Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sakkoja sakkoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    Originally posted by PARONI View Post
    Juu, ei. Oikein kokonaisen kuukauden mittainen tarkastelujakso heidän tutkimuksessaan. Mainiosti vedetty näitä prosenttilukuja kuitenkin esimerkiksi kuolemaan johtaneiden onnettomuuksien vähenemisestä. Miten mulle tulee mieleen tv-mainoksessa viitattu sveitsiläisen vitamiini-instituutin tutkimus siitä kuinka joku perserasva vähentää ryppyjä n. 25,7%...?

    Toisaalla (http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id84252.html) oli enemmänkin juttua aiheesta:

    "Poliisin mukaan kokeen ainoa haittavaikutus oli se, että melko tai hyvin hitaasti ajavien osuus kasvoi hieman, mutta senkään ei nähty vaikeuttavan olennaisesti liikenteen sujuvuutta."

    Tuo tarkoittaa suomeksi että liikenne mataa ja kakoo, mutta ei se meitä haittaa kun mehän emme tienpäällä ole koskaan menossa minnekään. Me vaan ajamme määrämittaisen vuoron ympäriinsä ja teemme reitin A:sta A:han.

    Samalla tämä aivokääpiö, joka rummuttaa järjestelyn monistamisen tuomia suunnattomia etuja unohtaa "tutkimuksen" epätarkkuuden lisäksi mm. sen, että liikenteen hidastaminen tuo isoja kansantaloudellisia tappioita. Nyt olivat saaneet koepätkän kuukauden ajaksi hidastumaan 3 - 4 km/h. Talvi(sakotus)rajoitukset tekevät suunnilleen saman keskinopeuksille (muistan jostain luvut 87km/h kesällä ja 84 talvella), ja maksavat joka vuosi kymmeniä miljoonia kansantaloudellemme, vaikka niiden aikaansaamat laskennalliset onnettomuuskulusäästöt vähennetäänkin alkuperäisistä kuluista.

    Kameravalvonnan ja talvirajoitusten vaikutus kun on sama, ihmiset pakotetaan pelolla ajamaan alle oikealta tuntuvan tilannenopeuden, ja samalla aiheutetaan kaiken maailman sivuvaikutuksia. Stressiä, ohitustarvetta, nykimistä, nukahtamisia rattiin, ja ihan euroissa laskettavia kansantalouden menetyksiä kasvaneesta matka-ajasta johtuen.

    Eräässä Tiehallinnon raportissa tuota asiaa oli käsiteltykin, ja noiden mainittujen talvirajoitusten vaikutus oli raskaasti negatiivinen. Asia tosin oli ilmaistu ovelasti. Faktat oli: talvirajoitukset aiheuttavat 54MEUR menetykset matka-ajoista johtuen, säästävät ajoneuvojen kulutuksena/kulumisena 7MEUR, ihmishenkien säästyminen vähentää tuosta 25MEUR ja päästöt vähenevät 1MEUR, joten kokonaisuutena talvirajoitusten vaikutus on 22MEUR negatiivinen.

    Tämä puettiin sanoiksi näin: "...talvinopeusrajoitukset maksavat ajokustannuslaskelmien valossa 22MEUR vuodessa. Toisaalta onnettomuuskustannukset ovat talvinopeusrajoitusten ansiosta 25MEUR pienemmät". Tuossa laskelmassa oli arvioitu mitä jos vuonna 2004 ei olisi ollut talvirajoituksia. Tuoreempien vuosien talvirajoituslaajennusten mukanaan tuomat lisäkustannukset kasvattavat entisestään talvisakotusrajoitusten vaikutusta.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • kosti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1713
      • Vantaa/Lappeenranta

      Originally posted by jussi_r View Post
      Eräässä Tiehallinnon raportissa tuota asiaa oli käsiteltykin, ja noiden mainittujen talvirajoitusten vaikutus oli raskaasti negatiivinen. Asia tosin oli ilmaistu ovelasti. Faktat oli: talvirajoitukset aiheuttavat 54MEUR menetykset matka-ajoista johtuen, säästävät ajoneuvojen kulutuksena/kulumisena 7MEUR, ihmishenkien säästyminen vähentää tuosta 25MEUR ja päästöt vähenevät 1MEUR, joten kokonaisuutena talvirajoitusten vaikutus on 22MEUR negatiivinen.
      Olisivatko kuitenkin nuo säästyneet ihmishenget karvan verran arvokkaampia, kuin tuo menetetty 22meur?
      Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

