilla.Se kysely tulee aina auton omistajalle, jos sillä on ajettu ylinopeutta kameraan. Sillä tavalla saadaan kutsuttua oikea henkilö poliisiasemalle tunnistamaan kuvan ja vastaamaan teoistaan.Originally posted by Bemu500 View PostTai olisko niin et vaikuttaa tuo et oli firman auto?
Eli jos mä nyt lainaisin omaa mun nimissäni olevaa autoani vaikka kaverilleni, ja se ajais ylinopeutta sillä tutkaan, niin eihän poliisi voi sen kuvan perusteella mitenkään selvittää kaverini henkilöllisyyttä suoraan siitä kuvasta. Vaan selvitys tapahtuu juuri kysymällä auton rekisteriin merkityltä omistajalta, että kuka ajoi?F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
Tietenki saa olla ylinopeutta, ja varsinkin penarilla.Originally posted by Jazka89 View PostItellä kävi kajaanis vittumaiset ku olin rampista laskeutumas Mainuantielle (nopeus 60km/h) niin ylläri pylläri, Kajaanin vittumaisin poliisi pisti pillit päälle ja pysäytti. Oli kiihdytyskaistalla nopeutta 65km/h. Pitkään siinä Transportterin sikaosastolla sai istuskella. Onneksi säästyin pelkällä varoituksella. Mutta eikös kiihdytyskaistalla saa olla hetkellinen ylinopeus? :think
No ei ylinopeutta saa ajaa kuin polliisit ja muut piipaa-autot.
...
Comment
-
Autokoulussaki painotettiin siihen, että kiihdytyskaistalla saa olla hetkellinen ylinopeus, mutta ei jatkuva. Liekkö tuo 5km/h ylinopeus niin vaarallista liikenteelle. :thinkOriginally posted by reddewil View PostTietenki saa olla ylinopeutta, ja varsinkin penarilla.
No ei ylinopeutta saa ajaa kuin polliisit ja muut piipaa-autot.325d e91 -07
316i e46 -03
318i e30 -88 (m20b20) ikuisuus projekti
Comment
-
Oon nähnyt joskus sen poliisin "perheauton" jossa on kamera sisällä juurikin tuossa paikassa pysäköitynä bussipysäkille tuusulantieltä tulevan rampin jälkeen alamäessä kehä 1:llä. Se sen on varmaan räpsäissyt.Originally posted by Nixon777 View PostKello oli jotain 13.00-14.00 päivällä tiistaina. Kuvaa en ole nähnyt, pitäisikö sen tulla sakon mukana vai milloin?
Välähti siinä kohdalla missä on meluaita kaistojen välissä (juuri sieltä ylhäältä aidan päältä), joten epäilen vahvasti ettei ollut poliisiauto kytiksellä.
Tänks Janssoni, jos tuo 70 euroa on niin siinä menee tavallisen miehen päivän palkka, ttu.
Comment
-
Sakkoa kans odotellessa, pari vk siiten juuri auton ostettuani letkassa ajaessa oudolla tiellä enpä huomannut alueen muuttumista 80->60 enkä varsinkaan kameraa ennen räpsähdystä. Edelliselle omistajalle tuli heti tieto että olit ajanut 85 kilsaa kameraan, tietysti ak:n tiedot käynyt korjaamassa ja näyttämässä luovarit yms. Koskahan itselle olis odotettavissa tietoa asiasta?
