Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei voi kuin todeta että juhiksen kuvaus e46/e39/e38 akselilla on täysin identtinen sen suhteen miten nuo kopat on itse tullut koettua... Omasta puolestani tuoreemman pään hyvin varusteltu e39 pesee monet uudemmat perusvarustellut korit helposti.
-
Joo samaa mieltä tuossa että jos mennään individual herkutteluihin ei 300srj enää yllä samalle tasolle kuin 5 saati sitten 7 koska siihen ei edes täysnahkaista kojelautaa ym. käsittääkseni edes saa. Kauheeta toistoa tulee kyllä mutta e46 ja e39 ja toisaalta e60 ja e90 ovat tosiaan vastaavilla varusteilla mielestäni laatuvaikutelmaltaan samaa tasoa, tai ainakin hyvin lähellä toisiaan. Toista on sitten f10 ja f30 joissa 3srj on haluttu selvästi erinlainen (halvempi).
Ja vähän enemmän aiheeseen: e46, e39 tai e38 aivan viimeisinä malleina, kunnon koneella ja individual/m-sport varustuksella ja matalilla kilsoilla kyllä tarjoaisi sitä "oikeaa" bmw fiilistä ja ajamisen sekä omistamisen iloa. Harmi vaan että nuo siistit ja varustelultaan hienot yksilöt alkaa olemaan "loppu" eli myynnissä niitä ei ole edes kunnolla saksan päässä vaikka kuinka yrittäisi kytätä ja jos onkin, hinnat ylittää jo taxfreenä kirkkaasti nettiauton vastaavan ikäiset..
Eli uudempiin malleihin siirtyminen jossain vaiheessa lienee jo pelkästään tästä syystä edessä.
Leave a comment:
-
Juu siis itsekin vertailin ns. parhaita saatavilla olevia malleja keskenään. Eli kaikissa korimalleissa paras tehtaan varustelu. Kun taas puhutaan sporttisesta ajettavuudesta, niin kyllähän E46 on selvästi näppärin noista, E39 hyvä kompromissi ja E38 selvästi mukavuuspainotteinen. Itselläni on ollut "aika monta" yksilöä omassakin käytössä noista korimalleista ja tälläkin hetkellä taloudesta löytyy E46, joten jotain vertailupohjaa minullakin..
Näiden minun kommenttien ei siis ollut tarkoitus olla mitään E39 ylistystä, mutta kyllä hyväkuntoinen E39 hienoilla varusteilla vaan on sisältä E46 mallia laadukkaampi. Tottakai molemmat perus suomivarusteilla eli ns. keine Ausstattung Finlandia Edition malleina ovat aivan järkyttäviä. Kuten myös seuraavien korimallien edustajat (E90, E60) ihan yhtä lailla. Ne vakiolättänät säkkikangasverhoiltuna ja muoviverhoilut ovissa vaan on jotain aivan jäätävää..
Sisämelu ja laatuvaikutelma on muuten sellaisia asioita, joita ei omasta mielestäni desibelimittarilla saa mitattua vertailukelpoisesti ja jokaisella on omat asiansa mitkä kokee häiritseviksi. En minä sietämättömän meluisaksi mitään Bemaria haukkuisi, mutta onhan noiden eri mallisarjojen välillä selkeitä eroja. Kyllä sille uuden auton hintalapulle ja niissä oleville eroille mallisarjojen välillä vaan on jotain perusteita..Last edited by Juhis; 16-05-2012, 18:44.