      Comment

      • Nixon777
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 416
        • Finland

        Tuli vain tässä mieleen, että olisikohan täällä foorumilla joku lakia lukeva / osaava joka voisi kirjoittaa valmiin asiallisen pohjan, millä voisi omalle kansanedustajalleen asiasta kertoa oman (autoilijoiden) kannan ja mielipiteen peltipoliiseja kohtaan. Lähinnä tarkoitan tätä tulevaisuuden suunnitelmaa pistää peltipoliisit pitkin Kehä 1, 2 ja 3:sta.

        Sanani vaikutus saattaa olla aika minimaalinen, mutta mielestäni tämä on jo sellainen asia mille pitäisi edes yrittää tehdä jotain ennenkuin on liian myöhäistä. Luulisin, että tämä kiinnostaisi muitakin kuin autoharrastajia PK-seudulta.
        Last edited by Nixon777; 03-03-2008, 23:54.
        Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          Originally posted by kosti View Post
          Olisivatko kuitenkin nuo säästyneet ihmishenget karvan verran arvokkaampia, kuin tuo menetetty 22meur?
          Nyt luit numerot väärin. Menetetty raha oli 54MEUR, ihmishenkien _laskennallinen_ säästö ja ajoneuvojen kulumisen väheneminen yms. poisluettunakin tuli edelleen tappiota 22MEUR. Ihmishenget oli siis arvotettu summalla 25MEUR. Sinänsä taidat leikkiä nokkelaa, ja ymmärtää tahallaan väärin.

          Kysymykseesi voisi vastata vastakysymyksellä, mikä on sinun mielestä hyväksyttävä taso liikenteen kuolonuhreja vuodessa? Jos vastaat mitään yli nollan, niin aina joku voi esittää kysymyksen siitä eikö mikä tahansa uhraus olisi pienempi paha kuin noin monta kuolonuhria. Vastaamalla nolla osoitat taas säkenöivää älykkyyttä ja elämänkokemuksesta kumpuavaa viisautta.

          Minun mielestä talvisakotusrajoitusten laskennallinen kuolonuhrien väheneminen ei ole ko. rajoitustoimen kanssa mitenkään järkevässä suhteessa. Etenkään kun heti talvirajoitusten tultua käytännöksi aiheesta tehtiin Suomessa tutkimus, jossa ei havaittu mitään korrelaatiota talvirajoitusten ja onnettomuuksien kanssa. Yllättäen tätä ei kamalasti rummuteta Liikenneturhan ja Leikkivän Poliisin taholta nykypropagandassa.

          Kärjistettynä vastauksena sanon, että minä en olisi valmis kävelyttämään autojen edessä miehiä punaisten lippujen kanssa, vaikka se tarkoittaisi ettei kukaan enää kuole tai edes maailmassa ole pahaa. En olisi myöskään valmis laskemaan rajoituksia enää tippaakaan, jotta ehkä mahdollisesti joskus joku joka ei ole ollut kiinnostunut opettelemaan autollaan ajamaan, jäisi henkiin kolarista jonka hän todennäköisesti olisi voinut välttää järjenkäytöllä.

          Holhousvaltio Suomessa on poistettu liki kaikki tarve annostella itse tilannenopeuttaan, ja liki poikkeuksetta on mahdollista tuupata vähintään rajoitusvauhtia. Pahalla kelillä tämä sitten toisinaan kostautuu, ja setä-Darwin korjaa satoaan kun vedetään liian pienillä marginaaleilla turvalliseen tilannenopeuteen nähden. Sitten ihmetellään miten se nyt sillai, kun ei edes ylinopeutta menty...

