Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by Juhis View Post
    Mielestäni tuo 5,4 litrainen V12 on paras vaihtoehto E38 koriin
    No eihän. Kyllähän se Hartgen kutittelema 6,0 on mielenkiintoisempi vaihtoehto?

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by dhr View Post
      Ainakin tuo vanha 3-litrainen V8 lähtee kuin lehmä ojasta. Aika lailla piti antaa kenkää, ennen kuin kulki kepeästi. Pienimmillä moottoreilla E38:n massa todella tuntuu. Itse ottaisen juuri tuon 4,4-litraisen.
      tottakai esim. 325i lähtee kuin lehmä ojasta jos vertaa vaikka M3:en... 728:lle ilmoitettu 0-100 8,6s, mikä ei ole ollenkaan paha ja tuskin 730i ainakaan hitaampi on.

      mitkähän mahtaa olla viralliset 730i:n kulutukset? olikos tuo vielä ihan 16 venttiilinen?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #18
        alpina b12 6.0 430hp ois tieety kunkku mut kyl tolla normi 750i:lläkin just kerkee. Kulutus on kova mut eihän se bensa oo kallista korkeintaan köyhistä tuntuu siltä. Lukkoa ei oo tainnu e38:siin saada ja kyllä tuo dsc ajovakautus on ainakin kitkoilla suomen talvessa ihan kiva varuste. Mitään suurempia ongelmia ei ainakaan itellä tullu vastaan talviautoilussa. Niin ja kyllä 3.0kin on 32v 4nokkanen kuten muutkin kasit.
        Last edited by sirkus; 25-09-2006, 17:42.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Gifu
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1666
          • Vantaa

          #19
          Joo joo.. hartgee ja v12, niihän se menee jengi alkaa innostua taas..

          Mut kyllä se 728iA on ihan riittävä arkikäyttöön. Tekniikka luetettava ja kulutus maltillinen. Hankkis tosta vielä sillä uudemmalla koneella, -98 loppuvuonna tulleella ja kaikilla herkuilla! Ite en jaksais työnnellä noilla vanhemmilla -94-96 ikäluokan vehkeillä, ruostetta saattaa jo löytyä ja vanhaa tekniikkaa ja plaa plaa. ..jos seiskoista puhutaan Tietty kyllähän se 4.4l v8 maukas ois, mutta jos ei kummemmin tarvii päästellä.. ni mitä sillä sit tekee...
          g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
          z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
          e34 540iA -93 calypsorot metallic

          ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by Gifu View Post
            Tietty kyllähän se 4.4l v8 maukas ois, mutta jos ei kummemmin tarvii päästellä.. ni mitä sillä sit tekee...
            No kyllä sen ihan normiajossakin huomaa minkälainen kone siellä pellin alla on. Isommalla kun kulkee aina vain vaivattomammin vaikkei kiihdytellä tarvisikaan.
            Toki seiska hyvä on koneella kuin koneella, sekin on niin paljon kiinni mitä autossa arvostaa. Autoharrastajana on vaikeaa nähdä syitä siihen miksi koneen pitäisi olla pieni (kulutuserot kuitenkin marginaalisia = merkityksettömiä muihin menoihin nähden), mutta se yksilöhän se tietenkin ostetaan mikä sopivan kuntoisena ja hintaisena eteen tulee ja jos siinä nyt sitten on pienempi kone niin sitten on.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by WSE1 View Post
              No kyllä sen ihan normiajossakin huomaa minkälainen kone siellä pellin alla on. Isommalla kun kulkee aina vain vaivattomammin vaikkei kiihdytellä tarvisikaan.
              Toki seiska hyvä on koneella kuin koneella, sekin on niin paljon kiinni mitä autossa arvostaa. Autoharrastajana on vaikeaa nähdä syitä siihen miksi koneen pitäisi olla pieni (kulutuserot kuitenkin marginaalisia = merkityksettömiä muihin menoihin nähden), mutta se yksilöhän se tietenkin ostetaan mikä sopivan kuntoisena ja hintaisena eteen tulee ja jos siinä nyt sitten on pienempi kone niin sitten on.
              ai marginaalinen... jos oletetaan että auto on kunnossa, niin eipä johonkin suodattimiin ja öljyihin paljon rahaa mene. kulutus ero 728 ja 740 välillä on n.400e/10000km. noo taskurahoja
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                No joo... kompromisseja. Oman kompromissini olen tehnyt siinä etten tupakoi enkä juuri juopottelekaan joten eipä se niin paljoa haittaa vaikka siihen bensiiniin meneekin sitten vähän enempi. Toisaalta onhan niitäkin ihmisiä jotka ostaa pieniruokaisen mutta kun se ei kulje niin sitä sitten poljetaan kuin viimeistä päivää - hyvästi taloudellisuus. Ei tarkoita 728:a, ainakin paperilla suoritusarvot ovat ihan hyvät, ja kyllähän tuo meikäläisellekin kelpaisi sopivilla varusteilla, ainakin käyttöautoksi.
                Yksi kysymys vielä: oliko E38 L -mallia saatavana ainoastaan 740 ja 750 malleista vai myös 735 ja 728 tai jopa dieselinä?

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Yksi kysymys vielä: oliko E38 L -mallia saatavana ainoastaan 740 ja 750 malleista vai myös 735 ja 728 tai jopa dieselinä?
                  Löytyy kaikki bensamallit langina, mutta dieseleistä ei niitä ole jostain syystä tehty.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • nootti84
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 619
                    • Kajaani

                    #24
                    Itse tuli juuri ostettua 740 ia steptronic vaihteistolla, toivottavasti saa olla tyytyväinen ostokseen
                    "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


                    http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      kulutus ero 728 ja 740 välillä on n.400e/10000km. noo taskurahoja
                      728:sia ajaneena suosittelen normaali käyttöön. Loistava peli, teho ja suorituskyky riittää mainiosti. Jos rahaa on ja aina on kiire niin isompaa vaan alle.

                      Tuo kulutus ero aika moinen, jos ajaa 30tkm vuoteen niin 1200€ on paljon, sillä lentää pariksi viikoksi Brasiliaan hummailee joka vuosi! Siellä kun rantatuolissa makaa niin ei paljon koneen koot kiinnosta, naapuri jäätyköön suomeen 4,4litrasen kanssa Huolloissa varmaan kuutoskone säästää lisää, korjauksista puhumattakaan.

                      Itse en ostaisi 750:stä, mutta eipä mulla kyllä olisi rahaakaan!

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by KFZ-Koenig View Post
                        Löytyy kaikki bensamallit langina, mutta dieseleistä ei niitä ole jostain syystä tehty.
                        No sitten lisäkysymys : onko 728 langiin ollut saatavilla kaikki samat varusteet kuin 750 langiin? Ja mitenkä nämä individual- mallit, vai mikäkö se nyt e38:ssa on ns. huippumalli?

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Tuo kulutus ero aika moinen, jos ajaa 30tkm vuoteen niin 1200€ on paljon, sillä lentää pariksi viikoksi Brasiliaan hummailee joka vuosi! Siellä kun rantatuolissa makaa niin ei paljon koneen koot kiinnosta, naapuri jäätyköön suomeen 4,4litrasen kanssa
                          No on kulutusero, mutta onko se todellisuudessa/käytännössä noin suuri. Kyllähän nyt seiskan omistajilla yleensäkin on vähintään kaksi autoa joten maantiellähän noilla pääasiassa ajetaan ja kaupunkiajoa enempi sitten sillä toisella luultavasti pienemmällä. Maantiekulutuksissa nuo erot tuskin dramaattisia ovat?
                          Toisaalta, minulla kertyy tuohon nykyiseen seiskaan jotain 10tkm/vuosi joten eipä sillä mahdollisella 400 € paljoa kaukomatkoja tehdä... voidaan tietysti vielä spekuloida sillä jotta jos saankin ostaa aivan samankuntoisen 750:n esim. 4000€ halvemmalla (suuren kulutuksen vuoksi) kuin vastaavan 728:n niin mikä on kokonaissäästö seuraavan kymmenen vuoden aikana ? (huollot ja korjaukset kun tehdään omassa pajassa niin niiden hinnalle on se ja sama, tässä tapauksessa).
                          Last edited by WSE1; 26-09-2006, 22:17.