Leave a comment:
-
Itse vertaan lähinnä vastaavasti varusteltuja autoja keskenään, pääsääntöisesti facelift m-sport malleja, perusmallit ilman varusteita nyt tietty on fiilikseltään mitä sattuu. Toki tuollainen individual täysnahka-alcantara menee jo oikean premiumin puolelle, mutta peruskomponentit sisustassa noissa kamppeissa on täysin samaa matskua ja yksityiskohdissa laatu menee ristiinrastiin tarkasteltavasta osasta riippuen. Ovet mielestäni ainoat joihin panostettu 5:ssa ja seiskassa enemmän. Toisaalta uusissa f10 ja f30 taas on todella selkeä ero sisustassa varsinkin perusmalleissa 5 hyväksi.Originally posted by Juhis View PostKyllä itse olen ainakin havainnut selvän laatueron E46 -> E39 / E38. Ja nyt puhun siis täysivarustelluista malleista. Vaikkei minulla ole E46 korimallia mitään vastaan, niin onhan se selkeästi halvemmin tehty nimenomaan sisustaltaan. E39 tai E38 kun on kokonahkasisustalla eli oviverhoilut ylhäältä alas nahkaa, nahkaisella kojelaudalla myös päältä, kunnon varusteilla ja alcantara katolla, niin kyllähän se hyvillä varusteilla olevaa E46:sta pääsee merkittävästi edelle. Eikä E46:n kova rengasmelu ainakaan sitä laatuvaikutelmaa lisää. Kehitystä E36:sta on kuitenkin tapahtunut selvästi.
Haukkujenkin uhalla sanoisin melkein, että aikoinaan (ehjä ja hyväkuntoinen) E30 melkein antoi kaikessa yksinkertaisuudessaan laadukkaamman vaikutelman.
Kivittäkää vaikka mutta rengasmelu äänekkäillä rattailla kuuluu myös jumalaisen e39 sisään, sellaisen omistaneena, sen ärsyttävyydessä ei oma korva osaa tehdä mitään eroa e46, hyvillä teillä ja renkailla taas molemmat ok hiljaisia, e39 toki parempi. Foorumilla tämä meluasia saanut mielestäni vähän turhan rajut kärjistykset, teropa ja kumppanithan listasi testeissään e90 samaan kastiin mitä e39/e60, vaikka foorumin perusteella e90 ajaessa veri pitäisi tulla korvista.
Leave a comment:
-
Kyllä itse olen ainakin havainnut selvän laatueron E46 -> E39 / E38. Ja nyt puhun siis täysivarustelluista malleista. Vaikkei minulla ole E46 korimallia mitään vastaan, niin onhan se selkeästi halvemmin tehty nimenomaan sisustaltaan. E39 tai E38 kun on kokonahkasisustalla eli oviverhoilut ylhäältä alas nahkaa, nahkaisella kojelaudalla myös päältä, kunnon varusteilla ja alcantara katolla, niin kyllähän se hyvillä varusteilla olevaa E46:sta pääsee merkittävästi edelle. Eikä E46:n kova rengasmelu ainakaan sitä laatuvaikutelmaa lisää. Kehitystä E36:sta on kuitenkin tapahtunut selvästi.
Haukkujenkin uhalla sanoisin melkein, että aikoinaan (ehjä ja hyväkuntoinen) E30 melkein antoi kaikessa yksinkertaisuudessaan laadukkaamman vaikutelman.
Leave a comment:
-
Joo no se sisustahan onkin tosi paljon erinlainen esim. e39 mitä e46 kun on lähes samasta puusta veistetty, mitä nyt pikkaisen e46:seen modernisoitu joistain kohti, esim. navi jne. mitä ei noista maailman halvimmista suomimiinoista toki edes löydy. Esim. listat e46 aitoa alumiiniä ja e39 muovia ym. juttuja ja e46 ovet muuten kuulostaa suljettaessa paremmilta kuin e39. Myöskään e38 ei ole kyllä sisustaltaan yhtään sen kummempi merkittäviltä osin, ovipaneelit toki on jo hiukan kalliimmin toteutettu mutta eipä juuri muuta. Näin omien havaintojen perusteella, ja pidän myös kaikista edellämainituista korimalleista noin yleisesti ottaen.Originally posted by |foder| View PostNiin kuin mulla on nämä tapaukset lähes poikkeuksetta olleet hätäostoksia.
