Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • luikas
    replied
    Originally posted by TJK View Post
    Kyllä oli vaikeeta ostaa bemari. Koko päivä siihen meni ja kuus romua piti käydä katsomassa ennen ku päästiin laittamaan nimiä papereihin. Ja kaikkien piti olla hyviä pelejä, myyjä sano.. No oli siellä kaks hyvääkin joukossa ja toinen niistä on nyt tossa pihalla. Toisesta ei päästy kaupoille koska myyjä ei sitä myynyt, vaikka olisin käteisellä maksanut sen mitä pyydettiin..
    Tapahtuiko tämä episodi Suomessa vai ulkomailla?
    Itsellä vähän vastaava kokemus ruotsista tuonnin kanssa kun ensimmäinen myyjä meni puihin, kun oli kuullut huhua, että jos autoa ei rekisteröidäkkään suomeen niin hänelle jää verot juoksemaan kaupanteon jälkeenkin.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Kyllä oli vaikeeta ostaa bemari. Koko päivä siihen meni ja kuus romua piti käydä katsomassa ennen ku päästiin laittamaan nimiä papereihin. Ja kaikkien piti olla hyviä pelejä, myyjä sano.. No oli siellä kaks hyvääkin joukossa ja toinen niistä on nyt tossa pihalla. Toisesta ei päästy kaupoille koska myyjä ei sitä myynyt, vaikka olisin käteisellä maksanut sen mitä pyydettiin..

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    En tiedä onko bemarin ostamisessa sen vaikeampaa kuin minkä muun merkin tahansa? Itse kävelin liikkeeseen, tutkin aikani autoa sisältä ja päältä että konehuoneesta ja kävin koeajamassa. Tulin takaisin ja ilmoitin että siisti ja soiva peli, minä otan tämän. Juotiin kahvit ja täyteltiin paperit kuntoon, tein tilisiirron ja lähdin (itselle)uuden auton kans kotimatkalle. Entisestä autosta hyvitettiin kohtuullisen hyvin ja se jäi vaihdossa liikkeeseen.

    Pikkuvikoja on tullut jo esiin vaikkei auto vielä kauaa ole mulla ollut, mutta onhan se selvä kun 10 vuotta vanhan auton laittaa ettei se enää uusi ole ollut aikoihin. E60 koriset on vielä turhan kalliita niillä varusteilla ja koneella mitä haluaisin.

    Tuohon ulkomaantuonti vs. suomilintta keskusteluun otan sen verran kantaa että itse en näe suomiautoissa mitään mikä olisi niille oikeasti eduksi.
    Ensinnäkin ulkomailta nekin on joskus tänne rahdattu ja sitten ajettu näillä suolalla kyllästetyillä routavaurioteillä. Yleensäkin suomiautoissa on pahasemmat varusteet kuin saksalaisissa, ja jos suomiautosta löytyy jotain extraa niin hintaa pidetään korkeana ja hehkutetaan isosti että tästä autosta löytyy tyyliin "ohjaustehostin". Entisen auton aikanaan hommasin saksasta, ja nykyinenkin on saksantuonti.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Minä en kyllä koske näihin suomi autoihin enää sormellakaan. Niin vitun paskat tietkin täällä jo että voi vittu mitä jyrmytystä ajaminen täällä. Toista se on saksassa tiet on sileitä kun vauvan pylly

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Samat havainnot. Autoja ollut useampi kymmen, ja järjestäin tuontipelit ollut parempikuntoisia kilometreihin nähden verrattuna Suomi peleihin.

    Ja nyt ei puhuta sitten sillä MUTU tuntumalla että "jossain tilastossa luki että..." vaan nämä havainnot olen kokemuksella hankkinut. Toisaalta minulle se on hyvä että AIDOT SUOMI AUTOT olisi mahdollisimman kysyttyjä, käyn mielelläni ostamassa sen "mittariruuvatun" Bemarin halpaan hintaan (kun ei kellekään kelpaa) jossa on lisävarusteita uuden pikkuauton hinnan arvosta ja nautin luotettavista kilometreistä ryhdikkäässä autossa, samaan aikaan kun joku onnellinen AIDON SUOMI auton omistaja katsoo kaistamerkinnät ajon aikana lenkkareittensa välistä ja nauttii hienoista AIDOISTA SUOMI varusteista. Eli teini-ikäisistä nastarenkaistaan ilman nastoja.
    Hahhah.. no just näinhän se menee. Omalla tavallaan ihan hyvä, että Saksasta saa kaikessa rauhassa katella noita autoja. Ok, onhan siellä paljon suomalaisia jo nykyään, mutta moni silti vannoo yhä edelleen sen AIDON SUOMI AUTON nimeen, joka on minusta kyllä äärimmäisen huvittava juttu. Mutta kukin tyylillään .

