noniin lapset lapset , loppuu tuo vänkääminen. onhan se hyvä että on asiallista ja rakentavaa keskustelua ihan aiheesta mutta kinastelu turhasta on jo ajan haaskausta. topic :in aloittajalle, kuten sen joku jo sanoikin niin sama pätee M5 kuin 520 :kin että siinä vaiheessa kun aletaan kysymään että mitä sen ylläpito maksaa niin se on jo sama unohtaa koko homma. se tulee maksaan ihan liikaa. perseaukiset kyselee hintoja.
sehän nyt on yleensäkkin ihan selvä juttu että kun bmw :hen lähdet ostamaan varaosia, kärjistetysti sanottuna oli ne nyt mitä hyvänsä osia niin kannattaa jättää se kolikkopussi kämpille suosiolla ja kaivaa piirongin laatikosta se tonnilompsa sitä nimittäin tarvitaan .
esim: olen jo ostanut nykyiseen kiesiin jo +1000 € osia, kylläkin hyvinki pitkälle original teile-laatua juurikin siitä syystä että jos on vara ostaa auto, kyllä täytyy olla vara myös ylläpitää sitä mieluiten alkuperäis osilla. viimeksi eilen jätin 130 € varaosa liikkeen tiskille (1) ainoan laakerin takia !, eikä edes loppua rahanmenolle vielä näy.
ja autona "vain" 523, M5 = en uskaltais edes ajatellakkaan.
IMO se on väärä lähestymistapa asiaan että "ostetaan nyt tuo 30 000€ auto ja katotaan että jos jostain paikallisesta varaosa puljulta sitten sattuis vaikka löytyyn jotan B-osaa 10 € tarjouksesta, pääasia että saan hommattua tuon auton". siihenhän bmw maine "kalliina autona" perustuu että varaosat ja ylläpito kulut maksaa paljon, eli sellaisen kun hankit niin sinulla on myös vara sitä ylläpitää.
näitä yleensä kyllä MB porukaksi mielletyä kansanosaa ,poroporvareinakin tunnettuja näkee ihan liikaa. eli otetaan vekkulia/rahoitusta +60 000 € uusimpaan väykkään ja sitten kyyhistellään kämpillä kun ei ole vara sen enempää ajaa sillä autolla kuin sitä ylläpitää kun kaikki omat, lainatut ja varastetut menee lyhennyksiin eikä aina edes riitäkkään.
vaan jokainen tieten tyylillään . . .,tulee mieleen sananparsi : "all show, no go"
sehän nyt on yleensäkkin ihan selvä juttu että kun bmw :hen lähdet ostamaan varaosia, kärjistetysti sanottuna oli ne nyt mitä hyvänsä osia niin kannattaa jättää se kolikkopussi kämpille suosiolla ja kaivaa piirongin laatikosta se tonnilompsa sitä nimittäin tarvitaan .
esim: olen jo ostanut nykyiseen kiesiin jo +1000 € osia, kylläkin hyvinki pitkälle original teile-laatua juurikin siitä syystä että jos on vara ostaa auto, kyllä täytyy olla vara myös ylläpitää sitä mieluiten alkuperäis osilla. viimeksi eilen jätin 130 € varaosa liikkeen tiskille (1) ainoan laakerin takia !, eikä edes loppua rahanmenolle vielä näy.
ja autona "vain" 523, M5 = en uskaltais edes ajatellakkaan.
IMO se on väärä lähestymistapa asiaan että "ostetaan nyt tuo 30 000€ auto ja katotaan että jos jostain paikallisesta varaosa puljulta sitten sattuis vaikka löytyyn jotan B-osaa 10 € tarjouksesta, pääasia että saan hommattua tuon auton". siihenhän bmw maine "kalliina autona" perustuu että varaosat ja ylläpito kulut maksaa paljon, eli sellaisen kun hankit niin sinulla on myös vara sitä ylläpitää.
näitä yleensä kyllä MB porukaksi mielletyä kansanosaa ,poroporvareinakin tunnettuja näkee ihan liikaa. eli otetaan vekkulia/rahoitusta +60 000 € uusimpaan väykkään ja sitten kyyhistellään kämpillä kun ei ole vara sen enempää ajaa sillä autolla kuin sitä ylläpitää kun kaikki omat, lainatut ja varastetut menee lyhennyksiin eikä aina edes riitäkkään.
vaan jokainen tieten tyylillään . . .,tulee mieleen sananparsi : "all show, no go"
Comment