Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    Originally posted by juha77 View Post
    Vaihdoin ite joku aika sitten e36 325i:n e46 318ci:hin -03 (2.0 litranen valvetronic) ja ainakin mun mielestä tosi pirtee kone ollakseen "vain" 143hv. Riippuu aina mihin vertaa mutta ettei kulkis "mihinkään" ei todellakaan pidä paikaansa. e46 330i:tä lähdin alunperin katteleen mutta tohon sitten päädyin vaikka vähän vitsi mielessä vaan lähdinkin testaileen. Yllätys oli sen verta positiivinen. Tosi käyttökelpoiset tehot. Noista vanhemmista (ei valvetronic) en sitten tiedä mitään...
    Tolla N-sarjan valvetronic koneella ei sitten ole mitään tekemistä tuon kivikaudelta olevan 105 heppaisen kanssa. Ja onhan siinä melkein 40 heppaa enemmänkin. Tossa 1.9 koneessahan on kuitenkin huippumoderni 8 venttiilikansi sun muuta tämän vuosituhannen tekniikkaa.
    2020 G20 320i xdrive

    Comment

    • gRt
      BTCF Member
      • May 2009
      • 222
      • Tampere

      jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
      Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
      https://www.youtube.com/@gerttiih

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Kannattaa aina ostaa semmoinen mihin on varaa, mutta ei mielestäni koskaan sitä kaikkein halvinta. Toisinsanoen nuokin 6500e voi sijoittaa johonkin muuhunkin autoon kuin e46 niin saa rahoilleen enempi vastinetta, mutta jos olet jo mallin päättänyt niin silloinhan asiassa ei ole mitään epäselvää.
        M550d

        Comment

        • Heksula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 2285
          • Porvoo

          Originally posted by gRt View Post
          jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
          No kyllä mä ymmärrän että se hiertää kun on ostanut pienimoottorisen käyttöauton. Turha siitä kumminkaan on suuttua jos joku toinen ei sitä juuri arvosta ja pitää ko. automallia tehottomana. Tuolla kommentilla paljastit ainakin henkisen ikäsi jos ei muuta.
          2020 G20 320i xdrive

          Comment

          • gRt
            BTCF Member
            • May 2009
            • 222
            • Tampere

            Originally posted by Heksula View Post
            No kyllä mä ymmärrän että se hiertää kun on ostanut pienimoottorisen käyttöauton. Turha siitä kumminkaan on suuttua jos joku toinen ei sitä juuri arvosta ja pitää ko. automallia tehottomana. Tuolla kommentilla paljastit ainakin henkisen ikäsi jos ei muuta.
            En mä suuttunut Se oli sarkasmia. Taisin unohtaa muutamat pakolliset hymiöt perästä.. Pahoittelut. Mulle aivan sama, välillä turhauttaa vaan kun kauppakassiksikin pitää olla aina suurin ja tehokkain.... Enpä ole muitten merkkien kohdalla vastaava huomannut.

            Mutta, kuten sanoin aivan sama enkä ajo OT enkä mitään muutakaan sen enemppää jauhaa mikä ei liity e46:seen joten henkisestä iästäkin voi kysellä vaik privalla lisää

            Jatkakaa...
            Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
            https://www.youtube.com/@gerttiih

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by gRt View Post
              Mulle aivan sama, välillä turhauttaa vaan kun kauppakassiksikin pitää olla aina suurin ja tehokkain.... Enpä ole muitten merkkien kohdalla vastaava huomannut.
              Pääsääntöisesti muilla(ainakin yleisillä japsi ym.) merkeillä moottorien tilavuudet ja tehot asettuvat alueelle 1,6 - 2,0 litraa tilavuutta, ja 100 - 140 hevosvoimaa. Niin ero "mopon" ja "tehokkaan" välillä ei ole kovin suuri.
              M550d

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by juha77 View Post
                Vaihdoin ite joku aika sitten e36 325i:n e46 318ci:hin -03 (2.0 litranen valvetronic) ja ainakin mun mielestä tosi pirtee kone ollakseen "vain" 143hv. Riippuu aina mihin vertaa mutta ettei kulkis "mihinkään" ei todellakaan pidä paikaansa. e46 330i:tä lähdin alunperin katteleen mutta tohon sitten päädyin vaikka vähän vitsi mielessä vaan lähdinkin testaileen. Yllätys oli sen verta positiivinen. Tosi käyttökelpoiset tehot. Noista vanhemmista (ei valvetronic) en sitten tiedä mitään...
                No , tarkemmin : e46+105p combo on jotain aivan kamalaa tien päällä.
                Omaan katiskaan toi 170 hp on aika minimi , vakavissaan sitäkin saa polkea jos tahtoo keretä. e46 ei ole mikään kovin kevyt auto eikä edes alustaltaan niin leikkisä että se kompensoisi tehon puutetta.

