Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 käyttökustannukset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #91
    noniin lapset lapset , loppuu tuo vänkääminen. onhan se hyvä että on asiallista ja rakentavaa keskustelua ihan aiheesta mutta kinastelu turhasta on jo ajan haaskausta. topic :in aloittajalle, kuten sen joku jo sanoikin niin sama pätee M5 kuin 520 :kin että siinä vaiheessa kun aletaan kysymään että mitä sen ylläpito maksaa niin se on jo sama unohtaa koko homma. se tulee maksaan ihan liikaa. perseaukiset kyselee hintoja.
    sehän nyt on yleensäkkin ihan selvä juttu että kun bmw :hen lähdet ostamaan varaosia, kärjistetysti sanottuna oli ne nyt mitä hyvänsä osia niin kannattaa jättää se kolikkopussi kämpille suosiolla ja kaivaa piirongin laatikosta se tonnilompsa sitä nimittäin tarvitaan .

    esim: olen jo ostanut nykyiseen kiesiin jo +1000 € osia, kylläkin hyvinki pitkälle original teile-laatua juurikin siitä syystä että jos on vara ostaa auto, kyllä täytyy olla vara myös ylläpitää sitä mieluiten alkuperäis osilla. viimeksi eilen jätin 130 € varaosa liikkeen tiskille (1) ainoan laakerin takia !, eikä edes loppua rahanmenolle vielä näy.
    ja autona "vain" 523, M5 = en uskaltais edes ajatellakkaan.

    IMO se on väärä lähestymistapa asiaan että "ostetaan nyt tuo 30 000€ auto ja katotaan että jos jostain paikallisesta varaosa puljulta sitten sattuis vaikka löytyyn jotan B-osaa 10 € tarjouksesta, pääasia että saan hommattua tuon auton". siihenhän bmw maine "kalliina autona" perustuu että varaosat ja ylläpito kulut maksaa paljon, eli sellaisen kun hankit niin sinulla on myös vara sitä ylläpitää.
    näitä yleensä kyllä MB porukaksi mielletyä kansanosaa ,poroporvareinakin tunnettuja näkee ihan liikaa. eli otetaan vekkulia/rahoitusta +60 000 € uusimpaan väykkään ja sitten kyyhistellään kämpillä kun ei ole vara sen enempää ajaa sillä autolla kuin sitä ylläpitää kun kaikki omat, lainatut ja varastetut menee lyhennyksiin eikä aina edes riitäkkään.

    vaan jokainen tieten tyylillään . . .,tulee mieleen sananparsi : "all show, no go"

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7393
      • Oulu

      #92
      Originally posted by bmw e34 View Post
      esim: olen jo ostanut nykyiseen kiesiin jo +1000 € osia, kylläkin hyvinki pitkälle original teile-laatua juurikin siitä syystä että jos on vara ostaa auto, kyllä täytyy olla vara myös ylläpitää sitä mieluiten alkuperäis osilla. viimeksi eilen jätin 130 € varaosa liikkeen tiskille (1) ainoan laakerin takia !, eikä edes loppua rahanmenolle vielä näy.
      ja autona "vain" 523 ...
      Jos nyt lipsutaan muihin kuin M5:een, niin vaikka itsekin olen tuhlannut erilaisiin nippeleihin ihan tarpeeksi tuon 523i:n kanssa niin pidän silti monia BMW:n varaosia kohuullisesti hinnoiteltuina ja samaa todistavat muistini mukaan myös uudempien mallien ostalta TM:n/Tuulilasin testeissään tekemät varaosahintavertailut.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        #93
        Originally posted by amkitka View Post
        Aasinsilta asiaan: Päivän Dagens Nyheter tarjoaa erän uusia Z4-malleja 29 prosentin alennuksella.

