E46 bmw:tä on mun mieletä huonosti tarjolla. Mistä johtuu, tyytyväisiä omistajia jotka ei halua niistä luopua vai onko niitä sen verran vähemmän rekistöröity?.Olen jo muutaman viikon etsinyt ilmastoitua 318 mut täällä päin auto liikkeis vain ilman kuuleria eli alle 2002 vuosimallia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Originally posted by Trent View PostUutta autoa tekis mieli, ja päätin että tällä kertaa saa olla jo astetta parempi/kalliimpi/uudempi kulkine. Monen automerkin läpi käydessäni päädyin bemariin, ja tästä joko e46 touringiin tai sitten e39 sedaniin, molemmat väliltä 01-03.
Korimalleista erot onkin jo selvät. E46 hieman sporttisempi ajaa, mutta ei niin hiljainen eikä niin tilava kuin e39. Ulkonäöstä myös plussaa E46:lle. E39 taas hiljaisempi ja vakaampi maanteiden nieliä, josta tilaa löytyy, mutta on ehkä hieman levottomampi mutkateillä, ja ulkonäkökin jo pikkasen vanhahtava.
Moottorivalinta onkin sitten jo haastavampi näistä vaihtoehdoista 325ia, 330ia, 330da tai 525ia, 530ia, 530da. Ja kuten vaihtoehdoista huomaa, ainoa vaihtoehto on automaatti.. Sitä kun alkaa kaipaamaan tuota mukavuutta.
Eli mikä korimalli ja millä koneella olis mulle passeli, kun kaipaan mukavuutta ja helppoutta ajoon. Kustannukset pitäis myös pysyä kurissa ja luotettavuus autoon pitäis olla itsestään selvyys. Kilometrejä mulla tulee kyllä sen verran paljon, että jompi kumpi diesel-vaihtoehdoista olis järkevin, mutta kun noita dieselin perässä olevia automaattilootia on tuntunut hajoavan sen verran, että pistää miettimään, kannattaako sellaiseen investoida..? :think
Ite kyllä lämpenen huomattavasti enemmän E46:seen, siksi sellaisen ostinkin.
Tuntuu et "puretaan" osiossa on paljon enemmän E39:jä kun E46:sia, eli eikö sekin kerro jotian. Samat koneethan noissa ainakin on.
Comment
-
-
Originally posted by Trent View PostUutta autoa tekis mieli, ja päätin että tällä kertaa saa olla jo astetta parempi/kalliimpi/uudempi kulkine. Monen automerkin läpi käydessäni päädyin bemariin, ja tästä joko e46 touringiin tai sitten e39 sedaniin, molemmat väliltä 01-03.
Korimalleista erot onkin jo selvät. E46 hieman sporttisempi ajaa, mutta ei niin hiljainen eikä niin tilava kuin e39. Ulkonäöstä myös plussaa E46:lle. E39 taas hiljaisempi ja vakaampi maanteiden nieliä, josta tilaa löytyy, mutta on ehkä hieman levottomampi mutkateillä, ja ulkonäkökin jo pikkasen vanhahtava.
Moottorivalinta onkin sitten jo haastavampi näistä vaihtoehdoista 325ia, 330ia, 330da tai 525ia, 530ia, 530da. Ja kuten vaihtoehdoista huomaa, ainoa vaihtoehto on automaatti.. Sitä kun alkaa kaipaamaan tuota mukavuutta.
Eli mikä korimalli ja millä koneella olis mulle passeli, kun kaipaan mukavuutta ja helppoutta ajoon. Kustannukset pitäis myös pysyä kurissa ja luotettavuus autoon pitäis olla itsestään selvyys. Kilometrejä mulla tulee kyllä sen verran paljon, että jompi kumpi diesel-vaihtoehdoista olis järkevin, mutta kun noita dieselin perässä olevia automaattilootia on tuntunut hajoavan sen verran, että pistää miettimään, kannattaako sellaiseen investoida..? :think
-Jyri2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by jyrbba69 View PostItsellä ihan sama pohdinta mutta M5 ja M3 välillä :P Kun toi coupe ei niiiiiin hirveesti oo koukuttanut, toisaalta voi olla kun en ole sillä vielä kesällä päässyt ajamaan. Kuitenkin toi karmittomat ikkunat vähän häiritsee. Mutta sullahan ei ilmeisesti ollut coupe edes harkittavana. Jos kerran kilometrejä tulee paljon, itse valitsisin E39. Jäisi se muutama extra euro sitten vaikka vanteisiin ja alustaan.
-Jyri
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostImo E39 on vakiopuskureilla paljo kammottavempi ku E46 vakiopuskureilla. Ämmissä onneks ei oo sitä ongelmaa
-Jyri2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Ruosteet kannattaa tarkistaa. Tuossahan on tuo koritakuu jo mennyt umpeen "6vuotta". ovien alaosat,konepelti. pientä valmistusvikaa sinkityksessä.
ja onko perä revennyt korista. Ei noissa taida muuta ihmeellistä olla.Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
-
-
Takajouset, korin repeämät taka-apurungon kiinnityspisteistä, etutukivarret..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by vilma View PostAuto leimattu 1 kk sitten,eli ilmeisesti nämä asiat kunnossa.
Itse tein tuohon omaani etupään uusiksi ostaessani jolloin mittarissa oli 177tkm. (asiat juuri kuten edellä kuvailin) Mutta on tullut tehtyä vähemmän ajettuihinkin töissä! Itellä tosin oli pientä hifistelyä toi, kun halusin kaikki näkyvät välykset pois. Mutta jokainen tekee tavallaan...''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostEdestä alapallot ja kolmiotukivarren taimmaiset puslat alkaa oleen noilla kilometreillä väljät, jos ei sitten ole jo uusittu.
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostPuslat näkyy ravistimessa jos ne huomataan, mutta minusta hyvin kummallista että harvoin niistä huomautellaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostNo eipä välttämättä. Pallonivelissä usein ensiksi pystysuuntaista välystä joka kolahtaa vain toisinaan. Ei näy katsurin ravistimessa ja nykyään ei juuri inssit ota könkkärautaa käteen ja koita tosissaan. Puslat näkyy ravistimessa jos ne huomataan, mutta minusta hyvin kummallista että harvoin niistä huomautellaan.
Itse tein tuohon omaani etupään uusiksi ostaessani jolloin mittarissa oli 177tkm. (asiat juuri kuten edellä kuvailin) Mutta on tullut tehtyä vähemmän ajettuihinkin töissä! Itellä tosin oli pientä hifistelyä toi, kun halusin kaikki näkyvät välykset pois. Mutta jokainen tekee tavallaan...
Comment
-
-
e46 323ci -99
tälläistä autoa ostamassa ja nyt pitäis saada kokemuksia muilta kyseisestä venkeestä.
mitä tyypivikoja/mitä pitää tarkistaa autoa ostettaessa?
ja sun muuta mitä nyt tulee mieleen........
kiire........................autoa huomenna hakemaanLast edited by janne320d; 22-04-2009, 20:53.ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
Comment