    Tero

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    itte yleensä skippaan suomiautot kun ovat aina kilometreihin verrattuna karmeessa kunnossa.. syytä en tiedä.
    Samat havainnot. Autoja ollut useampi kymmen, ja järjestäin tuontipelit ollut parempikuntoisia kilometreihin nähden verrattuna Suomi peleihin.

    Ja nyt ei puhuta sitten sillä MUTU tuntumalla että "jossain tilastossa luki että..." vaan nämä havainnot olen kokemuksella hankkinut. Toisaalta minulle se on hyvä että AIDOT SUOMI AUTOT olisi mahdollisimman kysyttyjä, käyn mielelläni ostamassa sen "mittariruuvatun" Bemarin halpaan hintaan (kun ei kellekään kelpaa) jossa on lisävarusteita uuden pikkuauton hinnan arvosta ja nautin luotettavista kilometreistä ryhdikkäässä autossa, samaan aikaan kun joku onnellinen AIDON SUOMI auton omistaja katsoo kaistamerkinnät ajon aikana lenkkareittensa välistä ja nauttii hienoista AIDOISTA SUOMI varusteista. Eli teini-ikäisistä nastarenkaistaan ilman nastoja.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    En menisi väittämään, että suomiautoja samassa mittakaavassa ruuvataan, ainakaan niitä paremmin huollettuja. Koska E39 on kuitenkin jo vanha malli, joka Saksassa kiinnostaa lähinnä enää afrikkalaisia, mustalaisia ja suomalaisia. Tuotanto loppui ennekuin mittariruuvaaminen saksassa kriminalisoitiin loppuvuonna 2005, mutta eivät ne sakut kuulemma nopeasti tuota oppineet. Eli kun ajattelee, että auto on viettänyt elämänsä ekat 10 vuotta tuolla ruuvaamisen luvatussa maassa, niin siihen ei voi luottaa yhtään.

    On tehty arvioita että 80% saksassa nyt myytävistä autoista on ruuvattu. Jos tuo on keskiarvo, niin voisi kuvitella, että muutaman vuoden ikäiset pikkuautot on luotettavilla kilsoilla ja nämä isot, yli 10 vuotta vanhat mersut ja bemarit 99.9% ruuvattuja
    itte yleensä skippaan suomiautot kun ovat aina kilometreihin verrattuna karmeessa kunnossa.. syytä en tiedä.

    Leave a comment:


  • JiiP
    replied
    Jees. Kyllä vähintään tätä topikkia selaamalla menee usko suomalaiseen rehellisyyteen. Eli noita metrien häipymisiä tuntuu sattuvan.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.
    Nämä saa joissakin tapauksissa selville esimerkiksi katsastuskonttorille soittamalla ja kysymällä auton katsastushistoriaa. Jos auto on käynyt jossakin vaiheessa esim. A-katsastuksessa, niin siellä ovat lukemat ylhäällä.

    Kerran selvisi tällainenkin tapaus, kun olin autoa ostamassa. Myyjä luonnollisesti esitti tietämätöntä. Noissa tapauksissa kannattaa tehdä myyjälle selväksi, että hän myy väärillä kilometreillä olevaa autoa. Nimittäin jos tämä auto menee joskus kaupaksi, yhä edelleen niillä väärillä kilometreillä, niin se on petos ja kaupanpurkuun oikeuttava asia myös yksityisten välisessä kaupassa. Itse ainakin haluaisin kuulla moisesta tapauksesta, mikäli olisin ostanut vaikka jonkun foorumilaisen ex auton, missä yhtäkkiä on mittarista kadonnut kilometrejä.

    Leave a comment:


  • öpel
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.
    En menisi väittämään, että suomiautoja samassa mittakaavassa ruuvataan, ainakaan niitä paremmin huollettuja. Koska E39 on kuitenkin jo vanha malli, joka Saksassa kiinnostaa lähinnä enää afrikkalaisia, mustalaisia ja suomalaisia. Tuotanto loppui ennekuin mittariruuvaaminen saksassa kriminalisoitiin loppuvuonna 2005, mutta eivät ne sakut kuulemma nopeasti tuota oppineet. Eli kun ajattelee, että auto on viettänyt elämänsä ekat 10 vuotta tuolla ruuvaamisen luvatussa maassa, niin siihen ei voi luottaa yhtään.