          EDIT: Tähän viimeiseen kokeilisin lääkkeenä rajoitusten nostoa. Parina ensimmäisenä vuonna menetettäisiin ehkä muutama pahin puusilmä Darwinille, mutta sen jälkeen meno olisi kuten pitääkin.
          Last edited by jussi_r; 04-03-2008, 00:33.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • Epäuskollinen autoilija
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 365
            • Espoo

            Originally posted by jussi_r View Post
            Holhousvaltio Suomessa on poistettu liki kaikki tarve annostella itse tilannenopeuttaan, ja liki poikkeuksetta on mahdollista tuupata vähintään rajoitusvauhtia. Pahalla kelillä tämä sitten toisinaan kostautuu, ja setä-Darwin korjaa satoaan kun vedetään liian pienillä marginaaleilla turvalliseen tilannenopeuteen nähden. Sitten ihmetellään miten se nyt sillai, kun ei edes ylinopeutta menty...

            EDIT: Tähän viimeiseen kokeilisin lääkkeenä rajoitusten nostoa. Parina ensimmäisenä vuonna menetettäisiin ehkä muutama pahin puusilmä Darwinille, mutta sen jälkeen meno olisi kuten pitääkin.
            Ja sinä tietenkin automaattisesti oletat, että nämä "setä-Darwinin" pois korjaamat ajotaidottomat kuupelot on ainoita jotka kuolevat? Mitenkähän sulle käy, kun tämä ajotaidoton kaahari vetasee 140km/h autosi keulaan, kun sulla on vauhtia 80km/h? Luultavasti tämä ajotaidoton nimittäin suistuu vastaantulevan kaistalle. Minun mielestä täällä on jutut taas vähän ryöpsähtäny. Kertokaapas mulle uteliaalle muuten, että mitä haittaa niistä peltipoliiseista on, jos ajelee rajoitusten mukaisesti?

            Täällä saksanmaalla pajon ajelleena voin todeta, ettei tämä teidän "autoilijoiden taivas" mikään pyhä maa ole. Täällä olen törmännyt kameravalvontaan paljon useammin, kuin suomessa. Itse asiassa olen päässyt kuvaankin jo pari kertaa. Silti en huutele täällä palstalla, että saksa on fasistivaltio ja poliisit on sikoja. Molemmilla kerroilla on tullu kirottua katkerasti ja katottua syyllistä taustapeilistä.

            Halusitte tai ette, niin kameravalvonta rauhoittaa liikennettä. Hullut kaaharit vähenevät. Onhan nuo tölkit tienvarsilla joskus vähän rasittavia, mutta niihin kannattaa alkaa jo totuttautumaan. Suomi on tähän asti ollu viimeisiä linnoituksia kameravalvontaa vastaan. Lähes jokaisessa muussa (sivistyneessä) maassa noita peltibokseja on pilvin pimein.
            Maserati 4200 Coupe GT
            Ford focus 1.6i
            ex:
            BMW 320d E90 -05
            Porsche boxster 986 2.5 -98
            VW Golf 1.6 -90
            BMW 850i -91
            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
            BMW 316i E36 -91
            Nissan Sunny 1.3 -87
            Ford Scorpio 2.0i

            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1529
              • Iisalmi

              Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
              Hullut kaaharit vähenevät. Onhan nuo tölkit tienvarsilla joskus vähän rasittavia, mutta niihin kannattaa alkaa jo totuttautumaan. Suomi on tähän asti ollu viimeisiä linnoituksia kameravalvontaa vastaan. Lähes jokaisessa muussa (sivistyneessä) maassa noita peltibokseja on pilvin pimein.
              Sanotaan nyt tähän, että jos sielä tosissaan joku haluaa kaahata niin ei se tolppa mitään lohduta. Vai heittääkö tämä tolppa piikkimaton tielle ja vie putkaan tämän. Joo oli ääripäästä haettu, mutta kuitenkin.

              Jos jollain on kiire ja haluaa ajaa lujaa ja olla ilman sakkoja(ehkä). Tämä hommaa navin ja näpsii siihen kaikki kamerat reitiltä. Tolpan tullen joko hidastaa tai käy toisella kaistalla joilloin tolppa ei ota kuvaa. Tämän jälkeen antaa ronttosta autolle

              En kiellä, etteikö nämä rauhotaisi, mutta ei nämä tosi kaaharia pitele. Poliisit pitelee(tai ainakin luulevat)

              Iltasanomista:

              - Ihan halpaa se ei ole, mutta järjestelmä maksaisi varmasti itsensä takaisin moninkertaisesti.