Ketuttaa kun ei menny edes tohon rikesakon haitariin.F16 M-Sport
Comment
-
Mitenkähän tarkkaan karttoissa on määritelty mikä nopeusrajoitus on milläkin tiellä. Itsellä on tomtom ja siinä ainakin karttojen nopeusrajoitukset heittää tosi usein. Talvi- ja kesänopeuksien huomioiminen on myös hyvin vaihtelevaa. Toisekseen ainakin mun käyttämät tolppien paikat mitkä olen netistä impannut ilmoittavat tolpan silloin tällöin väärälle puolelle tietä. Sinällään hyvällä tarkkuudella se kertoo, että tolppa on tulossa mutta varmuutta ei ole onko se kummalla puolella. Kartta-aineistothan ei taida olla laitekohtaisia eli samoja ongelmia luulisi olevan muillakin laitteilla. En usko, että kyse on laitteen paikannuskyvystä koska sen pitäis testien mukaan olla hyvä.Originally posted by Bora View PostHommatkaa hyvät ihmiset jokin navigaattori tai tolppavaroitin ETUkäteen. Hyviä ovat activegps ja jotkin garminin kalliimmat laitteet, koska ne huomioivat suunnan ja hälyyttävät vain ylinopeudella ajettaessa ennen kameraa.
Taitaa nykyään saada garminin nuvi 200 suunnilleen tuon rikesakon hinnalla, eikä navin ostaminen johda ajokorttitoimenpiteisiin, vaikka niitä ostaisi vuodessa kolme
325 A Coupe -93
Comment
-
Tolpat eivät yleensä ole Kartta-aineistossa, vaan erillisessä tiedostossa joka on varsin monenkirjavaa. Pääsääntöisesti ilmaiseksi saatavan aineiston tolpan paikat on merkitty oikein, mutta suunnat ja rajoitukset on heikommin jos ollenkaan. Luultavasti siksi, ettei yleisimmät laitteet tue nopeutta ja suuntaa. Tosin ainakin nopeuden osalta kehitystä on tapahtunut. (Olisiko jossain 700 tjsp sarjan nuveissa huomioitu tuo suuntakin?)Originally posted by tomaatti 325 View PostMitenkähän tarkkaan karttoissa on määritelty mikä nopeusrajoitus on milläkin tiellä. Itsellä on tomtom ja siinä ainakin karttojen nopeusrajoitukset heittää tosi usein. Talvi- ja kesänopeuksien huomioiminen on myös hyvin vaihtelevaa. Toisekseen ainakin mun käyttämät tolppien paikat mitkä olen netistä impannut ilmoittavat tolpan silloin tällöin väärälle puolelle tietä. Sinällään hyvällä tarkkuudella se kertoo, että tolppa on tulossa mutta varmuutta ei ole onko se kummalla puolella. Kartta-aineistothan ei taida olla laitekohtaisia eli samoja ongelmia luulisi olevan muillakin laitteilla. En usko, että kyse on laitteen paikannuskyvystä koska sen pitäis testien mukaan olla hyvä.
Jos arvostat nimenomaan helppokäyttöisyyttä, ja ennekaikkea sitä ettei turhia piipityksiä kuulu, niin tuo activegps on ylivoimainen ratkaisu ja huokeahko hinnaltaan. Se siis vain ilmoittaa kameratolpat, eikä ole mikään navigaattori. Luonnollisesti siihenkin pitää päivittää tietokanta, joka on ilmainen. Tietokanta on vain tuolle laitteelle ja tietokanta on "suljettu" eli sitä ei pysty siirtämään mihinkään muuhun laitteeseen.Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
Tottakai tolppien paikat on erillisessä tiedostossa. Tieosuuden nopeusrajoitus taas on minun ymmärryksen mukaan kartta-aineistossa. Tuo tomtomi ainakin hälyttää tolpasta, riippumatta ajonopeudesta. Mikä onkin ihan hyvä koska ne ajonopeudet on kartta-aineistossa usein päin peetä. Taidat olla activegps kauppias sillä 159 on aika suolainen hinta pelkästä nopeusnäytöstä ja tolppavaroituksesta kun samalla rahalla saa laitteita mitkä lisäksi opastaa tarvittaessa perille. En jaksa uskoa, että activegps kartta-aineisto on yhtään sen parempaa kuin muillakaan.Originally posted by Bora View PostTolpat eivät yleensä ole Kartta-aineistossa, vaan erillisessä tiedostossa joka on varsin monenkirjavaa. Pääsääntöisesti ilmaiseksi saatavan aineiston tolpan paikat on merkitty oikein, mutta suunnat ja rajoitukset on heikommin jos ollenkaan. Luultavasti siksi, ettei yleisimmät laitteet tue nopeutta ja suuntaa. Tosin ainakin nopeuden osalta kehitystä on tapahtunut. (Olisiko jossain 700 tjsp sarjan nuveissa huomioitu tuo suuntakin?)
