Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • burtsi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 67
    • Espoo

    Originally posted by Morkai View Post
    Mä komppaan tätä, taitaa olla E38:n ainoo semmonen ison rahan vika. Koneita ja laatikoita saa ihan mistä vaan, mutta tankkeja ei. Toinen ison rahan vika on manuaalilaatikko, mutta ei siitä sen enempää.

    edit: niin ja orkkiskatit on kans yks
    Hajottaako ikä katit vai onko kyse siitä, että koneen säädöt on pielessä ts. jotain on rikki?

    Ja vielä jatkoksi. Mitä muita "tyyppivikoja" tai tarkistettavia erityisjuttuja M62 koneisissa e38:ssa näiden lisäksi?
    -syyläri
    -paisuntasäiliö
    -vesiletkut
    -vesipumppu
    -öljypumpun kiinnitys
    -alustan osat
    -bensatankki
    -katit
    Last edited by burtsi; 05-04-2009, 10:48.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Kaatuuvia takapenkkejä tuskin seiskassa on, mutta mites suksipussi?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kaatuuvia takapenkkejä tuskin seiskassa on, mutta mites suksipussi?
        No sellainen löytyy lisävarusteena ja varmaan suht helppo asentaa jälkikäteen.

        Itsellehän loppupelissä tuli sitten tuollainen -97 735iA stepillä. Mahtava auto ja onhan tuossa ihan kohtuulliset tilatkin
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Yhtä 728:sia kävin ajamassa, kelpo peli joskin varusteet uupuivat.

          Onkohan 728ia vs 735ia suuria eroja käyttökuluissa? Kasikoneen automaatit ei ilmeisesti parhaita mahdollisia.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            Lainataan vanhaa.

            Omalla kohdalla E38 vaikuttaa kiinnostavalta, budjetti sallii 94-95 malliset 740iA:t tai 730i:t. Molemmilla toki puolensa, esim. tämä 730i oli pelkkää ajanhukkaa, mutta osoitti, että normikäyttöön tuollainen 3-litrainen V8 manuaalilla on riittävä, mutta vain tätä. Toinen vaihtoehtolinja on E39 528i/A. Mutta nämä ovat niin kovin hinnakkaita, että kilo/euro -suhde on verrattuna suorastaan loistava noissa E38:ssa.

            740iA:ssa arveluttaa eniten laatikko. Luulin, että E38:ssa oli alusta alkaen päivitetty automaattilaatikko, ilman muovikuula-/pakkirumpuongelmia, mutta näin ei taida olla? Poistuiko laatikko-ongelmat vasta Steptronicin myötä (johon ei budjetti riitä)?

            Ja kyllä, 4.4 on varmasti paljon parempi kuin vanhempi 4.0, mutta budjetti ei sitä salli.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              Originally posted by Petteri75 View Post
              Lainataan vanhaa.

              Omalla kohdalla E38 vaikuttaa kiinnostavalta, budjetti sallii 94-95 malliset 740iA:t tai 730i:t. Molemmilla toki puolensa, esim. tämä 730i oli pelkkää ajanhukkaa, mutta osoitti, että normikäyttöön tuollainen 3-litrainen V8 manuaalilla on riittävä, mutta vain tätä. Toinen vaihtoehtolinja on E39 528i/A. Mutta nämä ovat niin kovin hinnakkaita, että kilo/euro -suhde on verrattuna suorastaan loistava noissa E38:ssa.

              740iA:ssa arveluttaa eniten laatikko. Luulin, että E38:ssa oli alusta alkaen päivitetty automaattilaatikko, ilman muovikuula-/pakkirumpuongelmia, mutta näin ei taida olla? Poistuiko laatikko-ongelmat vasta Steptronicin myötä (johon ei budjetti riitä)?

              Ja kyllä, 4.4 on varmasti paljon parempi kuin vanhempi 4.0, mutta budjetti ei sitä salli.
              Oletko tutustunut Blocketin tarjontaan? Noilla nykyisillä hinnoilla e38-korisella saa kyllä paaaaaljon enemmän vastinetta rahoille kuin alkupään e39 tai e36. Ainakin omasta mielestä siis.

              Näemmä et karsasta noita kalsaripenkkejäkään, tai manuaali Blocket vaan auki ja katselemaan sieltä sopivaa. Veroja voit kurkistella vaikka http://autovero.louhos.com


              PS. tuolla budjetilla voit katsoa myös 728, vaikka sillä "varmemmalla" stepillä
              Last edited by ka00z; 09-09-2009, 15:01.
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • Janzu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 483
                • Vantaa

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Lainataan vanhaa.

                Omalla kohdalla E38 vaikuttaa kiinnostavalta, budjetti sallii 94-95 malliset 740iA:t tai 730i:t. Molemmilla toki puolensa, esim. tämä 730i oli pelkkää ajanhukkaa, mutta osoitti, että normikäyttöön tuollainen 3-litrainen V8 manuaalilla on riittävä, mutta vain tätä. Toinen vaihtoehtolinja on E39 528i/A. Mutta nämä ovat niin kovin hinnakkaita, että kilo/euro -suhde on verrattuna suorastaan loistava noissa E38:ssa.

