Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mixout
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kyllä nettiautossa on ollut oikeasti hyviäkin e39 Bemareita tarjolla alle 6t€ hintaan. Kysymys lieneekin vain siitä, minkälaiset kriteerit kenelläkin on auton hankinnassa. Varmasti virheetöntä yksilöä tuohon rahaan on kokolailla mahdoton saada, koska ei kukaan upota enää alle 6t€ autoon 10t€ rahaa ja sitten pistä heti myyntiin. Mutta kyllä koriltaan ja tekniikaltaan fiksuja 5-sarjalaisia saa varmasti.
    Juurikin näin, hyväkuntoiset on oikeasti kalliita. Itsellä oli kriteerinä että tekniikka olisi ehjä, huollot tehty säännöllisesti/tarvittaessa ja asiallisesti pidetty. Tämä oli liikaa pyydetty minun budjettiin. Joku vielä viisasteli ettei ole uutta myymässä, se yleisin laulu. Joo ei se uusi ole, mutta on niitä hyväkuntoisiakin käytettyjä. Olisin hyväksynyt ne perusvirheet korissa; peräluukku, saumat, jopa pienet lommot mutta jos tekniikasta alkaen on mätää (vanokset rallattaa, alusta on aina kolissut mutta ei ole myyjää koskaan haitannut, steppi jumittaa) niin kertoo siitä millä pidolla auto on ollut.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Kyllä nettiautossa on ollut oikeasti hyviäkin e39 Bemareita tarjolla alle 6t€ hintaan. Kysymys lieneekin vain siitä, minkälaiset kriteerit kenelläkin on auton hankinnassa. Varmasti virheetöntä yksilöä tuohon rahaan on kokolailla mahdoton saada, koska ei kukaan upota enää alle 6t€ autoon 10t€ rahaa ja sitten pistä heti myyntiin. Mutta kyllä koriltaan ja tekniikaltaan fiksuja 5-sarjalaisia saa varmasti.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Ehdottomasti kannattaa sallia E39:ssä isommalla mittarilukemalla olevat mukaan vertailuun. 250tkm ajettu voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 150tkm ajettu, vaikka molempien kilometrit pitäisivätkin paikkansa. Tiedän useampiakin tapauksia, mutta esimerkkinä isäukon prefacelifti jossa 260 mittarissa ja leimattu on nyt 2 kertaa meidän aikana, päästömittauksessa HC alle 5 ja kahta koiranluuta vaille jokainen osa alustassa alkuperäistä.

    Sitten taas on näitä joilla on ajettu 150tkm kaupunkirallia: joka pusla väljä ja sisusta selvä. Aika isosti joutuu sijoittamaan että saat siitä ikinä niin hyvän mitä enemmän ajettu mutta paremmalla pidolla ollut vastaava olisi.

    Silti maksetaan enemmän nettiautossa. Kannattanee siis ostaa sellainen joka on oikeasti hyvässä kunnossa ja itseä miellyttää, eikä katsoa sokeasti kilometrejä.

    Leave a comment:


  • Agge_
    replied
    Originally posted by smo83 View Post
    tuo on jo huolestuttavaa mielestäni 36 on rumin bemu ikinä ja muutenkin muovisen näkönen. myönnän toki että hyvä kuntonen 36 on fiksun näkönen kulkine. harva on...
    Jotkut diggaa.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by t-mos View Post
    Mun mielestä 3000€ on 20 vuotta vanhasta autosta aika paljon. Samalla rahalla saa jo e39. Ei nää vielä mitään klassikoita kuitenkaan ole...
    Ne onkin youngtimereita, Saksassa on hinnat jo nousseetkin useamman vuoden.

    20-vuotta vanhassa autossa on yleensä kaikki paskana ja näihin maksaa osat ihan yhtä paljon kuin uusiinkin, jopa enemmän. Laita itse 1,5ke alustaan, toinen mokoma jarruihin sekä voimansiirtoon, maalauksesta tai konerempoista puhumattakaan. Sitten voitkin myydä hyvän halvalla: "alle osien hinnalla", kyllä kannattaa.

    Leave a comment:


  • smo83
    replied
    Originally posted by Agge_ View Post
    Hirvee e36 kuume
    tuo on jo huolestuttavaa mielestäni 36 on rumin bemu ikinä ja muutenkin muovisen näkönen. myönnän toki että hyvä kuntonen 36 on fiksun näkönen kulkine. harva on...

    Leave a comment:


  • mixout
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Perus E39 on vielä aika tusinaa mutta oikeasti siistit vanhemmat ovat jo harvassa. Kyllä ne minun kriteereillä oikeasti siistit yksilöt maksavat siitä noin 4-5ke:stä ylöspäin.. Oman E30:n hinnalla saisi hyvän E39 mutta ei niitä voi mitenkään verrata.. Toinen on klassikko ja toinen käyttömiina
    Itse juuri e39:siä etsineenä, voin sanoa että ei tuohon 3000e rahaan hyvää saa. Eikä saa edes 6000e. Tarjonta hämäsi minuakin, ajattelin että näistähän on mistä valita, mutta kävin 5 kappaletta katsomassa ja täysiä paskoja kaikki. Itsellä oli ehkä liikaakin kriteereitä mm. värin suhteen joten ehkä vaan missasin ne helmet joita on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja nyt mielenhäiriössä myydään samaan hintaan niiden pommien kanssa. Käytännössä olisin ostanut 5000-6000e auton ja saanut siitä omien kriteereideni mukaan hyvän ja siistin sijoittamalla muutaman tonnin. Sit ois ollu jo sama ostaa nixulta pois tuo hyväkuntoinen Tässä vaiheessa alko vituttaa koko homma ja varsinkin myyjät jotka puhelimessa kehuu ummet ja lammet autoa ja menen paikanpäälle sitä katsomaan vain todetakseni että joka helvetin tiiviste vuotaa konehuoneessa öljyä. Ei kuulemma ollut itse huomannut. Joten luovutin e39:sien kanssa, laitoin lisää rahaa ja ostin kertaluokkaa uudemman auton.