        Jos kerran Suomesta ostettu uusi M5 on niin vitun kallis, niin miksi se pitää ostaa Suomesta Eikö ole mitään merkitystä käyttökuluihin, jos hakee uuden ämfemman vaikkapa Ruotsista. Laskekaapa joku malliksi, mitä tulisi maksamaan uusi "vakio" ämfemma Ruotsista (vähintään 10 pinnaa alennusta listahinnasta) verotettuna Suomeen.
        Ei paljo Z4 kuulu tähän topikkiin. Asiaan : Auto noin 80-90t€ varusteista riippuen ja vero noin 60-75t€. Ja auto jos on uusi niin verokin menee korkeamman kaavan mukaan. Eli puolivuotias on halvempi verottaa mutta siltiki tuo on aika kiva vero kun prosentti on 40%. Uuden markkinahinta on varmasti sen 140-150t€ mistä vero lasketaan.
        Jos niitä halvalla sais niin kyllä niitä tuotas jo. Ja M5 ei missään myydä ikimaailmassa millään 29% alennuksella.
        Last edited by 10+; 02-08-2008, 13:41.
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • Heku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 469
          • Kuopio

          #94
          Originally posted by amkitka View Post
          Aasinsilta asiaan: Päivän Dagens Nyheter tarjoaa erän uusia Z4-malleja 29 prosentin alennuksella.

          Jos kerran Suomesta ostettu uusi M5 on niin vitun kallis, niin miksi se pitää ostaa Suomesta Eikö ole mitään merkitystä käyttökuluihin, jos hakee uuden ämfemman vaikkapa Ruotsista. Laskekaapa joku malliksi, mitä tulisi maksamaan uusi "vakio" ämfemma Ruotsista (vähintään 10 pinnaa alennusta listahinnasta) verotettuna Suomeen.

          Voi tulla hyvä kauppa kun tarjoa entistä vaihdossa ja nettiautossa menee suoralla kaupaksi vuoden vanha M5 kun colatölkki näin esimerkkinä ei kaikki halua tehdä elämästä/auton hankkimisesta ihan noin suurta ongelmaa.

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #95
            Eiköhän palata kaikki maanpinnalle ja jatketa keskustelua alkuperäisestä aiheesta, eli E39 M5 käyttökustannuksista. Muutama tähän keskusteluun osallistunut kun sentään on omistanut joskus M-bemareita ja toiset vaan näkee märkiä unia niistä.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • rahami00
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 306
              • Kirkkonummi

              #96
              Originally posted by bmw e34 View Post
              noniin lapset lapset , loppuu tuo vänkääminen. onhan se hyvä että on asiallista ja rakentavaa keskustelua ihan aiheesta mutta kinastelu turhasta on jo ajan haaskausta. topic :in aloittajalle, kuten sen joku jo sanoikin niin sama pätee M5 kuin 520 :kin että siinä vaiheessa kun aletaan kysymään että mitä sen ylläpito maksaa niin se on jo sama unohtaa koko homma. se tulee maksaan ihan liikaa. perseaukiset kyselee hintoja.
              sehän nyt on yleensäkkin ihan selvä juttu että kun bmw :hen lähdet ostamaan varaosia, kärjistetysti sanottuna oli ne nyt mitä hyvänsä osia niin kannattaa jättää se kolikkopussi kämpille suosiolla ja kaivaa piirongin laatikosta se tonnilompsa sitä nimittäin tarvitaan .

              esim: olen jo ostanut nykyiseen kiesiin jo +1000 € osia, kylläkin hyvinki pitkälle original teile-laatua juurikin siitä syystä että jos on vara ostaa auto, kyllä täytyy olla vara myös ylläpitää sitä mieluiten alkuperäis osilla. viimeksi eilen jätin 130 € varaosa liikkeen tiskille (1) ainoan laakerin takia !, eikä edes loppua rahanmenolle vielä näy.
              ja autona "vain" 523, M5 = en uskaltais edes ajatellakkaan.