Jos arvostat nimenomaan helppokäyttöisyyttä, ja ennekaikkea sitä ettei turhia piipityksiä kuulu, niin tuo activegps on ylivoimainen ratkaisu ja huokeahko hinnaltaan. Se siis vain ilmoittaa kameratolpat, eikä ole mikään navigaattori. Luonnollisesti siihenkin pitää päivittää tietokanta, joka on ilmainen. Tietokanta on vain tuolle laitteelle ja tietokanta on "suljettu" eli sitä ei pysty siirtämään mihinkään muuhun laitteeseen.
325 A Coupe -93
Comment
-
Voi se toki olla joissain aineistoissa, mutta nämä kamerasovellutukset vertaa tiedoston nopeustietoa gps nopeuteen ja jos tapahtuu ylitystä ko. pisteessä, tulee hälytys. Toisinsanoen tuossa hälytysasiassa ei kajota mitenkään siihen "kartta-aineestoon" eikä rajoitusta tiedetä "kokoaikaa" vaan vain ohjelmoidussa pisteessä.Originally posted by tomaatti 325 View PostTottakai tolppien paikat on erillisessä tiedostossa. Tieosuuden nopeusrajoitus taas on minun ymmärryksen mukaan kartta-aineistossa.
Mahtaakohan tomtom edes tukea tuota nopeustriggausta? Kuitenkin jo se, että on jotain tekniikkaa auttamassa on hyvä apu. Nopeustriggaus taitaa olla ainakin uusissa nuveissä, jolloin vääriä hälytyksiä tulee enää vääräänsuuntaan olevista kameroista.Originally posted by tomaatti 325 View PostTuo tomtomi ainakin hälyttää tolpasta, riippumatta ajonopeudesta. Mikä onkin ihan hyvä koska ne ajonopeudet on kartta-aineistossa usein päin peetä.
En ole, en myyOriginally posted by tomaatti 325 View PostTaidat olla activegps kauppias sillä 159 on aika suolainen hinta pelkästä nopeusnäytöstä ja tolppavaroituksesta kun samalla rahalla saa laitteita mitkä lisäksi opastaa tarvittaessa perille.
. Kerroin vain seuraavasta askeleesta, eli tomtom rääkäisee aina kun lähestytään tolppaa mistä suunnasta tahansa, millä tahansa nopeudella. Activegps rääkäisee vain silloin, kun ajetaan ylinopeutta ennen tolppaa ja se huomioi myös kompassisuunnan, eli activen hälytykset on aina täyttä totta ja piippaukset ei kärsi "inflaatiota". Jos kun muinoin sai Ericssonnin kännykän antamaan piipin kerran minuutissa, ettei tulisi liikaa laskua
Itse en muutaman kuukauden päästä enää mitenkään reagoinut noihin piippauksiin.
Toki on totta, että halvempia navigaattoreita saa jopa halvemmalla. Hankkikaa hyvät ihmiset edes jotain, niin ei tarvitse kirjoitella tälläisiä threadeja
Activessa ei ole sinänsä kartta-aineistoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Siinä on tietokanta vain kameratolpista ja mielestäni varsin laadukas sellainen. Etenkin nopeuksien osalta kannalla tekeekin jotain. Toki kantaa pitää aina päivittää ja talvirajoitusten astuessa voimaan kanta pitää muistaa vaihtaa, mutta niin pitää tehdä tavallisillakin naveilla.Originally posted by tomaatti 325 View PostEn jaksa uskoa, että activegps kartta-aineisto on yhtään sen parempaa kuin muillakaan.
Uskoisin, että ilmaiskannatkin paranevat kunhan laitteet kehittyvät jolloin nopeustieto tulee kantaan mukaan. Suuntatietoa saa vielä varmaan odotella...Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
Comment