Mutta osaako joku sanoa jotain järkevää selitystä tuohon edelliseen videoon, että miksi 328 vie 330:sta ku narua?
- syy lienee se, että 330 on cabriolet. Jos kummatkin on vakioita, on cabrioilet aivan liian pehmeä ja painava rakenteellisten ominaiisuuksien kannalta coupeen verrattuna.
- Olen verrannut 330ci ja 330ci cabrioletteja, ja totesin nopeasti, että minun autoni on oltava coupe. Coupe on vain ajamista varten tehty! Cabriolet on taasen rantabulevardille tehty. Erot huomaa, kun hiukan on päässyt ajelemaan.
Hmm niin. Eikös sedanin ja coupen suorituskyky ole kuitenkin aikalailla sama?
Ärsyttävän vähän 330:sia coupeja myynnissä.
Tälläkin saattaa olla vaikutusta siihen mitä tuossa videonpätkässä tapahtuu
330i Cabrio omapaino 1660kg
328i Coupe omapaino 1395kg
Se, ja kyllähän varmasti samankinmallisten yksilöiden väliltä voi löytyä huomattavia eroja vakiokuntoisena käytettynä, esim. anturit kalibroitu tai toimii erilailla, moottorinohjaus eri versio, auringonpilkut...
Vaikka ei mekaanista "oikeaa" lukkoperää olekaan, niin jo DSC auttaa liikkeellelähdössä liukkaalla, kun se osaa jarruttaa sutivan puolen pyörää. Tosin se ei varmaan driftaajia ja muita renkaiden suurkuluttajia juurikaan kiinnosta.
Lauantaina koeajamaan 328i tiptronic-automaattia.
Viikolla sitten 330i manuaalia ja 328i manuaalia.
Mites on kun bmwclubin sivujen mukaan M52B28-moottorilla 0-100km/h kestää manuaalilla sen 7.0 sek ja automaatilla 8.1, niin saako "käsin" vaihdettua lähemmäksi tuota 7 sekuntia? Siis automaatista puhun.
Saako siis jotenkin kierrätettyä enemmän, ja vaihtaa sitten käsin?
Lauantaina koeajamaan 328i tiptronic-automaattia.
Viikolla sitten 330i manuaalia ja 328i manuaalia.
Mites on kun bmwclubin sivujen mukaan M52B28-moottorilla 0-100km/h kestää manuaalilla sen 7.0 sek ja automaatilla 8.1, niin saako "käsin" vaihdettua lähemmäksi tuota 7 sekuntia? Siis automaatista puhun.
Saako siis jotenkin kierrätettyä enemmän, ja vaihtaa sitten käsin?
BMW kutsuu sitä steptroniciksi .
Ihan mutu-tuntumalla sanoisin, että käsin vaihtamalla on vielä hitaampi. Kaksi steppiä omistaaneena tuntuu siltä, että se miettii seuraavaa vaihdetta kauemmin, joten vaihtoa pitäisi osata ennakoida. Perstuntumalla siis tomaatilla kiihtyy nopeimmin. Viisaampi korjatkoon.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Saako näytöllistä dvd-soitinta kiinni jotenkin järkevästi, jos on navigaattori integroituna?
Mulla on sellainen DIN-paikkaan sopiva motorisoidulla näytöllä varustettu DVD-soitin, josta siis se näyttö tulee avattaessa esiin, ja suljettaessa menee takaisin soittimen sisään.
Toinen kysymys:
Jos ostan dvd-soittimen, missä ei ole näyttöä, niin saako sen käyttöliittymän näkymään navigaattorin näytöstä?
Comment