              IMO se on väärä lähestymistapa asiaan että "ostetaan nyt tuo 30 000€ auto ja katotaan että jos jostain paikallisesta varaosa puljulta sitten sattuis vaikka löytyyn jotan B-osaa 10 € tarjouksesta, pääasia että saan hommattua tuon auton". siihenhän bmw maine "kalliina autona" perustuu että varaosat ja ylläpito kulut maksaa paljon, eli sellaisen kun hankit niin sinulla on myös vara sitä ylläpitää.
              näitä yleensä kyllä MB porukaksi mielletyä kansanosaa ,poroporvareinakin tunnettuja näkee ihan liikaa. eli otetaan vekkulia/rahoitusta +60 000 € uusimpaan väykkään ja sitten kyyhistellään kämpillä kun ei ole vara sen enempää ajaa sillä autolla kuin sitä ylläpitää kun kaikki omat, lainatut ja varastetut menee lyhennyksiin eikä aina edes riitäkkään.

              vaan jokainen tieten tyylillään . . .,tulee mieleen sananparsi : "all show, no go"
              Yritin välttää enää kirjoittamasta tänne topikkiin, mutta vahingossa eksyin tänne ja pakko kommentoida tähän taas se sama virsi mitä olen toitottanut koko ajan.
              Aloitin topikin sen vuoksi, että saisin selville paljonko M5 tulisi kalliimmaksi pitää kuin nykyinen 530dat kiisselini. (Tämä johtuen siitä että kilometreja tulee enää alle 15000/vuosi, kun niitä aiemmin tuli paljon enemmän, josta johtuen ostin diesel auton.)
              Tälle vuodelle olen laittanut rahaa autooni peruskulujen päälle vähintään...3000-4000€. esim. KW alusta / kromi vanteet+kumit / eteen vaihdettu kaikki puslat+tukitangot/ taakse vaihdettu esim. apurungon kumit, ym...tiedän siis mitä nimimerkki bmw e34 tarkoittaa auton huolto/ylläpito kustannuksilla, (joten niistä ei tarvitse enää höpöttää joutavan päivästä paskaa).

              Korostan vielä, topikin aloitin sen vuoksi, että saisin selville tulisiko se M5 enää paljon nykyistä autoa kalliimmaksi pitää, koska sellaisesta olen kuitenkin haaveilut aina.
              Nyt jätän tämän topikin elämään omaa elämää, enkä enää "eksy" tänne.
              Jospa tästä topikista joku muukin löytäisi vastauksia elämän kinkkisiin kysymyksiin.
              Last edited by rahami00; 02-08-2008, 16:28.

              Comment

              • Exorcist
                Wax on - Wax off
                • Dec 2004
                • 1806
                • Riihimäki

                #97
                Originally posted by rahami00 View Post
                Tälle vuodelle olen laittanut rahaa autooni peruskulujen päälle noin...3000-4000€. esim. KW alusta / kromi vanteet+kumit / eteen vaihdettu kaikki puslat+tukitangot/ taakse vaihdettu esim. apurungon kumit, ym...
                Tiedän siis mitä auton huolto/ylläpito maksaa. (Joten niistä ei tarvitse enää höpöttää joutavan päivästä paskaa).
                Korostan, että mielessäni on siis käynyt ajatus, että tulisikohan se M5 enää paljon nykyistä autoa kalliimmaksi pitää, koska sellaisesta olen kuitenkin haaveilut aina.
                Kannetaan oma korsi kekoon.

                Jos tuon verran käyttää rahaa autoon vuodessa niin niin tuskin M5:n ylläpito tulee sen kalliimmaksi. Perushuollot on ne mitä tulee tehdä ja kaikki muu on sitten ylimääräistä 'hifistelyä'. M5:lla sitten vaan jätetään sitä 'hifistelyä' vähän vähemmälle jos perushuoltoon menee enemmän rahaa. Viivan alle rahaa M5:n huollosta nyt ei niin paljon enempää jää kun esim. 530 diiselin.

                Tämäkin riippuu niin paljon ihmisestä ja tottumuksista. Itse kuulun joukkoon joka 'ylihuoltaa' eli vaihtaa varmuudeksi näitä 'tyyppivika' osia yms. ihan vaan omaksi mielenrauhaksi. Jos taipumuksena on ajella autolla niin kauan kunnes auto jättää tien varteen tai sitä ei saa liikkeelle ennen viankorjausta saattaa M5:n kalliit kustannukset tulla yllätyksenä. Jos taas on totutellut ajatukseen että auton käyttö edellyttää myös sen huoltamista niin ylläreitä ei tule.

                Raha on toissijainen juttu kun ostetaan elämyksiä, jos siihen on varaa se on sen arvoista. "Life is too short to drive boring cars."

