Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7550
    • Kotona

    Ootko miettinyt Compacteja?

    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
    -

    Comment

    • tp85
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 196
      • Lappi

      Ei iske tuo korimalli omaan silmään ei sitten yhtään.
      Nykyinen:
      Bmw e82 128i m-sport

      Entiset:
      Bmw e34 525i 92vm
      Bmw e60 530iA sedan
      Bmw e46 325i touring facelift m-sport
      Bmw e30 325i coupe
      Bmw e46 318i coupe
      Bmw e46 316i sedan
      Bmw e39 528iA sedan
      Bmw e36 328i sedan
      Bmw e46 316i sedan
      Bmw e36 318iS coupe
      Bmw e30 325i coupe

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7550
        • Kotona

        Entäs tästä http://www.nettiauto.com/bmw/316/3041808

        Ei ole ainakaan 300tkm rullattu.......
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
        -

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Zeta View Post
          Entäs tästä http://www.nettiauto.com/bmw/316/3041808

          Ei ole ainakaan 300tkm rullattu.......
          E46 ilman ilmastointia Toisaalta , nyt kun kompura ei ole haukkaamassa tehoa toi auto saattaa kulkea toista sataa kun oikeen polkee.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7550
            • Kotona

            Originally posted by petrolhead View Post
            E46 ilman ilmastointia Toisaalta , nyt kun kompura ei ole haukkaamassa tehoa toi auto saattaa kulkea toista sataa kun oikeen polkee.
            Hei kun mennään 6500e budjetilla, niin ei sillä vielä kovin kummoista E46 Bemaria saa. Jostain pitää tinkiä tai sitten laittaa tonni, pari lisää ostobudjettiin.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
            -

            Comment

            • gRt
              BTCF Member
              • May 2009
              • 222
              • Tampere

              Originally posted by Heksula View Post
              Sun sitten varmaan on hyvä ostaa se neloskoneinen kun sellaista niin kovin halajat. Jos joku tässä topickissa on romantisointia, niin se on tuo väite että neloskoneinen 105hv auto kulkee johonkin. Se ei oikeasti kiihdy edes yksin ajaessa hyvin ohitustilanteissa. Vääntöä riittää kaupunkiajoon ihan jees, mutta 4000 kierroksen jälkeen ei kyllä tapahdu enää mitään mainittavaa. Ainoat ihmiset jotka väittää että noi neloskoneiset e46:set kulkee on niiden omistajat. Käy nyt oikeasti edes kokeilemassa kutosella olevaa versiota.

              Meillä on ollut kaksi 4 koneista E46:sta ja yksi 4 koneinen E90. Nyt on 6 koneella oleva E46 ja IKINÄ ei tule enää nuhapumpulla olevaa versiota tähän talouteen. Voin vaan kuvitella sitä liikenneturvallisuuden huippuhetkeä kun tuolla 105hv:lla ohitetaan ketään 4 henkeä + matkatavarat kyydissä.
              JOO, siis lisään kyllä vielä mun kirjoituksiin täysin varauksetta vielä sen että jos rahkeet suinkin antavat myöden niin ota toki niin isolla koneella kun pystyt!! Näinollen e46 tarjoaa sulle kaiken mitä hyvältä autolta voit vaatia AINA suorituskykä myöden! Eivätkä kaikenmaailman kinnerit tiellä pääse kukkoilemaan Mutta rauhallisella ajolla ja ennakoimalla pääset kyllä sinne mihin ikinä haluatkin. Uskallan väittää ettei se vanha täyteenlastattu 520 bemmi oo juurikaan ripeämpi ohitustilanteissa

              Itse päätyin 316 malliin viime kesän alussa autokuumeen seurauksena ja sattui olemaan kotikulmilla sellainen edukkaasti myynnissä. Autossa oli kattava varustelista ja muutenkin moitteettomassa kunnossa joten päätyin siihen. Alkoi edellisessä ilmenevän myös huolestuttavia tyyppivikoja (kuten irtoilevat venttiilivarren kumit) vaikka kovasti Vectrastani tykkäsin. Tän pito tulee hiukan edullisemmaksi sillä mitään kalliita tyyppivikoja ei tietääkseni ole.

              Mutta tosiasiahan on se että 316 ja vaikkapa 320 (ja siitä ylöspäin) malleissa ei ole suuria eroja bensakustannuksissa tai vakuutuksissa joten mitään säästöä ei siitä synny. Joten jos tilanteesi salli mieti vakavasti isomppiakin koneita äläkä pelkää vakuutuksia tai bensoja.

              Omani on kuitenkin kohta maksettu sillä en suostunut ottamaan mitään 10v autolainaa ja alkavien opiskelujenikin takia ajelen mielummin tällä mukavalla nuhapumpulla kuin vanhalla karvalakkitykkipommilla.

