Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7535
    • Kotona

    Eipä löydy ruostetta täältäkään E46. Ovatko muuten nuo tsekkaamasi autot olleet jälkeenpäin uitettuja vai aitoja "suomi-autoja"? :think

    Etkai meinaa kuutoskoneesta nelkkuun sentään siirtyä??
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
    -

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      Ei ole täälläkään ruostetta näkyny....
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

        Itse en anna muita neuvoja kuin, että kay ensin ajamassa se 330d ja mieti sitten uudestaan, kun hinnassa ei juuri eroja ole

        Ja ei kai nämä mitään ruostepesiä ole.
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

        Comment

        • kovaluu1
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 299
          • seinäjoki

          Ok..toinen niistä autoista oli suomi- ja toinen tuontiauto. Nyt näyttää et kutosen laulut vaihdetaan nelosen vinkumiseen mut vain vähäksi aikaa.Kyllä dieselin vääntö houkuttais mut tulee niin vähä kilometrejä vuodes et jatkan hyväks havaitulla bmw:n bensamoottorilla.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7535
            • Kotona

            Originally posted by surface View Post
            Itse en anna muita neuvoja kuin, että kay ensin ajamassa se 330d ja mieti sitten uudestaan, kun hinnassa ei juuri eroja ole
            Niin, ehkä hieman reilut puolet halvempi on E46 318 vs 330d
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Mulla on ollu ne sinkkikuplat saman kokoisina topikin aloittajan mainitsemassa paikassa nyt sen pari vuotta mitä olen tuon sigun muoviraktorin omistanut. Ei ole levinnyt. Samoin takaluukun maalivaurion alueella ruoste ei ole edennyt.
              Ihan muuta kuin ruosteita kyttäisin 46:a etsiessä.
              Originally posted by ruikki View Post
              ei taija olla pahempi ruostepesä ku e36.
              Ee taija olla ei. Muovi ei ruostu.
              Kalliista nokan vaihdoista en tiedä. Valvetronic ja VANOS on ihanan halpoja kun paukahtavat.
              Jos autossa on OEM takajouset alla niin tinkaa Lesjöforsin vietereiden ja vaihtotyön hinnan verran alennusta, samoin valojen pesurin pumppu jos ei vielä ole lauennut.
              Originally posted by Zeta View Post
              Etkai meinaa kuutoskoneesta nelkkuun sentään siirtyä??
              Miksi ei ?
              Toi sun sigun auto on ilmeisesti M52B20? Itsellä M54B22, ja on sanottava että niin suureksi (mitoiltaan, painoltaan ja monimutkaisuudeltaan) se ei ole mikään autuaaksi tekevä. Saman sarjan 25 ja 28 alkaa olla hieman toista muttei nämä 320i:t.
              Last edited by petrolhead; 25-01-2009, 20:13.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                Eipä noi mitään hirveitä ruostepesiä ole, jos ei huonolla pidolla sitten ole annettu ruosteelle alkua.

                Itse kiinnittäisin moottoriin huomiota, ja katselisin kutoskoneella varustettuja malleja, enkä pelkästään tehojen ja äänien takia. Lapsellisia vikoja noissa neloskoneissa. N42 moottorit parempia, mutta silti ääni kuutoselle.


                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Juu ei ole kyllä täälläkään ruostetta, kuskin etulokarista helman tuntumasta lähteny hieman maalia ja "ruostunu" 3cm x 1cm alueelta. On kyllä tosi paskasti pidetty E46 jos ruostetta on ovien alareunoissa.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • kovaluu1
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 299
                    • seinäjoki

                    No hyvä et nämä pari autoa mitä olen ollut katsomassa on poikkeuksia eikä sääntöjä ruosteen suhteen.Kyllähän kutosen laulua olis edelleen mukava kuunnella mut mallit esim 318 tai 328 niin hintaero on huomattava.Onhan siinä kulkupuolessakin PIENI ero mutta aloitetaan tuolla pienemmällä moottorilla tällä kertaa.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7535
                      • Kotona

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Miksi ei ?
                      Toi sun sigun auto on ilmeisesti M52B20? Itsellä M54B22, ja on sanottava että niin suureksi (mitoiltaan, painoltaan ja monimutkaisuudeltaan) se ei ole mikään autuaaksi tekevä. Saman sarjan 25 ja 28 alkaa olla hieman toista muttei nämä 320i:t.
                      Ei todellakaan ollut tarkoitus alkaa ylistämään mitään E46 320i, itselläkin tämä on vain väliaikaisratkaisu, koska jollakin pelillä täytyy päästä liikenteeseen. Viimeistään kesällä auto vaihtuu johonkin muuhun.