                Comment

                • amkitka
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 181

                  #98
                  Originally posted by 10+ View Post
                  Ei paljo Z4 kuulu tähän topikkiin. Asiaan : Auto noin 80-90t€ varusteista riippuen ja vero noin 60-75t€. Ja auto jos on uusi niin verokin menee korkeamman kaavan mukaan. Eli puolivuotias on halvempi verottaa mutta siltiki tuo on aika kiva vero kun prosentti on 40%. Uuden markkinahinta on varmasti sen 140-150t€ mistä vero lasketaan.
                  Jos niitä halvalla sais niin kyllä niitä tuotas jo. Ja M5 ei missään myydä ikimaailmassa millään 29% alennuksella.

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #99
                    Onko tuo nyt ihan luotettava ilmoitus? :think
                    M550d

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Onko tuo nyt ihan luotettava ilmoitus? :think
                      Ja vaikka olisikin, ei noista jenkkien hinnoista paljoa ole iloa, kun autoja ei saakaan kilpiin Suomessa ihan tuosta vaan.

                      Pidetään keskustelu edelleen E39 M5 käyttökustannuksia koskevana ja jatketaan muista asioista väittelystä jossakin muussa topicissa.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • amkitka
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 181

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Ja vaikka olisikin, ei noista jenkkien hinnoista paljoa ole iloa, kun autoja ei saakaan kilpiin Suomessa ihan tuosta vaan.

                        Pidetään keskustelu edelleen E39 M5 käyttökustannuksia koskevana ja jatketaan muista asioista väittelystä jossakin muussa topicissa.
                        Käyttökustannuksista keskusteleminen yksityisluonteisen omistajan ja firma-auton tai ns myyntiauton (myyntitilissä olevan auton) omistajan välillä on varsin tarpeetonta. Ilmeisimmin firman auton tai "myyntitilissä" autoaan pitävä voi ja myös pyrkii vähentämään verotuksessa kaikki mahdolliset kulungit venttiilihattuja myöden. Yksityisluonteisen omistajan verovähennysoikeus on lähinnä työmatkavähennys, eikä sekään tee määrällistä eroa pikkuauton ja ämfemman välillä.

                        Ainakin itse kuvittelisin firman tai "myyntitilissä" olevien autojen käyttömenojen suhteen kukkaron nyörejä raotetun avokätisemmin. Ts niistähän saa vähennyksen verotuksessa.

                        Vai mitä tähän "sanoo" kymppimämmi, heka ja ilmeisesti muutaman auton tuonut ja muutaman Motorsportin "omistanut" Juhis

                        Jos nyt jotakuta ihmetyttää miksi vertailen autoverottomia hintoja suomisuolatuulipussihintoihin niin totta vitussa hankintahinta pitää huomioida osana (tulevaa) käyttökulua. (Ts tuskin ainakaan kovin moni tuosta noin vain rahoittaa usean kymmenen tuhannen euron auton oston käteisellä. Näin ollen lainaraha puhuu ja laina myös sitoo pääomaa korkoon jne.)
                        Last edited by amkitka; 03-08-2008, 11:27.

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          Originally posted by amkitka View Post
                          ilmeisesti muutaman auton tuonut ja muutaman Motorsportin "omistanut" Juhis
                          Kyllä ne varaosat ja polttoaineet joutuu maksamaan samoilla euroilla, oli auto sitten firman nimissä tai omissa nimissä. Eli kyllä ne korjaukset ja polttoaineet tuntuvat samalla tavalla myös yrittäjän lompakossa, vaikka osan niistä saisikin "verovähennyksiin". Joten eiköhän jokainen E39 M5:n omistanut voi kertoa ihan samaan malliin noista kustannuksista, luki rekisteriotteessa mitä tahansa.

