Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
V-poweria 95:n hinnalla
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostToihan nyt pitäis olla selvitettävissä toimiiko moottori erilailla korkeaoktaanisemmalla polttoaineella vai ei. Pitäs vaan ajon aikana todeta että vääntääkö moottorinohjaus esim lisää ennakkoa vai ei. Ei ole ydinfysiikkaa.Originally posted by Hammu View PostNo ei ainakaan näissä vanhoissa paskoissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Eihän tääl oo lähimaillakaan Shellin asemaa mistä sais sitä V-poweria, ja tankkissa ois joku vartti ollu, että tankata pitäis...
Oon tässä ootellu, et josko ne mittarihinnatkin vähän tippuis, kun tynnyrihinta tipahti niin kivasti.
Originally posted by Tonton View Postaihetta hieman sivuten,
-luin eilen vanhaa tm:ää jossa oli vtt:n tekemä testi mersun cosworth koneella, 95:lle bensalle.
tuloksena oli että neste ja ysi5 jotka käyttävät samaa lisäainetta (noilla kuitenkin hinta ero suurimmasta päästä) karstoittavat huomattavasti vähemmän kuin testin heikoimmat teboil ja shell
tais olla 6-8 aseman testi ainakin st1 teboil neste shell ysi5 esso. voisin huomenna katsastaa mikä sen numero oli ettei ollut 10v takaaBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by HJP View PostStadista saa ainakin Elukan Nesteeltä "kisabensaa", keltainen pumppu joka avataan kassalta, litrahinta nykyään varmaan 2,5e-3e.
ja kyllä, tuosta on myös tehty mittauksia ja eri bensa erien välillä on eroja ihan saman valmistajan saman laadunkin sisällä enimmillään jopa 10-20 heposen verran. En vaan osaa selittää asiaa teknisellä tarkkuudella.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo pitiks sun toikin kertoa, ite melkein aina tankkaan shellillä tai teboililla. Oikeastaan ihan aina...sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by tomippa View PostV-powerilla muitakin hyviä puolia verrattuna normi 95:een. Näistä oktaaneista on turha alkaa kitisemään ja näyttämään testifaktoja(testit tosin näyttävät hyvältä v-powerin hyväksi). Tämäkin topicci kohta täynnä tätä näitä oktaani sepityksiä ja ns. tietämyksiä.
Siis kyse kaiketi kuitenkin on oktaaniluvusta, vai onko näyttää faktaa josta näemme V-Powerin oikeasti sisältävän enemmän energiaa kuin perus 95/98 oktaaniset?
Mitä nuo muut "hyvät puolet" ovat ja mistä näistä löytyisi tutkittua/testattua faktaa?
Siis olen ihan aidosti kiinnostunut ko.tuotteesta, jos nyt nämä pari pikkujuttua saataisiin nyt ensin selväksi?
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE39:n käyttöohjekirjan sanamuoto oktaaniasioista on niin ympäripyöreä että siitä ei paljoa viisastu.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuota...kerrotko mistä tuollaisen testin voisi löytää missä vapaasti hengittävä, 95/98-oktaaniselle speksattu kone hyötyy V-Powerista ja kuinka paljon?
Siis kyse kaiketi kuitenkin on oktaaniluvusta, vai onko näyttää faktaa josta näemme V-Powerin oikeasti sisältävän enemmän energiaa kuin perus 95/98 oktaaniset?
Mitä nuo muut "hyvät puolet" ovat ja mistä näistä löytyisi tutkittua/testattua faktaa?
Siis olen ihan aidosti kiinnostunut ko.tuotteesta, jos nyt nämä pari pikkujuttua saataisiin nyt ensin selväksi?
Ruiskukoneissa nakutus tunnistin, säätää sytytysennakkoa aikaisempaan, kun käytetään korkeampi oktaanista bensaa --> enemmän vääntöä ja pienempi kulutus.
Tietenkään moottoreissa, jossa ei ole nakutuksen tunnistinta, ei hyödytä millään tavalla tehollisesti korkeampi oktaanisesta bensasta ilman erillistä säätöä.
V-powerin tiheys(käytännössä sama, kuin sisältämä energia) on suurempi, kuin 95/98 oktaanisen, jonka johdosta jo pakostakin polttoaineen kulutus on noin 2% pienempi auton iästä tai moottorista riippumatta.
Vapaastihengittävissä moottoreissa tosiaan tehon kasvut ei varmasti olekaan mitään suuria, korkeintaan muutamia hevosvoimia ja jonninverran vääntöä. Onhan V-power kalliimpaa bensaa, mutta kanssa palaa hitaammin, jolloin kulutuskin laskee. Loppupeleissä vapaastihengittävissä on hinnaltaan aivan sama, että käyttääkö v-poweria vai 95:sta, yhtä kalliiksi käytännössä molemmat tulevat.
Ahdetuissa/korkeaviritteisissä vapari moottoreissa taas v-powerin käytöstä on aivan selkeätkin tehon/väännön kasvut.
Näistä v-powerin sisältämistä lisäaineista voisin penkasta hieman tietoa myöhemmin, kunhan kerkiän.
Joillekin ihan kiva linkki katsottavaksi: http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Tietenkin tankatteassa v-poweria 95:n sijaan, voisi olla fiksua nollata ECU -boksi ottamalla akkukenkä irti vähäksi aikaa..Last edited by tomippa; 04-09-2008, 08:25.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTämä "katsokaa minkälaista porukkaa käy tankkaamassa V-poweria" -juttu on kuultu ennenkin. Näin asiakseni muistuttaa miten myös sieltä V-power pumpulta naureskellaan toiseen suuntaan
...Alpeilla lasketaan pakkokakkosella ja Hemi-Tronicin A-pakka kuolee kun öljyt on vaihdettu vaikka foorumilla on kaikkitietävä kieltänyt...Originally posted by pyroz View PostOma kyttääjä-tyyppihän on nämä mihin aiempi kirjoittajakin lukeutuu, eli ei tyydytä kyttäämään vain pumppuja. Osansa saa niin 530D malleja laatikkohuoltoon vievät, alpeilla matkaavat, koti-kokkien keittiövarusteet, tanskalaisen homon 1200-luvulla isopapan pihalta löytyneestä puolikuolleesta männystä veistämät huonekalut, yms., You name it!
On-topic: Kyllä V-poweria menee myös oman kesäauton tankkiin. Omien kokemusten mukaan kuluttaa vähemmän. On myös kiva käydä tankkaamassa kalliimpaa bensaa kuin Hemi. Hän voi sitten juoda parempia konjakkeja istuessaan siinä homon veistämässä tuolissa kierrätyskeskuksesta haetulla lattialla.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTäyspaineisissa turbo-saabeissa on ollut APC jo -83 vuosimalleista lähtien, ja tuolla boksilla se antaa ahtaa niin pitkälle kunnes a) säädöt tai b) nakutusraja tulee vastaan. Näppärä keksintö, mitä itse en päässyt kokeilemaan eilen. Kevytpaineturboissa ei ole APC:tä, välijäähdytintä, magneettiventtiiliä eikä ahtopainemittaria eikä mahdollisuutta hyödyntää korkeampioktaanista bensaa.
Ah. Vielä 15 vuotta ja pääsee etsimään tupla-turbotettuja 335i-malleja käytettyinä..
Koskaan en tankkaa 95:sta, se on 98:sia tai V-Poweria... Aina.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostOma kyttääjä-tyyppihän on nämä mihin aiempi kirjoittajakin lukeutuu, eli ei tyydytä kyttäämään vain pumppuja. Osansa saa niin 530D malleja laatikkohuoltoon vievät, alpeilla matkaavat, koti-kokkien keittiövarusteet, tanskalaisen homon 1200-luvulla isopapan pihalta löytyneestä puolikuolleesta männystä veistämät huonekalut, yms., You name it!
On-topic: Kyllä V-poweria menee myös oman kesäauton tankkiin. Omien kokemusten mukaan kuluttaa vähemmän. On myös kiva käydä tankkaamassa kalliimpaa bensaa kuin Hemi. Hän voi sitten juoda parempia konjakkeja istuessaan siinä homon veistämässä tuolissa kierrätyskeskuksesta haetulla lattialla.
Näyttipä todellakin jostain syystä pointtini tosiaan osuvan ja uppoavan....
Kyse kuitenkin oli siitä pissiksiä pyörittävästä vm-88 pakoputkenpäillä viritetyillä 1.6l corolla ja golf lökäpöksy porukasta, joka pääosin ihan respektin vuoksi ko.pumpulla käy?
Mutta toki jos nyt joku kokee näin paljon tähän porukkaan kuuluvansa, että pitää vetäistä herne peräsuoleen asti, niin anteeksi nyt vaan että menin "teidän team:ia" kierrätyskeskuksesta noutamani lattian kanssa tölväisemään.Last edited by Hemi; 04-09-2008, 13:05.
Comment
-
Comment