    On tehty arvioita että 80% saksassa nyt myytävistä autoista on ruuvattu. Jos tuo on keskiarvo, niin voisi kuvitella, että muutaman vuoden ikäiset pikkuautot on luotettavilla kilsoilla ja nämä isot, yli 10 vuotta vanhat mersut ja bemarit 99.9% ruuvattuja

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
    Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.

    Leave a comment:


  • Pande
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    Täysin allekirjoitan bemun ostamisen vaikeuden. Pitkään olin katsonut näitä E39:jä, mutta vaikka tarjontaa on, niin aina tuli asioita ilmi, jotka pysäyttivät ostohaaveet kuin seinään.

    Noh, tietenkin asiaan vaikuttaa omat vaatimukset auton suhteen. Esimerkiksi minulle tärkein kriteeri oli auton kunto, kilsat ja hyvä historia. Jos ostaa pommin, niin remppaan menee helposti se väliraha jolla olisi heti ostanut paremman. En hirveästi perusta lisävarusteista, jos autossa on ilmastointi niin ihan hyvin menisi vaikka veivattavilla ikkunoilla

    Noh, nettiautoa selaillessa tuli niitä hyvänoloisia kiesejä tutkittua, järestään kun tarkisti autojen tietoja ja historiaa yksityiskohtaisemmin, niin:
    - kiertopalkinto, useita omistajia, jotkut vain kuukauden suhteita
    - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
    - välillä pois rekisteristä
    - kaikki verot maksamatta
    - pitkä lista korjauskehotuksia
    - myyjä tunnettu huijari
    - jne...

    jotkut autot päätyi ihan koeajoon, jossa paljastui herraties mitä kolinoita ja ravistusta :(

    Viimein löytyi 523i, suomiauto, luotettava pieni mittarilukema, selvästi hyvin pidetty, ei yhtään lommoa missään, ei vikaa, kori täysin ruosteeton, huoltohistoria, 2 omistajaa, edellinen vanhempi herrasmies, ei tuuninkia, ei ole ollut mikään teinirassi.

    Nyt sitä foliohattua vähän raolle. Se että on tuontiauto ei tarkoita että mittaria olisi ruuvattu. Toki pitää kriittisesti suhtautua! Sitä mittariruuvausta harrastetaan myös suomiautoissa.

    Auto on helppo ostaa kuhan ei yritä saada jotain 20ke autoa 10ke:lla.

    Ellei sitten oikeasti jotain harvinaista etsi. Mutta ns. perus bemarit ei niitä ole.

    Leave a comment:


  • öpel
    replied
    Täysin allekirjoitan bemun ostamisen vaikeuden. Pitkään olin katsonut näitä E39:jä, mutta vaikka tarjontaa on, niin aina tuli asioita ilmi, jotka pysäyttivät ostohaaveet kuin seinään.

    Noh, tietenkin asiaan vaikuttaa omat vaatimukset auton suhteen. Esimerkiksi minulle tärkein kriteeri oli auton kunto, kilsat ja hyvä historia. Jos ostaa pommin, niin remppaan menee helposti se väliraha jolla olisi heti ostanut paremman. En hirveästi perusta lisävarusteista, jos autossa on ilmastointi niin ihan hyvin menisi vaikka veivattavilla ikkunoilla

    Noh, nettiautoa selaillessa tuli niitä hyvänoloisia kiesejä tutkittua, järestään kun tarkisti autojen tietoja ja historiaa yksityiskohtaisemmin, niin:
    - kiertopalkinto, useita omistajia, jotkut vain kuukauden suhteita
    - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
    - välillä pois rekisteristä
    - kaikki verot maksamatta
    - pitkä lista korjauskehotuksia
    - myyjä tunnettu huijari
    - jne...

    jotkut autot päätyi ihan koeajoon, jossa paljastui herraties mitä kolinoita ja ravistusta :(

    Viimein löytyi 523i, suomiauto, luotettava pieni mittarilukema, selvästi hyvin pidetty, ei yhtään lommoa missään, ei vikaa, kori täysin ruosteeton, huoltohistoria, 2 omistajaa, edellinen vanhempi herrasmies, ei tuuninkia, ei ole ollut mikään teinirassi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ei taida olla tuolla mitää tekemistä E34 Touringin kans...
    Bmw, touring, E3... Paljonkin yhteistä

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tai sitten ostat vaikka tämän
    Ei taida olla tuolla mitää tekemistä E34 Touringin kans...

    Leave a comment:

Working...
X