              Käytä aikaa ja harkintakykyä, eivät autot maailmasta eivätkä nettiautosta lopu!! Pommin saa kyllä helposti, siitä eroon pääseminen on taas paskempi juttu jossa tekee hyvällä säkällä vielä tappiota... Jos päädyt 316 niin kato että siinä olisivat edes varusteet sellaisia että matkamukavuus olisi taattu

              Jos mahdollista ostat ny jonkun 500e maksavan rämän ja säästelet vielä puoli vuotta niin mennään jo harppaus eteenpäin niin varusteissa iässä kuin moottorin koossa.
              Last edited by gRt; 31-01-2010, 16:46.
              Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
              https://www.youtube.com/@gerttiih

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                Tässä on mun mielestä aivan liian paljon turhaa paskanjauhantaa, mikä ei liity E46:n ostamiseen millään tavalla.

                Sen verran sanoisin tuosta tehopuolesta, että kyllä noilla pikkukoneisilla pärjää. Jostain vanhasta TotalBMW:stä hoksasin termin "Model snobbery", kun kertoivat tietyn BMW-yhteisön meiningistä. Mielestäni tuota on havaittavissa täällä: Halutaan saada läpi omat ajatukset ja käsitykset "yleiseksi totuudeksi".

                Onhan meillä tuollainen pikkukoneinen E46 ollut ja se on nyt myynnissäkin. Ei sitä siksi koiteta myydä että se olisi suorituskyvyn osalta toivoton. Itse olen vannonut aina isompi-koneisten nimeen. Mielestäni 1.9 kone, ainakaan 118 hv:n formaatissa ei anna päällimäiseksi hengetöntä kuvaa itsestään.

                Ylipäätänsäkin tuossa pitää huomioida ihmisten erilaiset käsitykset ja vaatimukset. Jos itselle riittää tuo 316i comfort tai 318i, niin sitten se riittää. Ei tilanne mielestäni oleellisesti parane 320i:llä(M52B20) jos suorituskyvyn perään on. 316i comfortin ilmoitettu huippunopeus on 200 km/h. 318i kiihtyy 10.4 sekunnissa 0-100 km/h:iin. Rahallahan isompia koneita saa ja rahaa saa aina lisää "jättämällä pari baarireissua väliin". Vai miten se meni?

                Comment

                • gRt
                  BTCF Member
                  • May 2009
                  • 222
                  • Tampere

                  Lisää järkeilyä:



                  On vähän ajettu, on automaattinen ilmastointi on siistin värinen. Joskin vakkari ja kyynärnoja puuttuvat mutta ovat kyllä kummatkin mahdollisia asentaa jälkikäteen (tosin kuin ilmastointi!). Myös näyttää olevan täysin alkuperäisessä kunnossa.


                  Toi hintaero on kuitenkin NIIIIN pieni että tuskin tuut katumaan muutaman kuukauden säästämistä. Autohan on autoliikkeessä joten ne tekevät kyllä sulle sopivat maksusuunnitelmat. Jos maksat vaikka 6500euroa heti niin lopuille saat vaikka maksuaikaa tyylin 50e kuukaudessa.... ei paha?! On myös varmaa jotakin kuluttajansuojaa (tosin kun yksityisellä) ymym. Se on vaan niin vaivatonta asioida autoliikkeessä
                  Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
                  https://www.youtube.com/@gerttiih

                  Comment

                  • tp85
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 196
                    • Lappi

                    Originally posted by Zeta View Post
                    Entäs tästä http://www.nettiauto.com/bmw/316/3041808

                    Ei ole ainakaan 300tkm rullattu.......


                    Joo tuostakin kuvia odottelen..
                    Nykyinen:
                    Bmw e82 128i m-sport

                    Entiset:
                    Bmw e34 525i 92vm
                    Bmw e60 530iA sedan
                    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                    Bmw e30 325i coupe
                    Bmw e46 318i coupe
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e39 528iA sedan
                    Bmw e36 328i sedan
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e36 318iS coupe
                    Bmw e30 325i coupe

                    Comment

                    • tp85
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 196
                      • Lappi

                      Hyvin on tullut neuvoa ja kommenttia.

                      Vähä offtopiccia mutta yritin tuossa metsästää kuvaa e46 316i konehuoneesta mutta en oo löytänyt niin saako joku tänne semmosta lisättyä? vaikka omasta konehuoneestaan jos ei muuta löydy, itse en ainakaan googlellakaan löytänyt ja nettiautossakaan kellään ole kuvaa moottori tilasta, haluttas vaan nähdä konehuonetta vähän ennakkoon ennen kuin mene jotain katsomaan..
                      Nykyinen:
                      Bmw e82 128i m-sport

                      Entiset:
                      Bmw e34 525i 92vm
                      Bmw e60 530iA sedan
                      Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                      Bmw e30 325i coupe
                      Bmw e46 318i coupe
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e39 528iA sedan
                      Bmw e36 328i sedan
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e36 318iS coupe
                      Bmw e30 325i coupe

                      Comment

                      • tp85
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 196
                        • Lappi

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Hei kun mennään 6500e budjetilla, niin ei sillä vielä kovin kummoista E46 Bemaria saa. Jostain pitää tinkiä tai sitten laittaa tonni, pari lisää ostobudjettiin.