                          Omissa (ei firman) nimissä minulla on ollut vuosien varrella myös useita Motorsportteja, asiakkaille olen tuonut esim. jo tänä vuonna 7kpl M5:sta. Mutta ovat ilmeisesti niin tavallisia määriä kyseisiä autoja Suomen kokoisessa maassa, että turhaan edes asiasta mainitsen.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • amkitka
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 181

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Kyllä ne varaosat ja polttoaineet joutuu maksamaan samoilla euroilla, oli auto sitten firman nimissä tai omissa nimissä. Eli kyllä ne korjaukset ja polttoaineet tuntuvat samalla tavalla myös yrittäjän lompakossa, vaikka osan niistä saisikin "verovähennyksiin". Joten eiköhän jokainen E39 M5:n omistanut voi kertoa ihan samaan malliin noista kustannuksista, luki rekisteriotteessa mitä tahansa.

                            Omissa (ei firman) nimissä minulla on ollut vuosien varrella myös useita Motorsportteja, asiakkaille olen tuonut esim. jo tänä vuonna 7kpl M5:sta. Mutta ovat ilmeisesti niin tavallisia määriä kyseisiä autoja Suomen kokoisessa maassa, että turhaan edes asiasta mainitsen.
                            Kyllä ja mutta. Mutta ja kyllä. Eli liputinläpytin-linja jatkuu PYSY ASIASSA

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Originally posted by amkitka View Post
                              Kyllä ja mutta. Mutta ja kyllä. Eli liputinläpytin-linja jatkuu PYSY ASIASSA
                              Asiassa? Vastasin vain sinun esittämääsi väitökseen, eikö se ollut asiassa pysymistä? Taisit itse jälleen kerran eksyä offtopicin puolelle.

                              E39 M5 käyttökustannuksista sen verran, että polttoainetta menee keskimäärin 100km sekaajossa n. 3-5 litraa enemmän, kuin muilla "normaaleilla" bensakäyttöisillä malleilla. Eli n. 12-13 litran keskikulutukset on aika normaaleja E39 M5:lle. Matka-ajossa ehjällä yksilöllä pääsee alle 10 litran kulutuksilla.

                              Öljyä kaikkiin uusiin Bemareihin taitaa mennä melko paljon. E39 M5 öljytilavuus taisi olla jotain 7 - 8 litran välissä. Suositeltava TWS Motorsport 10W-60 öljy on tietysti hieman kalliimpaa, kuin halvin moottoriöljy. Mutta ainakaan itse tehtynä öljynvaihdon kustannukset ei ole kohtuuttomat, jopa n. 100 eurolla selviää, jos onnistuu löytämää TWS:ää edullisesti.

                              Erilaisia anturivikoja löytyy valitettavasti myös E39 M5:stä. Ja useat anturit on tuplana verrattuna peruskoneisiin. Eli kaksi ilmamassamittaria, lambdojakin on tuplat normimalleihin verrattuna ja niin edelleen.

                              Jos ostaa hyvin pidetyn E39 M5 yksilön, niin näkisin suurimpana erona normaaleihin malleihin olevan polttoaineenkulutuksen. Hyviin yksilöihin on ehkä jo keretty uusia esim. vanokset, ilmamassamittarit ja monta muuta osaa tai anturia. Mutta jos vuosittainen ajomäärä ei ole erityisen suuri, ei luulisi hieman suuremman polttoaineenkulutuksen muodostuvan ongelmaksi. Paljon ajavien kannattaa tietysti valita mahdollisimman vähän kuluttava malli, jos haluaa päästä mahdollisimman edullisesti.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • amkitka
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 181

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Pidetään keskustelu edelleen E39 M5 käyttökustannuksia koskevana ja jatketaan muista asioista väittelystä jossakin muussa topicissa.
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Asiassa? Vastasin vain sinun esittämääsi väitökseen, eikö se ollut asiassa pysymistä? Taisit itse jälleen kerran eksyä offtopicin puolelle... ...asiakkaille olen tuonut esim. jo tänä vuonna...

                                ...Paljon ajavien kannattaa tietysti valita mahdollisimman vähän kuluttava malli, jos haluaa päästä mahdollisimman edullisesti...
                                Liputin läpytin Muulta osin edellinen viestisi oli (osin) ihan asiaa. Kerrankin. BTW. Ihmeellisen paljon vikoja bensamoottorisessa :think
                                Last edited by amkitka; 03-08-2008, 12:02.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