              NO JOO! Todellakin maksaa takasin, en yhtään epäile! Mutta miettis poliisi setä, että KEIDEN pussista

              PS: Poliisin sakkoa tässä vastustellessa käräjäoikeuden keran.
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • Guest's Avatar

                [viesti poistettu]
                Last edited by Guest; 20-06-2020, 17:40.

                Comment

                • Epäuskollinen autoilija
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 365
                  • Espoo

                  Originally posted by pointfiveo View Post
                  Koska ne rajotukset ovat niin saatanan matalat, aivan liian matalat nykyautoille ja ihmisten kärsivällisyydelle. Toisin voi väittää vain kukkahattutäti.
                  Riippuu paljon kelistä. Silloin, ku jään päällä on vettä, niin mikään rajotus ei ole liian matala. Toki nykytekniikalla voitais jo suomeenkin laittaa kaikille tieosuuksille kelien mukaan muuttuvat rajoitukset.

                  Saattas helpottaa tuskaa huomattavasti. Nykyrajoitukset taitaa olla jonkinsorttisia kompromissejä. Pakko ollu laittaa kohtalaisen mataliksi, ku voi tulla huonojakin kelejä.
                  Maserati 4200 Coupe GT
                  Ford focus 1.6i
                  ex:
                  BMW 320d E90 -05
                  Porsche boxster 986 2.5 -98
                  VW Golf 1.6 -90
                  BMW 850i -91
                  Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                  BMW 316i E36 -91
                  Nissan Sunny 1.3 -87
                  Ford Scorpio 2.0i

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15194
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by kosti View Post
                    Olisivatko kuitenkin nuo säästyneet ihmishenget karvan verran arvokkaampia, kuin tuo menetetty 22meur?
                    Ei, Ihmishengellä ei ole rahassa mitattavaa arvoa joten tuo 25miljoonaa on joku hatusta arvottu ruma kani.
                    Ne jotka siellä kuolevat, eivät kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon, loput kuolevat vanhuuteen.

                    Voidaan siis kysyä, minkälainen hyöty saavutettaisiin sillä että rajoituksia laskettaisiin entisestään. Ei minkäänlaista, liikenne matelee, kuljettajien otsassa kuplii ja virheiden määrä vain nousee. Kuoleman tapaukset ehkä vähenisivät koska hirveen törmätessä ei enää etupenkkiläiset kuole vaan koko autolastillinen vaan muuttuu vihaneksiksi.

                    Entäpä mitä saavutettaisiin sillä että kaikki noudattaisivat aina ja ikuisesti rajoituksia: ensiksikin kyse on täydellisestä utopiasta, ihmisillä on omatahto sekä vajaavaisuuksia, eikä niitä voi valjastaa digitaalisella tarkkuudella. lisäksi entistä useampi nukahtaisi rattiin.

                    En puolusta vapaita nopeuksia, mutta liian moni 50 alue on muutettu pysyvästi 40alueeksi, hidastustöyssyt ja kaistaesteet aiheuttavat kuljettajan huomion herpaantumista sekä vaaratilanteita liikenteessä.
                    Jatkuvasti laskevat nopeudet ja näin sumppuuntuva liikenne lisäävät isolla syötöllä päästöjä. Moottoriteiden sekä selkeiden väylin nopeuksia on nostettava modernille tasolle, sekä vaihtuvia nopeusrajoitusalueita lisättävä huomattavasti enemmän kun kameratolppia.
                    Jos nopeusrajoitus perustuisi selkeään logiikkaan, olisi sitä mielummin noudattamassakin. Lasta voidaan kieltää koskemasta hellaan sillä syyllä että näpit palaisi. mutta jos sitä kielletään koskemasta mihinkään sillä verukkeella että näpit palaa, niin lopulta se kokeilee sen hellankin.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Epäuskollinen autoilija
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 365
                      • Espoo