                      Pointtina oli vain se, että kun E46 316/318i vs 320i ei käytännössä hintaeroja ole (riippuu varusteista, kilometreistä yms) niin itse pidän kuitenkin 6-sylinteristä konetta luotettavampana ja vahvempana kuin 4-sylinteristä. Tehoeroilla ei ole paskankaan väliä, taitaa 318i jopa kiihtyäkin nopeammin 0-100km/h?
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                      -

                      Comment

                      • surface
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 257

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Niin, ehkä hieman reilut puolet halvempi on E46 318 vs 330d
                        Juu taisin ymmärtää vähän väärin mihin autoon verrataan kun äkkiä lueskelin
                        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          Originally posted by Bouma View Post
                          On kyllä tosi paskasti pidetty E46 jos ruostetta on ovien alareunoissa.
                          Ei välttämättä.
                          Jos E46 löytyy ruostetta niin se löytyy:
                          - Konepellin etureunasta, alkaa siltä leviämään. Konehuoneen puolella lähinnä.
                          - Ovien alareuna (kosteutta päässyt tiivisteen väliin)
                          - Takakontin luukussa. Kannattaa irrottaa ne 4 torx-ruuvia mitkä pitää sitä lippaa kiinni, jossa on rekkarin polttimot ja takaluukun avauskahva kiinni. Sieltä voi lähteä leviämään.

                          Onhan E46 sinkkikori, mutta eipä sillä väliä jos maalipintaan tulee 0,1 millin kokonen reikä, josta pääsee kosteus tekemään omia juttujansa. Ei se kori ruostu mut se pinta ._.

                          Sanotaan nyt vielä että itse tiesin nuo kohdat kun ostin, ja olihan sielä konepellissä ja takakontissa (sen lipan alla) ruosteen alkua havaittavissa. Täten korjasin ne heti, ennen kuin alkasi leviämään

                          Comment

                          • 535SD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1068
                            • Lahti

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Ei todellakaan ollut tarkoitus alkaa ylistämään mitään E46 320i, itselläkin tämä on vain väliaikaisratkaisu, koska jollakin pelillä täytyy päästä liikenteeseen. Viimeistään kesällä auto vaihtuu johonkin muuhun.

                            Pointtina oli vain se, että kun E46 316/318i vs 320i ei käytännössä hintaeroja ole (riippuu varusteista, kilometreistä yms) niin itse pidän kuitenkin 6-sylinteristä konetta luotettavampana ja vahvempana kuin 4-sylinteristä. Tehoeroilla ei ole paskankaan väliä, taitaa 318i jopa kiihtyäkin nopeammin 0-100km/h?
                            Olen kyllä samaa mieltä tuosta kutosen ja nelosen eroista.
                            Eli kyllä se 318i tuolla valvetronic koneella VOI kiihtyä VÄHÄN nopeampaa 0-100km/h. mutta kyllä tuossa pienessäkin kutosessa on paljon mukavampi vääntöalue vaikka silläkään ei voi kehua. nuo n sarjan 4-pyttyiset ovat melkoisia kierroskoneita.
                            Ja lisätään nyt vielä että jos olisin ostamassa 316/318 koneella olevaa bemua ja nyt pitäisi valita m43 ja n42 koneiden väliltä niin ottaisin ehdottomasti m43 motilla olevan. paljon käytännöllisempi ajossa.
                            Last edited by 535SD; 26-01-2009, 20:53.
                            Olleita ja menneitä
                            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                            Comment

                            • Routa
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 607
                              • Halsua-Kokkola

                              Ja yksi ruostepaikka on taka kynnyksissä, lähtee ruostumaan sieltä kynnysmuovin alta. Parissa yksilössä nähny tämmösen ja uudempi oli vm. 2004. Jos tuosta nyt hokasitte paikan.
                              NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                              EX: F20 M-Sport
                              Mondeo
                              E91 320D -07 AjTech power
                              E34 M5 Tipu
                              Muutama japsirottelo

                              Comment

                              • Trent
                                Newbiemmer
                                • Jul 2008
                                • 2

                                E46 vs E39

                                Uutta autoa tekis mieli, ja päätin että tällä kertaa saa olla jo astetta parempi/kalliimpi/uudempi kulkine. Monen automerkin läpi käydessäni päädyin bemariin, ja tästä joko e46 touringiin tai sitten e39 sedaniin, molemmat väliltä 01-03.

                                Korimalleista erot onkin jo selvät. E46 hieman sporttisempi ajaa, mutta ei niin hiljainen eikä niin tilava kuin e39. Ulkonäöstä myös plussaa E46:lle. E39 taas hiljaisempi ja vakaampi maanteiden nieliä, josta tilaa löytyy, mutta on ehkä hieman levottomampi mutkateillä, ja ulkonäkökin jo pikkasen vanhahtava.

                                Moottorivalinta onkin sitten jo haastavampi näistä vaihtoehdoista 325ia, 330ia, 330da tai 525ia, 530ia, 530da. Ja kuten vaihtoehdoista huomaa, ainoa vaihtoehto on automaatti.. Sitä kun alkaa kaipaamaan tuota mukavuutta.

                                Eli mikä korimalli ja millä koneella olis mulle passeli, kun kaipaan mukavuutta ja helppoutta ajoon. Kustannukset pitäis myös pysyä kurissa ja luotettavuus autoon pitäis olla itsestään selvyys. Kilometrejä mulla tulee kyllä sen verran paljon, että jompi kumpi diesel-vaihtoehdoista olis järkevin, mutta kun noita dieselin perässä olevia automaattilootia on tuntunut hajoavan sen verran, että pistää miettimään, kannattaako sellaiseen investoida..? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