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #28
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            No sitten lisäkysymys : onko 728 langiin ollut saatavilla kaikki samat varusteet kuin 750 langiin? Ja mitenkä nämä individual- mallit, vai mikäkö se nyt e38:ssa on ns. huippumalli?
                            Perussääntöhän noissa on se, että rahalla on saanut ja saa mitä vaan. Individual, eli M GmbH:n ukkelit on rahaa vastaan asentanut, vaikka poreammeen takapenkin tilalle, jos asiakas on vain halunnut. Elikkä teoriassa kaikki varusteet on saatavissa kaikkiin malleihin. Jos ihan maalaisjärjellä ajattelee, niin pikkukoneisissa on aina keskimääräisesti huonommat varusteet kuin isokoneisissa. Ihan vaan sen takia, että varusteet on niin kalliita, että jos on ollut rahaa kaikkiin varusteisiin, niin sitten ei ole koneen koossakaan tarvinnut säästää.

                            Individual ei välttämättä tarkoita, että siinä on kaikki helyt, vaikka näin usein onkin. Pelkkä erikoinen värivalinta voi olla jo individual. Highline on sellanen, jossa on jo monelle tarpeeksi varusteita. 7er.com:sta löydät lisätietoa noista varusteista:











                            KULUTUKSISTA JA KUSTANNUKSISTA:

                            Itselle sopivin malli löytyy parhaiten ottamalla joistain liikkeistä koeajoon useamman eri mallin, jokaisen esim. viikonlopuksi ja testaamalla omalla ajotyylillä, omassa kaupungissa mitä se auto kuluttaa. Kuten joku aikaisemmin jossain topicissa kirjoitti, ei Hgin keskustan kulutusta voi verrata Utsjoen keskustan kulutukseen. Samoin toisen kevyt kaasujalka on toisen raskas. Eli muiden ilmoittamia kulutuslukemia pitää tulkita kriittisesti. Jos polttoainelaskulla tai huoltokuluilla ei ole väliä, niin aina kannattaa valita tehokkain malli, koska hankintahinta on käytännössä aina sama. Jos taas haluaa käyttää säästyneet rahat johonkin muuhun kuin autoiluun, niin sitten valitsee jonkun tehottomamman mallin omien tarpeiden mukaan.

                            Itellä on ollut vajaa 3v tuollainen 728 alla ja hyvin on silläkin pärjännyt. Lisätehosta ei olisi mitään haittaa esim. Alpina B7 tai 750L olisi ihan kiva, mutta pieniä laskelmia tehdessäni tulin siihen tulokseen, että oikeastaan vain S-koppasella mersun superturbodieselillä saan ison kopan, 400-500hv ja pienen kulutuksen yhdistettyä niin, että polttoainesäästöjen tuomilla tuhansilla euroilla voin vuosittain lyhentää talolainaa. Bemaridieselit jätin suosiolla pois laskuista
                            Last edited by KFZ-Koenig; 26-09-2006, 22:21.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by KFZ-Koenig View Post
                              polttoainesäästöjen tuomilla tuhansilla euroilla voin vuosittain lyhentää talolainaa. Bemaridieselit jätin suosiolla pois laskuista
                              Kiitoksia linkeistä. 728:ako on ollut myös manuaalivaihteisena?
                              Jos tuhansista euroista puhutaan vuositasolla niin pitää niitä kilometrejäkin sitten kertyä? Mutta sinänsä kyllä kiinnostavaa olisi minkälaisiin kulutuslukemiin tuolla 728:lla olet päässyt?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by WSE1 View Post
                                voidaan tietysti vielä spekuloida sillä jotta jos saankin ostaa aivan samankuntoisen 750:n esim. 4000€ halvemmalla (suuren kulutuksen vuoksi) kuin vastaavan 728:n niin mikä on kokonaissäästö seuraavan kymmenen vuoden aikana
                                Tämä aivan totta, hyvä 728 maksaa. Ja ainahan tämän tyyppisissä autoissa kannattaa muistaa, että ne on olleet uutena kalliita autoja joiden käyttökulut edelleen on normi mopoon verrattuna kovat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