                        Nimenomaan 6500€ budjetilla mennään nyt ja e46:seen olen päätynyt ja tarjonta on mikä on mutta en nyt mitään loppu elämän autoa kumminkaan ole hakemassakaan tuolla rahalla. Ja esim vaknopsäädin on itselle ihan turha vekotin ja ilmastointia ei ole ollut aiemmissakaan autoissa niin en osaa sitäkään niin arvostaa ja tuon keskikyynärnojan laitoin itse tuohon entiseen e36 IS:säänkin et sen nyt saa kyllä hommattua jälkeenpäinkin jos ei kuulu varusteisiin, se on kyl tosi et siihen ku tottuu niin pakko löytyä autosta.
                        Nykyinen:
                        Bmw e82 128i m-sport

                        Entiset:
                        Bmw e34 525i 92vm
                        Bmw e60 530iA sedan
                        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                        Bmw e30 325i coupe
                        Bmw e46 318i coupe
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e39 528iA sedan
                        Bmw e36 328i sedan
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e36 318iS coupe
                        Bmw e30 325i coupe

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Hei kun mennään 6500e budjetilla, niin ei sillä vielä kovin kummoista E46 Bemaria saa. Jostain pitää tinkiä tai sitten laittaa tonni, pari lisää ostobudjettiin.
                          Heksula olikin jo kerennyt saman kirjoittaa kuin minä , vähemmällä sarkasmilla.
                          Eli : On tullut ajettua neloskoneisia e46:ia ja kokemus on joka kerta yhtä perseestä. Sellanen auto ei kulje mihinkään vaikka poljet kiertokanget S:n muotoisiksi siitä.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • tp85
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 196
                            • Lappi

                            Niin no eihän sen kulkea tarvi, ku eihän suomes saa ajaakkaan ku sen 120.. Kait se e46 316 sen pari markkaa vissiin menee tarvittaessa mitä tehtaan tietoja kattelin..

                            Kiihtyvyys ja kulkeminen sit ihan eri asia ja joo onhan se selvä ettei tuo mikään raketti ole.
                            Nykyinen:
                            Bmw e82 128i m-sport

                            Entiset:
                            Bmw e34 525i 92vm
                            Bmw e60 530iA sedan
                            Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                            Bmw e30 325i coupe
                            Bmw e46 318i coupe
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e39 528iA sedan
                            Bmw e36 328i sedan
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e36 318iS coupe
                            Bmw e30 325i coupe

                            Comment

                            • juha77
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 749
                              • Vaasa

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Heksula olikin jo kerennyt saman kirjoittaa kuin minä , vähemmällä sarkasmilla.
                              Eli : On tullut ajettua neloskoneisia e46:ia ja kokemus on joka kerta yhtä perseestä. Sellanen auto ei kulje mihinkään vaikka poljet kiertokanget S:n muotoisiksi siitä.
                              Vaihdoin ite joku aika sitten e36 325i:n e46 318ci:hin -03 (2.0 litranen valvetronic) ja ainakin mun mielestä tosi pirtee kone ollakseen "vain" 143hv. Riippuu aina mihin vertaa mutta ettei kulkis "mihinkään" ei todellakaan pidä paikaansa. e46 330i:tä lähdin alunperin katteleen mutta tohon sitten päädyin vaikka vähän vitsi mielessä vaan lähdinkin testaileen. Yllätys oli sen verta positiivinen. Tosi käyttökelpoiset tehot. Noista vanhemmista (ei valvetronic) en sitten tiedä mitään...
                              e90 330ia
                              E36 328i touring
                              Ex:
                              e46 330i touring facelift
                              e46 318ci facelift
                              e36 320i cab M-Sport
                              e36 325i coupe
                              e30 318i

                              Comment

                              • Patriot
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 274

                                Mitä sen hinnatalkaen E46 316i-auton pitäisi sitten antaa kuljettajalleen vastineeksi sijoitetusta pääomasta? Hieman varustellumpi E36, ehkä jopa E34 saattaisi olla omalla listalla tuossa budjetissa.

                                E46 330D on ainakin perusvarusteltu ja viihdyttävä, manuaalina murheeton, diesel halpaa ja touring käytännöllinen. Voimaakin saa lisää melko rajusti jos pörssi on paksuna ja sekoaa lopullisesti. Omaan makuun tuote on monella alueella erinomainen kompromissi, jonka perustelu itselleen onnistuu vaivatta ja tarvittaessa joka aamu. Dieselin huoltamisen kalleuden (en tiedä mitä bensan huoltaminen maksaa) pystyy perustelemaan itselleen niin kauan kuin aihio on fiksu ja sehän on.
                                Last edited by Patriot; 31-01-2010, 20:31.
                                E39 540iA M62TUB44

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