tankkasin myös itse. joskus aikasemminkin kokeillu tota, mut nyt ku vedin melkee kuivasta tankista ihan täytee tolla v-powerilla ja aattelin et kai siin joku ero on...paskat. ainakaa susikasii verrattuna ei huomaa mitää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
V-poweria 95:n hinnalla
Collapse
X
-
Jessus mihin mä postasin ton edellisen linkin ? :o
Tässä oli linkki Fifth Geariin, jossa ne testas ne.. Optimax=V-power
Turbovehkeisiin näyttäs tulevan potkua, jonkin verran..Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Omassa tuli huomattua että V-powerilla ajaa ehkäpä noin 30-50km (tankillisella) pidemmälle kuin Nesteen 98:lla...mitä nyt noita keskikulutuksia on tullut seurailtua nelisen vuotta. Eli kai siitä joku hyöty on mutta ei niin iso että viitsisi vaihtaa vakitankkauspaikkaa.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Pitihän tuota käydä shellillä parikyt litraa tankkaamassa v-poweria Ihmettelen kyl itekii että kuka tota ostaa jos 1,62€ maksaa litra normi päivänäSutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostJust huomattiin ku oltiin menossa st1 kuplaa tankaamaan ni viereisellä shellilla oli v-poweri 1,147e. 98 olisi pitäny kuitenki tankata ni oli tuo v halvempaa ku st:n 95 Mut on tuo bensa herranjestas kallista suomessa, 29,14 litraa vissiin 45 euroa
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKehtaako joku tosiaan lorotella yleisellä paikalla V-"poweria" tankkiin?
Tsekatkaapa joskus hetki minkälaista porukkaa ko.pumpulla käy?
Itse luotan siihen, että jos E28:sini kohdalla se on suunniteltu toimimaan lyijyllisellä 99:llä, niin V-power on ainoa bensiini, joka menee edes lähelle sitä. Siitä syystä sitä sinne tankkiin myös menee. Mitä olen kyseisen bensiinin ominaisuuksiin tutustunut (olkoon mainospuheiita sitten, mistä minä tiedän kun en ole biokemisti!), ei ainakaan muissa bensiinilaaduissa ei ole venttiileitä suojaavaa lisäaineistusta ollenkaan. Samoin tommonen 85 vuoden Motronic on ihmeissään jo 98 aiheuttamasta palamisesta, kun ei ole vielä nakunakun tunnistimia noissa vehkeissä.
En tiedä, mutta ei se ainakaan huonoa tavaraa ole. Se riittää minulle syyksi ostaa, ei ole tarvetta kesä(harraste)autolla säästellä viimeisiä senttejä kulutustavarassa
Robin uskomuksen suurempioktaanisesta (tässä tapauksessa 95->98) M52 koneessa kerron myös omien kokemusteni osalta oikeaksi.
Tässäkin keskustelussa joudutaan lähemmäs keskustelua '95 vai 98?' kuin itse V-Powerin eroa muihin bensiinilaatuihin.Last edited by Dualfun; 03-09-2008, 00:18.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Missä bmw:n malleissa on "adaptiivinen sytkä"?? Eli joka osaa myös lisätä ennakkoa eikä vain vähentää sitä? Jostain jenkeistä ladatusta E36 käyttöohjekirjasta luin näin olevan että moottori osaa hyödyntää isomman oktaaniluvun. Vuosimalleista/moottoreista/eri myyntialueiden autojen eroista on sitten vaikea sanoa mitään. Oman auton mukana ei tullut ohjekirjaa lainkaan.
Hondassani on jälkiasennettu säädettävä moottorinohjaus jolla on päästy vpowerin kanssa kaiken muun ohessa säätämään sytkää, lisää vääntöä persdynotuntuisesti ja päästy myös alhaisempiin kulutuslukemiin vpowerilla. VAG autoissahan on joissain adaptiivinen sytkä, mitenkäs BMW-malleissa??
Harmi että oli tankki niin täynnä 95:ä etten viitsinyt täyttää vpowerilla, eipä olis oktaaniluku kauheasti noussut :(.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKehtaako joku tosiaan lorotella yleisellä paikalla V-"poweria" tankkiin?
Tsekatkaapa joskus hetki minkälaista porukkaa ko.pumpulla käy?
Sitäpaitsi pitäähän sitä pumppukyttäreille aiheuttaa tykytystä (en muuten tienny että tuollaistakin asiaa kyttäävä kansanosa löytyy suomen sikäli muuten ylitsepursuavan kattavasta kyttääjä repertuaarista.)
Comment
-
-
Meinasin lähteä 10km päähän Shellille tankkailemaan, kun kerran halvalla saisi, mutten sitten jaksanutkaan kun vähän mietin asiaa. Halvan bensan perässä ei näet kannata kauheasti ajella, ei vaikka nyt olisi ollut tarvetta yli 250 litralle V-poweria. Vilkaisin netistä, että yleensä Shelleillä eri bensojen hinnanero on n. 9c/litra.
Mfemman tankkaus olisi tarkoittanut 20km ajoa, ja sinne olisi mennyt ehkä 60 litraa + ruohonleikkurin 20 litran kannu. 7 euron säästö vs. muutaman litran turha polttaminen ei vaikuttanut järkevältä ajankäytöltä. Sitten tajusin, että kilpurin 9 jerry-kannuahan voisi nekin tankata! 180 litraa V-Poweria, ja säästöä olisi tullut taas 16 euroa! Mitä nyt kilpuritallille, Shellille ja takaisin olisi saanut sahailla Rangella yhteensä sellaiset 50km...
Itse aine on kyllä ihan ok kamaa, eikä se taida olla alkoholilla jatkettua kuten muut korkeampioktaaniset pumppubensat. Laittelen sitä myös ruohonleikkuriin, ja jopa Rangen tankkiin joskus jos joku kyydissäolija äityy päivittelemään V-kasin janoa.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKyllä todellakin. Tosin vain semmoisina päivinä kun ei ole tämmöistä harvinaista yleisöryntäystä, eli mikä tahansa muu päivä.
Sitäpaitsi pitäähän sitä pumppukyttäreille aiheuttaa tykytystä (en muuten tienny että tuollaistakin asiaa kyttäävä kansanosa löytyy suomen sikäli muuten ylitsepursuavan kattavasta kyttääjä repertuaarista.)
On-topic: Kyllä V-poweria menee myös oman kesäauton tankkiin. Omien kokemusten mukaan kuluttaa vähemmän. On myös kiva käydä tankkaamassa kalliimpaa bensaa kuin Hemi. Hän voi sitten juoda parempia konjakkeja istuessaan siinä homon veistämässä tuolissa kierrätyskeskuksesta haetulla lattialla.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostRepsistä lollakkaa, oli aika nasevasti sanottu pyrozilta, tosin mulla ei oo mitään Hemiä vastaan, mutta kunhan oli pakko tarttua vähän aiheeseen.
ite oon eniten tankannut tähän 95. M3 kyllä V-power punupulla tuli käytyä paljon useammin.
...Alpeilla lasketaan pakkokakkosella ja Hemi-Tronicin A-pakka kuolee kun öljyt on vaihdettu vaikka foorumilla on kaikkitietävä kieltänyt...S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment