Vaihdoin ite joku aika sitten e36 325i:n e46 318ci:hin -03 (2.0 litranen valvetronic) ja ainakin mun mielestä tosi pirtee kone ollakseen "vain" 143hv. Riippuu aina mihin vertaa mutta ettei kulkis "mihinkään" ei todellakaan pidä paikaansa. e46 330i:tä lähdin alunperin katteleen mutta tohon sitten päädyin vaikka vähän vitsi mielessä vaan lähdinkin testaileen. Yllätys oli sen verta positiivinen. Tosi käyttökelpoiset tehot. Noista vanhemmista (ei valvetronic) en sitten tiedä mitään...
Tolla N-sarjan valvetronic koneella ei sitten ole mitään tekemistä tuon kivikaudelta olevan 105 heppaisen kanssa. Ja onhan siinä melkein 40 heppaa enemmänkin. Tossa 1.9 koneessahan on kuitenkin huippumoderni 8 venttiilikansi sun muuta tämän vuosituhannen tekniikkaa.
jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
Kannattaa aina ostaa semmoinen mihin on varaa, mutta ei mielestäni koskaan sitä kaikkein halvinta. Toisinsanoen nuokin 6500e voi sijoittaa johonkin muuhunkin autoon kuin e46 niin saa rahoilleen enempi vastinetta, mutta jos olet jo mallin päättänyt niin silloinhan asiassa ei ole mitään epäselvää.
jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
No kyllä mä ymmärrän että se hiertää kun on ostanut pienimoottorisen käyttöauton. Turha siitä kumminkaan on suuttua jos joku toinen ei sitä juuri arvosta ja pitää ko. automallia tehottomana. Tuolla kommentilla paljastit ainakin henkisen ikäsi jos ei muuta.
No kyllä mä ymmärrän että se hiertää kun on ostanut pienimoottorisen käyttöauton. Turha siitä kumminkaan on suuttua jos joku toinen ei sitä juuri arvosta ja pitää ko. automallia tehottomana. Tuolla kommentilla paljastit ainakin henkisen ikäsi jos ei muuta.
En mä suuttunut Se oli sarkasmia. Taisin unohtaa muutamat pakolliset hymiöt perästä.. Pahoittelut. Mulle aivan sama, välillä turhauttaa vaan kun kauppakassiksikin pitää olla aina suurin ja tehokkain.... Enpä ole muitten merkkien kohdalla vastaava huomannut.
Mutta, kuten sanoin aivan sama enkä ajo OT enkä mitään muutakaan sen enemppää jauhaa mikä ei liity e46:seen joten henkisestä iästäkin voi kysellä vaik privalla lisää
Mulle aivan sama, välillä turhauttaa vaan kun kauppakassiksikin pitää olla aina suurin ja tehokkain.... Enpä ole muitten merkkien kohdalla vastaava huomannut.
Pääsääntöisesti muilla(ainakin yleisillä japsi ym.) merkeillä moottorien tilavuudet ja tehot asettuvat alueelle 1,6 - 2,0 litraa tilavuutta, ja 100 - 140 hevosvoimaa. Niin ero "mopon" ja "tehokkaan" välillä ei ole kovin suuri.
Vaihdoin ite joku aika sitten e36 325i:n e46 318ci:hin -03 (2.0 litranen valvetronic) ja ainakin mun mielestä tosi pirtee kone ollakseen "vain" 143hv. Riippuu aina mihin vertaa mutta ettei kulkis "mihinkään" ei todellakaan pidä paikaansa. e46 330i:tä lähdin alunperin katteleen mutta tohon sitten päädyin vaikka vähän vitsi mielessä vaan lähdinkin testaileen. Yllätys oli sen verta positiivinen. Tosi käyttökelpoiset tehot. Noista vanhemmista (ei valvetronic) en sitten tiedä mitään...
No , tarkemmin : e46+105p combo on jotain aivan kamalaa tien päällä.
Omaan katiskaan toi 170 hp on aika minimi , vakavissaan sitäkin saa polkea jos tahtoo keretä. e46 ei ole mikään kovin kevyt auto eikä edes alustaltaan niin leikkisä että se kompensoisi tehon puutetta.
jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
Nelipyttysten omistajat tekee eniten "vaparilla tehoa" ja "putkistolla voimaa" topikkeja
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
No voi vittu. Ensinnäkin korostaisin sitä, että jotku zippi-netot on aikanaan ostaneet uutena noita ihan kamalia 316i comforteja ihan päntiönään n. 33 000 euron hintaan. Sakuissakin tuo 318i malli on ollu kohtuu suosittu. Eikä Pikkukoneiset ihan halpoja ole käytettynäkään. Jokin niissä viehättää.
Mitä noita vekottimia olen ajanut, niin en lähtis hehkuttamaan minkään alle 200 hv laitteen suorituskykyä. Onneksi autoissa on muitakin ominaisuuksia.
En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti...olenkohan jo liian vanha Ratapelit ja kilpa-autot on sitten erikseen. Tottakai tehoa on aina mukava olla reservissä, mutta en näkisi hevosvoimia päätekijänä tavallista käyttökippoa hankkiessa.
En ole kyllä E46 316i ajanut ja voin kyllä kuvitella että laiska on, mutta mitä sitten? Varmasti kulkee liikenteessä kuitenkin hienosti muitten mukana paikasta A paikkaan B, se kai tuollaisen päätarkoitus onkin. Itse siis mieluummin ostaisin siistin ja vähänajetun 316 samaan hintaan kuin vaikka yli 300tkm rullatun huonosti pidetyn 320i.
Olisi tuo oma 523i:kin monelle varmasti aivan liian laiska, tuskin tuolla kerkiää edes kaupasta kotiin kun on maidot pilalla Seuraavaksi autokseni voisin ihan hyvin hankkia jopa tehottomamman, enpä muista koska oisin viimeksi tuotakaan punarajalle kierrättänyt...silti en koe olleeni mitenkään tientukkona, eikö olekin erikoista?
En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti...olenkohan jo liian vanha Ratapelit ja kilpa-autot on sitten erikseen. Tottakai tehoa on aina mukava olla reservissä, mutta en näkisi hevosvoimia päätekijänä tavallista käyttökippoa hankkiessa.
En ole kyllä E46 316i ajanut ja voin kyllä kuvitella että laiska on, mutta mitä sitten? Varmasti kulkee liikenteessä kuitenkin hienosti muitten mukana paikasta A paikkaan B, se kai tuollaisen päätarkoitus onkin. Itse siis mieluummin ostaisin siistin ja vähänajetun 316 samaan hintaan kuin vaikka yli 300tkm rullatun huonosti pidetyn 320i.
Olisi tuo oma 523i:kin monelle varmasti aivan liian laiska, tuskin tuolla kerkiää edes kaupasta kotiin kun on maidot pilalla Seuraavaksi autokseni voisin ihan hyvin hankkia jopa tehottomamman, enpä muista koska oisin viimeksi tuotakaan punarajalle kierrättänyt...silti en koe olleeni mitenkään tientukkona, eikö olekin erikoista?
Autot ja autoilu kun on 95%:sti romantiikkaa, mielikuvitusta ja itsepetosta, niin alle 200hv:llahan tosiaankin "jää jalkoihin"......ja sitten Tero heräsi ja päästi kissan ulos.....
Romantiikkaa tai , mutta toisille riittää se 100 heppainen kiesi oli keulalla Bemarin tai Opelin logo, toisille ei riitä edes 200 heppaa. Loppujen mielestä kaikki muut jotka ei osta huippumallia kaikilla herkuilla ovat luusereitä jotka ei tiedä autoista/autoilusta mitään.
Kunnioitetaan nyt aluksi mitä kukin on hakemassa ja jos jollekin riittää se 316 malli, niin keskitytään myös siihen miten löytää fiksun yksilön hintalaatusuhteen puolesta.
Ugh.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti..
Kun ei tarvitse olla. Jotkut kinnerit menee mukavasti ja on tosi kivoja ajaa vaikka tehoa on vähän.
E46 ei kuulu näihin autoihin .
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kun ei tarvitse olla. Jotkut kinnerit menee mukavasti ja on tosi kivoja ajaa vaikka tehoa on vähän.
E46 ei kuulu näihin autoihin .
Joo kyllä se moottori on osa ajomukavuutta ja E46 taitaa kuitenkin olla suht painava niin jonkun verran tietenkin tehoa saisi olla.
Jos joku on kuitenkin päättänyt, että 316 riittää niin hyvä niin ja ymmärrän tuonkin täysin. Jos budjetti on jotain luokkaa 6500€ niin ei sillä paljoa valinnanvaraa olekaan, itse katselisin tuolla hintaa ehkä jotain muuta mallia. On nuo E46 vielä sen verta hinnoissaan, että melkeimpä vähintään sen 10k€ joutuu latomaan pöytään että ainakaan kunnollista kutoskoneista saa:think
Joo kyllä se moottori on osa ajomukavuutta ja E46 taitaa kuitenkin olla suht painava niin jonkun verran tietenkin tehoa saisi olla.
Jos joku on kuitenkin päättänyt, että 316 riittää niin hyvä niin ja ymmärrän tuonkin täysin. Jos budjetti on jotain luokkaa 6500€ niin ei sillä paljoa valinnanvaraa olekaan, itse katselisin tuolla hintaa ehkä jotain muuta mallia. On nuo E46 vielä sen verta hinnoissaan, että melkeimpä vähintään sen 10k€ joutuu latomaan pöytään että ainakaan kunnollista kutoskoneista saa:think
Itse vasta kävin ajamassa -00 318ci, jossa oli vielä vanha m43 kone. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten paljon paremmalta kone tuntui verrattuna e36 vastaavaan moottoriin. Jos olisin ostamassa pikkukoneella olevaa e46 niin ehdottomasti etsisin tuon 318 tuon 316 sijasta. Tosin tällä hetkellä hinnat näyttävät kovasti siltä, että ehjästä 318ci pitää maksaa lähes sama kun 320ci tai 323ci.
Itse vasta kävin ajamassa -00 318ci, jossa oli vielä vanha m43 kone. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten paljon paremmalta kone tuntui verrattuna e36 vastaavaan moottoriin. Jos olisin ostamassa pikkukoneella olevaa e46 niin ehdottomasti etsisin tuon 318 tuon 316 sijasta. Tosin tällä hetkellä hinnat näyttävät kovasti siltä, että ehjästä 318ci pitää maksaa lähes sama kun 320ci tai 323ci.
Vastaavaa totesin kun vertasin vm.02 olevaa 316, joka oli vielä m43 moottorilla. Vaikka ero ei ole paperilla suuri, niin käytännössä tuntui tosi paljon.
Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Comment