Mulla kun sattuu aina joku perhanan vimma saada jotain muuta. Näin jälkikäteen ajateltuna se M5 olis voinut pitää ja jamotella menemään sielun kyllyydestä. Eikä tuo e38kaan huono ollut. Aina vaan tulee joku prehanan tarve päästä autosta eroon ja hankkia jotain muuta. Nyt sitten jotain pysyvää hankkimassa, oikeasti pysyvää. Olisi tarkoitus hankkia käyttis ensin ja sitten vähän myöhemmin joku kiva harrastepulkka tohon lämpimään talliin. Ainahan haaveilla saa...
Eihän tämä nelimukinen tiiseli mikään voimapesä ole mutta silti tuntuu siinä enemmän potkua olevan kuin naapurin tojotassa. En tiedä tarkoititko mun auto mutta on mulla jopa ilmastointi ja mustalaisen hameesta tehdyt olevinaan sporttipenkit. Enkä nyt tarkoita ainoastaan että mun auto olisi tylsä, no onhan se mutta kaverilla tässä kylällä e46 330xiA ja monta kertaa ajaneena noin kertoa ettei siinäkään ole sen enempää sitä jotain bemaria.
Nämähän ovat ihan mielipide juttuja mutta ei tuo kolmossarja jotenkin sytytä. Kovin on kolkko tunne kolmosessa.
En ole päässyt e46 M3:n rattiin (onneksi) joten en tiedä mikä on tilanne sellaisen ratissa mutta jotenkin voin veikata että siinä keskittyy jo ihan johonkin muuhun kuin sisustaan tai muuten siätiloihin.
Että vähän nihkeetä jonkun paskaksi poljetun 320d pommin perusteella alkaa vetämään johtopäätöksiä koko korimallista, vähän sama kun porukka joskus aikanaan ajellut jollain '91 e36 316 ruoskalla ja sen perusteella muodostetaan kuva koko korimallista.
Toisekseen jos ehjä 330i ei esim. tarjoa ajoelämyksiä niin tuskin kovin moni muukaan 10-20ke hintaluokassa sen paremmin suoriutuu. Uudemmat perusmallit jopa vielä heikommin.
Leave a comment:
-
Niin kuin mulla on nämä tapaukset lähes poikkeuksetta olleet hätäostoksia.Originally posted by McBeast View PostSinun tilanteessa harkitsisin tarkkaan, kun seuraavaa autoa ostat. Noi häthätää pikaostokset harvoin on niitä parhaita.
Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
Mulla kun sattuu aina joku perhanan vimma saada jotain muuta. Näin jälkikäteen ajateltuna se M5 olis voinut pitää ja jamotella menemään sielun kyllyydestä. Eikä tuo e38kaan huono ollut. Aina vaan tulee joku prehanan tarve päästä autosta eroon ja hankkia jotain muuta. Nyt sitten jotain pysyvää hankkimassa, oikeasti pysyvää. Olisi tarkoitus hankkia käyttis ensin ja sitten vähän myöhemmin joku kiva harrastepulkka tohon lämpimään talliin. Ainahan haaveilla saa...
Eihän tämä nelimukinen tiiseli mikään voimapesä ole mutta silti tuntuu siinä enemmän potkua olevan kuin naapurin tojotassa. En tiedä tarkoititko mun auto mutta on mulla jopa ilmastointi ja mustalaisen hameesta tehdyt olevinaan sporttipenkit. Enkä nyt tarkoita ainoastaan että mun auto olisi tylsä, no onhan se mutta kaverilla tässä kylällä e46 330xiA ja monta kertaa ajaneena noin kertoa ettei siinäkään ole sen enempää sitä jotain bemaria.
Nämähän ovat ihan mielipide juttuja mutta ei tuo kolmossarja jotenkin sytytä. Kovin on kolkko tunne kolmosessa.
En ole päässyt e46 M3:n rattiin (onneksi) joten en tiedä mikä on tilanne sellaisen ratissa mutta jotenkin voin veikata että siinä keskittyy jo ihan johonkin muuhun kuin sisustaan tai muuten siätiloihin.