                Originally posted by gRt View Post
                jepjep... osta se m3 tai oikeastaan se m:5nen. Tai hei, älä sittenkään, mitä jos sittenkin ostais Porschen, tai mikset samantien Lamboa? Fefe tai oikeastaan voisit ostaa Bugati Veryrone joka kulkee 407km/h ja nollasta sataan 2.5sekuntia ja silti joku itkee et raketilla pääsis kovemppaa sillä Bugatissakin on aatamiaikaiset pyörät rajoittamassa menoa!!
                Nelipyttysten omistajat tekee eniten "vaparilla tehoa" ja "putkistolla voimaa" topikkeja
                Last edited by petrolhead; 31-01-2010, 22:59.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  No voi vittu. Ensinnäkin korostaisin sitä, että jotku zippi-netot on aikanaan ostaneet uutena noita ihan kamalia 316i comforteja ihan päntiönään n. 33 000 euron hintaan. Sakuissakin tuo 318i malli on ollu kohtuu suosittu. Eikä Pikkukoneiset ihan halpoja ole käytettynäkään. Jokin niissä viehättää.

                  Mitä noita vekottimia olen ajanut, niin en lähtis hehkuttamaan minkään alle 200 hv laitteen suorituskykyä. Onneksi autoissa on muitakin ominaisuuksia.

                  Comment

                  • Erh4be
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 341
                    • Helsinki

                    En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti...olenkohan jo liian vanha Ratapelit ja kilpa-autot on sitten erikseen. Tottakai tehoa on aina mukava olla reservissä, mutta en näkisi hevosvoimia päätekijänä tavallista käyttökippoa hankkiessa.

                    En ole kyllä E46 316i ajanut ja voin kyllä kuvitella että laiska on, mutta mitä sitten? Varmasti kulkee liikenteessä kuitenkin hienosti muitten mukana paikasta A paikkaan B, se kai tuollaisen päätarkoitus onkin. Itse siis mieluummin ostaisin siistin ja vähänajetun 316 samaan hintaan kuin vaikka yli 300tkm rullatun huonosti pidetyn 320i.

                    Olisi tuo oma 523i:kin monelle varmasti aivan liian laiska, tuskin tuolla kerkiää edes kaupasta kotiin kun on maidot pilalla Seuraavaksi autokseni voisin ihan hyvin hankkia jopa tehottomamman, enpä muista koska oisin viimeksi tuotakaan punarajalle kierrättänyt...silti en koe olleeni mitenkään tientukkona, eikö olekin erikoista?
                    E90 325i M-Sport -06
                    --------------------------
                    Ex: E36 325i Coupe -94
                    Ex: E39 523i -98

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Erh4be View Post
                      En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti...olenkohan jo liian vanha Ratapelit ja kilpa-autot on sitten erikseen. Tottakai tehoa on aina mukava olla reservissä, mutta en näkisi hevosvoimia päätekijänä tavallista käyttökippoa hankkiessa.

                      En ole kyllä E46 316i ajanut ja voin kyllä kuvitella että laiska on, mutta mitä sitten? Varmasti kulkee liikenteessä kuitenkin hienosti muitten mukana paikasta A paikkaan B, se kai tuollaisen päätarkoitus onkin. Itse siis mieluummin ostaisin siistin ja vähänajetun 316 samaan hintaan kuin vaikka yli 300tkm rullatun huonosti pidetyn 320i.

                      Olisi tuo oma 523i:kin monelle varmasti aivan liian laiska, tuskin tuolla kerkiää edes kaupasta kotiin kun on maidot pilalla Seuraavaksi autokseni voisin ihan hyvin hankkia jopa tehottomamman, enpä muista koska oisin viimeksi tuotakaan punarajalle kierrättänyt...silti en koe olleeni mitenkään tientukkona, eikö olekin erikoista?
                      Autot ja autoilu kun on 95%:sti romantiikkaa, mielikuvitusta ja itsepetosta, niin alle 200hv:llahan tosiaankin "jää jalkoihin"......ja sitten Tero heräsi ja päästi kissan ulos.....

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3571
                        • Raisio

                        Romantiikkaa tai , mutta toisille riittää se 100 heppainen kiesi oli keulalla Bemarin tai Opelin logo, toisille ei riitä edes 200 heppaa. Loppujen mielestä kaikki muut jotka ei osta huippumallia kaikilla herkuilla ovat luusereitä jotka ei tiedä autoista/autoilusta mitään.

                        Kunnioitetaan nyt aluksi mitä kukin on hakemassa ja jos jollekin riittää se 316 malli, niin keskitytään myös siihen miten löytää fiksun yksilön hintalaatusuhteen puolesta.

                        Ugh.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Erh4be View Post
                          En kyllä ymmärrä ollenkaan, että normi käyttöauton pitäisi olla jotenkin helvetin tehokas sekä kiihtyä ja kulkea aivan v*tusti..
                          Kun ei tarvitse olla. Jotkut kinnerit menee mukavasti ja on tosi kivoja ajaa vaikka tehoa on vähän.

                          E46 ei kuulu näihin autoihin .
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Erh4be
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 341
                            • Helsinki

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Kun ei tarvitse olla. Jotkut kinnerit menee mukavasti ja on tosi kivoja ajaa vaikka tehoa on vähän.

                            E46 ei kuulu näihin autoihin .
                            Joo kyllä se moottori on osa ajomukavuutta ja E46 taitaa kuitenkin olla suht painava niin jonkun verran tietenkin tehoa saisi olla.

                            Jos joku on kuitenkin päättänyt, että 316 riittää niin hyvä niin ja ymmärrän tuonkin täysin. Jos budjetti on jotain luokkaa 6500€ niin ei sillä paljoa valinnanvaraa olekaan, itse katselisin tuolla hintaa ehkä jotain muuta mallia. On nuo E46 vielä sen verta hinnoissaan, että melkeimpä vähintään sen 10k€ joutuu latomaan pöytään että ainakaan kunnollista kutoskoneista saa:think
                            E90 325i M-Sport -06
                            --------------------------
                            Ex: E36 325i Coupe -94
                            Ex: E39 523i -98

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Originally posted by Erh4be View Post
                              Joo kyllä se moottori on osa ajomukavuutta ja E46 taitaa kuitenkin olla suht painava niin jonkun verran tietenkin tehoa saisi olla.

                              Jos joku on kuitenkin päättänyt, että 316 riittää niin hyvä niin ja ymmärrän tuonkin täysin. Jos budjetti on jotain luokkaa 6500€ niin ei sillä paljoa valinnanvaraa olekaan, itse katselisin tuolla hintaa ehkä jotain muuta mallia. On nuo E46 vielä sen verta hinnoissaan, että melkeimpä vähintään sen 10k€ joutuu latomaan pöytään että ainakaan kunnollista kutoskoneista saa:think
                              Itse vasta kävin ajamassa -00 318ci, jossa oli vielä vanha m43 kone. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten paljon paremmalta kone tuntui verrattuna e36 vastaavaan moottoriin. Jos olisin ostamassa pikkukoneella olevaa e46 niin ehdottomasti etsisin tuon 318 tuon 316 sijasta. Tosin tällä hetkellä hinnat näyttävät kovasti siltä, että ehjästä 318ci pitää maksaa lähes sama kun 320ci tai 323ci.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • Ketzi
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 217
                                • Pohojammaa

                                Originally posted by Tuoppo View Post
                                Itse vasta kävin ajamassa -00 318ci, jossa oli vielä vanha m43 kone. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten paljon paremmalta kone tuntui verrattuna e36 vastaavaan moottoriin. Jos olisin ostamassa pikkukoneella olevaa e46 niin ehdottomasti etsisin tuon 318 tuon 316 sijasta. Tosin tällä hetkellä hinnat näyttävät kovasti siltä, että ehjästä 318ci pitää maksaa lähes sama kun 320ci tai 323ci.
                                Vastaavaa totesin kun vertasin vm.02 olevaa 316, joka oli vielä m43 moottorilla. Vaikka ero ei ole paperilla suuri, niin käytännössä tuntui tosi paljon.
                                Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