    Leave a comment:


  • Agge_
    replied
    Nyt ollu e46 noin 6kk... ja ei oikee nappaa jostai syystä, puuttuu luonnetta . Hirvee e36 kuume nous ku vähä showroomia selailin. Nettiauto auki ja johan on tarjonta hirvee! Alle 4donaa ei saa OK varuste/kunto/kone vehjettä. On melkei pakko ostaa jotain pientä fixailua tarviivaa, 1kk leimaa, "pientä pintaruostetta omaavaa", maalipintavammasta, kangasreikähelvetti sisustaista, koneen avausta tarviivaa karvalakki shaibaa.

    Ekolmekymppisiäkin tuli ohimennen tsiigattuu muttei mitään jakoo

    Seuraavan auton ostan mielummin foorumin kautta

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Tuntuu olevan moottoripyörän myyminen hankalaa tänä kesänä, mutta eipä ole bemarin ostaminen sen helpompaa, joskin vaikeus taitaa olla itse aiheutettua.
    Kriteereinä kun olisi e39 540i/ia, facelift m-sport ja mielellään sedan, niin ja kilometritkin olisi hyvä olla alle 200tkm, plus hinta max 12ke, siinäpä sitä taitaa olla yhtälöä fiksummillekkin ratkaistavaksi.
    Hintarajaa kun ei viitsisi kovin paljon nostaa, kyseessä kuitenkin vanha auto, joka tulisi käyttöön eikä latoon pölyttymään. E39 kun alkaa maksamaan 16ke niin sitä alkaa miettimään että missäs hinnoissa ne e60 530d tai e9x 330d liikkuvat, noilla kun pääsisi samoihin suorituskykyihin kuin e39 540:llä plus tankkaaminen halvempaa.
    Toisaalta ei tuo budjetin nostaminen 12ke -> 16ke juuri mitään ratkaise, kun tässä on tullu saksan markkinoita jo pari kuukautta seurattua niin aika heikkoa on sielläkin tarjonta 540:ien kohdalla ollut. Noo ehkä se budjetin nosto jonkin verran valikoimaa lisää, mutta sitten sitä taas päätyy miettimään että mitä muuta samalla rahalla saisi.

    No ei kai se auta kuin jatkaa vatvomista ja metsästystä, on tässä vielä kuukausi tai pari ennen kuin pitää emännälle joku kippo löytää.
    Last edited by Masatus; 21-07-2012, 19:48.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Olihan se. Sterlingsilber 4syl 16v.
    Tukholman suunnalla ja vajaa 30k sek hintaa? Katselin sellaista tuossa..

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Olihan se kuitenkin E30?
    Olihan se. Sterlingsilber 4syl 16v.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Että sitä pitää ihmisen vielä tällä iällä lähteä Ruotsiin asti ostamaan autoa ja huomata paikanpäällä, ettei auto vastaa itselle kelpaavia laatukriteereitä Sinne jäi ja myyjän ilme oli paljonpuhuva, kun auto ei vaihtanutkaan omistajaa.
    Noh, tulipahan risteiltyä ja syötyä hyvin laivalla
    Olihan se kuitenkin E30?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by CarlosM View Post
    Öljynkulutus? Joku tyyppivika vai ominaisuus?
    Onko näissä muuten jotain lastentauteja mihin kannattaa osata varautua?
    Täälläkin tuosta on melkoisen paljon keskusteltu ja tuntuu, että osalla vie aivan tolkuttomastikkin tuota öljyä (1l / 1000km). Tuohon sitten öljylaadulla voi ilmeisesti hivenen vaikuttaa. Itsellä kulutus maltillinen tuossa avossa. ex e39 veikin sitten enempi. :think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Että sitä pitää ihmisen vielä tällä iällä lähteä Ruotsiin asti ostamaan autoa ja huomata paikanpäällä, ettei auto vastaa itselle kelpaavia laatukriteereitä Sinne jäi ja myyjän ilme oli paljonpuhuva, kun auto ei vaihtanutkaan omistajaa.
    Noh, tulipahan risteiltyä ja syötyä hyvin laivalla

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Originally posted by CarlosM View Post
    Öljynkulutus? Joku tyyppivika vai ominaisuus?
    Onko näissä muuten jotain lastentauteja mihin kannattaa osata varautua?
    Kun e39 päivittyi 523i/528i -> 525i/530i ja E46 323i/328i -> 325i/330i niin päivityksissä männänrenkaita ja mäntien pinnoitteita muutettiin ja monet M54 koneet syövät tämän seurauksena öljyä.

    Leave a comment:

Working...
X