                740iA:ssa arveluttaa eniten laatikko. Luulin, että E38:ssa oli alusta alkaen päivitetty automaattilaatikko, ilman muovikuula-/pakkirumpuongelmia, mutta näin ei taida olla? Poistuiko laatikko-ongelmat vasta Steptronicin myötä (johon ei budjetti riitä)?

                Ja kyllä, 4.4 on varmasti paljon parempi kuin vanhempi 4.0, mutta budjetti ei sitä salli.
                Nyt on alla tuollainen 730iA ja uskoisin että automaattina ihan yhtä hyvä kuin manuaalinakin ellei päinvastoin. Kaikin puolin tyytyväinen autoon, mutta huollettavaa riittää alustan osalta. Aikeissa onkin laittaa uusiksi kaikki puslat ja iskarit, ei ole kulku ihan olemuksen arvoista.

                Näitä autoja kun on tässä tullut vaihdeltua jonkin verran, lähtisin siitä että, jos autossa on korin kunto ja tekniikka kohdallaan, niin ostaisin sen. Korjaamaan joutuu kaikkia, ellet löydä joltain harrastajalta, varusteita pystyy aika hyvin lisäämään jälkikäteen. Ja Saksasta saa huomattavasti halvemmalla kaiken mitä tarvii...useimmiten.

                Suosittelisin kyllä esim 735iA ->, jossa on jo vähän uudempaa tekniikkaa, mut taitaa olla yli sun budjetin

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Lainataan vanhaa.

                  Omalla kohdalla E38 vaikuttaa kiinnostavalta, budjetti sallii 94-95 malliset 740iA:t tai 730i:t. Molemmilla toki puolensa, esim. tämä 730i oli pelkkää ajanhukkaa, mutta osoitti, että normikäyttöön tuollainen 3-litrainen V8 manuaalilla on riittävä, mutta vain tätä. Toinen vaihtoehtolinja on E39 528i/A. Mutta nämä ovat niin kovin hinnakkaita, että kilo/euro -suhde on verrattuna suorastaan loistava noissa E38:ssa.

                  740iA:ssa arveluttaa eniten laatikko. Luulin, että E38:ssa oli alusta alkaen päivitetty automaattilaatikko, ilman muovikuula-/pakkirumpuongelmia, mutta näin ei taida olla? Poistuiko laatikko-ongelmat vasta Steptronicin myötä (johon ei budjetti riitä)?

                  Ja kyllä, 4.4 on varmasti paljon parempi kuin vanhempi 4.0, mutta budjetti ei sitä salli.


                  Eikös tuo 730 tuossa liikkeessä ole kolarikorjattu lähiaikoina. Oli viime syksynä Tampereella ~neljällä tonnilla myynnissä ja jäi silloin ostamatta karkeiden korjailujen takia (sisusta ja manuaali tietty kans) Tohon laatikko-ongelmaan ei kannata takertua 740iA:ssa, kun sen kuulavian korjaaminen liikkeessäkin on paljon kytkinremonttia halvempi urakka. Halvalla jos haluaa päästä, niin 730iA ruotsista ja verot vaan täällä maksuun. Pitäis saada kelpo auto karkeesti saman ikäsen E34 525:n hintaan.

                  Ja tuo kuulavika korjattu jossain kohtaa 740/750 1995 vuonna.. muistaakseni.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2553
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Eikös tuo 730 tuossa liikkeessä ole kolarikorjattu lähiaikoina. Oli viime syksynä Tampereella ~neljällä tonnilla myynnissä ja jäi silloin ostamatta karkeiden korjailujen takia (sisusta ja manuaali tietty kans) Tohon laatikko-ongelmaan ei kannata takertua 740iA:ssa, kun sen kuulavian korjaaminen liikkeessäkin on paljon kytkinremonttia halvempi urakka. Halvalla jos haluaa päästä, niin 730iA ruotsista ja verot vaan täällä maksuun. Pitäis saada kelpo auto karkeesti saman ikäsen E34 525:n hintaan.

                    Ja tuo kuulavika korjattu jossain kohtaa 740/750 1995 vuonna.. muistaakseni.
                    Se 730i oli jotain aivan hirveää. En muista, mutta 3-4 eri virheilmoitusta, moottori ei käynyt lainkaan nätisti, bagivalo paloi ilman mitään taukoja, ratti vinossa, järkyttävä jarruvärisystä, tietenkin tärinää siinä 80-100 nopeudessa, ratin ompeleet riekalaina, omituisesti hajalla olevat uloimmat tiivisteet jne. Ja 5990?? Katsastus muuten sitten edessä ensi kuussa ..