Leave a comment:
-
Saahan 520d:ssä avensikseen nähden jo kunnollisen moottorin, äänieristyksen ja pääsee eroon toyotan halvoista natinamuoveista. Samalla tulee takaveto ja miellyttävä ajettavuus noin niin kuin käyttöautoksi. Ja onhan ne bemarin vakiolättäpenkitkin vähän eri tasoa kuin tojossa, ulkonäöstä nyt puhumattamaan. Mutta aina riippuu siitä minkälaista autoa on hakemassa ja millä rahalla. Kasvava trendi on se, ettei karvalakkien suuntaan pidä edes kusta, mutta itse ajaisin mielummin vaikka E34 518i:llä kuin jollain vastaavan ikäisellä carina E:lläOriginally posted by Juhis View PostJuurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.
Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
.
Leave a comment:
-
Juurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.Originally posted by McBeast View PostAsiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
Leave a comment:
-
Sinun tilanteessa harkitsisin tarkkaan, kun seuraavaa autoa ostat. Noi häthätää pikaostokset harvoin on niitä parhaita.Originally posted by |foder| View PostErittäin paha tämä krooninen autokuume.
Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.
Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
Leave a comment:
-
Turha niitä ihmisiä on byrokratiasta syyttää. Jos omien maksujen katkeaminen olisi kiinni pelkästään ostajan antamasta lupauksesta, menisi se auto todellakin helpommin natiiville. Keskiverto ruotsalainen ei ole myöskään yhtään enempää perillä paperiasioista kuin keskiverto suomalainen, jolloin lopputulos on selvä. Parhaimmillaan homma sujuu todella kivuttomasti ja edullisesti, tai sitten ei ollenkaan, kuten Eskon keississä. Helvetin turhauttavaa.Originally posted by Juhis View PostMinulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.
Omat kokemukset ovat aivan vastaavanlaisia. Usein on hiljaista, mutta mikäli tiedusteluihin vastataan, rullaa homma hyvin vaivattomasti eteenpäin. Kansankoti on pitkien perinteiden sivistysvaltio ja se näkyy ihmisissä. Ruotsista myös löytyy yhä kohtuulliseen hintaan sellaista herkkua jonka hinta on esim. Saksassa ampunut pilviin jo vuosia sitten. Sen sijaan uudehkon saksalaisen premiumin hakuun se Saksa lienee aina paras vaihtoehto.
Leave a comment:
-
Erittäin paha tämä krooninen autokuume.
Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.
Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
Leave a comment:
-
Minulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.Originally posted by Esko View PostTuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?
Erään auton tapauksessa myyjä myi autonsa mielummin 5000 kruunua halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, kuin mitä minä olisin tarjonnut autosta. Kertoi tämän vielä itse minulle. Sanoi, että halusi mielummin myydä auton halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, ettei vaan joudu hankaluuksiin myydessä ulkomaalaiselle.
Tätä tilannetta ei varmasti helpota se, että ihmiset eri maista hakevat autoja ottaen ne edellisen omistajan kilvissä ja luvaten huolehtia omista velvollisuuksistaan rekisteristä poistoon liittyen. Ja sitten kun luvatut paperit jätetään toimittamatta tai asiat hoitamatta, ei autojen myyjät välttämättä saa ihan helposti autojaan poistettua rekisteristä. Sitten asioista ymmärtämättömät ihmiset kertovat toisilleen, että ulkomailta tuleville ostajille ei kannata myydä autoaan, koska joutuu ongelmiin. Vaikka asiat voi hoitaa ihan fiksustikin.
Leave a comment:
-
Tähän mennessä saanut vaan hyvää palvelua mut nyt tökkii. Laitan viestiä jossei tää homma ala tästä luistamaan.Originally posted by _nixu_ View PostSemmoisia ne Ruotsalaiset on. Eivät luota että tulee rekisteriin täällä ja eivät myy ulkomaille
Jos Esko tarvitset apua Ruotsissa niin laita privaa, eiköhän sen jotenkin saa ostettua
Leave a comment:
-
Jees. Tästä nykyisestä E39:stä joutui maksamaan 5000kr takuun joka palautetaan kun auto on rekisteröity suomeen. Ja ihan autoliikkeestä ostettu..
Leave a comment:
Leave a comment: