Itse hommasin e38 vuosi sitten ja hyvin on lapsiperheessä toiminut kuljetusjutuissa mitä on tarvinnut. Nyt kuitenkin farkkua tarvitaan koiran takia, joten myyntiin joutaa seiska. E38 740i hyvillä varusteilla ja 185tkm ajettua on sopuhintaan täällä
Ihan mielenkiinnosta paljon sulla on mennyt soppaa keskimäärin ja minkälaisella ajolla? Tuo sun auto olis kilsojen puolesta todella mielenkiintoinen, mutta pitäis saada toi 325i hukattua jonnekkin.
Ihan mielenkiinnosta paljon sulla on mennyt soppaa keskimäärin ja minkälaisella ajolla?
Voisin omalta osaltani kommentoida tätä asiaa siten, että vanhemmalla M62 mosalla pääsin viime syksynä 8,8 litralla sadalla, johon kuului n. 80% maantieajoa ja 20% kaupunkiajoa. Toki tuohon vaaditaan suht kevyt kaasujalka, mutta aivan normaalisti ajelin hidastamatta muita.
Voisin omalta osaltani kommentoida tätä asiaa siten, että vanhemmalla M62 mosalla pääsin viime syksynä 8,8 litralla sadalla, johon kuului n. 80% maantieajoa ja 20% kaupunkiajoa. Toki tuohon vaaditaan suht kevyt kaasujalka, mutta aivan normaalisti ajelin hidastamatta muita.
Tuntus menevän aika vähällä aineella. Taitaa 728 viedä aika lähelle samat. Mieli tekis hommata seiska käyttöautoksi mutta tuo 8 kone vähän jänskättää.
Kasikoneisen bensankulutukseen voin heti sanoa sen että minulla on tällähetkellä 540ia farkku joka kuluttaa sekalaisessa ajossa noin 13l/100km jotta alle 10 kulutukset voi unohtaa samantien jos et aja pelkkää matka-ajoa rajoitusten mukaan, en oikein jaksa uskoa että seiska kuluttaa 5l/100km vähemmän mitä vitonen
Mitä w140 koriseen tulee niin se on suljettu pois jo siksi että on yksinkertaisesti niin ruma panssarivaunu ja w220 taas köyhälle liian kallis
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ihan mielenkiinnosta paljon sulla on mennyt soppaa keskimäärin ja minkälaisella ajolla? Tuo sun auto olis kilsojen puolesta todella mielenkiintoinen, mutta pitäis saada toi 325i hukattua jonnekkin.
Itsellä 6km työmatka jota tulee suhailtua, tällöin kulutus n.15l/100km. Matka-ajossa mennään sitten 8,9l/100km lukemin.
Nettiautoon auto ilmestyy tänään mikäli ehdin sen naputtelemaan.
Kyseinien auto ei tule olemaan halvin, mutta tässäpä on kaikki tyyppiviat korjattu (bensatankki, katit, imm:t jne), jokainen sähkönippeli toimii ja autosta on kohtalainen nippu kuitteja, sekä historia tiedossa
Kasikoneisen bensankulutukseen voin heti sanoa sen että minulla on tällähetkellä 540ia farkku joka kuluttaa sekalaisessa ajossa noin 13l/100km jotta alle 10 kulutukset voi unohtaa samantien jos et aja pelkkää matka-ajoa rajoitusten mukaan, en oikein jaksa uskoa että seiska kuluttaa 5l/100km vähemmän mitä vitonen
Kyllä seiskalla vähällä pääsee, jos viitsii ajaa sen mukaan. Itse kun ajelen tuota vt12:sta, jossa on lähes aina kova liikenne, etenkin paljon raskasta liikennettä, niin ei siinä pääse paljon ohittelemaankaan, jolloin täytyy tyytyä ajamaan sitä 80 km/h ja eihän tuo seiska moisessa vauhdissa paljon syö. Vielä lisäksi kun pitää reilun välin edellä ajavaan, niin ei tarvitse jarrutellakaan ja polttoainetta säästyy. Kyllä J. Clarkson on siinä oikeassa, että eniten polttoaineenkulutukseen vaikuttaa oma ajotapa, kuin mikä auto sinulla on.
Jos sitä saisi kunnon moottorilla ja varusteillla, niin ostaisinkin Hiacen. Hilux 5-paikkaisena olisi jees, mutta hintalapussa 60k€...
toi hiluxi 5-paikkaisena on vaan melko arvokas lava-autoksi ku rekisteröitävä henkilöautoksi joten D-vero melko järkyttävä verrattuna pakuun, ei siinä saman suuntaisen veron maksajaksi päätyy diesel auton kanssa aina. tähän kun vielä laskee mukaan tuon tulevan dieselin hinnan korotuksen niin moro. käyttökustannukset alkaa nousee aika järkyttäväksi. ellei sit tosiaan aja jotain 100tkm/vuosi... bensakoneella vois vielä harkitakkin...
sigpic
"Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
"I'dont drive fast, I just fly low"
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
❒Single ✔Taken ❒Forever alone
Itse oon miettiny seuraavaksi ehkä jopa Chevy vania tms.. ihan samoista syistä ku Jube. Bemulta ja meseltä kun ei oikeen "tila-ihmeitä" löydy (R mese ois kyllä hulppee, mutta Lotto?)... ainakaan mihinkään ihmiseen hintaan. Ei oikeen Touran tms Voyager nappaa.
Muutenki ois ihan kiva käytännön syistä sellanen auto, mihin olisi helpota nakata whatever kyytiin.. ilman et joutuu enemmän miettii miten kaikki tavarat asettelee. Eipä tää E39 touring mikään tilaihme ole.
toi hiluxi 5-paikkaisena on vaan melko arvokas lava-autoksi ku rekisteröitävä henkilöautoksi joten D-vero melko järkyttävä verrattuna pakuun, ei siinä saman suuntaisen veron maksajaksi päätyy diesel auton kanssa aina. tähän kun vielä laskee mukaan tuon tulevan dieselin hinnan korotuksen niin moro. käyttökustannukset alkaa nousee aika järkyttäväksi. ellei sit tosiaan aja jotain 100tkm/vuosi... bensakoneella vois vielä harkitakkin...
4,0 efi maksaa usassa 20ke, täällä diesel vähemmillä varusteilla 60ke. Hinta ihan järjetön.
Miksei mutta käyttö ja ylläpito kustannukset taitavat karata lapasesta oli sitten bensa tai diesel
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
"Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
"I'dont drive fast, I just fly low"
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
❒Single ✔Taken ❒Forever alone
Comment