                      Originally posted by _emotio_ View Post
                      Ei, Ihmishengellä ei ole rahassa mitattavaa arvoa joten tuo 25miljoonaa on joku hatusta arvottu ruma kani.
                      Ne jotka siellä kuolevat, eivät kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon, loput kuolevat vanhuuteen.
                      Eli sinäkin oot sitä mieltä, että kaikki liikenteessä kuolleet eivät noudattaneet liikennesääntöjä? Eli kukaan ei kuollut sivullisena uhrina toisten törttöilyn vuoksi? Yleensä nämä tunarit, jotka kaahailevat aiheuttavat toiminnallaan myös mallikkaasti ajavien kuolemia.
                      Maserati 4200 Coupe GT
                      Ford focus 1.6i
                      ex:
                      BMW 320d E90 -05
                      Porsche boxster 986 2.5 -98
                      VW Golf 1.6 -90
                      BMW 850i -91
                      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                      BMW 316i E36 -91
                      Nissan Sunny 1.3 -87
                      Ford Scorpio 2.0i

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
                        Eli sinäkin oot sitä mieltä, että kaikki liikenteessä kuolleet eivät noudattaneet liikennesääntöjä? Eli kukaan ei kuollut sivullisena uhrina toisten törttöilyn vuoksi? Yleensä nämä tunarit, jotka kaahailevat aiheuttavat toiminnallaan myös mallikkaasti ajavien kuolemia.
                        Anna kun muotoilen tuon asian uudestaan _emotio_:n puolesta niin, että pahinkaan asennevammainen ei voi lukea rivien välistä mitään, mitä siellä ei ole: "Ne jotka siellä kuolevat, eivät joko kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon, tai vaihtoehtoisesti kuolevat niiden toimesta, jotka eivät kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon."

                        edit: Ongelmana kameravalvonnassa ja tiukoissa nopeusrajoituksissa on se, että liikenneturvallisuuskeinona ne ovat samaa luokkaa kuin kaikkien ampuma-aseiden takominen auroiksi henkirikostilastojen kaunistamiseksi. Ei-toivotut sivuvaikutukset kasvavat ikään kuin "säästettyjen" henkien neliössä.

                        Mikä ihan oikeasti auttaisi, olisi asennekasvatus, parempi ajo-opetus sekä tieverkon parantaminen. Ikävä fakta kuitenkin on se, että tilannenopeuksiin ja huomaavaiseen liikennekäytökseen rajoitukset eivät aidosti vaikuta, ainakaan positiivisessa mielessä - ja ne ovat ainoat ratkaisevasti liikenneonnettomuuksiin liittyvät tekijät.
                        Last edited by r.w.; 04-03-2008, 15:28.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Nixon777
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 416
                          • Finland

                          On tähän vielä pakko lisätä, kun sattui tulemaan eilen mieleen.

                          Auton maahantuonnissa valtion napsaisema vero (se xx% + ALV) vedetään edelleen, vaikka tiedetään että niin kauan kuin tämä vero on olemassa, on Suomi täynnä ikivanhoja turvattomia autoja mitkä saastuttavat ja leviävät tielle.

                          Peltipoliiseilla, kaikenlaisilla nopeusrajoituksilla ja veroilla ei tunnu olevan mitään tekemistä turvallisuuden kanssa. Nämä tiukentuvat rajoitukset, automatisoinnit ja älyttömät maksut kasvavat jatkuvasti samasta syystä miksi tuo maahantuonnista kannettava verokin on maksettava.

                          Miettikääpä nyt vähän, jos tuo vero otetaan pois niin haluaako kukaan (lue: muu kuin työtön) ajaa 25 vuotta vanhalla tojotan romulla? Eikös tällä pompsastaisi kerralla ajoturvallisuus uuteen ulottuvuuteen? Oma näkökanta on ainakin aika vahvasti siinä, että kaikella tällä paskalla mitä minä maksan, kuuluisi saada ajaa rauhassa ja turvallisesti ilman että minun kuuluisi pelätä joutuvani maksumieheksi vaaratilanteessa jonka peltipoliisi on minulle aiheuttanut. Perkeleen perkele.
                          Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            kirjoitellaas myös kameratolpista... ensinnäkin ne on ihan pelkkiä rahastuskoneita. lisäävät ohittelua, koska osa alkaa ajaa niitten takia alinopeutta ja keskinopeus saattaa olla suurimmalla osalla kovempi mitä ilman tolppia, koska tolpan kohdalle jarrutetaan ja välit ajetaan keskimääräistä kovempaa. todellisia kaahareita ne ei rajoita pätkääkään, toisin kun oikeaa ratsiaa pitävät poliisit.