                    On tullut katsottua Blockettia, mutta mitään aivan ihastuttavaa ei ole ollut. Ja lisäksi kohtuullisia käteistarjouksia on saatu jo aivan näin 1. tunnustelukierroksella täällä kotimaassakin, esim: 740iA -94 kovasti remontoituna, hiukan yli 200tkm ajettuna ja todella hyvin varustein, 5500..huh!

                    Se alkuperäislaatikko vain edelleen arveluttaa. Kuulat voi vaihtaa, mutta oliko sitä hitsattua pakkirumpua missään vaiheessa vahvistettu / vaihdettu parempaan?

                    E38 kyllä kiinnostaa oikeasti, auton muotoilu on ainakin allekirjoittaneesta onnistunutta. Mutta E34 540i kävisi myöskin, mutta hyviä alkuperäiskappaleita ei ole enää tarjolla. Lisävarusteista ainoat tarpeelliset ovat A/C ja cruise - en enää ikinä tule kokeilemaan cruise-asennusta itse. Onneksi kiirettä ei ole, saa auton pitkäaikaislainaan.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Niijoo ja pitää lisätä, että ostasin näin vanhan ja paljon ajetun auton (200tkm) ennemmin M60 koneella kuin M62:lla. M62:ssa on kuitenkin aika merkittävästi isompi huoltokustannusodotus yksrivisen jakopään ketjun, vanosten yms. kivojen kulutusta laskevien ominaisuuksien takia. M60 perusviat korjaa helposti parkkiksella ja halvalla. (no samat viat korjaa M62:stakin, mutta siinä on noita ylimääräsiä inhottavia juttuja) Mutta jossei esim. jakopään laahaimien vaihto ahdista laisinkaan ja kuuluu muutenkin ihan arkihuoltoihin, niin M62 ehdottomasti.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • kolariauto
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 138
                        • 017

                        Kuukaus takaperin ostin e38 740:in hitusen päälle 200tkm ajettu ja ei oikeestaan isompia remontteja ole tehty tuohon 200tkm:teen. Toimii ku junan vessa ja päivääkään en ole katunut, ei voi ku suositella
                        E39 M5

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          Originally posted by Petteri75
                          Ja kyllä, 4.4 on varmasti paljon parempi kuin vanhempi 4.0, mutta budjetti ei sitä salli.
                          Miten se 4.4 on parempi?


                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Se alkuperäislaatikko vain edelleen arveluttaa.
                          Ei pidä menettää yöuniaan kaikesta, mitä netissä lukee...

                          On spekuloitu, että laatikon "ongelmat" olisi korjattu jossain vaiheessa -95 vuoden aikana. Tarkkaa ajankohtaa ei kai tiedä kukaan. Mutta eihän ne kaikki vanhemmat olekaan hajonneet, enemmistö pelaa ihan ilman ongelmia.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            Tämä osasto on alkanut kiinnostaa tuota parempaa puoliskoa. Ilmeisesti pikku-coupe pitäisi hukata ja hakea e38 tilalle. Pari kysymystä tässä on itselle herännyt.

                            Jos tuota e38:ia myydään M-Sporttina, niin mitä siitä pitäisi löytyä? Onko tuota olemassa oikeasti M-Sport paketilla, vai onko kyseessä erilainen yhdistelmä M-henkisiä varusteita? Hienon näköisiähän nämä on, kun alla on parallelspeichet(mikä ei ole?)....

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by kolariauto View Post
                              Kuukaus takaperin ostin e38 740:in hitusen päälle 200tkm ajettu ja ei oikeestaan isompia remontteja ole tehty tuohon 200tkm:teen. Toimii ku junan vessa ja päivääkään en ole katunut, ei voi ku suositella
                              OT mutta kolariauto missä on ne showruum kuvat?
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2553
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by Erich View Post
                                Miten se 4.4 on parempi?




                                Ei pidä menettää yöuniaan kaikesta, mitä netissä lukee...

                                On spekuloitu, että laatikon "ongelmat" olisi korjattu jossain vaiheessa -95 vuoden aikana. Tarkkaa ajankohtaa ei kai tiedä kukaan. Mutta eihän ne kaikki vanhemmat olekaan hajonneet, enemmistö pelaa ihan ilman ongelmia.
                                Isompi, tupla-VANOS (muistaakseni), nykyaikaisempi, tehokkaampi, Steptronicin kanssa jne. Mutta millään näistä ei ole väliä, koska se on myös kalliimpi kuin 4.0. Tuo laatikkovika on kuin maanantai-Opel. Moni ajelee ko. merkillä tyytyväisenä (allekirjoittanut ml), mutta kun se vika osuu kohdalle, niin ei ole enää hauskaa. Mutta eihän vanhan auton vioille mitään voi, jos mittarissa on 200tkm niin sehän on jo ensimmäisen 150tkm merkkikohdan jo ylittänyt
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