                            eli niistä tolpista ei ole muuta hyötyä, kun hyvä rahantulo valtiolle, kun pimeässä tuntemattomalla pätkällä joku ajaa niihin.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Epäuskollinen autoilija
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 365
                              • Espoo

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Anna kun muotoilen tuon asian uudestaan _emotio_:n puolesta niin, että pahinkaan asennevammainen ei voi lukea rivien välistä mitään, mitä siellä ei ole: "Ne jotka siellä kuolevat, eivät joko kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon, tai vaihtoehtoisesti kuolevat niiden toimesta, jotka eivät kuitenkaan noudata niitä rajoituksia, tai eivät ota vallitsevia olosuhteita huomioon."
                              Niin eli myönnät siis sen, että kun kaahaus lisääntyy, niin lisääntyy myös sivulliset uhrit. Nuo rajotukset ja peltipoliisit ei ole kaahareiden suojaksi vaan näiden sivullisten uhrien suojaksi. Ketään ei kiinnosta, jos joku tyhmyyttään ajaa liian lujaa ja tappaa toiminnallaan itsensä.

                              Kaikkia kuitenkin kiinnostaa asia siinä vaiheessa, kun esim. äiti ja 3 pientä lasta kuolee tämmösen kaaharin aiheuttamassa kolarissa. Eikös tästä nyt päästä sitten siihen lopputulemaan, että nuo nopeusrajotuksien noudattamista automaattisesti valvovat systeemit on siltä osin hyviä? Mulla tulee väistämättä mieleen, että tyypit jotka vastustaa noita kovimmin on pahimpia ylinopeuden ajajia. Yleensä ihminen, joka ei ajele ylinopeutta ei suhtaudu noihin mitenkään suurilla tunteilla. :think
                              Maserati 4200 Coupe GT
                              Ford focus 1.6i
                              ex:
                              BMW 320d E90 -05
                              Porsche boxster 986 2.5 -98
                              VW Golf 1.6 -90
                              BMW 850i -91
                              Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                              BMW 316i E36 -91
                              Nissan Sunny 1.3 -87
                              Ford Scorpio 2.0i

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                En jaksa uskoa, enkä allekirjoita epäuskollisen autoilijan kommenttia siitä, että suurimmat nopeusrajoitusten vastustajat nyt olisi kammokaahareita.
                                Rajoitukset vaan ovat varsinkin näin talvella turhauttavia. Kuinka usein ajat esim. Helsinki-Oulu väliä? On se jumalauta niin naurettavaa ajaa suoralla tiellä lähes yksinään kahdeksaakymppiä, vaihteisto klonkkaa nelosen ja vitosen väliä. Tuntuu kuin itkisi,nussisi ja näkisi kuolemasta unta. Vauhti vaan on väärä.
                                Jos autolla ajaminen kielletään kokonaan niin silti joku auton alle kaatuu ja kuolee. Tässä joku viikko sitten oli iltasanomissa uutinen: "mies jäi jääkaapin alle".
                                Minä ajan näitä isänmaamme kinttupolkuja noin 65000km. vuodessa ja vaikka kuinka yritän pitää itseni ryhdikkäänä ja noudattaa rajoituksia, on aina kortti juuri ja juuri katkolla. Nytkin jos kämähdän ennen heinäkuuta olen taas kuukauden ilman korttia. Tämä taas korreloi suoraan kukkarooni. Turha jeesustella, että sitä suuremmalla syyllä pitäisi rajoituksia noudattaa, olen aikuisten oikeesti yrittänyt.
                                Rajoitukset ovat ihan tappiinsa kiristetyt.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